E.Z פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 שיגור טיסה יינתן כשירות לטייסים בארועים מוגדרים מראש על ידי צוות החטיבה וליעדים או טיסות מוגדרות מראש, לפני שנתחיל להשתמש בזה בצורה סדירה בארועים שונים של החטיבה בשבועות הקרובים יבוצעו ניסויים (פיילוט) שיהיו פתוחים לכלל חברי החטיבה במסגרות זמן שיפורסמו מראש בפורום החטיבה. הכלים בעזרתם ישוגרו הטיסות הם: 1. TOPCAT- משקל ואיזון וביצועי המראה ונחיתה 2. FSBUILD- FLIGHT PLAN- Destination & Alternate (Optional) • בשלב הפיילוט לא תנתן תוכנית טיסה לשדה חליפי אלא רק הערכת דלק 3. Activesky – רוחות בגובה, ומז"א לאורך הנתיב הנחיות לבקשת שיגור טיסה טייס המבקש שיגור יישלח מייל לכתובת שתפורסם עד 6 שעות לפני ה STD עם הפרטים הבאים: א. נושא המייל: שם מלא באנגלית של הקברניט ואו"ק ב. בגוף המייל באנגלית בלבד או"ק ג. סוג המטוס (במטוסי ה 744 יש לציין גם סוג מנועים) ד. יצרן המטוס (לדוגמא : LDS, PMDG וכו....) ה. תצורה בהתאם ליצרן המטוס (לדוגמא ב LDS : Long haule or short haule וכו....) ו. STD-LT ז. מוצא ויעד בקוד ICAO (במיקרה שך בקשת ראונד טריפ יש לבקש לציין זאת) • במידה ומעוניינים שהמשגר ייבחר את את המוצא\יעד יש להשאיר את הסעיף הזה ריק אן לכתוב רק ROUND TRIP, במידה ומעוניינים בסבב מלא. • הטיסות שישוגרו יהיו רק טיסות שבהם המוצא או היעד הוא נתב"ג ח. שדה חליפי מבוקש דוגמא למייל : Subject: Amir Paz ELY541 ELY541 B763 LDS Long Haul 18:00 LLBG-LGAV LGTS אופן העברת נתוני השיגור למטוס יבוצע בהזנת נתונים מספריים בתפריט Fuel & payload של הסימולטור 1. נוסעים- בחלוקה לאזורים: תוכנת הטופקאט תוגדר מראש כ- 100Kg לראש בכל הקטגוריות (גברים נשים ויילדים). א. דוגמא: ב LOAD SHEET מופיע הדבר הבא: TRIM BY CABIN AREA A11. B53 .C48 .D52 ב. על הטייס לקחת לדוגמא את אזור A להכפילו ב 100 ולהזין את המספר לאזור המתאים בסימולטור ב Fuel & Payload זאת אומרת באזור A יוכנס 1100KG ג. הערה: ב L/S ייכתב באזור ההערות : 1xPAX=100Kg 2. משקל המטען מחולק אוטומאטית בין המחסנים במטוס ומופיע בראש ה LOAD SHEET באזור load in compartment , כל מה שנשאר זה להעתיק את נתון המשקל למחסן המתאים באזור ה PAYLOAD בסימולטור א. דוגמא : LOAD IN COMPARTMENTS 13584 1/4321 2/3021 3/2924 4/2263 5/1055 עליינו להכניס את הנתונים בהתאמה לכל מחסן לדוגמא 1- 4321kg , המספר 13584 מציין את המשקל הכולל במחסנים. 3. דלק מגיע כנתון מספרי בודד- Block Fuel בתחתית ה L/S , באחריות הקברניט לחלק את הדלק במטוס בהתאים לנהלים שהוא מכיר ובאופן שהוא מכיר מבחינת מפתח המטוס לסימולטור, שימו לב במטוסי ה PMDG 744 ההמלצה היא לתדלק את המטוס דרך תפריט ה PMDG. שיגור הטיסה: 1. שיגור הטיסה יושלם כ- 90-60 דקות לפני ה STD, במידה ויש לחץ לאותה שעה עדיפות השיגור תקבע לפי מבצעי ואטאיל או לחילופין תוזז שעת היציאה של הטיסה. 2. הפריטים הבאים יישלחו לטייס מתוכנת ה TOPCAT לתיבת המייל: L/S, TLR כאשר ה TLR יכיל בתוכו בנתב"ג את המסלולים הפעילים ע"פ נוטאמים בזמן נתון ובשדה זר את כל המסלולים כאשר יוצאו נתוני ההמראה מקושרות שלא בתחילת המסלול ובנוסף יוכנסו נתוני מז"א של NOAA המכילים גם TAF 3. FLIGHT PLANE יישלח למייל הטייס בפורמאט PDF מתוכנת ה FSBUILD, 4. שליחת דו"ח מז"א מלא בנתיב כולל רוחות בגובה ושדות בנתיב ישירות מתוכנת האקטיב סקאי בפורמאט PDF הערות: 1. בשלב הראשוני בתור ניסוי ישוגרו טיסות רק במטוסי 73G,738, 763, 744, בלבד 2. CI וביצועי טיסה יהיו בהתאם ליכולות של FSB לשגר, ההמצלה לא לטוס לפי CI אלא כ MOD CRZ SPD שמוכנס בהתאם למה שמצויין בתוכנית הטיסה או לטוס LRC. 3. חשוב מאוד ! על הטייסים לדעת במדוייק את תצורת המטוס שלהם ולדווח קרי מנועים ותצורת מחלקות, הדבר משפיע בצורה משמעותית על ביצועי ההמראה, ומשקל ה DOW במטוסים 4. נתוני הנחיתה שיופיעו ב TLR אינם מחייבים מסיבות מובנות על הטייסים לשים לב לנושא ולא להשתמש במידה ויש שינוי מהותי במשקל הנחיתה הצפוי, ובנתוני המז"א. 5. לא יינתן פורמאט ייצוא למחשבי המטוסים על הטייס להזין את התוכנית בהתאם ל FP 6. הנחת העבודה שהטייסים עובדים עם ה AIRAC העדכני ביותר. 7. לנתיב FP יחוברו הליכי SID\STAR בהתאם לשיקול המשגר כמובן שאין הדבר מחייב. כתובת המייל לשליחת בקשות תפורסם בזמן פרסום מועדיי הפיילוט בהצלחה !
Tomer Oszlak פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 האם אנחנו יכולים לקבוע את החלוקה של הנוסעים והמטען במטוס עם הLOAD MANAGER שמגיע עם המטוס ולשלוח לכם במייל את זה? או לפי מה שאתם נותנים?
Amir Paz פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 אלעד כל הכבוד על ההשקעה!! חבר'ה, מומלץ בחום להשתתף בניסוי, השקענו המון מחשבה מאחורי הקלעים, חריט אפילו הקריב משהו חשוב לטובת השיחה שארכה 3 שעות אמש ב TS... עם הצלחת הניסוי, נפרסם בקרוב תאריכים ונהלים לערב טיסה בצוות , הראשון מסוגו ב VATIL, ואולי גם ב VATSIM
David Bendavid פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 אלעד כל הכבוד על ההשקעה!!חבר'ה, מומלץ בחום להשתתף בניסוי, השקענו המון מחשבה מאחורי הקלעים, חריט אפילו הקריב משהו חשוב לטובת השיחה שארכה 3 שעות אמש ב TS... עם הצלחת הניסוי, נפרסם בקרוב תאריכים ונהלים לערב טיסה בצוות , הראשון מסוגו ב VATIL, ואולי גם ב VATSIM מצטרף לתודה לאלעד, שעובד לא מעט על כל הנושא
E.Z פורסם ספטמבר 9, 2011 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 האם אנחנו יכולים לקבוע את החלוקה של הנוסעים והמטען במטוס עם הLOAD MANAGER שמגיע עם המטוס ולשלוח לכם במייל את זה?או לפי מה שאתם נותנים? שלילי אנחנו מפקיעים ממכם כל אפשרות לקבוע את זה כמו בציאות, ייתכן שחלק מהטיסות נשגר רייקות מחלק מלאות עד הקילו האחרון, אנחנו בכל מקרה נבדוק את סיכוני הטיסה שלכם (בשאיפה בשיתוף פעולה שלכם) כדי לבדוק דיוק וביצועים.
guyshohat פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 הניסוי כבר התחיל? אם כן איך משתתפים בו? בתודה, גיא
Amir Paz פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 הניסוי כבר התחיל? אם כן איך משתתפים בו?בתודה, גיא הניסוי הוא בדיקה שלנו לראות איך מערכת שיגור הטיסה עובדת. בגדול, אלעד ירכז ימים מסויימים שבהם הוא מנפיק לכם תוכניות טיסה. השאיפה שלנו היא בתוך חודש פחות או יותר, לצאת עם אירוע ערב צוות מסודר. (נהלים לרישום לאירוע עצמו יגיעו בנפרד).
E.Z פורסם ספטמבר 9, 2011 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 שימו לב פורסם פיילוט משגרה ראשון: viewtopic.php?f=1&t=38159 אתם מוזמנים לקחת חלק בניסוי וכמובן לשאול כל שאלה בנושא.
Ohad Shalev פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 מבקש מכלל הטייסים אשר קיבלו את שירותי המשגרה וכתוב להם זמן OFF-BLOCK להכניס זמן זה בתוכנית טיסה ב-FSINN\SB בנוסף לכל שאר הזמנים\משקלים\נוסעים וכד'. תודה.