עבור לתוכן
matan8s

מחשב של טייס

Recommended Posts

פורסם

חישובי מהירויות המראה,מהירויות נחיתה,TRIM,מדפים,המראה עם מזגן בלי מזגן,המראה עם מדפים X1 X2 X3 X4 X4 האופטימלי לאותו סוג מטוס.

אני כמעט בטוח שזה גם מודד אורך מסלול ועוד... אבל בעיקרון אלו התפקידים שלה.

התוכנה הזו מאוד דומה לTOPCAT שאנחנו (בסימולטור) משתמשים.

פורסם

אוקי , למה אין את המחשב הזה בA330 ?

האם אפשר לבצע המראה ולבצע את כל החישובים הללו בהעדר המחשב ?

תודה על התשובה המהירה

פורסם

הם פשוט מתחברים ככה לואטסים.

וברצינות, קיום או אי קיום של עזר כזה או אחר בקוקפיט תלוי בשיקולי חברת התעופה, לא נראה לי שזה קשור לדגם ספציפי.

עד כמה שאני מכיר בדרך כלל מבצעים את החישובים שנוי הזכיר מחוץ למטוס בשלב תכנון הטיסה או הדיספאצ' ולשאלתך איך מבצעים את החישובים בהעדר המחשב נראה לי שפשוט בעזרת דף עט ומחשבון, או אם למדת טיסה בברית המועצות בעזרת דף עט ומוח.

פורסם

בהיעדר מחשב ישנן טבלאות ביצועים שמתייחסות לתנאים עם פרמטרים קבועים. וכן, יש דף ועט. המחשב מאפשר גמישות ושילוב של מכלול נתונים רחב הרבה יותר. למי שלא ראה אף פעם את התוכנה עובדת, ממש לוקח למחשב כמה וכמה שניות לטעון את הפלט, ממש תהליך.

לתוכנה אנחנו מזינים: שדה ומסלול המראה, האם מתחילת המסלול או מטקסיווי מסויים, סיד, פאקים עובדים או לא (שיקול שלנו! לא המחשב! מבחינתו זה פרמטר שמשפיע על הביצועים), אנטי אייס עובד או לא, לחץ ברומטרי, רוח, טמפרטורה, משקל מטוס. מדפים אפשר להגדיר או להשאיר אוטומטי.

מקבלים: מהירויות V1, VR, V2. טמפ' הפחתת דחף ונתוני מנוע N1 N2 צפויים. מדפים (אם נתנו למחשב לבחור). וגם, חשוב - EFP.

כתבתי מזכרון, יכול להיות ששכחתי פרטים.

פורסם
בהיעדר מחשב ישנן טבלאות ביצועים שמתייחסות לתנאים עם פרמטרים קבועים. וכן, יש דף ועט. המחשב מאפשר גמישות ושילוב של מכלול נתונים רחב הרבה יותר. למי שלא ראה אף פעם את התוכנה עובדת, ממש לוקח למחשב כמה וכמה שניות לטעון את הפלט, ממש תהליך.

לתוכנה אנחנו מזינים: שדה ומסלול המראה, האם מתחילת המסלול או מטקסיווי מסויים, סיד, פאקים עובדים או לא (שיקול שלנו! לא המחשב! מבחינתו זה פרמטר שמשפיע על הביצועים), אנטי אייס עובד או לא, לחץ ברומטרי, רוח, טמפרטורה, משקל מטוס. מדפים אפשר להגדיר או להשאיר אוטומטי.

מקבלים: מהירויות V1, VR, V2. טמפ' הפחתת דחף ונתוני מנוע N1 N2 צפויים. מדפים (אם נתנו למחשב לבחור). וגם, חשוב - EFP.

כתבתי מזכרון, יכול להיות ששכחתי פרטים.

אלו לא תכונות שקיימות גם בFMS? מה בעצם היתרון של המחשב הזה על פני FMS חוץ מאולי ממשק נוח יותר?

כמו כן לא ממש הצלחתי להבין אם המחשב הזה שנראה כמו לפטופ לכל דבר ועניין מחובר ומקבל/שולח נתונים אל וממערכות המטוס או שמדובר ביחידה נפרדת לגמרי שנועדה לשמש מחשבון טיסה מהיר ונוח במיוחד?

פורסם

הלפטופ הוא פשוט לפטופ עם תוכנה, אין חיבור ל-FMS. אתה מזין פרמטרים ומקבל פלט. אין לך קשר עם המטוס - אתה רואה מה קיבלת ומזין בהכנות להמראה.

ה-FMS מכיר פרמטרים קבועים. אני לא זוכר שאפשר להזין לו המראה עם PACKS OFF, למשל. אנטי אייס לדעתי דווקא כן. בכל מקרה, הרבה פעמים אתה מזין את המהירויות שקיבלת מהלפטופ, ואתה רואה שיש הבדל של קשר-שניים ממה שהמחשב חישב. פשוט כי הוא מתחשב בפחות פרמטרים, ולוקח אותם כאיזו ברירת מחדל שיש אצלו.

מעבר לזה, זו איזושהי בקרה אחד על השני. אם אתה פתאום רואה הבדל גדול - משהו מאוד לא בסדר, או בלפטופ או יותר גרוע - בנתונים שהזנת עד עכשיו ל-FMS.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...