עבור לתוכן
Amon Schneider

TFC השבוע - היפים והעשירים 1-3-2012

Recommended Posts

פורסם

האי הקריבי הצרפתי סנט-בארת (St Barth) ממגנט את הסופר-עשירים. הנסיכה קרולין ממונקו תופסת כיסא ליד אחד משולחנות העץ הפשוטים בחול, איש החניה מחנה את הג'יפ הצהוב של רוברט דה נירו, וממקומו ליד הבר המוצל, מביט הרווק המבוקש הרוזן מדרטמוט בהערכה רבה על שתי יפהפיות שעושות פוזות על החוף.

בוטיקים שיקיים ובתי קפה מפוזרים סביב הנמל שטוף השמש שבו עוגן צי יאכטות. הנוף, בתים בגוני לבן ופסטל, עם גגות רעפים אדומים, שייך לחוף התכלת בריביירה הצרפתית, השמש זורחת כל הזמן, מלבד בעונת ההוריקנים, סביב ספטמבר. האי הקטן סנט ברתולומי יחד עם סנט מרטין, יוצרים את מה שמכונה "הרובע (arrondissement) של גואדלופ", שהוא חלק מצרפת.

מי שמבקש לבקר באי צריך להתמודד גם עם טיסה קשה, באגרופים קפוצים מאימה. גישת הנחיתה מוגדרת כאחת הקשות בחצי הכדור הצפוני. הטייס צריך לכוון את המטוס לפסגת הר, לטוס במורד המדרון שלו, ואז לנסוק בחדות ולנחות על המסלול הקצר. לא כולם מצליחים לעשות את זה, ולדייגים המקומיים יש זכויות מעוגנות בחוק, המאפשרות להם לדלות חפצים ממטוסים שנפלו במפרץ סנט ז'אן. בקישורים הבאים, ניתן להתרשם מדוגמא קלאסית לכך.

יקר כאן ואכן, מסעדות האי מממשות את השאיפה לחיים טובים, ומדי יום מוטסים מפריס כל אותם רכיבי מזון שלא ניתן לשלוף אותם מהים. רמת הביקוש כל כך גבוהה עד שההזמנות לסוויטות ה-1,000 דולר ללילה שלו מתקבלות רק מאלה שהלקוחות הקיימים ממליצים עליהם. והלקוחות הם אנשים כמו גווינת פלטרו, דיאנה רוס, בראד פיט, ומג רייאן,

סנט בארת הוא כל כך יקר, עד שצ'רלס וור ניקול, היו"ר לשעבר של רשת המלונות "ריגל הוטלס", אומר שהוא צריך למכור חברה בכל פעם שהוא מגיע לביקור. אפשר להבין מדוע. עבור וילה יכול סוכן הנדל"ן המקומי לדרוש 25 אלף דולר לשבוע, פלוס טיפים לצוות.

תמונה של המסלול מנתיב הגישה:

tffj.jpg

Uploaded with ImageShack.us

קישורים לסרטוני נחיתה:

אחרי שהחזרנו את העינים לחורים, שילמנו על הקולה הקרה היקרה ביותר ששתינו אי פעם (את הקרואסון כבר לא יכולנו לממן...), נמריא דרומה למדינה הסוברנית הקטנה ביותר ביבשת אמריקה – סט. קיטס. המדינה פרושה על פני שני איים קטנטנים, שהיו אתר ההתיישבות הקולוניאלית הראשונה של האנגלים והצרפתית באינדים המערביים. נרגע בנחיתה מסודרת בשדה התעופה הבינלאומי בראדשו, נתדלק ונמשיך לסט. אסטטיוס, לנגיעה, והלאה לאתגר הבא – סאבא.

האי הזעיר SABA, הינו חלק מקבוצת האיים האנטיליים ההולנדים. האי הוא פשוט הר המזדקר ממימי האוקיינוס, ובקצהו, גולח סלע באורך של כ 400 מ'. זהו מסלול הנחיתה המסחרי הקצר ביותר בעולם (לוקלה, לדוגמא, הוא באורך של 600 מ'). הנחיתה דומה לנחיתה על נושאת מטוסים, מאחר ובשני קצותיו, צוקים תלולים. אני מצרף תמונה לדוגמה:

tncsr.jpg

Uploaded with ImageShack.us

קישורים לסרטוני נחיתה:

http://www.flightlevel350.com/aviation_ ... hp?id=3324

http://www.youtube.com/watch?v=C3RmsJb2 ... re=related

מסאבא, נמריא חזרה לסט. מארטין.

הנתיב:

TNCM TFFJ TKPK TNCE SABA TNCM

אנחנו טסים ב CLASS E והגובה בשיוט חייב להיות מעל 2500 רגל.

תכנית הטיסה המפורטת:

ל TFFJ – אזימוט 131 מגנטי, 17 מייל ימי

משם ל TKPK – אזימוט 183 מגנטי, 36 מייל ימי

משם ל TNCE – אזימוט 321 מגנטי, 18 מייל ימי

משם ל SABA – אזימוט 316 מגנטי, 17 מייל ימי

וחזרה ל סט. מארטין (TNCM) – אזימוט 028 מגנטי, 25 מייל ימי.

ציוד מומלץ – חד עד דו מנועי קל. סט. בארת' וסאבא מתפארים במסלולים הקצרים ביותר בעולם....

סינרי מומלץ: FLYTAMPA - MAARTEN COMPLETE. הופך את הטיסה באיזור לחוויה מיוחדת.

דפיות:

סט. בארת': https://www.sia.aviation-civile.gouv.fr ... 2.TFFJ.pdf

לתשומת לבכם: המסלול ב סט. בארת' הוא 2400 רגל.

המסלול בסאבא הוא קצר אף יותר, כ 1200 רגל בלבד. לשדה אין דפיות.

ניתן לקרוא תאור ממקור ראשון של טייס שהיה עושה את הקו לאיים באופן קבוע:

http://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?t=2259

השדות האחרים ומפת המסלול:

http://dl.dropbox.com/u/9306216/Carribian%20Tour.pdf

המראה: 21:30 מקומי.

להישמע.

פורסם

אני בא בטוח :)

דרך אגב , המטוס Beechcraft 58 מתאים לשדות הללו ? באלי מאוד לבוא ולטוס עם ה- GPS , אם כבר איתכם אני משוחח , יש פה למישהו מדריך בכתב \ סרטון על ה- GPS GARMIN ? לא הבנתי ממנו כלום .

פורסם

ברשותכם וכדי להשלים את מערך הסינרים, עוד שני שדות חינמיים:

TNCE

http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=134652

TKPK

http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=137945

יש להתקין הכל בעדיפות הבאה בספריית FSX ולעקוב בעיון אחרי הוראות התקנה:

TKPK (עליון)

TNCE

TFFJ

FlyTampa TNCM

תמונות של שני השדות החדשים:

1-9.jpg

2-9.jpg

פורסם

תודה משה. תוספות מבורכות בהחלט.

ביצעתי "ניסוי כילים" אתמול בלילה. הניווט בין השדות פשוט למדי (רואים כמעט מכל נקודה את הנקודה הבאה) והאתגר הוא בנחיתות המורכבות... הסינרי חיוני. לשואלים בקשר עם הציוד, אז הברון בהחלט מתאים, אם כי הציוד המומלץ הוא הDH6 או האיילנדר. במיוחד ב SABA, המטוס צריך לדעת לעצור כמעט במקום.

להתראות הערב.

פורסם

נראה טיול מעניין. אני אנסה להגיע, גם אחלה אפשרות לבדוק את אפליקציית FSMOVMAP שמאפשרת מעקב אחרי הטיסה בGoogle Maps ועוד בגלקסי טאב 10.1 זה אחלה אמצעי ניווט.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...