Elad Zeierman פורסם אוקטובר 10, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 10, 2011 המראתי היום מנתב"ג לפלרמו- טיסה אמיתית שבצעה על ידי אלעל במוצאי יום כיפור במהלך השיוט קפצו מספר תקלות תוכלו לראות אותם בתמונות -L HYD PRESS -RUDDER RATIO -SPOILER (ADVISORY - L YAW DAMPER התקלות הנ"ל קשורות אחת בשניה ובנוסף בשביל התיבול נדפק גם ה APU מה שקריטי על הקרקע (אסור לכבות מנועים לפני שחשמל קרקעי מתחבר) פרשנות התקלות למי שלא יודע בגדול: - אין נחיתה אטומאטית -הגבלה מעל 160 קשר לתמרונים חדים עם הזנב - הגבלת נחיתה ברכיב צולבת מתחת ל 15 קשרים בלבד -לא כל הספויילרים עולים (תוכלו לראות את זה בתמונות) - רברס שמאלי מושבת -טיס אוטומאטי שמאלי מושבת- פיקוד הועבר למרכזי רוחות בפלרמו (מרפי בא למסיבה) 350/19, יש פיקוח, VREF מתוכנן לנחיתה על מדפים 30 - 141 קשר על הפרק: מסלול 02-20 אורך 2074 מטר יש ILS על 20 מסלול 25-07- ILS על 25 אורך 3326 הליכה לחליפי בנאפולי LIRN מרחק 170 NM לפני שאומר מה עשיתי אשמח לשמוע מה צריך לעשות כמובן שאני לא פוסל שההחלטה הייתה שגוייה. המטוס נחת בשלום עם כל נוסעיו
maor949 פורסם אוקטובר 10, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 10, 2011 אני אישית הייתי נוחת על 07 כי אסור לקחת סיכון ב20 בגלל שאין לך רברס בשמאלי וספויילרים
Moshe Mizrahi פורסם אוקטובר 10, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 10, 2011 אני הייתי לוחץ Esc ואחר כך Enter והולך לישון
Ohad Shalev פורסם אוקטובר 10, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 10, 2011 הלך קו הידראולי שמאלי - לא מכיר ספציפית את ה-76 אבל זה נראה קשור. כמו כן אני יוצא מנק' הנחה שלא ניתן לתקן בעיה זו באוויר - הפעלת משאבה חלופית\קו חלופי הידראולי וכד'. לפני שאענה מה הייתי עושה, מה היה מצב מזה"א ביעד ובחלופי? מסלול יבש או רטוב? TAF בחלופי? כמו-כן מכיוון שאני לא מכיר את הטבלאות של ה-76 הייתי בוחן מה מרחק העצירה עם ברקסים ב-MAX במהירות הנחיתה ללא רברס. לאחר כל אלו אוכל לקבל החלטה מושכלת יותר על מה הייתי מבצע.
Elad Zeierman פורסם אוקטובר 10, 2011 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 10, 2011 הלך קו הידראולי שמאלי - לא מכיר ספציפית את ה-76 אבל זה נראה קשור.כמו כן אני יוצא מנק' הנחה שלא ניתן לתקן בעיה זו באוויר - הפעלת משאבה חלופית\קו חלופי הידראולי וכד'. לפני שאענה מה הייתי עושה, מה היה מצב מזה"א ביעד ובחלופי? מסלול יבש או רטוב? TAF בחלופי? כמו-כן מכיוון שאני לא מכיר את הטבלאות של ה-76 הייתי בוחן מה מרחק העצירה עם ברקסים ב-MAX במהירות הנחיתה ללא רברס. לאחר כל אלו אוכל לקבל החלטה מושכלת יותר על מה הייתי מבצע. אוקי קצת יותר פרטים: מסלול יבש רוח כמו שכתבתי 350/19 בחליפי רוחות קלות לגבי התקלה פרטתי את ההשלכות והמגבלות שהתקלה הזאת מפילה זה מספיק לצורך העניין ביצועי נחיתה AB3 פרט למסלול 20 שאינו חוקי לנחיתה בגלל רכיב רוח גב מעל 15 כל השאר חוקיים ללא הגבלת רוח צולבת מתחתת ל15 עם מגבלה צולבת רק 02- יתרת מסלול לאחר עצירה ברייקס ל-3 כ- 40 מטר עם ברקסים ל -4 300 מטר.
Etai Charit פורסם אוקטובר 11, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 11, 2011 בנוסף לשכבר נאמר: 1. הייתי רוצה לנחות כמה שיותר מהר: יכול להיות שמדובר בנזילה הידראולית ו/או נזק מבני. שני הנ"ל יכולים להתפתח במהלך טיסה וקשה עד בלתי אפשרי להעריך במדוייק את המגמה הנוכחית ואת שינוי המגמה בהתאם למצבי טיסה ולאורך זמן. 2. בודק טוב טוב עבור המצב הנוכחי בדרך לשדה החלופי שבחרתי לאורך הנתיב בו ננחת, מה המשמעויות: YD, AB, ספויילרים, היפוך דחף, הורדת גלגלים, הורדת מדפים. 3. מנתח משמעויות הרעת המצב: אילו מגמות של הרעה במצב יכולות להתפתח ומה יהיו המשמעויות שלהן (מה אעשה ומה מגבלותיי עם עוד מע' הידראולית תלך? מה אעשה ומהן מגבלותיי אם יש אכן נזק מבני ואצטרך לפתע להנמיך בחירום)? 4. נחיתה על המסלול הארוך ביותר - אנחנו לא רואים מגבלות ראות. נכון ש-ILS עושה חיים קלים בגישה, אך גישת ראייה במסלול ארוך ומול הרוח עדיפה על ILS במסלול קצר כשמדובר על פוטנציאל לאבדן מערכות היגוי ובלימה בנחיתה. המכשור פה הוא בונוס משני - עדיפות ראשונית לאורך מסלול ורכיב רוח. במקרה הזה נראה כי המסלול העדיף לאור מגבלות רוח צולבת הוא 02. אולי גם ווקטורים לנחיתה - בדגש על פיינל ארוך ויציב, וגישה אליו ללא היגויים חריפים. שינוי ב-MCP במגבלת זווית הטייה (מתחת לסלקטור HDG) ל-15 מעלות הטייה). 5. APU כאן פחות מפריע לי - על הקרקע אגיע לגייט, אכבה מנוע אחד, ורק לאחר חיבור מתח חיצוני ווידוא מתח ממנו אכבה את המנוע השני. 6. אפשר לשקול להפחיד את הדיילות ולתאר להן את המצב בהגזמה פראית. בשביל הצחוקים. אולי גם אפקט עתידי של "נחתנו ביעד אקזוטי, יכולנו למות, החיים כל כך שבריריים. יאללה לשתות לשוכרה ולזרום למלון."
Idan Traub פורסם אוקטובר 11, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 11, 2011 לפי מה שרשמת יש בעיה במערכת השמאלית אך בתמונה רואים את כנף ימין. האם גם מערכת ימין נפגעה או שהספוילרים ב767 מקבלים לחץ מהשמאלית בשתי הכנפיים? לדעתי מחזק את מה שאיתי אומר. כמה זמן לאחר המראה התגלתה התקלה? מהתמונה האחרונה נראה שהמרחק בסביבות ה180-200 מייל. אולי יש דברים יותר נוחים מבחינת פניות בדרך? אולי גם מאחורה? בהחלט לא משהו שרואים כל היום. סתם לידע כללי כיצד הגדרת תמצב בסימולטור? כשל רנדומלי? כל הכבוד על הנחיתה הבטוחה!
Elad Zeierman פורסם אוקטובר 11, 2011 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 11, 2011 עידן הבעיה זהה בכנף שמאל אין קשר לעובדה שזה משאבת שמאלית תקלה קפצה קצת אחרי אמצע הדרך ו APU בשלב מאוחר יותר .. ה LDS מוגדר אצלי לתת תקלות ראנדומאליות בכלל המערכות 3 ל 24 שעות טיסה קורה ששתי טיסות ברצף יש תקלות ואחר כל הרבה זמן אין לפני שבועיים בערך אש במנוע לפני הנמכה למינכן, וושתי טיסות אחר כך גנרטור של אותו מנוע החליט להתפגר באותה טיסה.
Amir Paz פורסם אוקטובר 11, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 11, 2011 חזק זיירמן! "מה אתם הייתם עושים" זה רעיון מצויין לשירשורים ושיתוף מידע. קראתי ממש בקצרה, חוסר זמן. בגדול: הרבה צד שמאל, ביחד עם הידראוליקה. המשאבה ההידראולית מחוברת דרך גיר לטורבינה, עלול להתפתח אולי לנזק משני, נראה לי שהייתי שוקל הנמכה מיידית ונחיתה בשדה קרוב שיש בו שירות ל 767. אבל שוב - זה בקצרה, נכנס לזה מחר אחרי העבודה.
Nadav פורסם אוקטובר 11, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 11, 2011 אני עם אמיר בעניין הזה. למרות שאני אחד שלא מרבה לראות שחורות, אני כן הייתי לוקח את ה- worst case scenario ובוחר לנחות כאן ועכשיו. למה לקחת את הסיכון ולהכנס למצב שבו יש נפילת שרשרת של מספר מערכות. אם אני יכול להיות בטוח שכאן הסתיימה שרשרת התקלות, בודדתי את הבעיה, אני יודע בדיוק מה גרם לה ואיך אני מתמודד איתה, אז אני אמשיך לשדה היעד. מאחר ואני לא יודע את כל סך התקלות ויש מספר משתנים שהן בגדר "נעלם", אין לי שום סיבה להמשיך לסכן את הטיסה (על אף המשמעות הפיננסית). מבחינה שלי (שהיא מאוד לא מקצועית) את משתני הבעיה, אני הייתי בוחר בהכרזת PAN ונחיתה מיידית בשדה הקרוב שעומד בתנאי מז"א,אורך מסלול, כיוון המסלול ושאר הפרמטרים שלא יוסיפו גורמי סיכון לנחיתה בשלום.
Ohad Shalev פורסם אוקטובר 11, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 11, 2011 כמו איתי, נוחת ביעד. מסלול 02, ברקסים 4 - לא משתמש ברברס. כמו-כן אני עם איתי בקטע של הדיילות :-)
Zeev Bucki פורסם אוקטובר 11, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 11, 2011 שלום לכולם! אני הייתי נוחת על המסלול הארוך 25-07.לוקח יידני ומעדיף אותו על המסלול הקצר עם הILS. כי במצב כזה אני מעדיף לשלוט במטוס ולבצע תיקונים בכל המערכות כנדרש בעצמי ולא שהמטוס עם המערכת שבחלקה כשלה עם תקלות שהמטוס ישלוט בי. השדה החלופי הוא במרחק 170 NM לא ציינת באיזה מרחק היית מהשדה הנוכחי . ובכלל הייתי עובר ל747-400 שהוא בפיסגה "מלכת השמיים".נכון שהוא מטוס "לא סלחני" ומטוס הרבה יותר כבד וצריך הרבה יותר מיומנות על מנת להטיס אותו יידנית ולצאת ממצבי לחץ בנחיתה אבל זה מהווה אתגר לטייס. אני רק מלהביט בOVERHEAD של ה767 ובשעונים והVC בא לי להקיא...תראו ב744 הכל ברור ויפה ממש כמו במטוס במציאות. בוקי זאב:4X-MJB
אורח פורסם אוקטובר 11, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 11, 2011 בוקי אתה מטיס דראג קווין ... תטיס את ה 200 ותבין מי טייס ומי כוסית לוחצת כפתורים ד"א ה OH של ה744 הרבה יותר עמוס מה 76 בעיקר בכמות הכפתורים והנורות). ואיפה אתה רואה VC בתמונות של אלעד
אורח פורסם אוקטובר 11, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 11, 2011 אני בדעה של חריט. לנחות במסלול הארוך ביותר, אם אפשרי. במסלול 07 רכיב הרוח עובר את ה15 קשר אז אי אפשר לנחות עליו, לכן אין ברירה אלא לנחות על המסלול הקצר יותר, מסלול 02 עם ברקסים מקסימליים.
Elad Zeierman פורסם אוקטובר 11, 2011 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 11, 2011 אחלק את זה לשני חלקים: בפועל: האופציה היחידה לנחיתה תקנית הייתה 02, 25-07 ובעיקר 20 חורגים מהמגבלות, 02 בעייתי זה המסלול הכי לא ממוכשר בשדה וקצר. כיוון המטוס יכול לעמוד בנחיתה על מסלול - אז מה עם זה AB4 ואז מה אם זה חריף זה ציוד שקיים כדי שישתמשו בו (ביום יום משתמשים)- הוחלט לנחות על 02. כיוון שזה שדה לא מוכר ולילה הוחלט לרדת על ILS 20 ומשם לבצע לבצע CIRCLE TO LAND בהקפה רחבה ל02 סך הכל אם מסתכלים על זה בפרופורציות הנכונות מדובר בהקפת ראייה בסיסית שאין שום בעיה לבצע אותה- גם בלילה. כאמור נחיתה תקינה על 02, בשער המתנה עם מנוע עובד עד להתחברות GPU. בדיעבד- לאחר הנחיתה ותחקור מעמיק יותר של התקלה: אם מסתכלים על זה בפרספקטיבה של מטוס שמבצע טיסת תחת חברת צ'רטר ליעד שאפשר בלב שלם להגדיר אותו כחור, כאשר אין למטוס תחנה פעילה שם והוא צריך בסופו של דבר לצאת תקין עם נוסעים חזרה מה שגורר שליחת צוותים טכנים חלקי חילוף וכו: המטוס הזה לדעתי , בהתאם לשלב שבו קפצה התקלה ולמצבו, היה צריך לחזור לנתב"ג מרחק שעה וחצי טיסה בערך, מספיק זמן שמאפשר להכין מטוס חליפי ולהכין צוותים. עניין ההליכה לחליפי או נחיתה בשדה הקרוב ביותר, נחיתה בנאפולי, או חליפי גדול על הדרך (אתונה הייתה אופציה מעודפת): לא היה ממזער נזקים מבחינתי זה היה שווה ערך להתקע בפלרמו. שייקול מצב המטוס בנושא עצירה בשדה קרוב: מדובר כאן על קריסת משאבה שמאלית (אחת בלבד), כנוהל אני נצמד ל QRH, וזה מדבר על עצירה באמצע במידה ו2 מ -3 משאבות קורסות.