GuyO פורסם נובמבר 18, 2010 דיווח פורסם נובמבר 18, 2010 שלום רב לכולם, אני טייס חדש ברשת ועקב כך יש לי מספר שאלות שאשמח לתשובות. 1. אתמול ביצעתי טיסת ראייה מבאר שבע לאילת, את הדרך חזרה ארצה לעשות על נתיבי ה IFR. הבעייה העיקרית היא כיצד עושים זאת, הרי אין לבאר שבע כניסת מכשירים .אני טס על נתיב J12 אל עבר VOR באר שבע, אך באיזו צורה אני נפרד מהנתיב הגבוה למען הנתיב הנמוך ? וכמו כן מתי. כל זאת כמובן שאין פקח באותו הרגע ברשת. 2. למרות שלא היה פקח אתמול ברשת הקפדתי לדווח ביוניקום על כל נק' אשר התקרבתי אליה, למרות שלא היו מטוסים בסביבה. כמובן שזה דבר מומלץ לעשות זאת תמיד, אך האם זו גם חובה ? 3. בטיסת ראייה מהדרום לצפון ראיתי שניתן לעבור מעל נתב"ג, ישנה נקודת דיווח שם בטיסה מאיילון. האם באמת מקובל שהטיסות מהדרום לצפון חוצים כך את נתב"ג ? היכן בדיוק הנק' הזו על מנת שלא תהיה הפרעה לתעופה הבינלאומית ? 4. בעת מילוי תוכנית הטיסה ראיתי שישנה אפשרות לשלוח את התוכנית בצורה רגילה וכמו כן לשלוח את התוכנית למגדל. במידה והמגדל מחובר, האם נבחר את אפשרות שליחת למגדל על פני שליחה רגילה ? ומה ההליך לאחר מכן ? המגדל יוצר איתי קשר ראשון או הפוך ? תודה רבה
Nadav פורסם נובמבר 18, 2010 דיווח פורסם נובמבר 18, 2010 ראשית-ברוך הבא 1. כמו שכתבת, הנתיב J12 אכן קיים וגובה הטיסה בו הוא 5000. אם תרצה להנמיך לנחיתה בב"ש ששם גובה ההקפה הוא 1500-העזר בהוראה הבאה בפמ"ת: http://caa.gov.il/index.php?option=com_ ... Itemid=157 המסמך הרלוונטי הוא החמישי. בכל מקרה בפועל השיקול להצטרפות להקפה, כלומר-הנמכה (כשאין פיקוח כמובן) הוא של הטייס... רק תזהר מצנחנים 2. דיווח ביוניקום הוא אכן חובה. 3. הנקודה איילון נמצאת בדיוק מעל הישוב-משמר איילון שעל כביש 424 ליד כביש מספר 1. כמו שאתה רואה במפת CVFR גובה הנתיב הוא 3000. זה מקובל שהטיסות עוברות מעל ב"ג בהנחה כמובן שזה לא יוצר מצב (לדוגמא) של קונפליקט עם טיסות כבדים שנכנסות לRNAV על מסלול 30. או כל קונפליקט אחר לצורך העניין. השאלה אם מודיעין טייס (במציאות כמובן) יאשר לך את הנתיב הזה היא כבר אחרת... 4. אני לא משתמש באופציה של שליחת התוכנית למגדל. האמת-אין לי מושג אם זה עובד, לא ניסיתי. ההליך (בפשטות) לאחר מכן-אתה שולח את התוכנית וכשאתה מוכן-אתה עולה מול העמדה הרלוונטית לקבלת מרשה. כלומר-אתה הראשון שיוצר קשר עם העמדה ולא היא איתך. אני מקווה שעזרתי ושלא הטעתי בתשובה לא נכונה... אם טעיתי-אשמח לתיקון. בהצלחה בטיסות
GuyO פורסם נובמבר 18, 2010 מחבר דיווח פורסם נובמבר 18, 2010 תודה רבה, עזרת לי המון. בנוגע לשאלה 3. נניח שאני רוצה להגיע מירושלים להרצליה. לאחר שאני עובר את חורון,סירא ואז איילון - יש צורך לעבור מעל נתב"ג בדרך אל סגולה. נתב"ג הוא אזור גדול למדיי, האם הכוונה היא לעבור מעט מזרחית לשדה ? ראיתי שקיימים מס' גבהים למעבר זה על פי המפה (1500,2500, 3000), האם אלה גבהים שהמגדל מחליט על פי מצב התעבורה בשדה על מנת לצמצם קונפליקטים ? או שבכלל אני טועה ולא משתמשים בנתיב הזה אלא ממשיכים מאיילון לבית חנן/תל יונה/שדה דוב/קאנטרי/ירקונה ולבסוף הרצליה. שאלה נוספת שצצה לי מהסתכלות במפה - הקו המקווקו (הירוק) או הכחול של חיל האוויר. אני מבין שבמציאות זהו נתיב שנתון לשיקולו של הבקר בזמן אמת. האם כאשר לא מחובר פקח לרשת וכאשר אני רואה שאין קונפליקטים עם תנועה באזור, אני רשאי להשתמש במסלול זו גם על דעת עצמי (במסגרת תוכנית הטיסה כמובן) ? לדוגמא קו תל יונה-אשדוד או הקו שדרומית למכתש רמון. שוב, המון תודה! עריכה - קראתי בפמ"ת את הפרק המסביר את המעבר מהנתיבים הגבוהים לנמוכים, אכן הכל ברור. רק שאלה זריזה, כיצד מייצגים את מעבר זה בתוכנית הטיסה ? לדוגמא, בפמ"ת כתוב שניתן לבצע את המעבר רק אם הנתיבים חופפים או קרובים אנכית. לכן, אני מתאר לעצמי שניתן לעבור מ VOR באר שבע אל נקודת CVFR אשל הנשיא או תימן. כיצד כותבים זאת בתוכנית הטיסה ? LOT J10 SUKOT J12 BSA ESHEL-HANASIE או שיש צורך לרשום את המעבר בין הנתיבים בצורה כלשהי ? מצטער על השאלות הפעורות שלי
Izik Bakshi פורסם נובמבר 18, 2010 דיווח פורסם נובמבר 18, 2010 אז על איזה שאלה לענות? אני יענה על מה שכתבת בעריכה, הכי חשוב שתכתוב את תוכנית הטיסה בצורה שהפקח יבין מה אתה רוצה לבצע, תזכור שביטול IFR זו החלטה שבאה מהטייס ולא מהפקח. הצורה שבה כתבת היא מספיק ברורה לטעמי.