עבור לתוכן
Ohad Shalev

מדריך מבית VIAF: טופוגרפיה - ניווט מגע.

Recommended Posts

פורסם

שלום רב לכולם,

כפי שהבטחתי בשרשור הנ"ל viewtopic.php?f=7&t=35415, חיה"א הוירטואלי החל במסורת שיחרור מדריכים פנימיים של החיל לטובת כלל חברי החטיבה.

מדריך המשוחרר כיום, המדריך השני המשחורר בסדרה, עוסק במבוא לטופוגרפיה ועיקרי ניווט המגע המוטס/רכוב.

המדריך:

http://iafv.org/data/publish_data/DOCS/ ... graphy.pdf

מקווה שתפיקו הנאה מקריאת המדריך.

צפו למדריכים נוספים בקרוב 8)

פורסם

שימו לב, מהלכי הניווט, צורת הניווט ונהלים בו הם לא רק מיועדים לתחום הטיסה (הוירטואלית), המדריך מסביר פה בדיוק כמו בניווט מגע רגלי במציאות. אותם התכנים כמו בקורס קצינים, קורס טיס ויחידות אחרות שמבצעות ניווטים, כך שזהו חומר שימושי מאוד לחיים האמיתיים.

בהצלחה.

פורסם

אחח ניחוח של קורס מ"כים

כל הכבוד חברה, נראה שהושקע פה הרבה מאמץ ומחשבה תודה ענקית על המדריך וכולי תקווה שהחבר'ה יקחו עכשיו מפות ויתחילו להתברבר בוואדיות ארצנו בגובה 200 מעפ"ש

שוב תודה

אורח Yarden Salvi
פורסם

עבודה מעולה!

כל הכבוד!

יש לי איזשהי בעיה קטנה, אם אפשר להעלות כאן.

במדריך כתוב על גיא (וואדי) ושלוחה.

שלוחה וגיא ניתן לתאר באותה דרך - התעקלות אופיינות וחוזרת על עצמה של קווי הגובה לאורך מספר ק"מ/מטרים.

בתמונה בהסבר של המדריך, לידה כתוב כי גיא זהו הקו הכחול, ושלוחה היא הקו האדום.

לעומת זאת בתמונה עצמה מסומן באדום דווקא הגיא של אותו ההר (החץ אמור להיות מצביע לכיוון הירידה של הגיא, וכן גם לכיוון הירידה של השלוחה, אחרי הכל שניהם "יורדים" מן ההר).

תקנו אותי אם אני טועה, כי יש סיכוי שבגלל שהריבוע החוך של המפה לא מאפשר לילראות את שאר תוואי השטח,

ואז ההתייחסות היא שונה.

וכן בריבוע ששמתם הגאיות מתאימים לשלוחות מבחינת כיוונים, כי לא נראית כל כיפה ליד.

סחתיין ותודה רבה!

פורסם
עבודה מעולה!

כל הכבוד!

יש לי איזשהי בעיה קטנה, אם אפשר להעלות כאן.

במדריך כתוב על גיא (וואדי) ושלוחה.

שלוחה וגיא ניתן לתאר באותה דרך - התעקלות אופיינות וחוזרת על עצמה של קווי הגובה לאורך מספר ק"מ/מטרים.

בתמונה בהסבר של המדריך, לידה כתוב כי גיא זהו הקו הכחול, ושלוחה היא הקו האדום.

לעומת זאת בתמונה עצמה מסומן באדום דווקא הגיא של אותו ההר (החץ אמור להיות מצביע לכיוון הירידה של הגיא, וכן גם לכיוון הירידה של השלוחה, אחרי הכל שניהם "יורדים" מן ההר).

תקנו אותי אם אני טועה, כי יש סיכוי שבגלל שהריבוע החוך של המפה לא מאפשר לילראות את שאר תוואי השטח,

ואז ההתייחסות היא שונה.

וכן בריבוע ששמתם הגאיות מתאימים לשלוחות מבחינת כיוונים, כי לא נראית כל כיפה ליד.

סחתיין ותודה רבה!

ירדן,

גיא/שלוחה עולים או יורדים מרכס? שאלה טובה. אבל כשמתייחסים לאגנים, התשובה פשוטה, מים זורמים כלפי מטה בגיא אל אגן הניקוז. ולכן הגיוני יותר להתייחס לגיא שיורד מרכס(ולשלוחה שעולה לרכס).

כך זה מסומן, נכון, בתרשימים(קו אדום עולה בשלוחה וקו כחול יורד בגיא).

הרכס מסומן ע"י קו גובה 900 וקו הגובה שמקיף אותו. כיוון המספר(900) הוא כיוון העליה. זה מגדיר היטב את הרכס ולכן אין צורך ביותר מהמסומן בריבוע ע"מ לקבל מושג על ייחוס הגאיות והשלוחות.

אולי זה יעזור לך לדמיין ולבנות את הצורה בראש:

Topo.png

שים לב לחיצים הכחולים החלשים:השמאלי מצביע בכיוון שכתוב ה-900(כיוון הקריאה "הישרה"), תלך עם הכיוון הזה סביב קו הגובה ותבין מה תוחם קו הגובה(רכס, שלוחה ואולי כפה סמויה או שתיים מופרדות באוכף רדוד).

חיפשת כיפה ליד, אבל, גאיות ושלוחות יוצאים ממקום גבוה, לא בהכרח תבליט כפה במדוייק, יכול להיות מרכס(תוואי גבוה שמחבר כיפות), או משלוחות(כן, שלוחות יכולות לעלות גם לשלוחות גבוהות יותר).

פורסם
אחח ניחוח של קורס מ"כים

כל הכבוד חברה, נראה שהושקע פה הרבה מאמץ ומחשבה תודה ענקית על המדריך וכולי תקווה שהחבר'ה יקחו עכשיו מפות ויתחילו להתברבר בוואדיות ארצנו בגובה 200 מעפ"ש

שוב תודה

או ב-0 מעפ"ש עם תיקים על הגב :wink: 8)

אורח Yarden Salvi
פורסם
עבודה מעולה!

כל הכבוד!

יש לי איזשהי בעיה קטנה, אם אפשר להעלות כאן.

במדריך כתוב על גיא (וואדי) ושלוחה.

שלוחה וגיא ניתן לתאר באותה דרך - התעקלות אופיינות וחוזרת על עצמה של קווי הגובה לאורך מספר ק"מ/מטרים.

בתמונה בהסבר של המדריך, לידה כתוב כי גיא זהו הקו הכחול, ושלוחה היא הקו האדום.

לעומת זאת בתמונה עצמה מסומן באדום דווקא הגיא של אותו ההר (החץ אמור להיות מצביע לכיוון הירידה של הגיא, וכן גם לכיוון הירידה של השלוחה, אחרי הכל שניהם "יורדים" מן ההר).

תקנו אותי אם אני טועה, כי יש סיכוי שבגלל שהריבוע החוך של המפה לא מאפשר לילראות את שאר תוואי השטח,

ואז ההתייחסות היא שונה.

וכן בריבוע ששמתם הגאיות מתאימים לשלוחות מבחינת כיוונים, כי לא נראית כל כיפה ליד.

סחתיין ותודה רבה!

ירדן,

גיא/שלוחה עולים או יורדים מרכס? שאלה טובה. אבל כשמתייחסים לאגנים, התשובה פשוטה, מים זורמים כלפי מטה בגיא אל אגן הניקוז. ולכן הגיוני יותר להתייחס לגיא שיורד מרכס(ולשלוחה שעולה לרכס).

כך זה מסומן, נכון, בתרשימים(קו אדום עולה בשלוחה וקו כחול יורד בגיא).

הרכס מסומן ע"י קו גובה 900 וקו הגובה שמקיף אותו. כיוון המספר(900) הוא כיוון העליה. זה מגדיר היטב את הרכס ולכן אין צורך ביותר מהמסומן בריבוע ע"מ לקבל מושג על ייחוס הגאיות והשלוחות.

אולי זה יעזור לך לדמיין ולבנות את הצורה בראש:

Topo.png

שים לב לחיצים הכחולים החלשים:השמאלי מצביע בכיוון שכתוב ה-900(כיוון הקריאה "הישרה"), תלך עם הכיוון הזה סביב קו הגובה ותבין מה תוחם קו הגובה(רכס, שלוחה ואולי כפה סמויה או שתיים מופרדות באוכף רדוד).

חיפשת כיפה ליד, אבל, גאיות ושלוחות יוצאים ממקום גבוה, לא בהכרח תבליט כפה במדוייק, יכול להיות מרכס(תוואי גבוה שמחבר כיפות), או משלוחות(כן, שלוחות יכולות לעלות גם לשלוחות גבוהות יותר).

מצוין מולי, תודה רבה.

בדיוק את מה שיעיד על לאיזה כיוון ההר "עולה" חיפשתי. ולא חשבתי על מספר קו הגובה.

בכל זאת מלבד אותו קו גובה קשה להוציא עוד מידע על גאיות/שלוחות מאותו ריבוע של מפה.

אין איזשהו וואדי עיקרי וגם אגן ניקוז לדעתי לא נראה, בנוסף לכך שאותו הר ספציפי הוא הר "שולחן" ובאמת אין עליו זכר לכיפה (לפחות בקטע התחום).

שוב תודה על ההסבר, הארת עיני :lol:

פורסם

ירדן, ניתן למצוא עוד 3 גאיות בתמונות... כמו-כן שים לב לקו פרשת המים, לא הגיוני שהמים ינוקזו מהמקום הנמוך לגבוה (שיב לב לערוץ הנחל ממזרח שאליו כל הגאיות מנקזים את המים) ולכן יכולת למצוא את קו הרכס גם לפי זה.

שאלת שאלה נפוצה- מדוע עולים בשלוחה ויורדים בגיא?

מבחינת ניווט מוטס השאלה לא רלוונטית כ"כ כי טסים אז אפשר גם לפי שלוחות וגם לפי גאיות - בניווט רגלי זה חשוב בגלל הדברים הבאים:

1. משלוחה תמיד מגיעים לכיפה (שיא הגובה) - מגיא אני מגיע לאוכף ואז נשאר עוד לטפס.

2. הרבה יותר קשה לטפס בגיא מאשר בשלוחה - גיא בד"כ תמיד תלול יותר.

בלי שום קשר, ע"פ עקרונות הטופוגרפיה בריבוע הנ"ל קיימות לפחות 3 כיפות סמויות ושני אוכפים. :wink:

אורח Yarden Salvi
פורסם

סיבה נוספת לעלייה בשלוחה ולא בגיא היא שדה הראיה שבדרך כלל מוגבל מימין ומשמאל בעת העלייה בגיא,

בלילה או ביום כאשר אתה בין 2 שלוחות משני צידך, לא תראה מעבר אליהן וזה ישפיע אני מניח על ההתמצאות באותו רגע.

פורסם

כל הכבוד! נראה מעולה.

שימו לב, מהלכי הניווט, צורת הניווט ונהלים בו הם לא רק מיועדים לתחום הטיסה (הוירטואלית), המדריך מסביר פה בדיוק כמו בניווט מגע רגלי במציאות. אותם התכנים כמו בקורס קצינים, קורס טיס ויחידות אחרות שמבצעות ניווטים, כך שזהו חומר שימושי מאוד לחיים האמיתיים.

בהצלחה.

ידידי, קורס קצינים, טיס ושאר יחידות שונות ומשונות - הן לא ממש דוגמה לאופן כלשהו של חיים אמיתיים...עד כמה שהן מתיימרות להיות :lol:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...