Harel Dakar פורסם אוגוסט 9, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 9, 2012 שלום לכולם, לאור הויכוחים הנוצרו בפורום, אני מקווה שהפעם נוכל לראות באירוע יוצא דופן זה, תנועה נכבדת של מטוסים ופקחים! אני מצפה במלוא הרוח להמתנות רבות בLOT מטוסים שמתעכבים בחנייה, ועומס מטורף באילת בכדי שאירוע זה לא יהפוך לבלאגן באילת, אני מעוניין לחדד מספר נהלים לטייסים הנוחתים באילת. להזכירכם, אילת שוכנת בצמוד לשדה התעופה עקבה (גבול ירדן) וצמודה לגבול מצרים, אנחנו מודעים לפערים בין הסקטור, FS9 ו- FSX, אבל החריגות אינן גדולות. חריגה למצרים: אנא מכם, שימו לב להתחיל את הפניה מספיק מוקדם כדי להשאר בתוך תחומי FIR אילת/ישראל. נקודת אינדיקציה טובה בראיה הינה המצפה התת-ימי (רק בFSX), או עפ"י VOR LOT, לא לחרוג יותר מ-6.6DME, הפעם היחידה שיהיה חוקי לחרוג מהגבול היא בביצוע תהליך VOR/DME 03, וגם זה רק באישור פקח ואישור המצרים. חריגה לירדן: שימו לב, במיוחד אחרי המראה ממסלול 03, לטוס לכיוון אילות/VOT LOT ולא לחרוג מהגבול לכיוון ש"ת עקבה. או לחילופין, לא להאריך את פניית בסיס למסלול 03, כי אז חורגים לפיינל של עקבה, ולא יהיה נעים אם יהיה שם פיקוח וטיסות. וכמו כן, גם לטסים ראייה, להישאר מערבית לכביש הערבה. בנוסף, נושא חשוב לנוחתים באילת הקשור להסעת מטוסים: http://i54.tinypic.com/3492c6f.jpg הערה נוספת ואחרונה לטייסים הנכבדים: נא להצטייד בדפיות, ולהגיע מוכנים! בעת עומס באילת או בן גוריון (מאמין שתיהיה תנועה כבירה מנתב"ג) רצוי להצטייד בדפיות השדה ולא להתמהמה. http://www.vatil.org.il/New/pilots/charts מקווה לאירוע מוצלח ביותר! תודה לשלומי לוקסמבורג על הנהלים. מנהלים, לדביק בבקשה לעת עתה.
Yogev Abergel פורסם אוגוסט 9, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 9, 2012 אתה מתכוון 6.6DME בגישת RODED ל-03? והם "לקחת" את הסיבוב כמו בדפית? כי שם אנחנו לחלוטין נכנסים לשטח המצרי, או שאפשר לעשות פשוט 180 מעלות לכיוון השדה? מה ההעדפה שלכם בתור פקחים?
Harel Dakar פורסם אוגוסט 9, 2012 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 9, 2012 גישת RNAV RODED היא גישה בפני עצמה ויש לעקוב לפי הדפית, אך ה6.6 DME נכון למצטרפים בראייה (במציאות 90% מהנוחתים כולל כבדים מבצעים הקפת ראייה, יש להתחיל את הפנייה לבסיס ב6 DME בכדי לא לחרוג לגבול,
Yogev Abergel פורסם אוגוסט 9, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 9, 2012 גישת RNAV RODED היא גישה בפני עצמה ויש לעקוב לפי הדפית,אך ה6.6 DME נכון למצטרפים בראייה (במציאות 90% מהנוחתים כולל כבדים מבצעים הקפת ראייה, יש להתחיל את הפנייה לבסיס ב6 DME בכדי לא לחרוג לגבול, גם רודד וקיטור מוגדרות כVISUAL APPROACH אז איפה ההבדל? איך גישת הראייה שאתה מדבר עליה עובדת? כי אני נוחת כרגע באמצעות רודד
Harel Dakar פורסם אוגוסט 9, 2012 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 9, 2012 גישת ריאה (VISUAL APPROACH) באילת הינה גישה שמתחילים הנמכה לקראת גובה הקפה (או לפי הנחיות הפקח) וכאשר יש קשר עין עם השדה, יש להכנס לצלע עם הרוח להקפה, במקרה זה אין צורך ל"בטל IFR" אך עדין הגישה מתבססת על ראיה, כמו כן, גם לדוגמה הגישה RNAV דרומי ל26, נקראת KEREN VISUAL APPROACH מאחר כי במוקדם או במאוחר, הטייס ממשיך בראייה לנחיתה, אך עדין עליו לעקוב אחר נקודות ציון בגישה.
Yogev Abergel פורסם אוגוסט 9, 2012 דיווח פורסם אוגוסט 9, 2012 תודה הראל! אז בעצם הגישה תהיה מLOT לצלע עם הרוח וביצוע הקפת ראייה פשוטה... אנסה זאת היום. תודה!