עבור לתוכן
Amir Paz

חידת IFR קלילה

Recommended Posts

פורסם

המטוס נמצא דרומית ל VOR.

הדגל שמציין TO/FROM/OFF מציג לכם OFF.

המחט נוטה שמאלה (CDI).

איזה רדיאל מכוייל במכשיר שלנו?

בבקשה פרידלנד... :lol:

פורסם

לפי מה שאני יודע הדגל TO\FROM הופך לOFF רק באיזור עמימות, ובאיזור עמימות גם אין קליטה של הרדיאל והמחט זזה למרכז ואז למעשה זה לא מסתדר ...

אז השאלה שלי אם יש עוד מצבים שבהם הדגל הופך למצב OFF?

פורסם
לפי מה שאני יודע הדגל TO\FROM הופך לOFF רק באיזור עמימות, ובאיזור עמימות גם אין קליטה של הרדיאל והמחט זזה למרכז ואז למעשה זה לא מסתדר ...

אז השאלה שלי אם יש עוד מצבים שבהם הדגל הופך למצב OFF?

הרדיאל הוא 090. המחט לא אמורה לזוז לאמצע באזור עמימות - רק שינוי בין TO ל OFF ל FROM או להפך..

פורסם

תחנת VOR משדרת בגלים ישירים והקליטה של הגלים האלה תלויה במרחק האלכסוני בין המטוס למשדר, ולכן ככל שאתה יותר גבוה הטווח של האיזור עמימות גדל . המחט לא זזה למרכז כנראה בגלל שאולי הטווח של האיזור עמימות היה כל כך קטן ולא מורגש בגלל הגובה הנמוך ולכן רק הדגל השתנה (מפני שבמכשיר זה משתנה to>off>from ולכן זה חייב לעבור ב"מצב ביניים") .

תקן אותי אם אני טועה

פורסם
תחנת VOR משדרת בגלים ישירים והקליטה של הגלים האלה תלויה במרחק האלכסוני בין המטוס למשדר, ולכן ככל שאתה יותר גבוה הטווח של האיזור עמימות גדל . המחט לא זזה למרכז כנראה בגלל שאולי הטווח של האיזור עמימות היה כל כך קטן ולא מורגש בגלל הגובה הנמוך ולכן רק הדגל השתנה (מפני שבמכשיר זה משתנה to>off>from ולכן זה חייב לעבור ב"מצב ביניים") .

תקן אותי אם אני טועה

זה נכון שככל שאתה מתרחק מהתחנה המרחק בין הרדיאלים גדל, ולכן גם שטח אזור העמימות גדל. אבל - אני מכיר שאין קשר למחט. היא לא תזוז ס"מ בחציית אזור עמימות. הדבר היחידי שמשתנה זה החץ TO FROM OFF.

אני אנסה את זה השבוע (במציאות)

פורסם
תחנת VOR משדרת בגלים ישירים והקליטה של הגלים האלה תלויה במרחק האלכסוני בין המטוס למשדר, ולכן ככל שאתה יותר גבוה הטווח של האיזור עמימות גדל . המחט לא זזה למרכז כנראה בגלל שאולי הטווח של האיזור עמימות היה כל כך קטן ולא מורגש בגלל הגובה הנמוך ולכן רק הדגל השתנה (מפני שבמכשיר זה משתנה to>off>from ולכן זה חייב לעבור ב"מצב ביניים") .

תקן אותי אם אני טועה

זה נכון שככל שאתה מתרחק מהתחנה המרחק בין הרדיאלים גדל, ולכן גם שטח אזור העמימות גדל. אבל - אני מכיר שאין קשר למחט. היא לא תזוז ס"מ בחציית אזור עמימות. הדבר היחידי שמשתנה זה החץ TO FROM OFF.

אני אנסה את זה השבוע (במציאות)

זה נשמע לי די מוזר שהמחט תראה לך איפה הרדיאל באיזור עמימות. כי ההגדרה של איזור עמימות זה איזור שאתה לא מקבל שום אות מהתחנה. עליתי עכשיו לטיסה עם הC206 עם מכשור HSI והמכשור של הC172 בכדי לוודאות את מה שאני אומר וכן המחט זזה למרכז באיזור עמימות.

איזה גבהים יוצא לך לטוס במציאות?

פורסם
זה נשמע לי די מוזר שהמחט תראה לך איפה הרדיאל באיזור עמימות. כי ההגדרה של איזור עמימות זה איזור שאתה לא מקבל שום אות מהתחנה. עליתי עכשיו לטיסה עם הC206 עם מכשור HSI והמכשור של הC172 בכדי לוודאות את מה שאני אומר וכן המחט זזה למרכז באיזור עמימות.

"ההגדרה של איזור עמימות זה איזור שאתה לא מקבל שום אות מהתחנה": זו שגיאה.

ההגדרה הנכונה של איזור עמימות היא האיזור שבו אין וודאות לגבי מעבר המגמה מ-TO ל-FROM (וההיפך), או בכלל באיזו מגמה נמצא המטוס כי נקודת הייחוס "עמומה" וכבר אינה רדיאל(ניצב) מוגדר, אלא איזור במשפך סביבו.

מה שמגדיר את נקודת המעבר של המגמה מ-TO ל-FROM הוא הרדיאל הניצב לרדיאל שמוצב ב-OBS. כשתחצה אותו תהפוך מגמה מ-TO ל-FROM. במשפך הקרוב לתחנה על הרדיאל הזה, אין וודאות(בגלל הקרבה לתחנה) מתי בדיוק מתבצעת חציית הרדיאל וזה איזור העמימות על פי ההגדרה.

אתה ממשיך לקבל אות מהתחנה.

אם ראית שהמחט זזה למרכז זה היה כנראה במהלך מעבר המגמה מ-TO ל-FROM כשהמחט עוברת צד (דרך המרכז). זה לא היה בתוך תחום העמימות(כל זמן שלא מוגדר שהתקיים מעבר מגמה, ה-CDI לא יחליף צד אלא ישאר במקומו).

עובדה :) , אחרי שטענת שבדקת וזה לא נכון, עליתי בכ"ז להראות לך את לוח המכשירים ולא מ-VOR Trainer :

Ambiguity.png

אין קשר לאותות התחנה שנותנים אינדיקצייה על המיקום ביחס לרדיאל המוצב ב-OBS. רק ביחס לוודאות חציית הרדיאל הניצב(ודאות נקודת היפוך המגמה).

פורסם

פה יש תמכשיר HSI שדי קל לזהות תמיקום, ויש עוד מכשיר שנמצא מתחת לתדרים שם.

וזה 172 בגובה 9500

אני די לא מצליח להבין אז למה דווקא פה המחט כן זזה לאמצע..

פורסם

יכול להיות שהסימולטור לא מדמה את זה כמו שצריך. אבל מה שבטוח הוא שה VOR לא מתכבה באזור העמימות, ה CDI ממשיכה לעבוד כרגיל, FLAG ה TO /FROM פשוט נעלם זה הכל.

וזה היה כל הרעיון של החידה, היכולת לזהות שאתה:

א.נמצא באזור עמימות , משמע שאתה ב 90 מעלות פלוס או מינוס מהרדיאל המכוון במכשיר.

ב.אחרי שהבנת שאתה באזור עמימות, וידוע לך כנתון בחידה שאתה דרומית לשדה, לדעת לתרגם את סטיית ה CDI לרדיאל הנכון (090 או 270).

פורסם

פה יש תמכשיר HSI שדי קל לזהות תמיקום, ויש עוד מכשיר שנמצא מתחת לתדרים שם.

וזה 172 בגובה 9500

אני די לא מצליח להבין אז למה דווקא פה המחט כן זזה לאמצע..

לא הצלחתי להבין מה ניסית להציג בסרטונים ? אתה מיורט וטס על הרדיאל 175(ולא טס בכיוון ניצב לרדיאל שמוצב שב-OBS), ברור שהמחט תהייה במרכז, עברת מ-TO ל-From, המחט עברה ל-Full Deflection (כי נשארת על אותו רדיאל ולא עברת ל-355 על ה-OBS). בתוך איזור העמימות המחט נשארה במקומה כמו שהייתה בזמן הטיסה עם דגלון TO. כמו שכתבתי בפוסט הקודם שלי, כל זמן שאין אינדיקציה להיפוך מגמה כפי שקורה בתחום העמום המחט תישאר במקומה(במרכז במקרה זה). היא הייתה במרכז ונשארה במרכז בתוך האיזור העמום, למה זה לא הגיוני?

לא הצגת את המקרה של טיסה עם מחט ב-diflection שכפי שטענת תחזור למרכז עם הכניסה לאיזור העמימות...

בהדגמה שעשיתי בסימולטור ה-VOR התנהג בדיוק כמצופה, והעליתי תמונה להוכיח את זה.

VOR_Amb.png

איזור עמימות, CDI ב-Full Deflection ולא במרכז..(אני טס מדרום לצפון לכיוון התחנה), זה לא איזשהו טריק אלא טיסה סטנדרטית.

פורסם

אז בעצם כל עוד אני טס בנציב לרדיאל, המחט תשאר בצד ובכל מצב אחר המחט תזוז למרכז ?

*יש לציין כי התחלתי לצלם רק כשנכסתי לאיזור עמימות, לפני כן המחט הייתה גם כן בנטייה הצידה.

פורסם
אז בעצם כל עוד אני טס בנציב לרדיאל, המחט תשאר בצד ובכל מצב אחר המחט תזוז למרכז ?

*יש לציין כי התחלתי לצלם רק כשנכסתי לאיזור עמימות, לפני כן המחט הייתה גם כן בנטייה הצידה.

אז אולי כאן הבעייה בהתנהגות ה-VOR בסימולטור ולא בהתנהגות באיזור העמימות, כי מחט בסטייה הצידה כשאתה מיורט ויושב על הרדיאל זו כבר אנומליה אמיתית :)

לא המחט לא אמורה לזוז למרכז כי אין סיבה לזה, העמימות היא רק בנקודת הייחוס ל-TO/FROM.

בכ"מ אין טעם להפוך את הדיון הזה להתדיינות על התנהגות הסימולטור. אלא חשוב העקרון.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...