עבור לתוכן
Baruch Spiegel

חדש ימינו כקדם (איכה ה' כ"א)

Recommended Posts

פורסם
  musa22 כתב:
ברוכי מזל טוב אני בקרוב מאוד עושה את הבחינה גם, טיפים??

1. אתה הטייס מפקד של המטוס. מבחינתך הבוחן שיושב לידך הוא לא בוחן הוא נוסע. להראות ביטחון ואסרטיביות (מה שאצלי לא בא בקלות..)

2. לדברר את הטיסה לטוס בקול רם להגיד בקול רם את מחשבותיך והרהוריך (הקשורים לטיסה כמובן). כדי שהבוחן ידע מה בכוונתך לעשות בכל שלב.

3. יחס רציני לכל השלבים דגש על - נהלים, AIP, תכנון זמנים - ללכת אחורה מזמן המראה מתוכנן - בדיקות חיצנויות ובקוקפיט, הכנות במשרד וכד'. לראות שלא מגיעים למשל להקפות בין השעות 1400 ל 1600. (אני ישבתי בבית עם הסימולטור ומדדתי לעצמי זמנים כמה זמן לוקח לעשות סיבוב מסביב למטוס , לעבור על כל הבד"ח להסיע וכו. ותכננתי לפי זה זמנים אחורה וקבעתי באיזה שעה אני מגיע למשרד, באיזה שעה אני נפגש עם הבוחן, באיזה שעה אני יוצא למטוס.

4. משקל ואיזון ותכנון ניווט: בד"כ על 152 עם 2 נוסעים במשקל ממוצע ודלק מלא חורגים ממגבלת משקל. זה יוצר בעיה אם אתה בא לטוס בבוקר והמטוס מלא דלק. מה תעשה? תתחיל לשאוב? לכן יש לוודא עם המשרד שהמטוס המוזמן למבחן יהיה עם משהו כמו חצי כמות ואז להשלים לפי כמה שצריך.

אם בניווט מסתבר שאין לך מספיק דלק להלוך חזור + רזרווה יש לתכנן תדלוק בשדה נחיתת ביניים. במרה כזה לוודא עם המשרד שיש להם הסכם תדלוק בשדה שבו נוחתים. לקחת מדיד דלק במטוס כדי שתוכל למדוד כמויות ולמלא במדויק בשדה ביניים.

5. להיות מוכן עם מזג אויר, נתונים בשדות נחיתה מתוכננים. לשאול טייסים שטסו באותו יום לגבי מזג אויר ולא להסתמך רק על הTAF METAR. (בעיקר בנושאי חתחות וראות). להתקשר למגדלים הרלוונטיים לשאול רוח ומסלול בשימוש. דגש על שדה דב. גם אם אתה רק עובר שם בגלל המורכבות בשדה. (אתה מוסמך שדה דב אני לא צריך לספר לך).

6. לבקש מהמשרד חוברת מבחן מעשי אחידות ותקנים רשיון טיס פרטי אווירון חד מנועי יבשתי. כתוב שם כל מה שתיבחן עליו ומה הקריטריונים למעבר\כישלון. יש גם הסברים על איך להכין מפה.

7. הכנת מפה: חשבתי מראש איך להחזיק את המפה איך לקפל אותה בכל שלב בטיסה שמצד אחד תהיה כמה שיותר קומפקטית ומצד שני תראה את כל מה שצריך לשלב הרלוונטי של הטיסה. לחשוב ולעשות חזרות על איך עוברים מאיזור אחד לשני מבחינת קיפול המפה שלא תסתבך עם זה באוויר. להכין KNEEBOARD, ותיק מאחורה עם כל מה שצריך בשלף כשאתה יודע איפה כל דבר ואיך מגיעים אליו (AIP , סרגל ניווט, מחשבון, עט, עט רזרווית סטופר וכד) במפה סימנתי הכל עם קודים של צבעים. נתיב - שחור, מעברי קשר - תוש כחול -נקודות הזדהות ווזמנים על הלג - תוש אדום. VOR - ים ועזרי ניווט להתייחסות תוש - ירוק.

לחשוב איך להציג נתונים במפה כך שלא יהיה עמוס מדי. בדגש על איזורים צפופים כמו מעקף פלמחים. את משולשים עם הכיוון, גובה זמן עשיתי קצת בריחוק מהנתיב עם חץ מקשר לנתיב הרלוונטי בגלל הצפיפות של הלגים הקצרים. כשאהיה בבית אוכל להעלות תמונה של המפה.

ב ה צ ל ח ה

פורסם

ניווט שעה וחצי.

הקפות + איזורים - שעה.

אפרופו דרישות.

חידוש רישיון אחרי תקופה ארוכה הוא לא דבר של מה בכך כמו שחשבתי בתחילת התהליך. מה שהיה לי בראש זה שצריך להשלים 10 שעות עם מדריך והרשיון בחזרה אצלך.

בפועל, בנוסף ל-10 שעות (גם כאן לא וויתרו על דקה למרות שלהערכת המדריך הייתי מוכן לפני זה) נדרשתי לעבור מבחן תיאוריה אחד בן 100 שאלות שהקיף את כל החומר לרשיון טיס פרטי, לעבור מבחן מעשי כמו כל חניך טיס פרטי. (הקפות, איזורים ניווט) ולשלם אגרות למבחנים.

מוסר השכל:

מי שכבר מחזיק ברשיון טיס, לא משנה מה יקרה לכם בחיים: תפוטרו מהעבודה ,תתחתנו, תתבשרו על תאומים בדרך, תפסידו בבורסה. לא לוותר לפחות על המינימום הדרוש כדי להחזיק את הרשיון. זה לא נטל כלכלי כבד כלכך.

אני אישית עשיתי את הבחירה להפסיק לטוס בזמנו כי בנקודת הזמן ההיא - (לקראת לידת תאומים) זה היה נראה לי הדבר הכי נכון לעשות. להתכונן לבאות ולשים את התחביבים והמותרות בצד. במבט לאחור אני קצת מצטער על אבדן שעות פוטנציאליות שלא צברתי וכמובן התהליך הארוך והמייגע שהעבירו אותי כדי לחזור לטוס.

אמיר,

לגבי התשובות שלי קודם. התפלקה השורה של טייס מסחרי (פעמיים). מתנצל.

לא יודע מה דינו של טייס מסחרי שמביא חבר'ה לטוס באופן פרטי.

פורסם
  Amir - VATIL2 כתב:
ברוך יש מצב שתעלה את המסמך שדיברת עליו עם התנאים למעבר

אתה רוצה שאני יתחיל לסרוק עכשיו 60 עמודים? מה אני בעונש? זה חוקי בכלל?

אפשר לקנות את החוברת ברת"א.

תודה רבה לכולם על הברכות והאיחולים.

בקרוב אצלכם.

פורסם

אתה תותח ברוכי עכשיו לפחות תוכל להדגים לנו על מטוס אמיתי ולא בסימולטור חחחחח

מזל טוב ענק :P

פורסם
  Baruchi כתב:
  musa22 כתב:
2. לדברר את הטיסה לטוס בקול רם להגיד בקול רם את מחשבותיך והרהוריך (הקשורים לטיסה כמובן).

"הדביל הזקן הזה, יושב לי פה ומחלק לי הוראות, נראה אותו עושה את זה יותר טוב! לפחות היה שם דאודורנט ולא מגיע לטיסה אחרי מה שמריח לי מפה כמו תריאטלון שעבר דרך שוק הדגים... נו יאללה נגמור עם זה כבר, אחרי הנחיתה אני אוכל לפתוח חלון ולנשום קצת, חנק אותי התרח"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

כל הכבוד ברוכי!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...