עבור לתוכן
Netanel Aivas

מדריך שהכנתי על איך להפוך להיות טייס בחברת תעופה

Recommended Posts

פורסם

בעיקרון הכנתי את המדריך הזה לקהילה מתחרה אך אני פרשתי משם חלקית עכשיו אז החלטתי לפרסם את זה גם פה, תהנו.

==========================================================================

דבר ראשון מה שאתם צריכים הוא רישיון טייס פרטי.

כמה רישיון טייס פרטי עולה?

אז ככה כדי לעשות רישיון טייס פרטי עליכם להיות בגיל 17

מה הנושאים הנלמדים ברישיון טייס פרטי?

שלב א' - סולו

בשלב זה, נלמדות מיומנויות הטיסה הבסיסיות הדרושות לטיסת הסולו. מיומנויות אלו

כוללות תמרוני טיסה בסיסיים ודיבור בקשר.

שלב ב' - סולו נווטים

בשלב זה נלמדות מיומנויות הדרושות לעריכת טיסות ניווט אל מחוץ למנחת ושימוש בעזרי

ניווט שונים. בשלב זה תושלמנה שעות טיסות הלילה הדרושות, ובסופו תבצע טיסת ניווט

כשאין איש מלבדך במטוס!

שלב ג' - הכנות למבחן המעשי

בשלב זה תשלים את שעות ניווטי הסולו הדרושות לקבלת הרשיון, וכמו כן, ילמדו תמרוני

טיסה ברמה המתקדמת הדרושה למעבר המבחן.

לימודי קרקע

במהלך הקורס ילמדו נושאים תיאורטיים רבים הקשורים לתפעול המטוס, חוקת האוויר

האמריקאית, נהלי הקשר, מערכות המטוס, מטאורולוגיה, יסודות הניווט,

האווירודינמיקה ונושאים נוספים.

לימוד זה הוא בנוסף ללימוד לקראת מבחן התיאוריה בכתב.

שעות הטיסה הדרושות

40 שעות זמן טיסה כולל, מתוכן:

20 שעות הדרכה, הכוללות 3 שעות טיסות לילה.

10 שעות טיסות סולו, מתוכן 5 שעות לפחות בטיסות ניווט.

==================================================

קרדיט ל Washington Flying Club רק על הנושאים הנלמדים שרשמתי בכל קורס מה לומדים אז רק את זה העתקתי

http://www.fly-wfc.com

אז כמה עולה בעצם רישיון טייס פרטי?

אני ממליץ על לעשות אותו בחו"ל כי כל הדרך שלנו תהיה בחו"ל עד שנגיע לחברת תעופה

הוא עולה כ 30000 שקלים בחו"ל כולל טיסה ודירה בבית הספר לטיסה כבר עשיתי חישובים.

==================================================

אחרי שעשיתם רישיון טייס פרטי מה הלאה?

אז ככה אתם צריכים לצבור שעות.

איך צוברים שעות?

עושים עוד קורסים או שטסים עם חניכים נוספים בבית הספר לטיסה כדי לצבור שעות.

אז כרגע יש לנו 40 שעות

==================================================

אנחנו צריכים לעשות את קורס ה IFR(הגדר מכשירים)

התחלנו בחו"ל נמשיך בחו"ל

כמה קורס IFR בעצם עולה?

25,953 שקלים

כמה שעות אנחנו צוברים מקורס זה וכמה שעות אנחנו לומדים?

אנחנו צוברים ולומדים כ 40 שעות טיסה

ועוד 10 שעות לימודי קרקע.

כרגע יש לנו 80 שעות טיסה.

כמה זמן אורך קורס ה IFR?

קורס ה IFR אורך כארבעה עד חמישה שבועות אבל תלוי במזג האוויר וההתקדמות האישית שלכם.

מהם הנושאים הנלמדים בקורס ה IFR?

מבנה הקורס

בתחילת הקורס, ילמדו מצבי הטיסה והתמרונים הבסיסיים בטיסת מכשירים. מיד לאחר מכן,

תלמד לבצע הנמכות מכשירים מסוגים שונים בשדות התעופה באזור הקרוב למנחת הבסיס

ובאזורים רחוקים ממנו (האם ביצעת פעם הנמכת ILS בנמל התעופה הראשי של וושינגטון DC

כשמטוס בואינג 747 מבצע הנמכה דומה במסלול המקביל?), תלמד נהלי קשר עם הבקרה ונהלי

טיסה בנתיבי המכשירים השונים. בקורס משולבים ניווטי-מכשירים ארוכי-טווח (ניו-יורק,

בוסטון וניו-אינגלנד, מפלי הניאגרה), המשלבים לימוד וחוויות מדהימות גם יחד.

לימודי קרקע

במהלך הקורס ילמדו נושאים תיאורטיים רבים, הקשורים לתפעול המטוס ומכשירי הניווט,

לחוקת האוויר האמריקאית ולנוהלי הקשר. לימוד זה הוא בנוסף ללימוד לקראת המבחן התיאורטי.

==================================================

מה הלאה?

עושים הגדר דו מנועי.

הוא גם טוב לקורות חיים שלכם

כמה עולה הגדר דו מנועי?

כ 11,153 שקלים

כמה שעות אנחנו צוברים וכמה שעות אנחנו לומדים?

אנחנו צוברים ולומדים כ 10 שעות במטוס

ועוד 5 שעות לימודי קרקע(הם לא נחשבים לשעות ה PIC שלכם)

מה זה שעות PIC?

זה Pilot In Command

כל עוד אתם יושבים במושב הימני של המטוס כל שעה שאתם טסים נחשבת לכם לשעת טיסה והיא תצבר ב Log Book שלכם.

כרגע יש לנו 90 שעות טיסה.

אורך הקורס הוא כשלושה ימים עד שבוע,תלוי בהתקדמות האישית שלכם.

מהם הנושאים הנלמדים בהגדר דו מנועי?

מבנה הקורס

שלב א'

נלמדות מיומנויות הטיסה הבסיסיות במטוס, הכוללות את הכרת תכונותיו המיוחדות.

יתבצע תירגול של מצבי הטיסה הבסיסיים, כמו גם תירגולי הזדקרויות, תמרונים נוספים

המוכרים מהטיסות על המטוסים החד-מנועיים ותירגול בטיסת ניווט.

שלב ב'

ילמדו החירומים הייחודיים למטוס (טיסה על מנוע אחד, כשל מנוע בהמראה וכו').

שלב ג'

כולל ליטוש כל התמרונים שנלמדו בקורס והכנה למבחן המעשי.

לימודי קרקע

במהלך הקורס ילמדו נושאים תיאורטיים הקשורים למאפיינים הייחודיים אשר כרוכים בהטסת

מטוס דו מנועי, כמו גם על נתוני המטוס, המערכת ההידראולית, מערכת הפסיעה המשתנה,

מערכות דיחוס וכדומה.

==================================================

אז מה הלאה אחרי שעשינו את כל הרשיונות וההגדרים האלה?

עושים רישיון טייס מסחרי

כמה עולה רישיון טייס מסחרי?

כ 11,959 שקלים

כמה שעות אנחנו צוברים?

כ 15 שעות טיסה על Piper Arrow

כרגע יש לנו כ 105 שעות טיסה.

מהם הנושאים הנלמדים ברישיון טייס מסחרי?

שלב מקדים - השלמת דרישות המינימום (במידת הנדרש)

בשלב זה תשלים, בטיסות מודרכות ובטיסות סולו, את שעות הטיסה המהוות תנאי מקדים

להוצאת רשיון הטיס המסחרי.

שלב א' - תמרונים בסיסיים

בשלב זה תתרגל את תמרוני הטיסה הבסיסיים אשר למדת בקורס הטיס הפרטי (לדוגמא:

טיסה איטית, הזדקרויות, נחיתה בשדה קצר ועוד), תלטש את ביצועיך ותגיע לרמה הנדרשת

לרשיון מסחרי.

שלב ב' - תמרונים מתקדמים

בשלב זה תלמד את תמרוני הטיסה המתקדמים (לדוגמא: שמיניות עצלות, שנדלים, ביצוע

שמינייה מסביב לשתי נקודות קבועות ועוד) הנדרשים לקבלת רשיון טיס מסחרי.

שלב ג' - טיסות ניווט

בשלב זה תלמד לבצע טיסת ניווט מתקדמת ברמה הנדרשת למבחן. באימונים אלה תלטש את

יסודות הניווט האווירי אשר למדת לרשיון הפרטי, כשהדגש נתון לרמה מקצועית גבוהה

המתבטאת בדיוק רב בזמנים ובהתחשבות ברוחות לאורך הנתיב.

לימודי קרקע

במהלך הקורס ילמדו נושאים תיאורטיים רבים הקשורים לתפעול המטוס, חוקת האוויר

האמריקאית, נהלי הקשר, מערכות המטוס, מטאורולוגיה, יסודות הניווט, האווירודינמיקה

ונושאים נוספים. תחומים אלו ילמדו ברמה מתקדמת ומעמיקה יותר מהרמה שנלמדה בקורס

לרשיון הפרטי. לימוד זה הוא בנוסף ללימוד לקראת מבחן התיאוריה בכתב.

==================================================

עכשיו יש לנו כ 105 שעות טיסה

אנחנו צריכים להגיע ל 250 שעות זוהי הדרישה כדי להיות מדריך בארה"ב ולעשות קורס לרשיון מדריך טיסה.

איך אנחנו צוברים עוד 145 שעות טיסה?

משכירים מטוס בסכום סמלי של כ 400 שקל לשעה בארה"ב וצוברים את השעות הנדרשות.

זה יכול לעלות לכם יותר זול אם תהיו שותפים עם עוד חניכים במטוס.

כמה יעלה לנו לעשות את זה לבד?

כ 58000 שקלים

==================================================

עכשיו אחרי שצברנו 250 שעות טיסה אנחנו צריכים לעשות קורס לרשיון מדריך טיסה.

כמה זה יעלה לנו?

10,524 שקלים.

זאתי הדרך הכי טובה ומקובלת לצבירת שעות טיסה בארה"ב על מנת להתקבל לחברות התעופה השונות בגלל הקצב המהיר שבו אתם צוברים שעות טיסה.

אתם בעצם מדריכים חניכים שרוצים לעשות קורס טייס ואתם גם צוברים שעות וגם מקבלים על זה כסף.

כמה זמן אורך קורס לרשיון מדריך טיסה?

הוא אורך כשבועיים אך זה תלוי בהתקדמותכם האישית ובמזג האוויר.

כמה שעות אתם צוברים בקורס לרשיון מדריך טיסה וכמה שעות אתם לומדים?

אתם צוברים כ 12 שעות טיסה על Piper Arrow

והדרכת קרקע אתם לומדים כ 10 שעות.

מהם הנושאים הנלמדים בקורס לרשיון מדריך טיסה?

מבנה הקורס

שלב א' - הטסה בסיסית מצד ימין

בשלב זה תלמד להטיס את המטוס מצד ימין תוך ביצוע כל התמרונים והניווטים אותם ביצעת

בהכנה לרשיון הטייס המסחרי.

שלב ב' - הדרכה מצד ימין

בשלב זה תלמד כיצד להדריך את כל סוגי הטיסות שביצעת בשלב א'. תלמד מתודולוגית הדרכה

נכונה, דגשים אליהם יש לשים לב, טעויות אופייניות אצל חניכים וכיצד לתקנן וכד'.

שלב ג' - הדרכה על מטוס מתקדם

בשלב זה תעבור לטוס במטוס Piper Arrow) Complex) ותלמד כיצד לבצע וללמד את כל סוגי

הטיסות במטוס זה, המצויד בפסיעה משתנה ובגלגלים מתקפלים.

לימודי קרקע

בקורס לרשיון מדריך הטיס, מושם דגש רב על לימודי הקרקע, עקב הרמה הגבוהה הנדרשת

ממדריך במבחני ה-FAA (מנהל התעופה האמריקאי).

רמת לימוד מעמיקה תאפיין את לימודי הקרקע, שישתרעו על פני הנושאים הבאים:

ידע טכני (מערכות ומבנה מטוס ואווירודינמיקה), מטאורולוגיה, תכנון טיסה, חוקת אויר

ומבנה המרחב האווירי, עקרונות ניווט, נהלי קשר ועקרונות הדרכה (הכנת מערכי שיעור,

העברת שיעור, ניהול תדריכים ותחקירים ועוד).

==================================================

עכשיו אחרי שעשינו את כל הקורסים האלה אתם צריכים לצבור 1000 שעות

יש לנו כ 262 שעות מכל הקורסים

מה שנשאר לכם זה כ 738 שעות טיסה

אחרי שצברתם את זה אתם עושים קורס בשם ATPL.

Airline Transport Pilot License

חשוב לא להתבלבל בין ATPL ל ALTP.

ATPL זה לחברת תעופה.

ו ALTP זה לטייס תובלה.

הוא מקנה לכם את הידע כדי להיות קברניט

רוב חברות התעופה דורשות אותו

מתי שאתם עושים אותו הוא יהיה במצב Freeze(מוקפא)

מה שאומר שאחרי שאתם מתקבלים לחברת התעופה והם ממנים אותכם לקברניט אז יהיה לכם כבר את הרישיון הזה וגם הוא מקנה לכם את הידע שצריך כדי להיות בחברת תעופה אז הוא יהיה במצב של Unfreeze.

כדי להתקבל לחברת תעופה אתם צריכים Type Rating של המטוס שהם אומרים לכם לעשות עליו.

מה זה Type Rating?

זה לימודים על המטוס שחברת התעופה רוצים שתטיס.

רוב חברות התעופה משלמות את הכסף עליו וחלק מהחברות תעופה דורשות שתעשו אותו מכספכם.

אחרי שהייתם בחברת תעופה בחו"ל וצברתם שעות על המטוס שהטסתם אתם יכולים לחזור לארץ ולנסות להתקבל לחברות התעופה השונות.

יהיה לכם יותר סיכוי מכיוון שלמדתם בארה"ב וזה גם משהו גדול.

אתם טסים ללא פיקוח,יש שם מרחבים אוויריים,ואתה תהיה טייס בעל ניסיון עשיר ואוויראות מפותחת יותר.

==================================================

כל הסכומים הגיעו ל

81756.22 שקלים

לא כולל טיסה לשם שעולה בערך 4000 שקל ולא כולל לינה 2000 שקל לחודש

עבדתי על המדריך בערך כשעתיים

תגובות לא יזיקו

הערות:כל הקורסים שרשמתי פה הם בבית הספר לטיסה Washington Flying Club

ממש מומלץ יש גם סרטון של כמה נערים שיצאו לשם לעשות רישיון טייס פרטי

וזה גם טיול וגם אתם בסוף תצאו עם עבודה

ואל תדאגו בקשר לכסף מי שמוציא את הכסף על כל הקורסים האלה בסוף יקבל את הכסף בחזרה כשהוא יהיה מדריך טיסה

מקבלים מזה כסף וגם אחרי שתתקבלו לחברת תעופה

בהצלחה!

קרדיט לי על המדריך - נתי מזרחי nati586

פורסם
מקבלים מזה כסף וגם אחרי שתתקבלו לחברת תעופה

מעניין וזה ממישהו שלא עשה רשיון אחד במציאות....

פורסם

קודם כל כל הכבוד על ההשקעה והמאמץ, זה בכלל לא מובן מאליו לשבת ולאסוף מידע רלוונטי ולכתוב כזה מסמך.

דבר שני במקומך לא הייתי לוקח אחריות וכותב בכזה בטחון על המחירים (גם מחייה גם טיסות הלוך חזור וגם שעות טיסה) כי זה דבר שמשתנה מפעם לפעם

ודבר שלישי אם הייתי כותב מאמר כזה הייתי מנסה "לתת קונטרה" ולכתוב גם על תהליך הוצאת הרשיון בארץ או לכל הפחות מביא בחשבון את המרת כל הרשיונות לרשיון ישראלי בסיום כל המסלול המפרך שהזכרת בחו"ל כי הרי כולנו בסוף רוצים לחזור הביתה :wink:

(ומאיפה הביטחון שחברות תעופה ישראליות יעדיפו דווקא טייסים שלמדו בחו"ל?)

דבר רביעי - לא ציינת כמה זמן עלול לקחת כל התהליך עד לצבירת מספיק שעות ורשיונות וכניסה לחברת תעופה אם וכאשר - כמובן תלוי בקצב ההתקדמות האישי של כל אחד אבל נראה לי שבמודל שהזכרת בין 5 ל 7 שנים יהיה ממוצע סביר...

דבר חמישי - שוב תודה וכל הכבוד.

פורסם

נתי, כמה הערות:

א. כל הכבוד על ההשקעה, אך יש עוד מה לשפר ולהוסיף וזה בעיקר על לימוד במוסדות שונים ומקומות שונים חוץ מבית הספר המדובר בארצות הברית, בפורום זה חברים טייסים שלמדו גם במוסדות אחרים ואתה מוזמן לפנות אליהם ולשאול כדי להוסיף מידע למדריך שלך כי כמו שתמיד המרצה שלי אומר - אין חכם כבעל ניסיון.

ב. קצת לסבן לך את האוזן, אתה השקעת שעתיים בכתיבת מדריך זה, אמיר פז השקיע חודשיים של סקר שוק לפני שהוא בחר לעשות רישיון בקנדה, ככה שיש לך לאן לשאוף בשדרוג המדריך :).

ג. יש פרט מאוד חשוב שלא נתת עליו את הדעת, וזה אשרת עבודה, אף אחד שם לא ירוץ לתת לך ויזה, ואותה ויזת סטודנט מדוברת מספיקה לשנתיים, כדי להגיע ל-1000 שעות + מדריך טיסה צריך יותר משנתיים.

לסיכום, התחלת משהו יפה, אני מציע שתמשיך להשקיע בו ותשפר אותו בעיקר מהניסיון של טייסים במקומות אחרים, ובסוף נקבל קובץ שיכול לשמש אבן דרך לכל מי שרוצה ללכת ללמוד בחו"ל - משהו שלדעתי חסר לטייס המתחיל.

הנה שרשור טוב להתחיל בו:

viewtopic.php?f=17&t=27426

פורסם

ציינתי את המחירים, וגם אמרתי שצריך אשרת כניסה, זה מדריך בסיסי שמראה לכולם רק איך להתחיל, אתם כבר צריכים לחשב לבד כמה תבזבזו במקרה ויש מזג אוויר חריג, וגם לחשב סכומים כדי לגור שם, וגם לחשב אוכל.

בכל מקרה תודה רבה לכולם ואין בעד מה חבר'ה.

קיצור אם אתם רוצים מנהלים, אפשר למחוק מדריך זה.

שבת שלום.

:)

פורסם

מממ....הלוואי ואלה היו המחירים..עוד היה לי נשאר לי קצת כסף בכיס. ואני עוד מדבר על מחירים של שנת 2004. מאז הם קצת עלו.

מה גם שיש לא מעט מידע מוטעה. למשל כדי להוציא ATPL צריך לפחות 1500 שעות טיסה עם לפחות 500 שעות "חוצה מדינה" וכו'.

הרשיון המסחרי לא לוקח 15 שעות - יש סילבוס. אם זה לפי PART61 אז צריך לפחות 250 שעות ואם זה לפי PART141 יש סילבוס עם מינימום שעות.

בקיצור, על מנת לא להטעות פה אנשים הייתי עושה עוד קצת שיעורי בית לפני שהייתי מפרסם "מדריך".

פורסם

For those who want it as a real and solid career, I would suggest to check ALL the options before. Way way different for those who really wanna fly a jet. The article would fit for people who want it more as a hobby, and I know that the author's intention was for a career. Maybe it can be some outline for recreational pilots. (Don't have here hebrew)

Chag Sameach.

פורסם

תודה רבה נתי.

מדריך מושקע. נראה כמו תכנית חומש ל10 - 15 שנים.

מה שלא ראיתי במדריך בתכנית הזו לחיים זה את הדברים הבאים:

לימודים אקדמיים.

שירות צבאי.

הקמת משפחה.

קניית דירה או שכירות.

רכב.

השתלבות בעבודה מכניסה מספיק שתאפשר לך לקיים את עצמך וגם לשלם את כל הסכומים הפנטסטיים האלו.

לקיים את עצמך זה לא רק אוכל. זה הרבה יותר מזה.

דאגה להורים, לילדים.

עוד קצת כסף בשביל בלויים פה ושם - בכל זאת אנחנו בני אדם.

כל אלה לא מופיעים במדריך שלך וחבל.

המסר שלי הוא כדלהלן:

אתם רוצים ללכת במסלול הזה. בכיף.

מי שאין לו גב כללי חזק או הורים עשירים שיכולים לדאוג לו לכל שאר הדברים (הרשימה שאני העלתי ואתה לא). -- שיחשוב פעמיים.

מדובר בשיעבוד כלכלי כבד וקשה. שלא ייתן לכם להתקדם בשום תחום אחר בחיים.

אפשרי? כן.

רק חשוב מאוד לקחת בחשבון שאחרי X שנים של ההתלהבות מהמקצוע יש מצב שההתלהבות תצטנן. ואז אתה עלול למצוא את עצמך נשוי למטוסים ולחברת תעופה - בלבד.

בלי חיי משפחה. בלי מקצוע אחר - בטוח יותר. בלי דירה בלי רכב בלי דור המשך בלי ילדים שידאגו לך ויסעדו אותך לעת זיקנה. בלי כלום. אתה וחתיכת פח מעופפת.

כדאי? תחשבו שוב.

מותר ורצוי לחלום ולנסות להגשים חלומות.

חשוב מאוד להסתכל על המציאות עם שתי עיניים פתוחות לרווחה. לא להינעל על תחום מסויים רק בגלל שהוא מגניב.

אפשר גם להיות טייס חובב וליהנות מאוד מטיסה פעם בשבועיים. עד תל יונה וחזרה.

אפשר ליהנות מטיסות חוויה באלסקה מסעות מסביב לעולם הפעלת מטוסים מורכבים. חוויות מכאן ועד להודעה חדשה - בסימולטור. בעלות אפסית.

כל אחד יעשה את שיקוליו הוא. אני משתדל להראות צד אחר. לשים קצת ברקסים למי שדוהרים במדרון ההתלהבות עם רטיות על העיניים.

שבת שלום.

פורסם

אתה מאוד מאוד צודק, אבל בכללי רשמתי מדריך בסיסי כאילו מי שרוצה להמשיך הלאה שיחשוב לבד כבר על החיים שלו.

אני גם כן חשבתי על מה שאתה אמרת עוד לפני שכתבת את זה עכשיו והחלטתי שאני יעשה אך ורק רישיון טייס פרטי בחו"ל ובתשלומים, כדי שישאר לי כסף לרישיון נהיגה, אוטו, ביטוחים, טסט, וכ'ו...

שבת שלום ותודה רבה לך.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...