Maor Cohen פורסם יולי 27, 2011 דיווח פורסם יולי 27, 2011 אהלן חברי VATIL וצוות הקורס , יש לי שאלה , עד עכשיו המראתי עם ססנה לרוב בלי רוחות אף \ גב , תלמיד מהקורס - לא אזכיר את שמו כרגע , אמר לי שתמיד ממריאים עם 10 מעלות מדפים , בחיים לא קראתי על זה בבד"חים וכו' , האם הוא צודק ? אתמול המראתי עם 10 מעלות מדפים כי סמכתי עליו ולא הרגשתי שינוי משמעותי , אבל האם הוא צודק ? תודה רבה לכם והיה מצוין בטיסה שהייתה אתמול , מאור כהן .
Blackout פורסם יולי 27, 2011 דיווח פורסם יולי 27, 2011 עפ"י ספר המטוס, המראה בססנה תהיה עם 0-10 מעלות,כלומר בהחלט ניתן להמריא ללא מדפים, ולטעמי ברוב המקרים אף רצוי ע"מ לפשט את תהליך ההמראה, ולא להתעסק אם דברים שלא חייבים להתעסק איתם. רוב המסלולים בארץ מאפשרים זאת מבחינת אורך, וזה מה שאני עושה בעולם האמיתי, ומה שלימד אותי מדריכי. המראה עם 10 מעלות מדפים תעשה אם תרצה לדוגמא לבצע המראה קצרה ממסלול קצר - אז יש להמריא לפני נוהל המראה קצרה, שחלק ממנו הוא שימוש ב10 מעלות מדפים.
Tal Peleg פורסם יולי 27, 2011 דיווח פורסם יולי 27, 2011 אהלן חברי VATIL וצוות הקורס ,יש לי שאלה , עד עכשיו המראתי עם ססנה לרוב בלי רוחות אף \ גב , תלמיד מהקורס - לא אזכיר את שמו כרגע , אמר לי שתמיד ממריאים עם 10 מעלות מדפים , בחיים לא קראתי על זה בבד"חים וכו' , האם הוא צודק ? אתמול המראתי עם 10 מעלות מדפים כי סמכתי עליו ולא הרגשתי שינוי משמעותי , אבל האם הוא צודק ? תודה רבה לכם והיה מצוין בטיסה שהייתה אתמול , מאור כהן . תשמע להמריא עם 10 מעלות מדפים זו החלטה של הטייס. זה משתנה באורך המסלול ומשקל המטוס אני לא חושב שרוחו משפיעות על זה. הרי מדפים גורם לעילוי סרטון של תומר חיים המסביר על המראה עם מדפים
4x-OGT פורסם יולי 27, 2011 דיווח פורסם יולי 27, 2011 אני חושב שקבלתה את כל התשובות אך אוסיף אחת משלי, אני ממריא תמיד עם מדפים זה נותן לי את הראש השקט שאני לא צריך להסתמך על המסלול אני תמיד ממריא ברגע שאני יכול. מעבר לזה שססנה לא צריכה ריצה ארוכה אז בכל מקרה רצוי לנתק כמה שיותר מוקדם.
Maor Cohen פורסם יולי 27, 2011 מחבר דיווח פורסם יולי 27, 2011 אחלה , את התשובות שרציתי בנוגע לנושא הזה קיבלתי , מה זה " מסלול קצר " ... כמה מטר מסלול זה נחשב מסלול קצר ? תודה שעניתם לי , מאור כהן =]
Lior Avinoam פורסם יולי 28, 2011 דיווח פורסם יולי 28, 2011 זה לא הולך לפי מטר, מסלול קצר יכול להתפרש לך בכמה מקרים: הרצליה - מסלול קצר ל747 וארוך לפיפר קטן לפי המטוס והמסלול אתה קובע אם הוא קצר או ארוך, במילים פשוטות יותר: קצר - מסלול שאתה מגיע לסופו ואתה רק במהירות משיכה או פחות ארוך - מסלול שאתה מנתק במהירות המתאימה ונשאר עוד חלק מהמסלול שלא נגעת בו ואתה טס מעליו עד פניה לנתיב הטיסה. לגבי המדפים - אני כרגיל לא משתמש בססנה במדפים להמראה, פרט לתרגול המראה קצרה והמראת אמת ממסלול קצר, תוכל לראות עוד סירטון של תומר המסביר על המראה קצרה: מקווה שעזרתי, המשך יום טוב ושיהיה בהצלחה !
Maor Cohen פורסם יולי 28, 2011 מחבר דיווח פורסם יולי 28, 2011 אוקיי , עניתם לי פחות או יותר . אפשר לנעול ותודה לכל המגיבים =]
raanan פורסם יולי 29, 2011 דיווח פורסם יולי 29, 2011 תשמע להמריא עם 10 מעלות מדפים זו החלטה של הטייס. זה משתנה באורך המסלול ומשקל המטוס אני לא חושב שרוחו משפיעות על זה. הרי מדפים גורם לעילוי כמובן שלרוחות יש השפעה! זה אחד מהפרמטרים שישפיעו על ריצת ההמראה שלך ויעזרו להחליט האם צריך/לא צריך מדפים. יש הבדל בהמראה עם רוח אף של 15 קשרים מול המראה ביום רגוע ושקט... מדפים לא "גורמים" לעילוי - מדפים משנים את צורת פרופיל הכנף, כך שעל הפרופיל יווצר יותר עילוי (בכל מהירות). העילוי נוצר בעקבות הזרימה שיש על הפרופיל.