עבור לתוכן
maor949

תרבות דיבור בסיסית בקשר

Recommended Posts

פורסם

מה שהלך היום זה לא היה משהו נורמלי

זה לא יתכן שטייס לא יכול להחזיר רידבק בסיסי אחרי ארבע פעמים

זה לא יתכן שטייסים חייבים להתפרץ לקשר כדי שהפקח יתיחס ואני יכול להבין אותו שהוא קורס תחת העומס

זה לא יתכן שאחרי שהפקח אומר שהוא יפנה לטייסים בעצמו הם עדיין ממשיכים להתפרץ

זה לא יתכן אחרי שפקח אומר שאין צורך לפנות אליו במנחתים הם עדין פונים אליו

והכי מקומם, שטייסים מדברים לפקח כאילו הוא חבר שלהם ואחרי זה מתעצבנים עליו ומעלים את הטונים שלהם על הקשר כאילו הפקח חייב להם משהו

עם כל הכבוד למדריכי IFS (ויש הרבה כבוד) החניכים לא יודעים לדווח על הקשר בצורה קצרה ולעניין (ואם יש כאלו אז הם מעטים ושמעתי רק חניך אחד שהצליח להחזיר רידבקים נורמלים)

באירופה העומס הוא כפל כפליים ממה שהלך פה היום בערב ובכל זאת הכל מתנהל טיפ טופ

מה טייסים זרים שטסו לישראל היום חושבים עלינו אחרי מה שהתנהל על הקשר?

צריך להסיק מסקנות ממה שהיה היום כי זה היה זוועה עד לכדי זה שאני ואמיר הפסקנו את הטיסה בקלל קושי לדווח על הקשר

לילה טוב

פורסם
מה שהלך היום זה לא היה משהו נורמלי

זה לא יתכן שטייס לא יכול להחזיר רידבק בסיסי אחרי ארבע פעמים

זה לא יתכן שטייסים חייבים להתפרץ לקשר כדי שהפקח יתיחס ואני יכול להבין אותו שהוא קורס תחת העומס

זה לא יתכן שאחרי שהפקח אומר שהוא יפנה לטייסים בעצמו הם עדיין ממשיכים להתפרץ

זה לא יתכן אחרי שפקח אומר שאין צורך לפנות אליו במנחתים הם עדין פונים אליו

והכי מקומם, שטייסים מדברים לפקח כאילו הוא חבר שלהם ואחרי זה מתעצבנים עליו ומעלים את הטונים שלהם על הקשר כאילו הפקח חייב להם משהו

עם כל הכבוד למדריכי IFS (ויש הרבה כבוד) החניכים לא יודעים לדווח על הקשר בצורה קצרה ולעניין (ואם יש כאלו אז הם מעטים ושמעתי רק חניך אחד שהצליח להחזיר רידבקים נורמלים)

באירופה העומס הוא כפל כפליים ממה שהלך פה היום בערב ובכל זאת הכל מתנהל טיפ טופ

מה טייסים זרים שטסו לישראל היום חושבים עלינו אחרי מה שהתנהל על הקשר?

צריך להסיק מסקנות ממה שהיה היום כי זה היה זוועה עד לכדי זה שאני ואמיר הפסקנו את הטיסה בקלל קושי לדווח על הקשר

לילה טוב

שלום מאור,

תרגיע את הצורת דיבור שלך, יש דרכים לבצע תחקור כמו שצריך. אף אחד לא חייב לך כלום ,בטח ובטח שצוות IFS "עם כל הכבוד לך"!

יש הליך שנקרא למידה - החניכים הם בתהליך למידה ומה לעשות שחלק מהלמידה של החניכים מלווה בהתפרצויות, לא לכולם יש את הבטחון שיש לך על הקשר וחלק צוברים אותו בהמשך - אחרי שהם מקבלים נונונו על ההתפרצות.

המדריכים של IFS מאזינים טוב טוב לקשר של החניכים ורושמים הערות, כל טעות ולו הכי קטנה מתוחקרת מול כולם.

אם יש לך ביקורת כלפי IFS אתה מוזמן לשלוח לנו אותה למייל ונסביר לך בדיוק מה קרה ומדוע במקום לפתוח שרשורים עם האשמות..

פורסם

חברים אני מתנצל אישית על האי נוחות היום

צריך לזכור ש-VATIL היא מסגרת הדרכה ומטרתנו היא ללמוד ולהשתפר, לכן יש לבצע את זה ברוגע ובהבנה. בסה"כ לאף אחד אין כאן כוונה רעה (לאלה שהיו כבר אינם איתנו).

המשמרת היום על תל-אביב היתה עמוסת תנועה (ספרתי 20 ומשהו תנועות באוויר) בכל פינה בארץ + תקלות קשר וניתוקים + חניכים.

התוצאה מובנת ועלינו להמיר את העצבים בניסיון להשתפר לפעם הבאה.

לטייסים:

א. על טייס, במיוחד בעת אירוע עמוס באופן קיצור, לדווח מיקום-גובה-וכוונות(יעד, נק' הבאה..).

ב. טייסים אשר מודעים לעובדה שהם טסים במרחבים נקיים והתבקשו לכך - יש להשתדל לתת זכות קדימה בקשר לאזורים העמוסים והקריטיים יותר.

ג. מחזק את דברי פותח השרשור- ברגע שפקח מבקש לא לדווח על הערוץ יש להישמע לו (אלא אם כן מדובר על מצוקה)

דברים נוספים יסוכמו באופן אישי ויועברו ל-IFS במטרה לשפר את התקשורת עם הפקחים במחזורים הבאים.

פורסם

אני לא בא להצדיק את ההאשמות נגד IFS או להפריך אותן,

אלא לדרבן את צוות IFS לכתוב מדריכים מפורטים ונוחים יותר שמסבירים בצורה טובה את מבנה הדווחים בנדבר הן בעברית והן באנגלית,

כי אין ספק שמי שהוא לא ברמה גבוהה- טבעי להתקשות בזה.

גם אני העקב אכילס שלי זה הנדבר וזה הדבר היחיד שמרתיע אותי מלטוס ברשת

כי לא הייתי חניך בIFS ואין לי איך ללמוד את זה בצורה ברורה וחד משמעית,

אז סה"כ אני מודה למאור על שפתח את השרשור ושהעלה את הנושא,

בתקווה שיצא מזה רק טוב ותועלת ולא חלילה עצבים!!! :wink:

לילה טוב!

פורסם
מה שהלך היום זה לא היה משהו נורמלי

זה לא יתכן שטייס לא יכול להחזיר רידבק בסיסי אחרי ארבע פעמים

זה לא יתכן שטייסים חייבים להתפרץ לקשר כדי שהפקח יתיחס ואני יכול להבין אותו שהוא קורס תחת העומס

זה לא יתכן שאחרי שהפקח אומר שהוא יפנה לטייסים בעצמו הם עדיין ממשיכים להתפרץ

זה לא יתכן אחרי שפקח אומר שאין צורך לפנות אליו במנחתים הם עדין פונים אליו

והכי מקומם, שטייסים מדברים לפקח כאילו הוא חבר שלהם ואחרי זה מתעצבנים עליו ומעלים את הטונים שלהם על הקשר כאילו הפקח חייב להם משהו

עם כל הכבוד למדריכי IFS (ויש הרבה כבוד) החניכים לא יודעים לדווח על הקשר בצורה קצרה ולעניין (ואם יש כאלו אז הם מעטים ושמעתי רק חניך אחד שהצליח להחזיר רידבקים נורמלים)

באירופה העומס הוא כפל כפליים ממה שהלך פה היום בערב ובכל זאת הכל מתנהל טיפ טופ

מה טייסים זרים שטסו לישראל היום חושבים עלינו אחרי מה שהתנהל על הקשר?

צריך להסיק מסקנות ממה שהיה היום כי זה היה זוועה עד לכדי זה שאני ואמיר הפסקנו את הטיסה בקלל קושי לדווח על הקשר

לילה טוב

שלום מאור,

תרגיע את הצורת דיבור שלך, יש דרכים לבצע תחקור כמו שצריך. אף אחד לא חייב לך כלום ,בטח ובטח שצוות IFS "עם כל הכבוד לך"!

יש הליך שנקרא למידה - החניכים הם בתהליך למידה ומה לעשות שחלק מהלמידה של החניכים מלווה בהתפרצויות, לא לכולם יש את הבטחון שיש לך על הקשר וחלק צוברים אותו בהמשך - אחרי שהם מקבלים נונונו על ההתפרצות.

המדריכים של IFS מאזינים טוב טוב לקשר של החניכים ורושמים הערות, כל טעות ולו הכי קטנה מתוחקרת מול כולם.

אם יש לך ביקורת כלפי IFS אתה מוזמן לשלוח לנו אותה למייל ונסביר לך בדיוק מה קרה ומדוע במקום לפתוח שרשורים עם האשמות..

לעניות דעתי בסולו החניכים אמורים ליישם את כל מה שהם למדו במהלך הקורס בין היתר, נוהל דיבור בקשר

לא שאני בא לזלזל במה שהמדריכים מלמדים את החניכים אבל לפני שעולים לרשת בפריסה כזאת רחבה יש צורך בלעשות בדק בית, לשפר וליישם עד שמגיעים להתנהלות נורמטיבית בקשר ובלי התפרצויות לקשר ולא שאני מפנה כלפי IFS אצבע מאשימה פשוט הטייסים צריכים לציית לנהלים מסויימים ופקודות בסיסיות מהפקח.

אני, לפני שעליתי להקפה הראשונה שלי ברשת, בהרצליה, חזרתי אין ספור פעמים על דף הנדב"ר הבסיסי עד שהגעתי להבנה בסיסית שתאפשר לי להתנהל בצורה נורמלית על הקשר בלי להפריע לטייסים האחרים.

פורסם
אני לא בא להצדיק את ההאשמות נגד IFS או להפריך אותן,

אלא לדרבן את צוות IFS לכתוב מדריכים מפורטים ונוחים יותר שמסבירים בצורה טובה את מבנה הדווחים בנדבר הן בעברית והן באנגלית,

כי אין ספק שמי שהוא לא ברמה גבוהה- טבעי להתקשות בזה.

גם אני העקב אכילס שלי זה הנדבר וזה הדבר היחיד שמרתיע אותי מלטוס ברשת

כי לא הייתי חניך בIFS ואין לי איך ללמוד את זה בצורה ברורה וחד משמעית,

אז סה"כ אני מודה למאור על שפתח את השרשור ושהעלה את הנושא,

בתקווה שיצא מזה רק טוב ותועלת ולא חלילה עצבים!!! :wink:

לילה טוב!

אתה יודע עם איזה מדריכים אנחנו משתמשים שאתה זורק הערות לאוויר? בוא תסתכל בהם ותגיד לי מה לטוב שאני אדע "לפרט אותם" כי לעניות דעתי הם מספיק

היום היה מקרה קיצוני על הקשר לפי הבנתי, אני בטוח שגם אם אלו לא היו חניכי IFS היו התפרציות.

IFS לא מסכמת את הלמידה שלה ב"נדב"ר" אלה בדברים נוספים, נדב"ר זהו חלק קטן מהחומר שנלמד בקורס..

פורסם
מה שהלך היום זה לא היה משהו נורמלי

זה לא יתכן שטייס לא יכול להחזיר רידבק בסיסי אחרי ארבע פעמים

זה לא יתכן שטייסים חייבים להתפרץ לקשר כדי שהפקח יתיחס ואני יכול להבין אותו שהוא קורס תחת העומס

זה לא יתכן שאחרי שהפקח אומר שהוא יפנה לטייסים בעצמו הם עדיין ממשיכים להתפרץ

זה לא יתכן אחרי שפקח אומר שאין צורך לפנות אליו במנחתים הם עדין פונים אליו

והכי מקומם, שטייסים מדברים לפקח כאילו הוא חבר שלהם ואחרי זה מתעצבנים עליו ומעלים את הטונים שלהם על הקשר כאילו הפקח חייב להם משהו

עם כל הכבוד למדריכי IFS (ויש הרבה כבוד) החניכים לא יודעים לדווח על הקשר בצורה קצרה ולעניין (ואם יש כאלו אז הם מעטים ושמעתי רק חניך אחד שהצליח להחזיר רידבקים נורמלים)

באירופה העומס הוא כפל כפליים ממה שהלך פה היום בערב ובכל זאת הכל מתנהל טיפ טופ

מה טייסים זרים שטסו לישראל היום חושבים עלינו אחרי מה שהתנהל על הקשר?

צריך להסיק מסקנות ממה שהיה היום כי זה היה זוועה עד לכדי זה שאני ואמיר הפסקנו את הטיסה בקלל קושי לדווח על הקשר

לילה טוב

שלום מאור,

תרגיע את הצורת דיבור שלך, יש דרכים לבצע תחקור כמו שצריך. אף אחד לא חייב לך כלום ,בטח ובטח שצוות IFS "עם כל הכבוד לך"!

יש הליך שנקרא למידה - החניכים הם בתהליך למידה ומה לעשות שחלק מהלמידה של החניכים מלווה בהתפרצויות, לא לכולם יש את הבטחון שיש לך על הקשר וחלק צוברים אותו בהמשך - אחרי שהם מקבלים נונונו על ההתפרצות.

המדריכים של IFS מאזינים טוב טוב לקשר של החניכים ורושמים הערות, כל טעות ולו הכי קטנה מתוחקרת מול כולם.

אם יש לך ביקורת כלפי IFS אתה מוזמן לשלוח לנו אותה למייל ונסביר לך בדיוק מה קרה ומדוע במקום לפתוח שרשורים עם האשמות..

לעניות דעתי בסולו החניכים אמורים ליישם את כל מה שהם למדו במהלך הקורס בין היתר, נוהל דיבור בקשר

לא שאני בא לזלזל במה שהמדריכים מלמדים את החניכים אבל לפני שעולים לרשת בפריסה כזאת רחבה יש צורך בלעשות בדק בית, לשפר וליישם עד שמגיעים להתנהלות נורמטיבית בקשר ובלי התפרצויות לקשר ולא שאני מפנה כלפי IFS אצבע מאשימה פשוט הטייסים צריכים לציית לנהלים מסויימים ופקודות בסיסיות מהפקח.

אני, לפני שעליתי להקפה הראשונה שלי ברשת, בהרצליה, חזרתי אין ספור פעמים על דף הנדב"ר הבסיסי עד שהגעתי להבנה בסיסית שתאפשר לי להתנהל בצורה נורמלית על הקשר בלי להפריע לטייסים האחרים.

שוב כמו שאמרתי למאור - המקרה היה קיצוני - יש גם לחץ של הסולו + לחץ של התנועה, מה שגורם להתפרציות כאשר אין מספיק נסיון.

בדק בית יעשה בפרטני מול החניכים - מי שרמתו לא הייתה מספיק הוא לא יעבור.

פורסם
אני לא בא להצדיק את ההאשמות נגד IFS או להפריך אותן,

אלא לדרבן את צוות IFS לכתוב מדריכים מפורטים ונוחים יותר שמסבירים בצורה טובה את מבנה הדווחים בנדבר הן בעברית והן באנגלית,

כי אין ספק שמי שהוא לא ברמה גבוהה- טבעי להתקשות בזה.

גם אני העקב אכילס שלי זה הנדבר וזה הדבר היחיד שמרתיע אותי מלטוס ברשת

כי לא הייתי חניך בIFS ואין לי איך ללמוד את זה בצורה ברורה וחד משמעית,

אז סה"כ אני מודה למאור על שפתח את השרשור ושהעלה את הנושא,

בתקווה שיצא מזה רק טוב ותועלת ולא חלילה עצבים!!! :wink:

לילה טוב!

אתה יודע עם איזה מדריכים אנחנו משתמשים שאתה זורק הערות לאוויר? בוא תסתכל בהם ותגיד לי מה לטוב שאני אדע "לפרט אותם" כי לעניות דעתי הם מספיק

היום היה מקרה קיצוני על הקשר לפי הבנתי, אני בטוח שגם אם אלו לא היו חניכי IFS היו התפרציות.

IFS לא מסכמת את הלמידה שלה ב"נדב"ר" אלה בדברים נוספים, נדב"ר זהו חלק קטן מהחומר שנלמד בקורס..

האישו כרגע הוא הנדב"ר. זה לא מעניין אותנו כרגע הנושאים האחרים ואני סבור ובטוח שהם נלמדים כהלכה

כמו שציין מעלי איציק, הדבר היחידי שמרתיע אותו הוא הנדב"ר, אני לא אכנס לשיקולים של צוות IFS שכבודם במקומו מונח

אבל אני חושב שצריך להסיק מסקנות וליישם אותם בקורס.

פורסם

תקרא את ההודעה של יוני שפיקח על תל אביב - זה מה שקורה כאשר יש לא מעט טייסים (כ20) על תחנה אחת.

כמו שנאמר , מועברות לחניכים הערות באופן פרטי - וכמו שנאמר היה מקרה קיצוני.

פורסם

אביב,

אם אני זוכר טוב אז נדמה לי שכתבתי שאני לא מאשים אף אחד.

ולגבי הקורס -אני לא השתתפתי בו, אבל אני מאמין שהוא מלמד מספיק טוב את נושא הנדבר ולכן אני לא מוריד מהערך שלשום מדריך [בIFS] או IFS,

סה"כ הארתי- שכדאי להוסיף איזשהו מדריך חוץ למסגרת הנלמדת בקורס שיעזור לכולם, גם לחניכי הקורס שיוכלו לרענן מתי שיצטרכו, וגם (אולי בעיקר) לחבר'ה כמוני שלא השתתפו בקורס ואם לא מדריך כזה -אין לנו מאיפה לדעת את הנדבר!

ואל תתחיל עם ה"למה לא השתתפת בקורס" כי כבר פירטתי למה אני לא יכול. [אני רק לא זוכר למי]

פורסם

מאז ומתמיד היוו בעיות ויש בעיות באזורים מרובי טייסים. גם בחטיבות בחול.

זה שחוסר נסיון משחק תפקיד זה גם נכון.

גם שאני עשיתי את הקורס זה היה ככה לא פעם ולא פעמיים.

הפתרון במקרה כזה תגבור פקחים אם אפשר..אפילו לפצל לכמה תדרים את DEP APP TWR TMA LLLL או מי שימצא לנכון..צריך לקחת בחשבון זאת בזמן לפני הטיסה /סולו תרגול לפני סולו וכו'.

בחול בעמדות בשדות או TMA גדולים שיש לחץ (אומנם לא בפיקים ) תמצאו מס' תדרים שונים ל DEP בנפרד APP בנפרד אפילו ברמות של חלוקה לצפון דרום מזרח מערב ( בהשוואה לכיווני ההגעה עזיבה מהשדה ).

א. זה יכין יותר טוב לטיסות חול בהמשך ( גם קורס מכשירים שהסולו היה בזמנו ללרנקה ) זה לא שדה "גדול" מספיק כדי להתכונן לטיסה מסוג זה.

ב. יקל עומס על פקח וטייסים בקשר - יקל עליו לפקח על המתלמדים.

ג. אני לא יודע מי היו הפקחים..אבל במצב כזה..לשים את הפקחים הכי מנוסים במידת האפשר

ד. התפרצות לקשר זה משהו בו נגיד מבחינתי בדיוק כמו התפרצות בכביש בנתיבים באיילון וכו' כמו שראיתי היום סרטון באתר ואללה זה משהו תרבותי..קשה לדרוש מ IFS לבוא ולחנך עכשיו את כולם לתרבות..מה כן אפשר..לאכוף יותר..חניך שהתפרץ יותר מפעמיים או שייצר קשר ב EN ROUTE למרות שפקח ביקש בפרוש לא יוכשל ויחזור על הסולו.

ה. להחיל ב VATIL נוהל נדבר לפי נניח 4X-ABC יקרא 4AB כמו שנהוג בעולם בעיקר באירופה גם יקצר כל פעם קצת נדבר.

פורסם

"בחול בעמדות בשדות או TMA גדולים שיש לחץ (אומנם לא בפיקים ) תמצאו מס' תדרים שונים ל DEP בנפרד APP בנפרד אפילו ברמות של חלוקה לצפון דרום מזרח מערב ( בהשוואה לכיווני ההגעה עזיבה מהשדה )."

במציאות באירופה וארה"ב יש באמת כזאת עמדה פה לא...

בחול אתה יכול לראות EGLL_S_TWR

או LON_N_CTR

והראשי שזה הLON_CTR

פה יש פיקוח גישה,מגדל,TMA אחד ויחיד ולא מחולק לפי אזורים.

מה שכן אני מסכים על החלוקה שכתבת.

כן היו צרכים לעלות גם את דרום/חגב מה שיותר צריך.

ותל אביב היה שולט בצפון או שגם היה עולה פלוטו (אומנם הוא עלה מאוחר אבל אני בטוח שהוא עזר המון לתל-אביב).

בקיצור יש התפרצויות לקשר אין מה לעשות.

אתמול היה תנועה שנקראת כבר תנועה קיצונית משהו לא רגיל בחטיבה.

בין רידבק לרידבק צריך לקחת נשימה של כמה שניות.

יש מצבים שרוצים לדווח ואיפשר בגלל שיש עומס.

אז עד שיש שנייה שקט על הערוץ רוצים לדווח ונוצר בלגן.

פורסם

לא בהכרח יש כוח אדם לפיצול עמדות פיקוח.

לא בהכרח נכון לעשות זאת. גם פקח צריך ללמוד. עכשיו פקחים רואים את זה ולא ירצו לעלות באירועים עמוסים? יחכו שרק פקח וותיק ומנוסה יקח את הקשר?

ציר פיתוח פקחים חשוב לא פחות. שיגמגמו כולם ביחד. וילחצו כי מלחיץ. וימהרו כי אין זמן. ואז כולם ישתפרו. פתאום תקצץ את נפח התנועה של ערב כזה ב-15%, וכל מי שהשתתף בו יגיד שזה מרווח ונוח, כי ככה משתפרים. וכן, מותר שיהיה ערב עם עומס לא פרופורציונלי וטעויות שמחזקות אותו, העיקר שבסוף משתפרים. בטח לא יורדים על גוף כמו IFS שזו תכליתו, וגם לא תוקפים פקחים על שאינם ותיקים מספיק. כי ככה לומדים.

טייסים: קשב לפקח. הבנת התמונה האווירית בהקשר של מה יותר דחוף, אם אני אדווח עוד נקודת דיווח על הנתיב או שמטוס בפיינל קצר יספיק לדווח ולבקש נחיתה? בנוסף, לפני כל הודעה, לחזור בראש, ואפילו בקול רם, על ההודעה שאתה הולך להגיד. כשהיא שגורה בפיך, צא איתה לקשר חוץ.

פקחים: יותר היבטים ניהוליים, לא יודע לתחקר נקודתית את אתמול כי לא שמעתי את הקשר.

לא הייתי על הקשר, אך בבטחון מלא אני אומר: כן ירבו.

פורסם

כאחד מנבחני הסולו אני חייב לציין שגם אני חש במבוכה קלה ממה שהתרחש אתמול בערב. חברו לכך מספר דברים שמרביתם הוזכרו בדברים שנכתבו מעליי ולכן לא אחזור עליהם. אני מסכים שיש בקרבנו מספר תלמידים שטרם השכילו להבין שנדב"ר אינו עוסק רק בהכתבת שפת דיבור וכללי דיבור ברשת, אלא יש צורך להפנים גם כללים ותרבות הקשבה הרי כשטייס פונה אל פקח או פקח פונה אל טייס במרבית המקרים אותו טייס או פקח מחכים לתגובת הצד השני בין אם הוראות ובין אם זה רידבק,לא ברור לי למה צריך לנצל את השניה הזו שבין השדר לתגובה לטובת דווח של טייס אחר. צריך לדעת להאזין ולהבין מתי ניתן להשתלב.

מעבר לכך, איני יכול לקבל ולהסכים עם אף מילת ביקורת על התנהלותה של IFS על טיב ההדרכה או המדריכים, שעושים מעל ומעבר על מנת להכשיר אותנו ,על חשבון זמנם הפנוי ומרצונם החופשי. הם בהחלט יודעים להעביר ביקורת היכן שנדרש ולספק מידע ותרגול נוסף כשנחוץ.

אני מסכים בהחלט עם הדברים שכתב איתי(לא יכולתי לנסח אותם יותר טוב בעצמי). ואני סבור שהמבחן של אתמול היה מבחינתנו עוד שיעור חשוב וכמו בכל שיעור יתקיים תחקיר שיציף את הבעיות שעלו בזמן המבחן וזאת ע"מ שנוכל כולנו לשפר את ביצועינו לקראת הצטרפותנו הרשמית למשפחת הטייסים המורשים ברשת VATSIM.

פורסם

בהמשך להודעה של יזהר, אני לא מאשים את IFS שעושים עבודה מדהימה ומוסיפים לחטיבה טייסים חדשים

אני מאשים את אלו שלא השכילו לעלות לחצי שעה על איזה סנטר באירופה כאובסרברים ולהבין את הלך הדברים ואלו לא בהכרח IFSניקים.

פורסם
בהמשך להודעה של יזהר, אני לא מאשים את IFS שעושים עבודה מדהימה ומוסיפים לחטיבה טייסים חדשים

אני מאשים את אלו שלא השכילו לעלות לחצי שעה על איזה סנטר באירופה כאובסרברים ולהבין את הלך הדברים ואלו לא בהכרח IFSניקים.

אני אתמול הייתי עוד אחד מחניכי IFS שעשו טיסת סולו ואני חושב שלא הבנתי אותך במה שאמרת כאן, אתה מאשים את הטייסים שלא עלו לחצי שעה או יותר להאזין לקשר באיזה שדה פעיל לפני שהם עלו להטיס בעצמם? עם אני כן הבנתי אותך אז אני מבטיח לך שאחוז רב מאוד מהקהילה של VATIL ובכלל כל מי שמטיס בVATSIM לא עלה לזמן מסוים להאזין לקשר לפני שהוא עולה בעצמו בשביל ליראות איך מתנהל הקשר לפני שעלה להטיס ולדבר בקשר בעצמו ואני גם חושב שזו בכלל לא הסיבה שהקשר אתמול התנהל כמו שהוא התנהל וגם לא ניראה לי שעם מישהו היה עולה לחצי שעה להאזין לקשר זה היה משפר משמעותית את ההתנהלות שלו אתמול... מה שכן אני חושב שהיה אחד הגורמים אתמול להתנהלות בקשר היא חוסר התרגול (ואני אומר חד משמעית שאני לא מאשים אף אחד מהמדריכים של IFS על איך שהתנהל הקשר) או שפשוט יש אנשים שיותר קשה להם להתרגל לנהלים בקשר וזה לא שהם לא נותנים מעצמם את המקסימום בהשקעה ללימוד הנדב''ר(ואני חושב שאני אחד מהאנשים האלה) זה פשוט שהקליטה יותר קשה אז עם כן הבנתי אותך אז אני חד משמעית לא מצדיק את הסיבה שאתה מאשים ועם או בלי כל ההאשמות האלה, כל הטיסה הזו היא של חניכים שלומדים איך להטיס ברשת וכן גם לדבר נדב''ר בקשר ואתמול הייתה בעצם הבחינה הסופית ואני לא יודע מי עבר ומי לא אבל בעצם לפי איך שאני רואה את זה לשם כך נועד הקורס ללמוד לתרגל ולהיבחן סופית אז זה שלא כל ההתנהלות אתמול הייתה מושלמת היא כי חניכים או טייסים שלא קשורים לקורס שעוד לא ממש מוסמכים הטיסו ברשת כשהם נבחנו או סתם הטיסו להנאתם אז יש כאלה שיכול להיות קיבלו הסמכה כי הם לא היו חלק מהחניכים או מהטייסים שהפריעו להתנהלות אתמול ואולי חניכים אחרים לצערם לא קיבלו הסמכה אבל זה שאתה מאשים אותם בעצם על כך זה דבר נוראי לפי דעתי ולא כל כך יפה כי הם לא עלו בפעם הראשונה בחיים שלהם בלי ללמוד קודם הם עלו אחרי שלמדו ויש כאלה שלצערם לא הלך להם... עם אני הייתי אתה הייתה יכול להגיד את זה אחרת ואולי להציע למדריכי IFS לתרגל יותר דברים מסוימים לפני שהם עולים לרשת אבל להאשים אותם על זה זו בכלל לא הדרך ועוד להאשים על כך שהם לא עלו להקשיב לפני שהטיסו זה בכלל לא ניראה לי לעניין

(דרך אגב אני לא רוצה להיראות חניך שכבר יודע מראש שהוא עבר את הבחינה אני רק אומר את מה שאני חושב וכן אני לא יודע מי הם הספציפיים,יכול להיות שזה גם אני...)

פורסם

אתמול בחלק מהזמן האזנתי ל(חוסר) קשר.

קשה לקרא לזה עומס של מטוסים, אבל עומס על הקשר היה ועוד איך .

עכשיו השאלה הנשאלת היא, האם המטרה שלכם זה לדבר בקשר או לטוס ?

בקר מבקש ממכם לא לקרא לו, הוא יקרא לכם אבל משום מה מתעקשים להמשיך

לקרא לבקר.

ברור שבשלב מסויים הוא קורס, כי הוא מתעסק בפינוי הקשר ופחות להעביר הוראות למטוס

שצריך לקבל אותן.

לדעתי אחת הנקודות החשובות למסקנה מהארוע של אתמול.

עוד דבר שאני ממליץ ולא רק לחניכי IFS אלה בכלל, לטוס עם דף ועט בהשג יד.

פקח נתן לכם הוראה, תרשמו אותה על הדף, תבינו מה הוא רוצה מכם ואז תחזירו רידבק

נכון (וקצר) ובצעו את ההוראה.

אין לכם מושג כמה אנרגיה וזמן זה יכול לחסוך לכולם.

ל.

פורסם
אתמול בחלק מהזמן האזנתי ל(חוסר) קשר.

קשה לקרא לזה עומס של מטוסים, אבל עומס על הקשר היה ועוד איך .

עכשיו השאלה הנשאלת היא, האם המטרה שלכם זה לדבר בקשר או לטוס ?

בקר מבקש ממכם לא לקרא לו, הוא יקרא לכם אבל משום מה מתעקשים להמשיך

לקרא לבקר.

ברור שבשלב מסויים הוא קורס, כי הוא מתעסק בפינוי הקשר ופחות להעביר הוראות למטוס

שצריך לקבל אותן.

לדעתי אחת הנקודות החשובות למסקנה מהארוע של אתמול.

עוד דבר שאני ממליץ ולא רק לחניכי IFS אלה בכלל, לטוס עם דף ועט בהשג יד.

פקח נתן לכם הוראה, תרשמו אותה על הדף, תבינו מה הוא רוצה מכם ואז תחזירו רידבק

נכון (וקצר) ובצעו את ההוראה.

אין לכם מושג כמה אנרגיה וזמן זה יכול לחסוך לכולם.

ל.

רן אהבתי את העצה הדבר הבעייתי היחיד פה שעם יש עומס על פקח אחד כמו אתמול הזמן שכותבים את הוראת הפקח הוא זמן יקר ביותר ובזמן הזה אני חושב שעדיף להחזיר רידבק בכדי להוריד את העומס מאשר לרשום ובזמן הזה טייסים אחרים שצריך ליצור קשר עם הפקח יחכו לרידבק שלך בכדי לא להתפרץ לקשר

פורסם

אוליי זה נראה כאילו אני מאשים את IFS.

לא אני מאשים את החניכים בלבד..גם חוסר ניסיון לא מצדיק התנהלות כזו.

( דברים שרן כתב)

מה שכן הגברת פקחים TLV חגב פלוטו TMA יכל לעזור הרבה

פורסם
אוליי זה נראה כאילו אני מאשים את IFS.

לא אני מאשים את החניכים בלבד..גם חוסר ניסיון לא מצדיק התנהלות כזו.

( דברים שרן כתב)

מה שכן הגברת פקחים TLV חגב פלוטו TMA יכל לעזור הרבה

אני חושב דפקה שחוסר ניסיון יכול באופן מסוים מוצדק כי החניכים בעצם עולים כאשר משגיח עליהם מוסמך מIFS והוא בעצם צופה בהם בכדי לבקר אותם לפעם הבאה עד שהם יגיעו למצב שהם רשאים להטיס אונליין בלי השגחה לעומת זאת יש מצב כאשר עולה לVATSIM אדם חסר ניסיון שלא למד לפני וקרא קצת על הטיסה ואיך מטיסים והוא במצב שממש אין לו מושג בגרוש והוא מפריע להתנהלות של הטיסה זה לא מוצדק אבל עם חניך שאין לו הרבה ניסיון עולה בהשגחה ולפעמים עושה טעויות שיכולות להפריע קצת לשאר הטייסים זה ניראה לי דיי מוצדק כי הוא בעצם כך לומד להמשך הדרך לא כמו בן אדם שסתם מחליט להשתעשע ולהמריא על מסלול הסעה כי הוא לא יודע מה עושים ואיך עושים והוא גם בכלל לא לומד מה שאני בעצם מנסה לומר זה שכל חניכי IFS (כולל אותי) אנחנו עולים לטיסה עם משגיח מוסמך בכדי ללמוד ואנחנו עושים טעויות ומטעויות לומדים אז יכול להיות שקורה בפעמים נדירות כמו אתמול שיש לחץ ווחלק מהחניכים ולא רק החניכים אלא עוד טייסים לא מתנהלים כמו שצריך אבל צריך לקחת גם אותנו בחשבון שאנחנו עולים כלומדים ואתמול כנבחנים וזה גם יכול ליקרות.

פורסם
אוליי זה נראה כאילו אני מאשים את IFS.

לא אני מאשים את החניכים בלבד..גם חוסר ניסיון לא מצדיק התנהלות כזו.

( דברים שרן כתב)

מה שכן הגברת פקחים TLV חגב פלוטו TMA יכל לעזור הרבה

אני חושב דפקה שחוסר ניסיון יכול באופן מסוים מוצדק כי החניכים בעצם עולים כאשר משגיח עליהם מוסמך מIFS והוא בעצם צופה בהם בכדי לבקר אותם לפעם הבאה עד שהם יגיעו למצב שהם רשאים להטיס אונליין בלי השגחה לעומת זאת יש מצב כאשר עולה לVATSIM אדם חסר ניסיון שלא למד לפני וקרא קצת על הטיסה ואיך מטיסים והוא במצב שממש אין לו מושג בגרוש והוא מפריע להתנהלות של הטיסה זה לא מוצדק אבל עם חניך שאין לו הרבה ניסיון עולה בהשגחה ולפעמים עושה טעויות שיכולות להפריע קצת לשאר הטייסים זה ניראה לי דיי מוצדק כי הוא בעצם כך לומד להמשך הדרך לא כמו בן אדם שסתם מחליט להשתעשע ולהמריא על מסלול הסעה כי הוא לא יודע מה עושים ואיך עושים והוא גם בכלל לא לומד מה שאני בעצם מנסה לומר זה שכל חניכי IFS (כולל אותי) אנחנו עולים לטיסה עם משגיח מוסמך בכדי ללמוד ואנחנו עושים טעויות ומטעויות לומדים אז יכול להיות שקורה בפעמים נדירות כמו אתמול שיש לחץ ווחלק מהחניכים ולא רק החניכים אלא עוד טייסים לא מתנהלים כמו שצריך אבל צריך לקחת גם אותנו בחשבון שאנחנו עולים כלומדים ואתמול כנבחנים וזה גם יכול ליקרות.

תרבות דיבור בקשר זה לא דבר שנרכש רק ברשת

זה אמור להיות מובנה וזה כושר ביטוי לא רק ברשת אלא גם בחיים האמיתיים

זה ישמע לך הגיוני אם באמצע דו שיח אתה תתפרץ לדברי חברך? זה לא

כשהמורה שלך מבקשת מתלמידים לא להתפרץ לדבריה, במידת הצורך היא תפנה אליך ובכל זאת כל התלמידים יתפרצו לדברייה

זה ישמע לך הגיוני?

מה המורה צריכה לעשות במצב כזה?

פורסם

דור, העצה שנתתי מיושמת גם בעולם האמיתי ובשימוש בזמן לחץ אמיתי.

לא סתם אומרים קודם אות קריאה ואחרכך את ההוראה או הרידבק.

עדיף שיקח לך עוד 20 שניות להבין מה הפקח רוצה וזה כתוב לך מול העניים מאשר תתחיל לנחש מהזכרון מה הוא רצה ממך להחזיר רידבר שלא קשור לכלום ואז מתחיל פינפונג של הודעות על הקשר (ראה אלעל שהיה אתמול בגישה מלרנקה).

וכן טייסים אחרים יהיו מנומסים וסבלניים וימתינו לרידבק של הטייס.

אויראות בסיסית.

פורסם

בחטיבות השונות באירופה , אנחנו ממליצים לחניכים לחנות את המטוס באיזור GA של שדה כלשהו עם תנועה, לשלוח לפקח הודעה בכתב או בדיבור, עם בקשה לחנות למשך 30 דקות ולהאזין לנדב"ר בתור NEWBIE.

ברוב המקרים החניכים מקליטים את הנדב"ר ורושמים הערות ושאלות אשר עולות לדיון בשיעורים הבאים.

פורסם

מישהו יכול לענות לי על שאלה אחת, מה מפריע לחניך IFS או אפילו איזה סתם לטייס מתחיל ללא ניסיון לעלות לרשת כאשר יש פיקוח ופשוט לנסות את עצמו ?

באירוע רב מטוסים ופיקחים פי כמה יותר קשה לתקשר ולנהל טיסה

אז למה לעשות סולו ראשון של חניך ברשת בצורה כזה, מה הסיבה ?

שבוע שעבר הייתי שעתיים על שדה דב הגיעו שתי מטוסים ל10 דקות

ב''ג גם פתוח יום-יומיים בשבוע לפחות, כמעט ללא תנוע

פונה לכל החניכים וטייסים מתחילים, תבואו לטוס וללמוד, רואים פקח ברשת ואין יותר מדי עומס - קדימה, לא להתבייש, כולנו לא ידענו כלום ולמדנו !

לפחות מצידי מפתיח סובלנות ועזרה לכל אחד, אני מניח שפקחים אחרים גם הצתרפו למילותי

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...