עבור לתוכן
Tomer Haim

מאמר - איך להגדיר נכון את ההגאים בסימולטור

Recommended Posts

פורסם

היי

לפעמים שאני מראה את הסימולטור לטייסים עם מאות ואלפי שעות טיסה על מטוסים מגוונים במציאות, אותם הטייסים מצליחים להמריא ולטוס כל עוד הם נמצאים במבט ישר קדימה, בכל הנושא של טיסה על נתיב VFR כניסה להקפה ונחיתה, העניין נגמר באיבוד שליטה על המטוס.

מדוע? האם יש הבדל בין הסימולטור למטוס אמתי? יש... האם זו הבעיה? אולי...

אני חוטא ויוצא מנקודת הנחה שאין הבדל בין התכונות הפיסיקליות בין סימולטור ומטוס

ההבדל העיקרי נובע משני גורמים

- העדר תחושת "תחת" לא מרגישים פיזית את המטוס ואת ההגאים

- העדר סביבה ניתן להסתכל רק לכיוון אחד

תחשבו על זה, יש לכם מסך אחד בבית דרכו ניתן להביט על העולם בכיוון אחד בלבד. אם נרצה להתבונן על הסביבה במציאות נצטרך להזיז את העישונים או את הראש, מישהו חשב פעם לפני שהזיז את הראש? לא נראה לי, דבר זה כ"כ טבעי עד שאינו מורגש, גם החזרה של הראש לא מורגשת כלל. בסימולטור אנחנו מוגבלים, כל תזוזה של מבט דורשת הקלקות רבות על כפתורים שלא קיימים במציאות כלל שלא נדבר על צירופי כפתורים ועוד נאצלים לחשוב על זה... ופתאום אנחנו מוצאים את עצמינו בסיטואציה שהסימולטור מלמד אותנו כיצד להפעיל את המחשב או את התוכנה ופחות כיצד להטיס את המטוס והרי זו אינה מטרתו.

כתבתי מאמר שבגדול מיועד לאותם טייסים במציאות שרוצים לתרגל על סימולטור ואינם מיומנים בתוספת המיומנות שהסימולטור דורש ומסביר להם כיצד להגדיר את הכפתורים על היוק של סימולטור בסיסי שכולל יוק ופדלים בלבד ובאיזו שיטה לטוס כך שהפעולות הנוספות שעליהם לבצע כדי לטוס יהיו מזעריות ככל שניתן

http://www.virtual-flight.com/tweak/rea ... lator.html

תהנו

פורסם

עצה טובה

אפשר לחבר מסך נוסף - היום מסך עולה בזול

ואז שדה הראיה גדל פלאים

הרוחב של שני המסכים הוא פחות או יותר הרוחב הממורכז

של שדה הראיה הקידמי במכונית

האפקט הוא מאוד ריאליסטי

פורסם
  Yakov כתב:
עצה טובה

אפשר לחבר מסך נוסף - היום מסך עולה בזול

ואז שדה הראיה גדל פלאים

הרוחב של שני המסכים הוא פחות או יותר הרוחב הממורכז

של שדה הראיה הקידמי במכונית

האפקט הוא מאוד ריאליסטי

שדה ראיה גדל פלאים ובהתאם יורדים גם הביצועים.

פורסם

אני ניסתי לחבר שני מסכים , אבל לא הצלחתי לגרום לכך שהסימולטור יתפרס על שני המסכים, אלא הוא קובע על מסך אחד

והשני נשאר חשוך.

האם משהו יודע איך לעשות זאת?

יש לי שני יציאות DVI ושני המסכים הם גם עם כניסות DVI.

כמו כן אני רץ על Win7 w/SP1.

פורסם

אתה צריך להכנס להגדרות כרטיס המסך

כרטיס המסך מזהה אוטומטית שמחוברים לו שני מסכים

ואז הוא מאפשר שלוש מצבים

1. שני מסכים אותו דבר - לא מתאים

2. EXTENDED שני המסכים אחד ליד השני אפשר להעביר ממסך אחד לשני

אבל המסך המקסימלי הוא לגודל המסך - זה כנראה המצב אצלך

3. STRETCH שני המסכים כמסך אחד ואז הסימולטור הוא על שני המסכים

פורסם

2 מסכים מקדימה לא יפתור את הבעיה, הבעיה עמוקה יותר כי לפעמים אתר רוצה להסתכל מיד ימינה 90 מעלות ואחרי חצי שניה מיד קדימה לאותו מקום בדיוק בו הבטת קודם וטייס שיודע לטוס ולא יודע להפעיל מחשב רוצה לעשות את כל זה בלי לחשוב כלל, וגם כל ההתעסקות עם ידית המדפים וידית הגלגלים, האנסטינקט הוא לשלוח יד להוריד ובאותו זמן להמשיך להטיס את המטוס, במצב של VC אין ברירה אלה לשמור על כללים מאוד ברורים אלה אם אנחנו רוצים ללמוד להטיס את המחשב ולא את המטוס

פורסם

הנושא של נקודת הצפייה בקוקפיט התלת מימדי יכול להפתר אם משתמשים בHAT-TRACK או החלופה הטטובה יותר שאני לא זוכר את שמה.

אגב, בטיסה אמיתית הבעיה הזו מתרחשת דווקא בפיינל. בהרבה מקרים, רק אחרי הנגיעה, אתה מזהה שהמטוס לא מיושר עם המסלול לגמרי, מה שמוביל לעבודת רגליים נדרשת אחרי הנגיעה.

הפתרון לזה הוא להוריד את הראש לרגע, ולהרים אותו ישר ולבדוק שהמסלול מיושר מולך....

בנושא ההגאים שתומר הזכיר במסמך שלו, אני עדיין לא הצלחתי להגיע לרמה נוחה של שליטה. היוק תמיד מרגיש רגיש מדי, והמקזז (חיצוני של סאיטק) בקושי עושה משהו.

למישהו יש נסיון עם יוק שיש לו FORCE FEEDBACK?

ראיתי אחד מסחרי כזה ובמקום אחר ראיתי אפשרות לקנות תוכניות של כזה.

אני חושב שהמסחרי גם מותקן בסימולטורים שמשמשים ללימוד טיסת מכשירים בכל מיני בתי ספר בהרצליה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...