עבור לתוכן
David Bendavid

תדריך יציאה - המטס לוינה ** קריאה חובה לכולם! **

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

הנה הגיע היום, והערב, בעוד כשעתיים נצא למטס לוינה.

הכנתי לכם מספר דגשים, חשובים מאוד לקראת האירוע, על כל טייס וטייס לקרוא את התדריך במלואו ולוודא שהוא סגור על כל הפרטים הרלוונטים טרם האירוע, אם יש שאלות כאלו ואחרות - מוזמנים להפנות אלי כאן בשרשור או בפרטי.

נטוס על הנתיב הבא, מבקש מכולם לטוס עליו:

PURLA1 SUVAS UL53 KAROL UL995 RDS UN128 PEREN UN133 EVIVI UL863 RAVAK UL617 PARAK UY56 GIGOR

כמו כן, פתחתי באלעל וירטואל את הטיסה לכלל המטוסים רק ליום האירוע - מוזמנים לטוס ולדווח עם כל המטוסים :).

בשדה המוצא (בן-גוריון LLBG): צפויה המראה סטנדרטית, מסלול 26 בשימוש להמראות. כרגע 30 לנחיתות, אני מאמין שישתנה ל-12 באזור הערב. יציאה מערבה לכיוון PURLA, יש להקפיד על שמירת גבהי היציאה, ולציית להוראות הפקח ולא להיות מקובעים! זה חשוב בתנועה מרובה על מנת שיוכלו לשחרר אתכם בזריזות!.

חשוב להכיר את העמדות השונות וסדר הקריאה - קלירנס -> קרקע -> מגדל -> גישה -> ת"א. יש להכין את התדר הבא בכל פעם על מצב STBY על מנת לעבור בזריזות ולא לעקב.

יש לבקש קלירנס כמה שיותר מהר, לסיים עם זה ולעבור לקרקע, עד שמוכנים לדחיפה. על קרקע יש להמתין בסבלנות - אם הוא אומר להמתין - תמתינו. הוא יודע מה הוא עושה.

יכול להיות שתחכו קצת לפושבק - אין מה לעשות, אתם לא לבד בשדה ויש המון אנשים שדוחפים, ככה שסבלנות היא מילת המפתח כאן.

רידבקים יש להחזיר בזריזות ותמציתיות, לא להגיד מעט מדי אך גם לא יותר מדי, לחשוב לפני מה שאתם אומרים ולא לגמגם על הקשר - זה סתם לא נשמע טוב וגוזל קשר - דיבור רציף.

לאחר ההמראה, בשיוט, יש להקפיד לשמור על ההפרדות שקיבלתם מהמגדל, אם יהיה פיקוח לאורך הנתיב לא תהיה בעיה, אך למקרה שיהיו מס' 'חורים', להקפיד על מעקב אחרי התנועה שלפניכם ב-TCAS, אם מתקרבים - להבין את המהירות שלה - ולדווח ביוניקום במידה ושיניתם מהירות - שהמטוס שמאחוריכם ידע על כך. אין לאן למהר - אל תשייטו על מאכ .86 כי סתם הפיקוח יעכב אתכם וחבל, טוסו במאכ נורמאלי וסביר - זה יוסיף לכם בגג עוד 5-10 דקות טיסה.

לקראת ההגעה נגיע למרחב ההונגרי, שם מצפים לנו 5 עמדות פיקוח שיעשו סדר בבלאגן ויכניסו אותנו. צפוי עומס בלתי רגיל, ולכן - נא להכין רזרבות בהרבה יותר מהרגיל.

מי שלא משתמש בתוכנות חישוב דלק - נא לוודא עם חברים שטסים על אותו סוג מטוס ומשתמשים שלקחו כמויות זהות. זה נורא נורא חשוב להגיע עם המון רזרבות.

ואני אומר ברצינות - מי שמגיע, נכנס להולדים ולא לקח מספיק דלק להמתין לחבר'ה שלו, אל תהיו ישראלים ותבקשו לעקוף את התור - זה סתם מעצבן, מקומם והפקח ירצה להרוג אתכם. פשוט מאוד תבקשו אלטרנייט או שפשוט - תתנתקו. כמובן שאני לא מדבר על זמני המתנה בלתי סבירים, אני מדבר על חבר'ה שפשוט לא טרחו לקחת כמות דלק רזרבית גדולה (ועוד דלק חינם :drinking:).

ההגעה שלנו תהיה דרך GIGOR1W, ההגעה פשוטה מאוד - GIGOR בFL160 או מתחת (חשוב חשוב חשוב להקפיד!!! אף אחד לא מגיע מעל FL160 אלא אם קיבל הוראה ספציפית מהפקח), משם ישירות ל-PESAT ומתחילים את הTRANSITION.

על פי התחזית (LOWW 031130Z 0312/0418 15006KT CAVOK TX32/0415Z TN19/0403Z TEMPO 0407/0418 15015G25KT) הרוחות כרגע בכיוון 150 בעוצמה של כ-6 קשרים, ייתכן שיתחזקו מעט או יחלשו. אבל כרגע - נצפה להגיע למסלול 16 ולכן יש לעבור וללמוד בצורה מעולה את ה-TRANSITION למסלול זה - PESAT4L, אך ללמוד גם את השאר על מנת להגיע מוכנים לבלת"מים, מכיוון שיכולים להפעיל גם כל מסלול אחר - 11,29,34. לכן ללמוד הכל בצורה טובה!

יש להקפיד יותר מתמיד על הגבהים בTRANSITION ועל המהירויות! אף אחד לא מפספס נקודת הקטנת מהירות וממשיך לטוס על גבוהה. מבחינתי תטיסו על SPEED INTERVENTION ותעקבו אחרי כל נקודה ב-LEGS. מה שתרצו - רק לא לחרוג.

בזמני העומס הכבדים, צפויות גם לא מעט המתנות - ולכן, יש לוודא לפני האירוע שאתם שולטים היטב בביצוע הולד, עם ב-FMC ואם בצורה ידנית. שלא יהיו הפתעות!

כנ"ל הליכה סביב - ויש לוודא שאתם מכירים את התהליך היטב במטוס שבו אתם טסים. להתארגן לפי הליך ה-GO AROUND בדפית, להכיר אותו היטב עוד לפני ההנמכה למסלול הצפוי ב-ATIS, ובמקרה שאומרים לכם ללכת סביב - לא להיות מופתעים. להגיע למצב שאתם יודעים מה לעשות ואוכלים את זה. בסה"כ לא הליך כ"כ מסובך. לדוגמא במסלול 16, טיפוס בקו ישר, על R161 של WGM VOR, בD22 פנייה ימינה לSNU VOR, טיפוס גובה 5000 והולד. לא מסובך כמו שאמרתי.

בקרקע - יש להסיע לגייט שהפקח אומר לכם, לפי נתיבי ההסעה שהפקח אומר לכם - וכן, זה יכול להיות שונה ממה שאתם רגילים וממה שה-AES מנווט אתכם עם ה-FOLLOW ME CAR. ולכן - להצטייד גם בדפיות קרקע! חשוב חשוב חשוב!!!! אף אחד לא טועה בהסעה! תסיעו על 5 קשר מבחינתי, אבל תסיעו כמו שאמרו לכם ובלי בעיות.

הגעתם לגייט - תתארגנו, תתנתקו, ובואו לספר איך היה :)

ממליץ לכולם להדפיס את הדפיות הרלוונטיות (ה-STAR, כל ה-TRANSITIONS, כל דפיות ה-ILS, דפיות הקרקע) ולשים לידכם. מאוד עוזר למי שאין לו מסך משני / לפטופ שנוח לדפדף ולהציג בו"ז עם הסימולטור.

יש לציין בהערות באיזה סימולטור הינכם משתמשים, על מנת לעזור לפקחי הקרקע בב"ג להבין באיזה סינרי אתם משתמשים עקב בעיות הבדלי המיקום בין הסימולטורים.

ולבסוף, תזכרו - מעבר לכך שהאירוע צפוי להיות מהנה ביותר, האירוע מאוד חשוב ליחסי הציבור של החטיבה. הוא הולך להציג אותנו כלפי אירופה, מכיוון שהרימו לא מעט עבורנו, ואם לא יהיה נעים לפקח עלינו, או לחלופין אם לא יגיעו תנועות, יבינו שאנחנו לא שווים את ההשקעה ולא ישקיעו בנו ככה יותר. האורחים צפויים להיות מחטיבות אירופה ומהנהלת ואטסים, לכן הרושם כאן חשוב ביותר. תציגו מקצועיות, בלי מריבות, בלי בלבולי מוח, תגיעו לטוס - בצורה הטובה ביותר. תקפידו על נדב"ר תקין, דיבור רציף, גם אם לא אנגלית מצויינת - שישמע רציף, אסרטיבי ובטוח. תבדקו שאין רעשי רקע או בעיות כאלה ואחרות במיקרופונים. תשארו את כל ה-3/4 שעות האלו ליד המחשב, לא רוצה לשמוע על מצב שבו פקח קורא לכם ואתם לא שם, מבחינתי זה נזק בלתי הפיך לחטיבה - ואתם הפנים שלה.

הצלחת האירוע בידיכם, סומכים עליכם!

אם למישהו יש דגשים נוספים לקראת הטיסה - אשמח שתוסיפו.

עד כאן להערב, שיהיה אירוע מהנה!

מחלקת אירועים וצוות החטיבה.

פורסם

תמיד זכרו - האוסטרים מכירים את המרחב שלהם הרבה יותר טוב מאיתנו. בד"כ זה טוב שישראלים תמיד יודעים הכי טוב מכולם, כל דבר. תשאירו את זה להזדמנויות אחרות. פה באירוע - נסו לתת כבוד למארחים. זה חשוב!!

והכי חשוב - תהנו!!!

פורסם

חברים, אני גאה בכם, כל הכבוד , הלוואי וכל החטיבות היום מקבלות כאלו תדרוכים לפני מטס :D

דוד, שגיא, האם אתם פנויים :lol: ?? יש המון עבודה ב VATSIM

פורסם

דוד כל הכבוד על הארגון.

באמת עבודה מעולה ואיכותית. מהנה מאוד לקרוא את התדריך ופשוט כיף לראות את כל ההשקעה וההכנה והחשיבה מראש שהובילו לאירוע!

מי יתן ונמשיך למטסים גדולים ומושקעים כאלו בעתיד לכל קצוות העולם!

פורסם

עוד דבר ששכחתי לציין ואני שומע אותו עכשיו על הקשר בב"ג - מטוס קיבל הוראה? אתם ממתינים שהוא יחזיר רידבק ורק אז קוראים לעמדה!.

עברתם תדר לעמדה אחרת? אתם מחכים 5 שניות לראות שאף אחד לא מדבר - כי לוקח כמה שניות עד שהסאונד מגיע אליכם, ורק לאחר מכן קוראים. אתם מתפרצים על הקשר וזורקים הערות שטותיות שאנשים נדחפים - לא נעים, מבזבז זמן ואני מאוד מאוד מקווה לא לשמוע את זה יותר על הקשר.

תודה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...