maor949 פורסם יוני 21, 2011 מחבר דיווח פורסם יוני 21, 2011 זה לא אפשרי כי חניכי IFS נאסרים לטוס ברשת במהלך הקורס אבל כטייס חדש ועצמאי ככה התחלתי (תשאלו את גוטליב כמה בלאגן עשיתי על הקשר בפעם הראשונה )
Tal Peleg פורסם יוני 21, 2011 דיווח פורסם יוני 21, 2011 מה שהלך היום זה לא היה משהו נורמליזה לא יתכן שטייס לא יכול להחזיר רידבק בסיסי אחרי ארבע פעמים זה לא יתכן שטייסים חייבים להתפרץ לקשר כדי שהפקח יתיחס ואני יכול להבין אותו שהוא קורס תחת העומס זה לא יתכן שאחרי שהפקח אומר שהוא יפנה לטייסים בעצמו הם עדיין ממשיכים להתפרץ זה לא יתכן אחרי שפקח אומר שאין צורך לפנות אליו במנחתים הם עדין פונים אליו והכי מקומם, שטייסים מדברים לפקח כאילו הוא חבר שלהם ואחרי זה מתעצבנים עליו ומעלים את הטונים שלהם על הקשר כאילו הפקח חייב להם משהו עם כל הכבוד למדריכי IFS (ויש הרבה כבוד) החניכים לא יודעים לדווח על הקשר בצורה קצרה ולעניין (ואם יש כאלו אז הם מעטים ושמעתי רק חניך אחד שהצליח להחזיר רידבקים נורמלים) באירופה העומס הוא כפל כפליים ממה שהלך פה היום בערב ובכל זאת הכל מתנהל טיפ טופ מה טייסים זרים שטסו לישראל היום חושבים עלינו אחרי מה שהתנהל על הקשר? צריך להסיק מסקנות ממה שהיה היום כי זה היה זוועה עד לכדי זה שאני ואמיר הפסקנו את הטיסה בקלל קושי לדווח על הקשר לילה טוב מאור אתה לא יודע איזה לחץ יש על הטיסים! זה לחץ עצום ואני עברתי את זה פעם אחת ו"השתנתי"מרוב פחד כי בוכנים אותך על הכל! אז זה סוג של לחץ שלא לעשות איזה פאשלה על הקשר אתה צריך להבין את זה! וכל מי שעבר מגיע לו כל הכבוד! ואנטולי בהמשך לתגובה שלך הלוואי והיו יותר מ 2 תנועות! ויש בזמן האחרון המון פיקוח של GND וTWR!
Anatoly פורסם יוני 21, 2011 דיווח פורסם יוני 21, 2011 זה לא אפשרי כי חניכי IFS נאסרים לטוס ברשת במהלך הקורסאבל כטייס חדש ועצמאי ככה התחלתי (תשאלו את גוטליב כמה בלאגן עשיתי על הקשר בפעם הראשונה ) אמת, אסור להם ?? :shock: עכשיו אני מבין למה כמעט ואין תנוע ברשת... לא, בגדול אני יכול להבין מה הסיבה לאיסור, כי טייס מתחיל יכול לעשות הרבה בלגן, במיוחד אם הוא לא רצה קצת לקרוא ולהבין מה ומו לפני...אבל איך אז ללמוד לאלה שכן קרוא ויש להם ידע אבל אין שום ניסיון ? :?
Adam Waiser פורסם יוני 21, 2011 דיווח פורסם יוני 21, 2011 מאור אולי יש צדק בחלק מהדברים שלך, ואכן חשוב מאד להקפיד בעיתות עומס על דיבור קצר וענייני ולהבין את מקומך על הקרקע או באוויר וכמובן ברשת הקשר ולהבין שהפקח מודע לקיומך גם בלי שמילאת את הרשת במילים מיותרות. טייס טוב בשעת עומס (בעיקר ברשת כשאדם אחד יכול באותו רגע לתפקד כשתי בקרות אזוריות וככל המגדלים והמנחתים בארץ גם יחד) נמדד בכך שהוא מבין (מהאזנה לקשר ומבט מהחלון) את מה שהפקח/בקר מבין ברגע נתון ויודע מה הוא רואה ומה הוא שומע ויותר חשוב מה ואת מי הוא רוצה לשמוע ומתי. הכל נכון אבל אני לא אכנס לזה מעבר לכך כיוון שלא טסתי באותו זמן ואני לא מכיר את הפרטים של האירוע הספציפי. רציתי להעיר על הצורה שבה בחרת להציג את המקרה: בכותרת של הנושא מתנוססות שתי מילים שבולטות לעין: תרבות דיבור. אתה מדבר על תרבות דיבור וכותב הודעה בנוסח מתלהם (ככה לפחות הוא נראה כלפי חוץ גם אם זו לא היתה הכוונה) ולא ממש ברור - האם זהו סוג של תחקיר או שמא הודעה שמטרתה הוצאת קיטור ושליחת חיצים והאשמות כלפי IFS וכלפי חברי החטיבה שנכחו ברשת. בכל מקרה לא נראה לי בשום צורה שדבר כזה או אחר שקרה ברשת הוא חמור עד כדי כך שצריך לכתוב בעקבותיו מילים כה קשות. במקום שחרט על דגלו את ההדרכה והלמידה כערכים עליונים הייתי מצפה ממשתמש שמכיר את המקום ואת חוקיו לנסות להתעלות על הכעס ולמצוא דרך יותר מקצועית לפרסם את אשר על ליבו. אני הייתי בוחר בדרך של תחקיר - לוקח דף ועט ורושם לפני שלב אחר שלב את השתלשלות הארועים מנקודת מבטי ומבלי לחוות דעה ולתלות את האשמה בטייס או בפקח כלשהו אלא פשוט להציג את הדברים כפי שנראו בדרך מכובדת ומקצועית ובפורום שנועד לתחקירים כמובן. בסוף הייתי מוסיף גם מסקנות ולקחים והצעות לשיפור ולשימור וככה היית חוסך מעצמך מקרבל ומירדן ובטח מעוד כמה אנשים שהצלחת להוציא מדעתם הרבה עצבים ושורות מיותרות בפורום. אם לסכם את כל מה שכתבתי כאן במילה אחת: בגרות לתשומת לבך להבא
Ron Peer פורסם יוני 22, 2011 דיווח פורסם יוני 22, 2011 לא בהכרח יש כוח אדם לפיצול עמדות פיקוח.לא בהכרח נכון לעשות זאת. גם פקח צריך ללמוד. עכשיו פקחים רואים את זה ולא ירצו לעלות באירועים עמוסים? יחכו שרק פקח וותיק ומנוסה יקח את הקשר? ציר פיתוח פקחים חשוב לא פחות. שיגמגמו כולם ביחד. וילחצו כי מלחיץ. וימהרו כי אין זמן. ואז כולם ישתפרו. פתאום תקצץ את נפח התנועה של ערב כזה ב-15%, וכל מי שהשתתף בו יגיד שזה מרווח ונוח, כי ככה משתפרים. וכן, מותר שיהיה ערב עם עומס לא פרופורציונלי וטעויות שמחזקות אותו, העיקר שבסוף משתפרים. בטח לא יורדים על גוף כמו IFS שזו תכליתו, וגם לא תוקפים פקחים על שאינם ותיקים מספיק. כי ככה לומדים. טייסים: קשב לפקח. הבנת התמונה האווירית בהקשר של מה יותר דחוף, אם אני אדווח עוד נקודת דיווח על הנתיב או שמטוס בפיינל קצר יספיק לדווח ולבקש נחיתה? בנוסף, לפני כל הודעה, לחזור בראש, ואפילו בקול רם, על ההודעה שאתה הולך להגיד. כשהיא שגורה בפיך, צא איתה לקשר חוץ. פקחים: יותר היבטים ניהוליים, לא יודע לתחקר נקודתית את אתמול כי לא שמעתי את הקשר. לא הייתי על הקשר, אך בבטחון מלא אני אומר: כן ירבו. לגבי חלוקת פקחים - מסכים בהחלט שאלה עד איזה רמה של טייסים ועומס.. יש ויש.. ( למרות שלא היייתי נוכח ) נראה כי היה בעייתי. זו בעייה שחוזרת כל סולו/תרגול מרובה חניכים אני מסוגל להבין טייסים גם אני הייתי שם.. מה שקרה לי שחלפתי את LLBG כמעט הייתי במרחק 2 NM שהוא נזכר לקורא לי..זה מלחיץ גם לקחת בחשבון שכל אחד רוצה לנחות ראשון וכל דבר כזה מגדיל את זמן טיסה. כל זה עדיין לא מצדיק התפרצות בטח שכאלה בENROUTE למרות שבפרוש בקשו לא לקרוא לפקח