עבור לתוכן
Shlomlux2

דגשים חשובים, במיוחד כשאין בקרה מרחבית

Recommended Posts

פורסם

אהלן,

דבר ראשון, אחלה אירוע צפוני, אבל:

1. קשב לפקח:

בגלל לאגים/עומס בקשר ועוד מליון בעיות, אישרתי למטוסים לנחות, וברידבק נאמרה המילה לנחות, אך בניגוד לנדב"ר המטוסים הלכו סביב (שלא כפעולה מונעת) ולא דיווחו על הליכה סביב.

אז בבקשה, לשים לב להוראה, לנדבר שהחזרתם ולדווח הליכה סביב במקרה כזה.

2. הצטרפות לשדה בפיקוח ממרחב לא מבוקר:

בהצטרפות בגובה נהלי עפ"י החוק אין צורך לתאם מראש (אבל עדיף), ובניגוד, בהצטרפות בגובה/מיקום חריג אנא תתאמו מראש מול הפקח.

אני אישית, כמגדל חיפה לא משתמש במכ"ם (מדמה מציאות) ולכן לא תמיד שם לב לגבהים ובכלל לתנועות נכנסות שלא מתואמות.

קרה לי מקרה שמבנה צבאי הצטרף בגובה מאד נמוך בדיוק כשססנה הצטרפה, והססנה דיווחה שהכבדים "גירדו" אותו.

נא לתאם ולקבל אישור בהצטרפות חריגה כשמגיעים ממרחב לא מבוקר למרחב מבוקר

3. טיסות מבנה:

הצטרפו אלי 4 מטוסים מהירים כשאיתם מצטרף איטי, התאפסתי על המצב ושלחתי את האיטי לבצעה הקפת סרק בגובה כי המהירים מתחתיו.

ה-4 שהיו "מתואמים ביניהם" הצטרפו במבנה מאד צפוף לתחום ההקפה, למרות שביקשתי מהם להתפרק כחלק מהליך סידור ההקפה הם המשיכו לטוס בצורה צפופה גם לבסיס ובהמשך לפיינל.

הראשון שתקשר מולי קיבל אישור נחיתה ואיתו טס בצמוד מאד חבר אחר במבנה שלא נענה לבקשותי לשמור על מרחק ולבסוף הלך סביב, השניים האחרים נראו מתברברים בבסיס ולבסוף אחד מהם נגע והשני הלך סביב.

הגעתי למצב שהייתי צריך לבצע הפרדה ווקטורית (לא מציאותי).

העניין היה מאד מבולגן ולא נראה מקצועי.

בטיסות מבנה, כניסה להקפה היא ביחידים, וכל אחד לעצמו. יש לשמור הפרדות מתיאמות לקראת נחיתה. אין ליווי ללא בקשה מראש!

(חיה"א וירטואלי, נסו לגבש הוראות מפורטות לטיסות מבנה בדגש על הגעה לנחיתה)

שבוע טוב לכולם

:mrgreen:

פורסם

שלומי,

מסכים עם כל מה שאמרת, בהחלט הגענו למצב לא מקצועי

שטופל בתחקיר. עם זאת, נכנס עכשיו נהל חדש בתובלה

לגבי הפרדות לפני נחיתה\הקפה\נגיעה ומיוסם החל ממחר.

אני לוקח אחריות מלאה למה שקרה ואחרי שיחה עם הטייסים,

הפקנו לקחים וזה לא יקרה יותר (וברור שזה לא היה צריך לקרות)

ותודה על המקצועיות בטיפול הבעיה ובכלל על זמן הפיקוח,

ניב

פורסם
שלומי,

מסכים עם כל מה שאמרת, בהחלט הגענו למצב לא מקצועי

שטופל בתחקיר. עם זאת, נכנס עכשיו נהל חדש בתובלה

לגבי הפרדות לפני נחיתה\הקפה\נגיעה ומיוסם החל ממחר.

אני לוקח אחריות מלאה למה שקרה ואחרי שיחה עם הטייסים,

הפקנו לקחים וזה לא יקרה יותר (וברור שזה לא היה צריך לקרות)

ותודה על המקצועיות בטיפול הבעיה ובכלל על זמן הפיקוח,

ניב

ניב,

התנהלות ראויה.

תודה

פורסם

לאחר שנחתתי בחיפה עמדתי בחניה בסמוך למסלול 34 והאזנתי לקשר וראיתי את כל ה"חגיגה" שהיתה שם.

אני שמח על התגובה העניינית והתרבותית של הטייסים המעורבים בנושא להסבר והמסקנות המקצועיות של שלומי שהוא פקח גם במציאות ואני בטוח שכולנו נלמד מכך לטיסות הבאות.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם

בוקי מסקנה גם בשבילך, וחלילה בלי לפגוע באופן אישי.

747 לא נוחת בחיפה! לא במציאות, ולא בסימולטור.

עצם העובדה שאתה מגיע לשם לנחיתה, T/G זה לא דבר תקין (תקף גם להרצליה, שדה דב, ראש פינה וכו')

אני בטוח ששלומי נותן לך אפשרות כזו מכיוון שזה סימולטור וניתן "לשחק" עם זה איך שרוצים,

אך אם אתה באמת רוצה לדמות את המציאות, הגיע הזמן להפסיק עם השטויות, ונחיתות עם מטוס כמו שלך, יבוצעו רק בשדות המתאימים לכך.

נקודה למחשבה, ושוב הערה בונה בלבד.

תודה

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...