Amon Schneider פורסם אוגוסט 8, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2010 השבוע נתחיל בדרכנו הארוכה לסין, אשר במרכזה, משימת חציית ה "דבשת", הלא הוא רכס ההימלאיה, בעקבות הרכבת האוירית הראשונה שהופעלה ע"י טייסי בעלות הברית במלחמת העולם הראשונה. תדריך מפורט יפורסם בהמשך. תחנתנו הראשונה, היא שדה התעופה PARO אשר בממלכה הזעירה BHUTAN. http://en.wikipedia.org/wiki/Paro_Airport http://en.wikipedia.org/wiki/Paro_District http://en.wikipedia.org/wiki/Bhutan משימה זו אתגרית למדי נוכח מיקומו של שדה התעופה, בעמק צר ועמוק, אשר הגישה אליו קשה במיוחד. עזי לב מקרב החטיבה כבר שמו נפשם בכפם, שרדו את הנחיתה המצמררת, ושבו לספר לנו על כך. שדה התעופה מוגבל לנחיתות של מטוסים אזרחיים עד לגודל של 737 או 319/20. חברת התעופה המקומית Drukair, מפעילה מספר מטוסים מסוג זה בטיסות סדירות לבהוטן וממנה. גובה השדה 7326 רגל (!) נצא משד"ת קטמנדו מזרחה בנתיב: VNKT KIMTI MECHI BBD SUBSU TAKTI PRO VQPR אורך הנתיב כ 250 מייל ימי, גובה שיוט – אי זוגי, משך הטיסה כ 40 דקות. הנתיב: מזג אויר: מזג אויר עדכני ינתן לקראת ההמראה, אולם יש להביא בחשבון כי מזג אויר בהיר וראות טובה אינם שכיחים באיזור ובגבהים אלו (ובמיוחד בעונה זו). יש סבירות גבוהה גם למערבולות וגזירות רוח בנחיתה, לתשומת לב הטסים עם מזג אויר אמיתי. הטיסה תהיה טיסת יום. דפיות VKNT http://www.virtualiroma.it/eventi/DANG4/vnkt.pdf VQPR http://www.virtualiroma.it/eventi/DANG4/VQPR.pdf סינרי VKNT FS9 http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=134494 או http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=71019 FSX http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=140664 http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=140715 http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=140761 http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=140831 (קובץ מקור ועדכונים – יש להתקין ע"פ ההוראות המצורפות) VQPR FS9 http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=102653 FSX לא נמצא תוסף סינרי, אולם השדה הדיפולטי מספק בהחלט. דגשים לגישה ולנחיתה בדפית המצורפת, מתואר הליך הנמכה VOR DME. גישה זו קשה לביצוע, מאחר והמרחק האופקי ברגע חציית המשואה, עד למסלול הוא 6.7 מייל ימי. הגובה אותו יש לאבד במרחק זה הוא 6,000 רגל, ובמהירות המירבית המותרת בדפית (160 קשר), המשמעות היא 2.5 דקות, או מהירות אנכית של 2,400 רגל בדקה. החלופה האפשרית, היא גישת ראיה, בה אנו מקיפים את הפיסגה עליה ממוקמת משואת PRO ממזרח, בגיא, בגובה של כ 10,000 רגל מעפ"ש, מתייצבים באזימוט 328 עם הכניסה לעמק בו נמצא השדה, ומנמיכים סופית באופן קונבנציונאלי ורגוע יותר. המראה כרגיל – 21:30 מקומי, ישראל. להשמע.
אורח פורסם אוגוסט 8, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2010 או, זה יעד ששווה ביקור ועם המלכה אבל לא סתם מלכה ... נקווה שלא יהיו בלתמים ונצטרף. MRD חגגו שעות נוספות על השדה הזה עם קוקפיט V1 של דודי. חוויה מתקנת לעשות הקפות עם 744 בשדה הזה
4x-dor פורסם אוגוסט 8, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2010 זאת בהחלט נראת נחיתה מאתגרת http://www.youtube.com/watch?v=nlKApjc9T2U וסרטון ארוך יותר של טייס מתלמד המבצע את הנחיתה. שווה להקשיב להוראות המדריך
אורח פורסם אוגוסט 9, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 9, 2010 נחיתה על 33 ... לא פחות מדהים. אה ומתוך קוקפיט של אוטובוס עם צלם מפורסם
AaronDagan פורסם אוגוסט 9, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 9, 2010 אני מתכוון לשלוף מהאפסנאות את אחד מה-736 הזריזים והגמישים של PMDG.... . זה בפירוש "לא כוחות" מול המלכה V2...... אבל בטוח שנסתדר כולנו בשטח....
אורח פורסם אוגוסט 9, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 9, 2010 אני מתכוון לשלוף מהאפסנאות את אחד מה-736 הזריזים והגמישים של PMDG.... . זה בפירוש "לא כוחות" מול המלכה V2...... אבל בטוח שנסתדר כולנו בשטח.... בוקר טוב אהרון, המלכה שאני מתכוון אליה היא המלכה האמא (RFP V2). V2 שאתה מתכוון אליה עוד רחוקה למבצע טיסה כזאת, אבל גם זה יגיע :evilbat:
4x-dor פורסם אוגוסט 9, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 9, 2010 טוב.. אז לא יכולתי להתאפק ועשיתי טיסת ניסוי היום. אני וה 747 נחתנו בשלום על 15 ללא קושי מיוחד. זה הרבה יותר קל ממה שזה נראה בסרטוני YOUTUBE. אני טס עם הסינרי הדיפלוטי של FSX
אורח פורסם אוגוסט 10, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 10, 2010 תתקין את ה MESH של האזור. FSGLOBAL מסדר יופי את האזור. תמריא על 15 פניה שמאלית מעל ההרים, פניה שמאלית לבסיס אבל לא לפיינל. תמשיך על ההרים עוד כ 10-20NM מעבל בריכת הקצינים, פניה שמאלית וירידה תלולה למטה. תעקב אחרי הנהר ותשתדל לא להוריד את הבית מצד ימין על הגבעה כנ"ל לFS9.
AaronDagan פורסם אוגוסט 10, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 10, 2010 תתקין את ה MESH של האזור. FSGLOBAL מסדר יופי את האזור.תמריא על 15 פניה שמאלית מעל ההרים, פניה שמאלית לבסיס אבל לא לפיינל. תמשיך על ההרים עוד כ 10-20NM מעבל בריכת הקצינים, פניה שמאלית וירידה תלולה למטה. תעקב אחרי הנהר ותשתדל לא להוריד את הבית מצד ימין על הגבעה כנ"ל לFS9. בקר טוב, אח, אח, הזכרונות, הזכרונות....... תודה, רן, על התיאור המאד פלסטי.......
אורח פורסם אוגוסט 10, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 10, 2010 2008 בהמראה ההר ממול 15 הרבה יותר קרוב וגובה ממה שניראה באמיתי
4x-dor פורסם אוגוסט 10, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 10, 2010 טוב... הורדתי.. התקנתי שהסימולטור עלה שוב הייתה פעולה של BULIDING SENERY אבל.. לא מצרתי הרבה הבדלים וגם לא את הבית על הגבעה מתד ימין של 15 קראתי ב PDF וזה מסודר אצלי ממש מעל ה ASIA AFRICA מה אני מפספס??
אורח פורסם אוגוסט 10, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 10, 2010 אין לי מושג, אני אבדוק עם X מה קורה שם. יותר מאוחר אני אעלה מספר תמונות מ FS9 להמחשה.
4x-dor פורסם אוגוסט 10, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 10, 2010 זה מה שרואים אצלי http://yovel.net/pub/users/dor4x/747nomash.jpg
אורח פורסם אוגוסט 11, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 11, 2010 לצערי אתמול כבר לא הספקתי לצלם. ב FS9 זה ניראה די דומה, רק שהשדה עצמו נמצא יותר נמוך במעין עמק קטן שיותר מזכיר את האמיתי.
Baruch Spiegel פורסם אוגוסט 12, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 12, 2010 אהלן חברים. אם חבורת TFC מעוניינת: לקראת "פרוייקט הדבשת" התחלתי בהכנות לאפיון ביצועי הטיסה של הדקוטה DC3 - בסימולטור. חיפוש ברשת של ספר מטוס מקורי (ללא תשלום) העלתי חרס בידי...ובכל מקרה ממה שהתנסיתי בו עד עכשיו, בד"כ ביצועי המטוס האמיתי יהיו שונים מהביצועים בסימולטור. זה עבודה די סיזיפית. מה שעשיתי עד עתה זה בחינת ביצועי המטוס בטיפוס בתנאי אטמוספירה ובמשקלים שונים כדלהלן: טיפוס במשקל מלא (26200 ליברות) בשלשה מצבי אטמוספירה: 0 מעלות צלזיוס בגובה פני הים 15 מעלות צלזיוס בגובה פני הים 30 מעלות צלזיוס בגובה פני הים. לפי מפל טמפרטורה סטנדרטי. אותו דבר ביצעתי במשקל ביניים של 20000 ליברות ובמשקל קל של 18000 ליברות (פחות מזה לא מעשי כי הדלק נגמר באמצע הטיפוס...) רשמתי בטבלאות EXCEL נתוני מרחק, זמן, דלק ושיעור נסיקה כל אלפיים רגל. כל הטיסות בוצעו בהנחה שאין רוח. גם בסימולטור יש הבדלים משמעותיים בביצועי המטוס גם במשקלים שונים וגם בתנאי אטמוספירה שונים. למשל: במשקל מלא ב30 מעלות בגובה פני הים המטוס מגרד בקושי 13,000 רגל כתקרת שירות. ב18,000 ליברות ובטמפרטורה סטנדרטית בגובה פני הים המטוס מגיע בקלות ל21,000. אני לא בטוח שאגמור לאפיין את הביצועים עד שתגיעו לאיזור הדבשת לשחזור טיסות האספקה של בעלות הברית במלחמה"ע השנייה. אם מישהו מוכן להירתם ולעזור במשימה כדי להספיק לסיים עד שבוע הבא, אשמח אם ייצור איתי קשר. צריך לאפיין את המטוס בשיוט בתנאים ומשקלים שונים ובהנמכה. כמו כן, האם יש למישהו רעיון איך לתקן את המודל של הDC3 שימנע ממנו להתנדנד ולבצע גלגול הולנדי אינסופי מוגזם ? (גם עם טייס אוטומטי) בקשה אחרונה: אני זוכר שעופר בן פרץ רשם פעם על קצה המזלג איך מאפיינים ביצועי מטוס על ידי ביצוע טיסה אחת בלבד וע"י חישובים, להסיק לגבי ביצועי המטוס בתנאים ומשקלים אחרים. עופר או מישהו אחר שמכיר, האם ניתן להיעזר בשיטות האלה עבור נסיון לאפיין מטוס בסימולטור? האם מדובר בחישובים שהדיוט כמוני יכול להתמודד איתם?
Amon Schneider פורסם אוגוסט 12, 2010 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 12, 2010 ברוכי, תודה על המחשבה והמאמץ! וודאי שנשמח לקבל כל עזרה. לקחתי על עצמי להכין את התדריך לביצוע הטיסה. התכנית היא לטוס הערב ל פארו. ומשם, בשבוע הבא, למיטקינה, בסיס היציאה לחציית הדבשת. אני לא מרבה להכנס ל"קרביים" של קבצי המטוסים, אולם כן הצלחתילאתר לא מעט מידע רלוונטי על ביצועים, כפי שתועד בחברות תעופה שונות שהפעילו את ה DC3. בכוונתי היה לפרסם זאת עם התדריך, אולם אשמח להעביר לך את החומר כבר עכשיו, אם תעביר לי דוא"ל (בפרטי). ביצעתי לא מעט טיסות במטוס הדיפולטי, גם ב FS9 וגם ב FSX. נתקלתי כמוך, בבעיית חוסר היציבות, אני מניח שזה מה שמתואר פה: viewtopic.php?f=7&t=21131&view=next עופר בן-פרץ התייחס לעניין ומצא כי מומלץ לשנות ערך בקובץ FSX.CFG פרטים בשרשור: viewtopic.php?f=7&t=33229&p=331792#p331792 יישמתי את ההמלצה והמטוס התייצב באופן משביע רצון.
אורח פורסם אוגוסט 12, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 12, 2010 אני זוכר שבזמנו אורן גבע חרש הרבה עם ה DC3 של MAAM שהיה ממודל בצורה טובה. http://www.maam.org/flightsim/PACKAGES/R4D.htm
Baruch Spiegel פורסם אוגוסט 12, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 12, 2010 תודה רבה. הDC3 של MAAM בהחלט נראה מעניין. מה גם שבניגוד לדיפולטי הוא ממוכשר IFR מלא. תודה.
אורח פורסם אוגוסט 12, 2010 דיווח פורסם אוגוסט 12, 2010 תודה רבה.הDC3 של MAAM בהחלט נראה מעניין. מה גם שבניגוד לדיפולטי הוא ממוכשר IFR מלא. תודה. בכיף :wink: