עבור לתוכן
Liad Gal

הכנת טיסה

Recommended Posts

פורסם

שלום, עלה לי רעיון קטן:

כל מי שרוצה, שירשום פה בבקשה את שלבי הכנת הטיסה שלו מההתחלה ועד הסוף (לא צריך לפרט אלא לכתוב בכלליות כל שלב), וזה יכול ליצור שרשור שכל אחד יכול להכנס אליו ו"לקטוף" ידע בקשר להכנת טיסה.

תודה לעונים.

פורסם

אני מחלק את ההכנה ל 3 לשבים:

1.טכני

2.שיגור

3.כניסה לתא

טכני: משמע אני מדליק את הסימולטור, מכין את החדר, שם את המטוס בגייט ומכבה אותו לוקח משקלים, בקיצור - בודק שהכל שמיש ומוכן לטיסה.

שיגור: הולך לחדר השני, מכין תוכנית טיסה, מדפיס מפות מזג אוויר, עובר על הנתיב, מכין דפיות ב IPAD - תיק טיסה מוכן עם הכל בפנים (תוכנית טיסה, העמסה, דפיות, מז"ג).

כניסה לתא: חוזר לסימולטור ומתחיל את הטיסה :)

פורסם
אני מחלק את ההכנה ל 3 לשבים:

1.טכני

2.שיגור

3.כניסה לתא

טכני: משמע אני מדליק את הסימולטור, מכין את החדר, שם את המטוס בגייט ומכבה אותו לוקח משקלים, בקיצור - בודק שהכל שמיש ומוכן לטיסה.

שיגור: הולך לחדר השני, מכין תוכנית טיסה, מדפיס מפות מזג אוויר, עובר על הנתיב, מכין דפיות ב IPAD - תיק טיסה מוכן עם הכל בפנים (תוכנית טיסה, העמסה, דפיות, מז"ג).

כניסה לתא: חוזר לסימולטור ומתחיל את הטיסה :)

תשבע שיש לך תיק טיסה (פיזי) שאתה מעביר איתו הכל בין שני החדרים???

פורסם
אני מחלק את ההכנה ל 3 לשבים:

1.טכני

2.שיגור

3.כניסה לתא

טכני: משמע אני מדליק את הסימולטור, מכין את החדר, שם את המטוס בגייט ומכבה אותו לוקח משקלים, בקיצור - בודק שהכל שמיש ומוכן לטיסה.

שיגור: הולך לחדר השני, מכין תוכנית טיסה, מדפיס מפות מזג אוויר, עובר על הנתיב, מכין דפיות ב IPAD - תיק טיסה מוכן עם הכל בפנים (תוכנית טיסה, העמסה, דפיות, מז"ג).

כניסה לתא: חוזר לסימולטור ומתחיל את הטיסה :)

תשבע שיש לך תיק נוסף (פיזי) שאתה מעביר איתו הכל בין שני החדרים???

אמיתי לגמרי :lol:

פורסם

אמיר, תודה על התגובה המעניינת :)

הייתי שמח אם היית יכול לפרט כל צעד וצעד- אני יודע שזה סוטר את מה שכתבתי באשכול, אך הבאת מהלכים מעניינים, שווה לשמוע פירוט על כל אחד ;) למשל- אתרים שמהם אתה מדפיס, מאיפה אתה לוקח נתיב, וכו' וכו'.

תודה מראש.

פורסם

1.הכנת המחשב:

אני רוצה להכין את הכל כאילו עכשיו אני נכנס לקוקפיט והמטוס מוכן לעבודה. אני מארגן את החדר, מעלה את המחשב, מתקין את הסינרי של השדה שאליו אני הולך לטוס (יש לי דיסק נייד עם סינרים מסודרים לפי מדינות מוכנים להתקנה). אני מעלה שניה את הסימולטור לבדוק שהסינרי עובד כמו שצריך ושהכל תקין איתו (פריימים - לא אמור להיות בעיה כי הסינרי כבר נבדק, AES וכד').

אחר כך מכיילים את ה YOKE והדוושות בהתאם למטוס , 767 או ססנה - רגיש או פחות רגיש.

עושה ריסט למחשב, סוגר אפליקציות שלא רלוונטיות ורצות ברקע, מעלה סימולטור, שם את המטוס בחניה, מחשיך אותו - COLD AND DARK. מחבר גייט (AES) מזמין שירותי ניקוי וקייטרינג... ולמעשה רק משאיר את האופציה של התחלת בורדינג פתוחה (שאותה אני יעשה אחר כך שאני מתחיל את הטיסה).

מוריד מזג אוויר (אני משתמש ב REAL WORLD WEATHER של הסימולוטר - מסמלץ מצויין).

וזהו, המטוס מוכן ... סיימתי את שלב ההכנה, לוקח בערך 10 דקות.

2.שיגור:

הולך לחדר אחר שבו יש לי את הלפטופ וכל המפות והבלאגן. אם זה נתיב שקיים ב FLIGHTAWERE אז אני בודק אם יש שם תוכנית טיסה, הרי שהיא מציאותית והיא כבר מתחשבת במזג אוויר ורוחות.

אם אין נתיב ב FLIGHTAWERE , אני פותח מפות מזג אוויר דרך JEPEESEN, בודק איפה יש מערכות שאני רוצה להמנע מהם (בד"כ אין בעיה אם מדובר בשיוט ב+30 אלף), ובעיקר בודק רוחות, לראות איך הכי נכון לטוס.

נכנס ל VATAWERE - מחפש שם של טייס עם מספר VATSIM ישן, אמור להעיד בד"כ על נסיון - לוקח את התוכנית טיסה שלו ומשפץ אותה בהתאם למזג אוויר (יש לי מפות JEPPESEN של רוב העולם).

מדפיס לי את המזג אוויר, את התוכנית בעזרת FSBUILD ונוטאמים לאותו שדה.

אם זה נתיב שנלקח מ FLIGHTAWERE - אז מן הסתם זה הרבה יותר קל ומהיר. אבל אם אני צריך להכין את הנתיב, זה מוסיף לי עוד 10 דקות בערך.

סה"כ זמן: 30 דקות.

שלב שלישי:

נכנסים לקוקפיט ומתחילים להכין. בד"כ עוד 20 דקות עד הדחיפה.

כלומר מהרגע שאני מחליט שאני טס, עד הדחיפה - שעה בערך!!!

פורסם
גדול, תודה על התשובה.

אם אחד ההורים מתקשר אלי בצעקות בגלל שאתה אורז תיק שאתה עובר בין חדרים בבית אל תבוא אלי בטענות :lol:

פורסם
גדול, תודה על התשובה.

אם אחד ההורים מתקשר אלי בצעקות בגלל שאתה אורז תיק שאתה עובר בין חדרים בבית אל תבוא אלי בטענות :lol:

חחח, עזרת לי מאוד אני חיפשתי תשובה מעניינת ממישהו. הייתי שמח אם היית יכול לדבר איתי בפרטי לגבי זה (ביותר פירוט), בפייסבוק או בכל מקום אחר. אשלח לך תכף הודעה פרטית.

פורסם

שכחתי עוד משהו... קניתי BABY MONITOR. אני שם אותו ליד הרמקולים בקוקפיט, ואת הצד השני לוקח איתי לחלקים אחרים בבית, כך שאם פקח שולח לי הודעה פרטית אני שומע.

מומלץ!

פורסם

האמת אצלי העסק לא שונה רק בגלל שאני עובד עם לפטופ זה הולך ככה:

-מכין תוכנית טיסה ן LOAD SHEET בלפטופ\

-מכין דפיות\ ג'פסן על הלפטופ

-שולח LOAD SHEET להדפסה

-ניגש למחשב הראשי מעלה סימולטור בדרך כלל ישירות לקוקפיט במקום האחרון שנחתתי בזמן ה IRS מכיילים את עצמם מגיש תוכנית לווטסים ומכייל ACARES למינהם

-בצ'ק ליסט של לפני התנעה דורך את כל ה ACARES ומוודא איפה שכתוב לבדוק PAPERES.

-מדליק תאורת לד כחולה במאוורר הקידמי של המחשב\, זה מסמן לכל הסובבים שמתחיל שלב קריטי בטיסה ומי שיפריע ייקבל צרחות ללא רסן.

פורסם

הכנת טיסה מתחלקת אצלי ל2 שלבים.

חלק א:החלק המקצועי.הוא פחות או יותר כפי שאמיר וזיירמן תארו.הדלקת סימולטור המטוס בשדה היעד כמובן מCOLD AND DARK. והקפדה על משקלים דלק וכיווני רוחות ומזג אוויר.יש לי 2 מסכים לסימולטור שלאחד אני גורר את הFMCואת תכנת מזג אוויר ACTIV SKY .יש גם מחשב נייד בסמוך ששם יש לי תרשימים ומפות ועוד מזג אוויר של JEPPESEN ושם גם אני מעלה NORMAL PROCEDURES או PREFLIGHT PROCEDURE לפי PM ו PF וכך אני עובר בלי פשרות כל דבר גם בהמשך במהלך הטיסה והנחיתה כולל THOUCH AND GO הכל לפי הספר.את הדחיפה לאחור וכל השירותים הנילווים יש את AES.אם אני טס לפי טיסה של BAV שאני חבר בה אז אני באתר שלהם נרשם בלוח הטיסות בDISPATCH ואז גם רואה את עצמי במעקב במפה וצריך כל שעה לענות להם שידעו שאני אכן בקוקפיט PILOT IN COMMAND.

חלק ב:החלק הנפשי המנטלי.שהוא חשוב לא פחות להצלחת המשימה :lol:

כעת עלי לשכנע את עצמי שאני אכן SENIOR CAPTAIN מכובד בBAV שמטיס את ה"מלכה" ולא נהג אוטובוס חבר "דן" בת"א.אני מתרווח בכסא הקברניט בנוחיות ומתחיל במדיטצייה ותרגילי נשימה בעצימת עיינים תוך כדי שממלמל לעצמי את המנטרה:אני SENIOR CAPTAIN BUCKI MR. TOUCH AND GO במשך כמה וכמה פעמים.לאחר שהשתכנעתי שאני אכן קברניט בכיר אני ניגש לארון בגדים ומוציא משם חולצת קברניט עם דרגות וכנפי טיסה מכנסיים ועניבה וכן תגי זיהוי של BAW שהשגתי דרך אתר באנגליה ומתלבש ניגש לאמבטיה ומזליף עלי אפטר שייב משובח של PACCO RABANNE שה"דיילת" אוהבת.ומתיישב בכסא לעוד מדיטצייה:אני מביט בחתולה שלי שיושבת בכורסא וממלמל לעצמי:היא לא חתולה היא ה"דיילת" ...וכך כמה וכמה פעמים עד שאני משתכנע.

טוב כעת הכל מוכן לטיסה מתחבר לרשת ומבקש מירשה כמובן באנגלית משובחת כיאה לקברניט בכיר של BAW וממשיך להנות בטיסה.

נ.ב:שכחתי לציין שאני כמובן מודיע לאשתי שהלילה לא אחזור לישון איתה ואשאר ללון במלון בלונדון עם ה"דיילת" ...

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם

אצלי רצה על הטאבלט תוכנה שמראה את מיקום הטיסה. הילדים כבר יודעים לזהות מתי בערך נכנסים למצב של קוקפיט סטרילי, וש"אל תפריעו לאבא לשחק במטוסים שלו" (נחשו מי אומרת את זה... :lol: )

למי שמעוניין (אנדרואיד בלבד)

https://play.google.com/store/apps/deta ... 1vdk1hcCJd

רץ נהדר גם על מכשירי טלפון עם אנדרואיד

פורסם

אהלן רמי מה שלומך!

רמי הוא פקח מעולה ומקצועי שמפקח עלי הרבה באנגלית משובחת שאני טס בקו היתרו לונדון בן גוריון כBAW165.

מתי תשוב לפקח אצלנו בוואטיל?

פורסם
אהלן רמי מה שלומך!

רמי הוא פקח מעולה ומקצועי שמפקח עלי הרבה באנגלית משובחת שאני טס בקו היתרו לונדון בן גוריון כBAW165.

מתי תשוב לפקח אצלנו בוואטיל?

תודה על המחמאות, תמיד שמח לראות ישראלים במרחב שלנו. (מקבלים טיפול VIP :mrgreen: )

לשוב? מעולם לא פיקחתי בוואטיל

פורסם
הכנת טיסה מתחלקת אצלי ל2 שלבים.

חלק א:החלק המקצועי.הוא פחות או יותר כפי שאמיר וזיירמן תארו.הדלקת סימולטור המטוס בשדה היעד כמובן מCOLD AND DARK. והקפדה על משקלים דלק וכיווני רוחות ומזג אוויר.יש לי 2 מסכים לסימולטור שלאחד אני גורר את הFMCואת תכנת מזג אוויר ACTIV SKY .יש גם מחשב נייד בסמוך ששם יש לי תרשימים ומפות ועוד מזג אוויר של JEPPESEN ושם גם אני מעלה NORMAL PROCEDURES או PREFLIGHT PROCEDURE לפי PM ו PF וכך אני עובר בלי פשרות כל דבר גם בהמשך במהלך הטיסה והנחיתה כולל THOUCH AND GO הכל לפי הספר.את הדחיפה לאחור וכל השירותים הנילווים יש את AES.אם אני טס לפי טיסה של BAV שאני חבר בה אז אני באתר שלהם נרשם בלוח הטיסות בDISPATCH ואז גם רואה את עצמי במעקב במפה וצריך כל שעה לענות להם שידעו שאני אכן בקוקפיט PILOT IN COMMAND.

חלק ב:החלק הנפשי המנטלי.שהוא חשוב לא פחות להצלחת המשימה :lol:

כעת עלי לשכנע את עצמי שאני אכן SENIOR CAPTAIN מכובד בBAV שמטיס את ה"מלכה" ולא נהג אוטובוס חבר "דן" בת"א.אני מתרווח בכסא הקברניט בנוחיות ומתחיל במדיטצייה ותרגילי נשימה בעצימת עיינים תוך כדי שממלמל לעצמי את המנטרה:אני SENIOR CAPTAIN BUCKI MR. TOUCH AND GO במשך כמה וכמה פעמים.לאחר שהשתכנעתי שאני אכן קברניט בכיר אני ניגש לארון בגדים ומוציא משם חולצת קברניט עם דרגות וכנפי טיסה מכנסיים ועניבה וכן תגי זיהוי של BAW שהשגתי דרך אתר באנגליה ומתלבש ניגש לאמבטיה ומזליף עלי אפטר שייב משובח של PACCO RABANNE שה"דיילת" אוהבת.ומתיישב בכסא לעוד מדיטצייה:אני מביט בחתולה שלי שיושבת בכורסא וממלמל לעצמי:היא לא חתולה היא ה"דיילת" ...וכך כמה וכמה פעמים עד שאני משתכנע.

טוב כעת הכל מוכן לטיסה מתחבר לרשת ומבקש מירשה כמובן באנגלית משובחת כיאה לקברניט בכיר של BAW וממשיך להנות בטיסה.

נ.ב:שכחתי לציין שאני כמובן מודיע לאשתי שהלילה לא אחזור לישון איתה ואשאר ללון במלון בלונדון עם ה"דיילת" ...

בוקי זאב:4X-MJB

וואו זאב איזו מסירות ורצינות! אתה מה זה עושה חשק להשקיע כל כך. מאיפה השגת לעזאזל ביגוד של קברניט? פשש... איזו הרגשה בטח.. כשאהיה מבוגר יותר (עצמאי חח) אז אשקיע בעזרת ה' בציוד לסימ' ואהנה הרבה יותר ממה שעכשיו כמובן.. עשית כל כך חשק להשקיע תודה על ההסבר שלך :)

תוכל להסביר יותר בפירוט על התכנון טיסה? (מאיפה מז"א, דפיות, וכו' וכו'), תודה מראש.

פורסם

לליעד שלום רב!

דפיות זה מJEPPESEN ומזג אוויר זה מACTIVESKY. הAES זה הדחיפה לאחור כולל שאר השירותים בשדה.יש גם SCENERY שזה תבנית הנוף המבנים והקרקע בכל שדה תעופה בעולם.זה תכנות קנויות אבל תחפש גם באינטרנט יש שם מידע חופשי.לטיסה בארץ תכנס לאתר החטיבה ושם תמצא הכל.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם
ה

נ.ב:שכחתי לציין שאני כמובן מודיע לאשתי שהלילה לא אחזור לישון איתה ואשאר ללון במלון בלונדון עם ה"דיילת" ...

:4X-MJB

מה האישה אומרת על זה שאתה לוקח את ה"דיילת" למלון בלונדון ולא את האישה? :drinking: :drinking:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...