matan8s פורסם יולי 11, 2011 דיווח פורסם יולי 11, 2011 http://www.airliners.net/photo/Lufthans ... /1948808/L מה בדיוק מבצעים בעזרת המחשב הזה ? כשטסתי עם A330 של לופטנזה הייתי כל הטיסה בקוקפיט ולא ראיתי שום מחשב כזה . אשמח לעזרה
Noy Farhi פורסם יולי 11, 2011 דיווח פורסם יולי 11, 2011 חישובי מהירויות המראה,מהירויות נחיתה,TRIM,מדפים,המראה עם מזגן בלי מזגן,המראה עם מדפים X1 X2 X3 X4 X4 האופטימלי לאותו סוג מטוס. אני כמעט בטוח שזה גם מודד אורך מסלול ועוד... אבל בעיקרון אלו התפקידים שלה. התוכנה הזו מאוד דומה לTOPCAT שאנחנו (בסימולטור) משתמשים.
matan8s פורסם יולי 11, 2011 מחבר דיווח פורסם יולי 11, 2011 אוקי , למה אין את המחשב הזה בA330 ? האם אפשר לבצע המראה ולבצע את כל החישובים הללו בהעדר המחשב ? תודה על התשובה המהירה
Adam Waiser פורסם יולי 11, 2011 דיווח פורסם יולי 11, 2011 הם פשוט מתחברים ככה לואטסים. וברצינות, קיום או אי קיום של עזר כזה או אחר בקוקפיט תלוי בשיקולי חברת התעופה, לא נראה לי שזה קשור לדגם ספציפי. עד כמה שאני מכיר בדרך כלל מבצעים את החישובים שנוי הזכיר מחוץ למטוס בשלב תכנון הטיסה או הדיספאצ' ולשאלתך איך מבצעים את החישובים בהעדר המחשב נראה לי שפשוט בעזרת דף עט ומחשבון, או אם למדת טיסה בברית המועצות בעזרת דף עט ומוח.
Etai Charit פורסם יולי 11, 2011 דיווח פורסם יולי 11, 2011 בהיעדר מחשב ישנן טבלאות ביצועים שמתייחסות לתנאים עם פרמטרים קבועים. וכן, יש דף ועט. המחשב מאפשר גמישות ושילוב של מכלול נתונים רחב הרבה יותר. למי שלא ראה אף פעם את התוכנה עובדת, ממש לוקח למחשב כמה וכמה שניות לטעון את הפלט, ממש תהליך. לתוכנה אנחנו מזינים: שדה ומסלול המראה, האם מתחילת המסלול או מטקסיווי מסויים, סיד, פאקים עובדים או לא (שיקול שלנו! לא המחשב! מבחינתו זה פרמטר שמשפיע על הביצועים), אנטי אייס עובד או לא, לחץ ברומטרי, רוח, טמפרטורה, משקל מטוס. מדפים אפשר להגדיר או להשאיר אוטומטי. מקבלים: מהירויות V1, VR, V2. טמפ' הפחתת דחף ונתוני מנוע N1 N2 צפויים. מדפים (אם נתנו למחשב לבחור). וגם, חשוב - EFP. כתבתי מזכרון, יכול להיות ששכחתי פרטים.
Adam Waiser פורסם יולי 11, 2011 דיווח פורסם יולי 11, 2011 בהיעדר מחשב ישנן טבלאות ביצועים שמתייחסות לתנאים עם פרמטרים קבועים. וכן, יש דף ועט. המחשב מאפשר גמישות ושילוב של מכלול נתונים רחב הרבה יותר. למי שלא ראה אף פעם את התוכנה עובדת, ממש לוקח למחשב כמה וכמה שניות לטעון את הפלט, ממש תהליך.לתוכנה אנחנו מזינים: שדה ומסלול המראה, האם מתחילת המסלול או מטקסיווי מסויים, סיד, פאקים עובדים או לא (שיקול שלנו! לא המחשב! מבחינתו זה פרמטר שמשפיע על הביצועים), אנטי אייס עובד או לא, לחץ ברומטרי, רוח, טמפרטורה, משקל מטוס. מדפים אפשר להגדיר או להשאיר אוטומטי. מקבלים: מהירויות V1, VR, V2. טמפ' הפחתת דחף ונתוני מנוע N1 N2 צפויים. מדפים (אם נתנו למחשב לבחור). וגם, חשוב - EFP. כתבתי מזכרון, יכול להיות ששכחתי פרטים. אלו לא תכונות שקיימות גם בFMS? מה בעצם היתרון של המחשב הזה על פני FMS חוץ מאולי ממשק נוח יותר? כמו כן לא ממש הצלחתי להבין אם המחשב הזה שנראה כמו לפטופ לכל דבר ועניין מחובר ומקבל/שולח נתונים אל וממערכות המטוס או שמדובר ביחידה נפרדת לגמרי שנועדה לשמש מחשבון טיסה מהיר ונוח במיוחד?
Etai Charit פורסם יולי 11, 2011 דיווח פורסם יולי 11, 2011 הלפטופ הוא פשוט לפטופ עם תוכנה, אין חיבור ל-FMS. אתה מזין פרמטרים ומקבל פלט. אין לך קשר עם המטוס - אתה רואה מה קיבלת ומזין בהכנות להמראה. ה-FMS מכיר פרמטרים קבועים. אני לא זוכר שאפשר להזין לו המראה עם PACKS OFF, למשל. אנטי אייס לדעתי דווקא כן. בכל מקרה, הרבה פעמים אתה מזין את המהירויות שקיבלת מהלפטופ, ואתה רואה שיש הבדל של קשר-שניים ממה שהמחשב חישב. פשוט כי הוא מתחשב בפחות פרמטרים, ולוקח אותם כאיזו ברירת מחדל שיש אצלו. מעבר לזה, זו איזושהי בקרה אחד על השני. אם אתה פתאום רואה הבדל גדול - משהו מאוד לא בסדר, או בלפטופ או יותר גרוע - בנתונים שהזנת עד עכשיו ל-FMS.