עבור לתוכן
Amir Paz

בחירות להנהלת IFS

Recommended Posts

פורסם

אל דאגה - יהיה קריטריונים לבוחרים (לדוג' כל מי שלפחות שנה בואטיל).

פורסם

אהבתי את הרעיון, ואני בעד שהחטיבה תנסה מודלים שעובדים בהצלחה בחו"ל בחטיבות מובילות של VATSIM, לאורך השנים וגם היום חברי חטיבה מדברים על זה שבחו"ל יש מלא תנועה ומלא פיקוח וכדאי שלא נמציא פה את הגלגל אלה נלמד מאלו שכבר מסובבים אותו בהצלחה שנים רבות, ולכן אני שמח על ההחלטה לנסות מודול שעובד בחו"ל.

חברים, לדעתי הדיון האמיתי פה מתפספס ובגדול, היום שוחחתי עם אמיר והתעדכנתי שבינתיים רק חבר חטיבה אחד הגיש מועמדות.

בעוד חודשיים (או פחות) אביב וירדן מסיימים את תפקידם ואם לא ימצאו אנשים שיקחו על עצמם להמשיך ולהוביל את בית הספר IFS, תהיה בעיה להמשיך את הפעילות של הבית ספר - זו הבעיה האמיתית שלנו כרגע.

אני קורא לכל מי שרואה את עצמו מתאים ויכול לעמוד במשימה, להגיש מועמדות.

פורסם
אבל כאן עלולות להיווצר (ובאופן די טבעי אגב לא כי אנחנו שונים במשהו משאר העולם) קבוצות או "מאפיות" קטנות

עלולות להיווצר ? זה קיים מהיום שהגעתי לפה...

פורסם
אבל כאן עלולות להיווצר (ובאופן די טבעי אגב לא כי אנחנו שונים במשהו משאר העולם) קבוצות או "מאפיות" קטנות

עלולות להיווצר ? זה קיים מהיום שהגעתי לפה...

חבל שלא ציינת כאן ציטוט מלא, כי עכשיו הערה שלך קיבלה משמעות אחר...

פורסם
אבל כאן עלולות להיווצר (ובאופן די טבעי אגב לא כי אנחנו שונים במשהו משאר העולם) קבוצות או "מאפיות" קטנות

עלולות להיווצר ? זה קיים מהיום שהגעתי לפה...

קראתי את השירשור שתחילתו:

----------------------

"שלום לכולם ,אביב קרבל וירדן שלוי מתגייסים לצה"ל בעוד מספר חודשים ומתוכננים לסיים את תפקידים כמנהלי בית הספר.

חטיבת VATIL מחפשת בימים אלו מועמדים פוטנציאלים שימלאו את מקומם של אביב וירדן בניהול בית הספר IFS.

החטיבה תמיד בחרה את האנשים בהסתמך על החלטות פנימיות ואישור סופי של מנהל החטיבה. הפעם החלטנו לשנות כיוון, ולהתחיל במסורת של בחירות."

אני לא רוצה להרבות במילים על מה שנכתב כאן בשירשור ,אך מילים אילו נכתבות מתוך כעס ותדהמה ,ודאי יהיו רבים החושבים כמוני על חשיבות המשך פעילות IFS ,למען בחורים צעירים ובוגרים אשר רצונם ללמוד את תורת הטייס בצורה מסודרת ולאחר מכן להצטרף אלינו למשפחת ואטיל ,כמוני למשל שסיימתי את קורס המכשירים הראשון .חברים רבים לקחו חלק פעיל בעבר ובהווה בפעילות הענפה של IFS

וודאי ראו את העבודה העצומה והמסורה של מנהלי בית הספר וצוות המדריכים,והינה מגיע היום בו מנהליי בית הספר המוצלחים שכל תפקידם עשו בנאמנות ובהיתנדבות נקראים לדגל ומתגייסים לצבא ומה עושה הנהלת החטיבה? פונה ומבקשת מהחברים לקחת חלק בפעילות בית הספר(ראו למעלה), למה אתם שואלים? כי האחריות מחייבת אותם ,ברור כשמש כשאביב וירדן ירדו מהבמה המסך יסגר ,הקהל ילך הביתה והאולם ינעל,אז החוכמולוגים של החטיבה יתעוררו לפתע ויכתבו טונות של מילים ,איפוא הנהלת החטיבה?למה אין בית ספר לחטיבת ואטיל המפוארת?איך נתנו ל IFS למות?בחירות ,לא בחירות ,מה זה חשוב העיקר תחזירו לנו את IFS .כאן אגלה סוד קטנטן ,אני הוא זה שהתנדבתי והצעתי את עצמי כמועמד למרות הזמן הדחוק שיש לי ,אולי במחשבה שניה לא כדאי לי להציע את עצמי פן ובאופן די טבעי אגלה שאני שייך לקבוצה מסויימת או "למאפיות" קטנות, אפילו חבר יקר שלנו כאן מציין כי "המאפייה" קיימת מאז שהגיע לכאן.חבל ומצער מאוד שיש חברים החושבים שהחטיבה והצוות מנוהלים כדוגמת "המאפייה" .נקודה למחשבה.

פורסם

צבי היקר נראה לי שקצת הרחקת לכת

צוות החטיבה מעוניין ככל הנראה לבדוק דרך חדשה לבחירת אנשים לתפקידים מסויימים, הצורה שבה בחרו להציג זאת פתחה פתח לדיון בפורום לאחר שוודאי התנהל דיון כזה גם בצוות עצמו. כל אחד שמעוניין בכך בוחר להציג את עמדתו בנדון וכמובן חשוב יותר - את מועמדותו לתפקיד.

בכל חברה אנושית (ואתה מוזמן לבדוק את זה) קיימות קבוצות ואם הן גדולות מספיק בתוכן יתקיימו תתי קבוצות. אולי שגיתי בבחירת המילים כשקראתי לזה מאפייה אך כוונתי הייתה שעלול להיווצר מצב של הצבעה למועמדים על בסיס לא ענייני. במהלך תקופת כהונתי כחבר בצוות החטיבה וגם בIFS נוכחתי לגלות שקיימות מספר קבוצות כאלו בעיקר בקרב הדור הצעיר (ומאלו שפעילים זמן ארוך ולא כאלו שבאים והולכים) אך לא רק שם, ש"שומרות על האינטרסים" (ואלו יכולים להיות לרוב סתם גיבובי מילים בפורום, בTS במסנג'ר הודעות פרטיות ומיילים למנהלים) של חברי הקבוצה בפורום ובTS ומול ההנהלה ולרוב זה היה על בסיס מריבות בין אישיות כאלו ואחרות בהן המחנות שנוצרו עסקו בלהגן על חבריהם או להכפיש בכל הזדמנות את חברי הקבוצה היריבה או לכתוב דעה שתמיד תהיה מנוגדת בדיונים בפורום לדוגמא. זה לא ממש קיים באופן גלוי לעין למי שלא עוקב אחרי הפעילות שקיימת גם מאחורי הקלעים וטוב שכך אך כבעל תפקיד אתה יכול ממש לשים את האצבע על התופעה ועל הקו המסויים שנוקטים אותם אנשים לאורך זמן. עוד כתבתי כאן שלדעתי התופעה קיימת מעצם העובדה שזו חברה אנושית והדבר אך טבעי בין אם נרצה בכך ובין אם לא.

אני שאלתי האם כשתגיע העת נוכל לסמוך על אותם חברים שיגישו מועמדות יצביעו ויבחרו אחד בשני בצורה שהיא על בסיס מקצועי נטו ולא מתוך יריבות. האם מישהו ש"חטף על הראש" פעם מחבר זה או אחר יוכל לעשות את ההפרדה בין המקרה הפרטי לבין העניין המקצועי ולהצביע באמת בצורה נכונה.

ברור לגמרי מצד שני שיש כאן גם המון אנשים שאינם עוסקים בשייכות לצד זה או אחר של מתרס כזה או אחר ועסוקים בהנאה ובלמידה, אנשים טובים שמבינים בדיוק את מקומו של התחביב בחייהם ויוצקים לתוכו רק את התוכן הראוי לו לדעתי, בסופו של דבר אלו שהדברים נוגעים להם ישבו ויעשו את החשבון שלהם אם ואיך לקחת את הדברים ובאיזו צורה עליהם לחשוב עם עצמם ואלו שלא לא יראו במונח "מאפיות" או בכל מה שכתבתי כאן סיבה להתרגשות מיוחדת או להתייחסות מיוחדת.

אני מצדיע לך על ההחלטה לקחת את המושכות של IFS, זו משימה לא פשוטה אך חשובה מאין כמוה ואני חושב שתוכל לעמוד בה בכבוד וחבל שתתן למילים כאלו או אחרות או לפרשנות כזו או אחרת שלהן לפגוע בהחלטתך או בפעילותך המבורכת למען החטיבה.

תודה ענקית על הכנות ועל הנכונות ונראה לי שזה בשם כולנו

פורסם
אפילו חבר יקר שלנו כאן מציין כי "המאפייה" קיימת מאז שהגיע לכאן.חבל ומצער מאוד שיש חברים החושבים שהחטיבה והצוות מנוהלים כדוגמת "המאפייה" .נקודה למחשבה.

לא אמרתי שהחטיבה מנוהלת ע"י מאפיה, אמרתי שנושא ה"קבוצות" בחטיבה קיים מאז ומתמיד, גם בתוך ההנהלה עצמה היו קבוצות שנאבקו אחת בשניה במשך תקופה ארוכה.

פורסם

אדם ידידי,לא צריך להצדיע לי.לא נולדתי היום ,מניסיוני בגופים אחרים כגון הנהלות ציבוריות יודע אני היטב את "הרוח הנושבת" בה,אני לא משפטן,אך כשמשתמשים במילה "מאפייה" בדיון שכל כולו היה הודעת הצוות על בקשתו למועמדים לניהול IFS ,כאן ראיתי אי צדק כלפי צוות החטיבה.קראתי אין ספור דיונים ,חלקם הגדול הובא בצורה עניינית ומכובדת ויש שחלקם היה לשם ניגוח והשמצה גם מאנשים מאוד מלומדים ואינטלגנטים.לא יודע למה אך כשיוצא דיון מהנהלת החטיבה מיד מתפזר באויר ריח של בנזין ומספיק שאיזה חוכמולוג מגיב עם גפרור בוער ביד ומיד הדיון זקוק לכיבוי אש,אולי הגיע הזמן להפסיק את הנוהל הזה ולברור טוב טוב את המילים,אפשר וגם רצוי להביע דעה לכאן ולכאן , יחד עם זאת לשים לב לתוכן שלא יהיה פוגע ומגמתי.אשמח מאוד אם יהיו חברים רבים שיציגו מועמדות לתפקיד.

פורסם

חברים יקרים!

קודם כל, הרבה תודות לאביב קרבל וירדן גוטליב על תרומתם והשקעתם הרבה לטובת IFS, והרבה ברכות בהמשך דרכם!!

מאחר ולא הייתי בארץ בשבוע האחרון, קראתי קצת באיחור את השרשור בנושא בחירת מנהל לIFS והחברים כמו תמיד- מביעים דעתם בעד- או נגד, כל אחד ע"פ ניסיונו ודעתו.

חשוב באמת למצות את הנושא וחשוב שכמעט כל אחד יביע את דעתו בנידון וע"י כך יגביר את מעורבותו- הדבר מבורך.

עלינו להחליט ולקדם את נושא בחירת מנהל ביה"ס. קודם כל דעתי היא שלמרות שהזמן דוחק ניתן למנות מינוי זמני של חודשיים שלושה של מנהל ביה"ס. לא חסרים חברים ותיקים שלהם נסיון רב- וידע מוכח, כמו ברוכי, איציק בקשי וכד'.

לעצם השיטה של בחירת מנהל בפועל,לשנים הקרובות, קביעת מינוי או בחירה ישירה ע"י הכל. אני בעד מינוי!! אפרט הסיבות לכך:

א. בחירה ישירה ע"י כל החברים-יש בזה דבר חיובי מאד לטווח הקצר. אך לטווח הארוך יכול לגרום לנזק בלתי הפיך שעלול לטלטל את ביה"ס.

ב. בחירה ישירה מצד אחד- זו "חגיגה" דמוקרטית, את מצד שני-פותרת אותנו מאחריות, כי בחרנו ברוב קולות ומי שייבחר-עליו ההוכחה. ולא תמיד הנבחר-מוכר לכולנו-על תכונותיו ומידת יכולותיו להנהיג את ביה"ס.

ג. ברבות הזמן, עלולים להיכנס שיקולים לא ענייניים בבחירת המועמד, ועלולות להיווצר קבוצות בעלות עניין ואינטרסים מנוגדים שיפגעו ברוח ובאווירה סביב IFS.

ד. אני מניח שרוב החניכים שלנו הם צעירים מאד, בעלי ידע מקצועי רב- ועדיין חסרים את הכלים להתמודד בשיקול דעת בעת בחירת המועמד. זה טבעי ואנושי שנער בכיתה ח'\ט'\י', שיקול דעתו יהיה שונה מאשר בוגר בגיל שלאחר צבא.

ה. זה לא יהיה רציני שיהיו חברים בעלי זכות בחירה, ואחרים צעירים יותר לא.

ו. אם במדינות אחרות אכן נערכות בחירות- זה לא אומר וזו לא ערובה שיצליח כאן. לכל מדינה ולכל קהילה שבה מרכיבים שונים, קיימת שונות בהתנהגות, במסורת ובתרבות.

דמוקרטיה ובחירות זה טוב, אך לא לכל דבר ולא בכל מצב. למרות הנאמר לעיל, אקבל כל הכרעה לגבי שיטת בחירת המנהל.

הצעתי היא למנות ועדה בה יהיו שלושה-חמישה חברים, בעיקר וותיקים בעלי נסיון, המכירים בעיקר את כל חברי הקהילה, והיודעים ובקיאים בדרישות התפקיד. לקבוע תאריך בו כל מועמד המעוניין בתפקיד-יירשם. לאחר קבלת המועמדים יוכלו חברי הועדה לבחור את המועמד הראוי- העונה על הדרישות. ואני מאמין שכולנו נקבל זאת בהבנה ובאמונה שאכן נבחר האדם הראוי.

עצות טכניות:

1. רצוי לפרסם ברבים (כפי שעשיתם) את דרישות התפקיד- חשוב לערוך דיון בנושא.

2. רצוי שהועדה תתכנס פיזית ולא בצורה וירטואלית לפגישה אחת בה ייפגשו עם המועמדים ולאחר מכן יחליטו על בחירת המועמד.

בכל מקרה אני מאחל לכולנו הצלחה בקביעת המינוי, בין אם ע"י בחירות ישירות או ע"י ועדה מקצועית.

פורסם

דוד, לא קראת את התגובות שנרשמו כאן כיצד נמנע את הדברים שהצגת.

שוב,כמו שכבר נאמר כאן לא פעם אחת - כל המועמדים המגיעים לשלב הבחירות עברו סינונים וצוות החטיבה, וצוות הניהול של IFS הסכים והבין כי הם מתאימים לנהל את בית הספר.

כמו שאמיר אמר - אנחנו בוחרים את הטובים, בבחירות יבחו הטובים ביותר.

פורסם

דוד, סיכמת בצורה ערוכה היטב ודיפלומטית את תמצית הדילמות.

בסוף, גם במדינת ישראל יש לך גיל בחירה 18. ולהיות אזרח ולא רק תושב. גם כאן אפשר להגדיר קריטריונים. אולי גיל 16, אולי שנתיים לפחות בואטיל, אבל כן יש לך כאן איך להגדיר מי יודע מי נגד מי. אבל כן לדעתי חשוב לשמר את הדמוקרטיה. בנוסף, זה כבר נאמר - מועמד שיעלה כאופציה בבחירות יהיה אחד שכבר עבר את הועדה, שהרכבה הוא הרכב צוות ניהול החטיבה, ככשיר לניהול, מבין אלה שצוות החטיבה יגיע להתלבט עליהם - מי שיחליט יהיה ציבור הבוחרים, שכאמור יוגדר כקבוצה מושכלת יותר מקרב החטיבה.

אגיד זאת גם כך: יכול להיות שהשיטה שעובדת בארצות אחרות לא תעבוד בארצנו. אבל גם יכול להיות שהיא כן. ובכל מקרה, תהיה לנו יכולת הפקת לקחים גבוהה יותר, מאשר להיצמד לשיטות המיושנות והשמרניות שהיו נהוגות עד עכשיו. לא שהן רעות, אך בבקרה נכונה וצמודה של צוות ניהול החטיבה, והמנהל בראשה, שיכולים להטיל וטו על כל החלטה בכל נקודת זמן, גם חודשיים לאחר סיום הבחירות, כן אפשר לתת סיכוי לשיטה חדשה. ולהפיק לקחים אחריה, בפרקי זמן ידועים מראש לפי גזירת יעדים לתקופות אלה.

לדעתי בחירות - החלטה מבורכת.

פורסם
לנו (לצוות) , לא משנה מי מהמועמדים יבחר כי כולם פשוט עברו את המיון והם מתאימים.

אם כך עניין הבחירות הוא מיותר לגמרי, כי תמיד יש מקום לעוד מתנדבים בבית הספר. במקום לסנן סינון נוסף לדעתי תבנו את בית הספר מכל מי שנמצא מתאים ומוכן להתחייב, שיבחרו הם ביניהם את מי הם רוצים שינהל אותם ותגמרו סוף סוף את רשימות ההמתנה הארוכות לקורסים.

פורסם
לנו (לצוות) , לא משנה מי מהמועמדים יבחר כי כולם פשוט עברו את המיון והם מתאימים.

אם כך עניין הבחירות הוא מיותר לגמרי, כי תמיד יש מקום לעוד מתנדבים בבית הספר. במקום לסנן סינון נוסף לדעתי תבנו את בית הספר מכל מי שנמצא מתאים ומוכן להתחייב, שיבחרו הם ביניהם את מי הם רוצים שינהל אותם ותגמרו סוף סוף את רשימות ההמתנה הארוכות לקורסים.

מי שמעונין להכנס לצוות ההדרכה של IFS יכול לעשות זאת בצורה אחרת - אותה פירטנו בפורום הדרכה.

אנו מחפשים צוות מנהל, בעל ניסיון שיחליף אותי ואת ירדן בניהול בית הספר ולא בתור מדריכים, כמובן שזה היתרון..

המטרה בבחירות היא ל"העביר את המשקל" לידי הנבחרים, לדעת שהציבור כל הזמן מבקר אותם ולמנוע שחיטויות, מה שגם זה יגרום לעשייה ענפה יותר ופעילות גבוהה, וייצור מוטבציה לדחוף דברים קדימה.

פורסם
לנו (לצוות) , לא משנה מי מהמועמדים יבחר כי כולם פשוט עברו את המיון והם מתאימים.

אם כך עניין הבחירות הוא מיותר לגמרי, כי תמיד יש מקום לעוד מתנדבים בבית הספר. במקום לסנן סינון נוסף לדעתי תבנו את בית הספר מכל מי שנמצא מתאים ומוכן להתחייב, שיבחרו הם ביניהם את מי הם רוצים שינהל אותם ותגמרו סוף סוף את רשימות ההמתנה הארוכות לקורסים.

מי שמעונין להכנס לצוות ההדרכה של IFS יכול לעשות זאת בצורה אחרת - אותה פירטנו בפורום הדרכה.

אנו מחפשים צוות מנהל, בעל ניסיון שיחליף אותי ואת ירדן בניהול בית הספר ולא בתור מדריכים, כמובן שזה היתרון..

המטרה בבחירות היא ל"העביר את המשקל" לידי הנבחרים, לדעת שהציבור כל הזמן מבקר אותם ולמנוע שחיטויות, מה שגם זה יגרום לעשייה ענפה יותר ופעילות גבוהה, וייצור מוטבציה לדחוף דברים קדימה.

הבנתי את זה, ואני מציע דרך חלופית. קודם כל תקימו צוות, מנהלים בארצנו לא חסר. המטרה שלכם היא לא לבחור מנהל, המטרה היא להכשיר כמה שיותר חניכים לתחביב בצורה המקצועית הידועה של IFS. מי שרוצה לנהל צריך להיות מוכן גם להדריך בדיוק כמו כל מדריך, הניהול הוא בנוסף ולא מחליף את ההדרכה. אחרי שתקימו צוות מגובש של אנשים שרוצים לעבוד קשה תנו להם את חופש הפעולה להחליט מי מביניהם ינהל או ינהלו אותם. לגיטימי לגמרי ואין פה שום פתח לשחיתות... איך שהצוות יסדר את המיטה שלו, ככה הוא יישן, ולדעתי זה הרבה יותר טוב מאשר "לבחור מנהל".

פורסם

צוות לIFS כבר קיים, ופס הייצור לחניכים עובד יופי..

אז לא - הניהול לא בנוסף, המנהל צריך נטו לנהל ועדיף שיהיה עם ניסיון - שמה לעשות, לא לחברי הצוות בIFS יש אותו, וגם לי לא היה לפני שהתחלתי.

יש בחטיבה הזו אנשים מועלים ומצוינים שיכולים להרים את ביה"ס לגבהים חדשים, אבל לבצע הדרכות? הם לא יכולים או לא רוצים מסיבות כאלה ואחרות.

המטרה היא לשתף את החטיבה גם בנושאים כאלו ולהפחית את הניכור שהיה קיים עד כה בנוגע לחילופים ודברים כאלה.

המטרה היא טובת החטיבה בסופו של דבר - ובמידה ולחברי החטיבה יהיו השפעה אני בטוח שנוכל לצמוח ולעשות דברים טוב יותר

פורסם
צוות לIFS כבר קיים, ופס הייצור לחניכים עובד יופי..

אז לא - הניהול לא בנוסף, המנהל צריך נטו לנהל ועדיף שיהיה עם ניסיון - שמה לעשות, לא לחברי הצוות בIFS יש אותו, וגם לי לא היה לפני שהתחלתי.

יש בחטיבה הזו אנשים מועלים ומצוינים שיכולים להרים את ביה"ס לגבהים חדשים, אבל לבצע הדרכות? הם לא יכולים או לא רוצים מסיבות כאלה ואחרות.

המטרה היא לשתף את החטיבה גם בנושאים כאלו ולהפחית את הניכור שהיה קיים עד כה בנוגע לחילופים ודברים כאלה.

המטרה היא טובת החטיבה בסופו של דבר - ובמידה ולחברי החטיבה יהיו השפעה אני בטוח שנוכל לצמוח ולעשות דברים טוב יותר

ברור שבסופו של דבר מי שינהל ידריך פחות, אבל לדעתי כל מי שנמנה על "אבל לבצע הדרכות? הם לא יכולים או לא רוצים מסיבות כאלה ואחרות" לא ממש ראוי ולא ממש יצליח בעבודת הניהול של בית הספר.

פורסם

ממש לא משה! יש כאלה שלא יכולים להתחייב על יום ספציפי בשבוע לבצע הדרכה למחזור מסוים.

זה שהוא אינו יכול לבצע הדרכה שבועית במועד קבוע לא אומר שהוא לא יכול לנהל את ביה"ס בצורה מצוינת.

פורסם
ממש לא משה! יש כאלה שלא יכולים להתחייב על יום ספציפי בשבוע לבצע הדרכה למחזור מסוים.

זה שהוא אינו יכול לבצע הדרכה שבועית במועד קבוע לא אומר שהוא לא יכול לנהל את ביה"ס בצורה מצוינת.

אז זה בדיוק מה שאני מציע - לקחת את כל אלו שנמצאו מתאימים (עפ"י אמיר), לא לבזבז חלק מהם על מיון נוסף, ושישבו לשבור את הראש, מי ינהל אותם ואיך הם בעצמם מרימים את בית הספר לרמות הבאות שמדברים עליהן. אם הם לא הצליחו למלא את כל החורים וירצו לנצל עוד מדריכים שמוכנים להדריך? סבבה, אין בעיה של תקציב ותשלום משכורות. מישהו מהם שרוצה כסא מנהלים ו"רק לנהל"? לא מתאים לדעתי. אבל שוב, זו רק דעתי.

פורסם
ממש לא משה! יש כאלה שלא יכולים להתחייב על יום ספציפי בשבוע לבצע הדרכה למחזור מסוים.

זה שהוא אינו יכול לבצע הדרכה שבועית במועד קבוע לא אומר שהוא לא יכול לנהל את ביה"ס בצורה מצוינת.

אז זה בדיוק מה שאני מציע - לקחת את כל אלו שנמצאו מתאימים (עפ"י אמיר), לא לבזבז חלק מהם על מיון נוסף, ושישבו לשבור את הראש, מי ינהל אותם ואיך הם בעצמם מרימים את בית הספר לרמות הבאות שמדברים עליהן. אם הם לא הצליחו למלא את כל החורים וירצו לנצל עוד מדריכים שמוכנים להדריך? סבבה, אין בעיה של תקציב ותשלום משכורות. מישהו מהם שרוצה כסא מנהלים ו"רק לנהל"? לא מתאים לדעתי. אבל שוב, זו רק דעתי.

משה ידידי,בל נשכח עובדה פשוטה אחת,IFS הוא בית ספר ללימוד תורת הטייס באמצעות האינטרנט,אין קשר והיכרות אישית בין צוות בית הספר לבין החניכים,כל העבודה נעשית דרך המקלדת וצג המחשב,להבדיל מבית ספר לתעופה "בעולם האמיתי" בו המדריך\ים והחניכים נפגשים פנים אל פנים ,במזכירות יושב\ת פקיד\דה עם טלפון צמוד ומנהלים פגישות עבודה ,המדריכים נפגשים בינם לבין עצמם לתאום עבודה , אלה העוסקים בעבודות המשרד וההדרכה מקבלים בסופו של דבר תלוש משכורת לשעות הרבות שעבדו,כאן אצלנו בעולם שלנו ,כל מי שמתנדב לכל משימה ,קטנה כגדולה צריך לומר לו תודה רבה,אם יש אצלנו חבר שנולד עם סוג דם הזורם רק בעורקי מנהלים וכוכבים נוצצים מעל ראשו ,אין לו משפחה,בחינות ושעון על היד אז שיקום ,בסביבה בה אני חי לא נתקלתי ביצור שכזה.אביב קרבל ציין פה כי צוות המדריכים כבר קיים ,פס הייצור עובד,צריך מנהל וסגן מנהל (ללא שכר וללא כתר על הראש)שיעבדו מול המדריכים,שיעבדו בראש אחד ובמטרה אחת,יפתרו בעיות משמעת ומינהלה והעיקר ישמרו על פעילות רצופה וטובה .

פורסם

אני רוצה להכניס קצת פרופורציות - שלא כמו בעולם האמיתי בIFS מנהל זה לא תפקיד שנושא בחובו מעמד נישא, מאזדה 6 מזכירה משרד ופינוקים

מנהל בIFS זה אומר הרבה מאד כאב ראש: מעקב שוטף אחרי מדריכים מתרגלים ושיעורים, דחיפה של מחזורים חדשים וחיפוש מתמיד אחר עוד אנשי צוות, הכרת כל החומר המקצועי והכנסת תכנים חדשים באופן תדיר, שיווק בית הספר ו"יחסי ציבור", טלפונים מסנג'ר וישיבות אל תוך הלילה לפחות פעמיים בשבוע, נוכחות אחת לכמה זמן בכל אחד מהשיעורים ובכל אחד מהקורסים כחלק משגרה, ניהול אתר, תיבת מייל מפוצצת (כ40 מיילים ביום אם לא יותר), וויתור גדול מאד על כל דקה של זמן פנוי לטובת פעילות בית הספר. בתוך כל אלו להכניס גם יום בשבוע של הדרכה פרונטלית בשיעור יכול להיות ההבדל בין השארות עוד שנה שנתיים בתפקיד או שלא. כל הדברים שהזכרתי דורשים כוחות רבים ותעצומות נפש שכאשר לא מדובר במקום העבודה הקבוע של הבן אדם הממוצע כולל משכורת חופשות חגים ושבתות, אז מוכשר וורסטילי ככל שיהיה הוא בחיים לא יוכל למלא את התפקיד בצורה מושלמת.

המנהל בIFS הוא יותר כמו פקידה ומדריך ראשי גם יחד. אין כאן הרבה אנשים שבאמת מסוגלים לקיים שגרת חיים כזו תובענית בתוך שגרת החיים התובענית גם ככה שלהם ולעשות את העבודה בצורה מושלמת ולכן כל הדיון על כן בחירות ולא בחירות ועל הגדרת תפקיד המנהל אם כן להעביר שעורים או לא כל זה מיותר.

צוות מנהלי IFS הנוכחי (ניתן בעצם להרכיב צוות משימה מיוחד שיכלול את המנהלים הקודמים והנוכחיים ואת האנשים הרלוונטיים בצוות החטיבה) צריך להביא רשימה של מועמדים מטעמו לאחר שהוא יודע את דרישות התפקיד ומכיר את האנשים שיוכלו לעמוד במשימה, לפנות לכל אחד מהמועמדים ולבדוק את הנכונות, לנסות לשכנע איפה שצריך ולגמור את הסיפור בצורה כזו.

להביא תפקיד כזה מורכב למעמד של בחירות ולדיון שכזה בפורום מפספס את המטרה בגדול, מונע מאנשים טובים להגיש מועמדות (לא כולם אוהבים ורוצים להיות במעמד של בחירות של כלל החטיבה) וגם עושה לא מעט עוול לתפקיד ולבית הספר ומספיק מבט לא ארוך מדי בדיון הזה כדי להבין זאת.

בקיצור חברה אני מציע שתרדו מהרעיון תיקחו את ההצעה שלי ותיגשו לעבודה.

כמובן תודה ענקית לכל מי שIFS חשובה לו ועושה את כל המאמץ לשמור על הגחלת, תודה לאביב וירדן האדירים שניהלו את בית הספר בשנים האחרונות בצורה מקצועית והביאו את בית הספר למקומות ולהישגים חדשים. זה כלל לא מובן מאליו וכל הכבוד!

שבת שלום לכולם

פורסם

אני וקרבל מדריכים פעילים לכל דבר. זאת אומרת מדריכים במחזור פעיל בקורס טיס פרטי.

זה כמובן נובע גם מחוסר בכוח אדם, וגם מהרצון להמשיך להתפתח.

קשה לי לקרוא לזה מנהל, למרות שההחלטות שלנו הן שמשנות את פני בית הספר בסופו של דבר,

אבל אנחנו יותר "מדריכים ראשיים" אם אפשר לקרוא לזה ככה, כי רוב עבודתנו בבית הספר היא המגע (הוירטואלי) עם החניכים, שמירת הקשר איתם, הדרכתם ומיונם בקורסים השונים.

אבל אני שמח שיש כאן דיון על זה, זה חשוב גם לדעת אם בחירות זאת באמת השיטה הנכונה.

תודה אדם!

מצוין, לזו בדיוק הכוונה שלי. למנות מנהל שאין לו רצון להתפתח ולא מסוגל \ לא רוצה להתיישר עם סגל הדרכה ולמלא חורים במקרה של מחסור בכוח אדם זה חסר טעם.

זו בדיוק הנקודה שלי ודווקא בגלל זה אסור לוותר על התרומה של אנשים שנמצאו מתאימים וביקשו לתרום רק בגלל שלא בחרו בהם לנהל.

אני הייתי מחפש דרך יצירתית להעזר בכל מי שהציע מועמדות ונמצא מתאים ואם אנחנו מתיישרים על זה אז אנחנו על אותו גל...

פורסם
אני רוצה להכניס קצת פרופורציות - שלא כמו בעולם האמיתי בIFS מנהל זה לא תפקיד שנושא בחובו מעמד נישא, מאזדה 6 מזכירה משרד ופינוקים

מנהל בIFS זה אומר הרבה מאד כאב ראש: מעקב שוטף אחרי מדריכים מתרגלים ושיעורים, דחיפה של מחזורים חדשים וחיפוש מתמיד אחר עוד אנשי צוות, הכרת כל החומר המקצועי והכנסת תכנים חדשים באופן תדיר, שיווק בית הספר ו"יחסי ציבור", טלפונים מסנג'ר וישיבות אל תוך הלילה לפחות פעמיים בשבוע, נוכחות אחת לכמה זמן בכל אחד מהשיעורים ובכל אחד מהקורסים כחלק משגרה, ניהול אתר, תיבת מייל מפוצצת (כ40 מיילים ביום אם לא יותר), וויתור גדול מאד על כל דקה של זמן פנוי לטובת פעילות בית הספר. בתוך כל אלו להכניס גם יום בשבוע של הדרכה פרונטלית בשיעור יכול להיות ההבדל בין השארות עוד שנה שנתיים בתפקיד או שלא. כל הדברים שהזכרתי דורשים כוחות רבים ותעצומות נפש שכאשר לא מדובר במקום העבודה הקבוע של הבן אדם הממוצע כולל משכורת חופשות חגים ושבתות, אז מוכשר וורסטילי ככל שיהיה הוא בחיים לא יוכל למלא את התפקיד בצורה מושלמת.

המנהל בIFS הוא יותר כמו פקידה ומדריך ראשי גם יחד. אין כאן הרבה אנשים שבאמת מסוגלים לקיים שגרת חיים כזו תובענית בתוך שגרת החיים התובענית גם ככה שלהם ולעשות את העבודה בצורה מושלמת ולכן כל הדיון על כן בחירות ולא בחירות ועל הגדרת תפקיד המנהל אם כן להעביר שעורים או לא כל זה מיותר.

צוות מנהלי IFS הנוכחי (ניתן בעצם להרכיב צוות משימה מיוחד שיכלול את המנהלים הקודמים והנוכחיים ואת האנשים הרלוונטיים בצוות החטיבה) צריך להביא רשימה של מועמדים מטעמו לאחר שהוא יודע את דרישות התפקיד ומכיר את האנשים שיוכלו לעמוד במשימה, לפנות לכל אחד מהמועמדים ולבדוק את הנכונות, לנסות לשכנע איפה שצריך ולגמור את הסיפור בצורה כזו.

להביא תפקיד כזה מורכב למעמד של בחירות ולדיון שכזה בפורום מפספס את המטרה בגדול, מונע מאנשים טובים להגיש מועמדות (לא כולם אוהבים ורוצים להיות במעמד של בחירות של כלל החטיבה) וגם עושה לא מעט עוול לתפקיד ולבית הספר ומספיק מבט לא ארוך מדי בדיון הזה כדי להבין זאת.

בקיצור חברה אני מציע שתרדו מהרעיון תיקחו את ההצעה שלי ותיגשו לעבודה.

כמובן תודה ענקית לכל מי שIFS חשובה לו ועושה את כל המאמץ לשמור על הגחלת, תודה לאביב וירדן האדירים שניהלו את בית הספר בשנים האחרונות בצורה מקצועית והביאו את בית הספר למקומות ולהישגים חדשים. זה כלל לא מובן מאליו וכל הכבוד!

שבת שלום לכולם

אגב לא מצויין בהודעה הפותחת תאור התפקיד, מה עושה מנהל IFS תכלס, כמה זמן זה דורש מהמועמד וכו'...

פורסם
אני רוצה להכניס קצת פרופורציות - שלא כמו בעולם האמיתי בIFS מנהל זה לא תפקיד שנושא בחובו מעמד נישא, מאזדה 6 מזכירה משרד ופינוקים

מנהל בIFS זה אומר הרבה מאד כאב ראש: מעקב שוטף אחרי מדריכים מתרגלים ושיעורים, דחיפה של מחזורים חדשים וחיפוש מתמיד אחר עוד אנשי צוות, הכרת כל החומר המקצועי והכנסת תכנים חדשים באופן תדיר, שיווק בית הספר ו"יחסי ציבור", טלפונים מסנג'ר וישיבות אל תוך הלילה לפחות פעמיים בשבוע, נוכחות אחת לכמה זמן בכל אחד מהשיעורים ובכל אחד מהקורסים כחלק משגרה, ניהול אתר, תיבת מייל מפוצצת (כ40 מיילים ביום אם לא יותר), וויתור גדול מאד על כל דקה של זמן פנוי לטובת פעילות בית הספר. בתוך כל אלו להכניס גם יום בשבוע של הדרכה פרונטלית בשיעור יכול להיות ההבדל בין השארות עוד שנה שנתיים בתפקיד או שלא. כל הדברים שהזכרתי דורשים כוחות רבים ותעצומות נפש שכאשר לא מדובר במקום העבודה הקבוע של הבן אדם הממוצע כולל משכורת חופשות חגים ושבתות, אז מוכשר וורסטילי ככל שיהיה הוא בחיים לא יוכל למלא את התפקיד בצורה מושלמת.

המנהל בIFS הוא יותר כמו פקידה ומדריך ראשי גם יחד. אין כאן הרבה אנשים שבאמת מסוגלים לקיים שגרת חיים כזו תובענית בתוך שגרת החיים התובענית גם ככה שלהם ולעשות את העבודה בצורה מושלמת ולכן כל הדיון על כן בחירות ולא בחירות ועל הגדרת תפקיד המנהל אם כן להעביר שעורים או לא כל זה מיותר.

צוות מנהלי IFS הנוכחי (ניתן בעצם להרכיב צוות משימה מיוחד שיכלול את המנהלים הקודמים והנוכחיים ואת האנשים הרלוונטיים בצוות החטיבה) צריך להביא רשימה של מועמדים מטעמו לאחר שהוא יודע את דרישות התפקיד ומכיר את האנשים שיוכלו לעמוד במשימה, לפנות לכל אחד מהמועמדים ולבדוק את הנכונות, לנסות לשכנע איפה שצריך ולגמור את הסיפור בצורה כזו.

להביא תפקיד כזה מורכב למעמד של בחירות ולדיון שכזה בפורום מפספס את המטרה בגדול, מונע מאנשים טובים להגיש מועמדות (לא כולם אוהבים ורוצים להיות במעמד של בחירות של כלל החטיבה) וגם עושה לא מעט עוול לתפקיד ולבית הספר ומספיק מבט לא ארוך מדי בדיון הזה כדי להבין זאת.

בקיצור חברה אני מציע שתרדו מהרעיון תיקחו את ההצעה שלי ותיגשו לעבודה.

כמובן תודה ענקית לכל מי שIFS חשובה לו ועושה את כל המאמץ לשמור על הגחלת, תודה לאביב וירדן האדירים שניהלו את בית הספר בשנים האחרונות בצורה מקצועית והביאו את בית הספר למקומות ולהישגים חדשים. זה כלל לא מובן מאליו וכל הכבוד!

שבת שלום לכולם

אגב לא מצויין בהודעה הפותחת תאור התפקיד, מה עושה מנהל IFS תכלס, כמה זמן זה דורש מהמועמד וכו'...

עידו,אדם הכניס קצת פרופורציות בתיאור שנתן על אופי עבודת המנהל וירדן אישר את דבריו ,אם יש מועמדים כאלה בנמצא אני מברך אותם בדרך צלחה .

פורסם

קודם כל אפתח בתודה רבה לאביב וירדן..בהצלחה בפרק / שלב החיים הבא שלכם לכמה שנים הבאות. מקווה שעדיין נתראה אתכם בכנסים וברשת.

תודה על דיון חשוב וענייני שהיה כזה עד עכשיו וגם שיישאר..

ועכשיו לדעתי בנושא: ( מצטער מראש על האורך )

הועלו פה כמה נק' חשובות: אכן נושא "קבוצות" או מאפייה" מבחינתי זה סמנטיקה..עצם קיום כזה דבר הינו בעייתי - לא כיוון שלא קיים כזה דבר. אלא להיפך..זה הגיוני ומקובל בחברה שלא כל אחד מכיר/מתחבר/נוצר קליק עם כל אחד אחר. יוצע מצב שמי שיש לו יותר חברים או "חברים" סיכויו גדל יותר כלומר בחירה תהיה לאו דווקא על מעשים/ביצועים אלא כמות חברים. שלא לדבר על "פוליטיקה" שנכנסת לעניין כאן בדיוק כפי שהרסה גופים מכובדים וגדולים מאתנו ( מתחום הספורט לא כדורגל וכדורסל - דווקא אחרים ).אם לא יעבוד לא נורא תמיד ניתן לשנות כמו שכתבתם הפחד שזה יקרה גם כאן ואז יהיה מאוח מידיי או קשה עד כמעט בלתי אפשרי לתקן. לדוגמא כמה קשה עובדים עכשיו על להחיות את החטיבה.

קודם כל תודה וזה חשוב וחכם שהעליתם לדיון כאן את הנושא.

בזמנו היו מס' חברה שצעקו הכתובת על הקיר.והייתה תחושה שאף אחד לא רצה לשמוע.

עכשיו עובדים פי כמה יותר קשה כדי לתקן ממה שהיה צורך במידה ולא היו נעשות אז טעויות.

נכון, זה לא שאסור לטעות אך יש טעויות שחר כך התוצאה עלולה להיות הרסנית.

לדעתי הטעות המהותית כאן היא שהדיון/סקר היה צריך להיות קודם בעד / נגד הרעיון עצמו ולא כמה יצביעו!

אני מודה ומתוודה שאני פעיל בחטיבה אבל מעבר לכנסים וטיסה ברשת ( הייתה תקופה של חשיבה על הדרכה IFS או פיקוח - ירד מפרק לזמן בלתי מוגבל עקב בעיה שלי להתחחייב ולא אקח על עצמי התחייבות עם אדע שלא בטוח אעמוד בה)

פרט למס' מצומצם של חברה שכולם קשורים להנהלת חטיבה בהווה או בעבר וכאלו שתורמים רבות כמו צבי מכובדינו שגם כתב כאן ועוד אחרים אני לא מכיר אף אחד. או שאיני מכיר ברמה מספקת כדי לדעת במי לבחור. גם צבי מכובדנו ( זה לא נועד לפגוע – מהקצת שאני מכיר אתה 10! :wink: :D ) אך מעבר לתרומתך החשובה ומבורכת בכנסים וטיסה איני יודע מה פועלך שלא לדבר על הכרות יותר אישית וזו דוגמה של אדם אחד :? .

גם מכובדים אחרים שאני בטוח שהם מקצועיים ורוצים מצידם רק לתרום ולעשות טוב זה לא בהכרח מספיק אני רוצה להכיר את האדם יותר.לכן אני מרגיש שלא בטוח שאדע במי לבחור!

מבחינת שקיפות לחטיבה אני תומך – שקיפות זה חשוב מאוד אך מה שחשוב ביותר היא גם גישת המועמד לנושא/תפקיד אותו ינהל. ולא תמיד זה אפשרי להכיר את האדם בצורה כזו.

כמו למשל דעה כללית ימין/שמאל בפוליטיקה וכו'.

לכן אם זה בעצם כבר הוחלט וההנהלה לא תזוז ממנה. יש לי הצעה ליצור פורום עם תת פורום/דף לכל מועמד שם יוכל להציג את דעותיו/תוכניותיו וכו' כולל קישורים לשרשורים קודמים שלו כדי שכך נכירו טוב יותר מן הצגת "מצע" שיוגש במועד X עי המועמדים ויפורסם בו זמנית עי אחראי פורום בתאריך Y.

ואולי עוד דרכים אחרים שיאפשרו הכרת המועמד. אולי במקרה זה מדובר רק ב IFS אך זהו גורם משמעותי על עתיד החטיבה ובעיקר עם בעתיד הרעיון יורחב לשאר התפקידים.

מי רשאי לבחור זה נושא אחר אולי גם לדיון/שרשור אחר

צריך לקחת בחשבון שאכן הרבה אם לא רוב חניכים הם לא וותיקים בחטיבה לא מכירים את הנפשות הפועלות לא מכירים את המועמדים ( עוד פחות ממני ואני פעיל מס' שנים ). איך יבחרו? מצד שני זה לא פייר להגביל אותם מלבחור – מצד נוסף גם במדינה הבחירות ישפיעו בסוף על כל האזרחים ורק מגיל 18 מותר לבחור.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...