עבור לתוכן
Amir Paz

חידת IFR קלילה

Recommended Posts

פורסם

אז רק בשביל לעשות לי סדר בראש אחרי כל הבלאגן :

באיזור עמימות אפשר להמשיך לסמוך על הCDI ?

בתוך האיזור עמימות הDME ימשיך לעבוד כרגיל בטיסה במציאות ? אם כן, זה יעבוד לאורך על האיזור ? כלומר , אני יראה 0.0D כשאני מעל התחנה ?

פורסם
אז רק בשביל לעשות לי סדר בראש אחרי כל הבלאגן :

באיזור עמימות אפשר להמשיך לסמוך על הCDI ?

בתוך האיזור עמימות הDME ימשיך לעבוד כרגיל בטיסה במציאות ? אם כן, זה יעבוד לאורך על האיזור ? כלומר , אני יראה 0.0D כשאני מעל התחנה ?

כן אפשר. בסה"כ מה שהיה מוגדר כל הדרך אל התחנה מבחינת מגמה TO/FROM הופך ללא מוגדר עד שאתה יוצא מאותו תחום עמום. ה-CDI ממשיך לתפקד כרגיל. וכך ה-DME שלא קשור לעניין. בחלק מהדפיות מסומן לאימות ש למשל מעל המפתן הDME הוא 0. ברור לך שאם לא תקבל 0, אין טעם לציין את זה בדפית.

פורסם
סבבה תודה רבה.

מוזר שמייקרוסופט לא מידלו את זה נכון

רגע. אתה מודע לזה ש-DME הוא מרחק אווירי (ולא קרקעי). אם תגיע בגובה 10,000 אל התחנה לא תקבל 0.

פורסם
אז רק בשביל לעשות לי סדר בראש אחרי כל הבלאגן :

באיזור עמימות אפשר להמשיך לסמוך על הCDI ?

בתוך האיזור עמימות הDME ימשיך לעבוד כרגיל בטיסה במציאות ? אם כן, זה יעבוד לאורך על האיזור ? כלומר , אני יראה 0.0D כשאני מעל התחנה ?

כן אפשר. בסה"כ מה שהיה מוגדר כל הדרך אל התחנה מבחינת מגמה TO/FROM הופך ללא מוגדר עד שאתה יוצא מאותו תחום עמום.

לגבי VOR:

כן, באזור העמימות מחט ה CDI אמינה לחלוטין.

כמו שכבר כתבנו, החץ TO/FROM לא יופיע לך באזור עמימות.

עוד משהו לגבי VOR:

תכייל רדיאל מסויים, תטוס ב 90 מעלות ניצב לרדיאל, הזמן שלקח לך חלקי מספר הרדיאלים שחצית שווה לזמן שלך לתחנת ה VOR. אותו הדבר ב NDB כמובן.

לגבי DME:

תבין שמדובר במשדר נפרד לחלוטין שפועל בתדרי UHF.

המרחק מעל תחנת ה DME לא יציג לך אפס!

אני לא זוכר את החישוב אבל זה הגובה שלך בריבוע פחות משהו - שווה למרחק הקרקעי שלך מהתחנה (תריץ גוגל).

פורסם

מה זאת אומרת מרחק אווירי ולא קרקעי ? אנך ? זה למעשה הגובה של המטוס לא ?

אני זוכר שקראתי הDME לעולם לא יציג אפס אבל לא נכנסו למה זה לא יקרה אם אני זוכר נכון

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...