עבור לתוכן
Joel Strikovsky

שאלה למומחים שבנינו על VOR/Visual Side-Step Approach

Recommended Posts

פורסם

שלום למומחים:

היום בצעתי טיסת IFR ב NGX מ VTSP/HKT - Phuket ל WMKK/KUL - Kuala Lumpur , הטיסה יחסית קצרה, קצת פחות משעת טיסה.

במהלך הטיפוס והשיוט התחלתי לעבור על הדפיות הגישה של WMKK והאזנתי ל ATIS של השדה.

ב WMKK ישנם מסלולים מגבילים כאשר בד"כ המראות מתבצעות על 14R ונחיתות על 14L וכך היה המצב בטיסה שלי.

ע"פ המסלול שלי ע"מ לבצע גישה על 14L אני אמור לבצע גישה דרך KIDOT3B VBA TR. ידוע גם כ VBA.KIDOT3B.

במהלך השיוט לפני כניסתי למרחב האווירי של מלזיה ראיתי שיש גישת Visual Side-Step, עברתי על הדפית והחלטתי

שאני מעוניין להתנסות בגישה מאתגרת זאת.

בכניסתי למרחב האווירי של מלזיה עליתי מול הבקרה של WMKK APP (הוא גם מכסה את CTR בהעדר בקר יעודי) ובקשתי לבצע גישה זו.

בהתחלה הוא היסס מאחר והוא לא הכיר את הגישה הזאת והוא שאל אותי מה הוא צריך לעשות. הסברתי לו מה עליו לעשות ע"פ הבנתי הדלה

והוא הסכים , מאחר וזאת גישה מעניינת.

אגב, מומלץ מאד לטוס במרחב האווירי של מלזיה יש שם בקרה נפלאה ומרבית היממה, פשוט נפלא.

בגדול ה Visual Side-Step אומר שאני מתאזן מול 14R LOC ובשלב מסוים (במקרה שלנו ב 7.7NM ) עוברים ל גישת Visual וחותכים ל 115 HEADING ל 14L , כאשר אני מול 14L כ 3NM

ומבצעים את הנחיתה ב 14L ולא ב 14R כפי שהתאזנו בהתחלה.

כל זה מתבצע באופן ידני (טיסה ידנית).

הגישה הייתה מעניינת ומאתגרת ועברה חלק ללא שום בעיות מיוחדות.

אני ראיתי שהגישה הזאת אינה ייחודית ל WMKK, יש את זה בעוד שדות כאשר הוא בשימוש נפוץ יותר ב Charles De Gaulle

ב Charles De Gaulle אפשר לראות את הנוהל בדפית VOR 26R / 27L או ב VOR 08L / 09R, ב CDG ה Side-Step אינו Visual Side-Step אלא VOR Side-Step, אך העיקרון זהה.

אגב, ישנו סרטון הדרכה של Angle of Attack על ביצוע Side-Step עם ה 744 ב CDG

http://www.youtube.com/watch?v=S9p-b-dwpj0

השאלה שלי למומחים פה,

למה נועד גישה / נוהל כזה מוזר?

למה הדילוג הזה ממסלול למסלול? מה זה נותן שבגין זה יש גישה/נוהל כזה?

פורסם

בחיל האוויר למשל משתמשים בזה למשל שיש מזג אוויר בעייתי והמסלול ILS חסום מאיזה סיבה אז מנמיכים על הILS עד מינימה מוגדרת שאמורים ליצור קשר עין עם המסלול המקביל ואז מתקנים בראייה למסלול המקביל

פורסם

זה עדיין לא מסביר למה יש כזה נוהל.

שני המסלולים יש להם ILS , למה לא Straight In ILS 14L למה צריך לעבור קודם דרך 14R?

מה הרעיון שיש דילוג מסלולים, למה לא פשוט ישר למסלול הסופי?

אגב במז"א בעייתי ה Side-Step לא רלוונטי מאחר וע"פ הנוהל ב WMKK מותר לבצע SideStep רק ביום ושהשמים יחסית נקיים. כך שלא נראה לי שזו הסיבה.

מצ"ב הנוהל המדובר.

http://bayimg.com/faBkKaAEF

מישהו זרק לי שזה קשור לכך שזה מאפשר יותר תנועת מטוסים בו זמנית בשעות עומס (המראות ונחיתות, בעיקר נחיתות), אך טרם מצאתי

מאמר בנושא המוכיח את הקשר.

אולי מישהו פה מכיר משהו בנושא?

פורסם

אני בעבודה והקישור לנוהל לא נפתח כאן.

מתוך הAIP של מלזיה:

9.3 Change Of Runway Whilst On Final ( Side Step )

9.3.1

Air traffic control may offer pilots-in-command a change of runway in order to resolve a problem, such as a

potential missed approach. A change of runway, or side step, to the adjacent runway will not be made available

once the aircraft is closer than 8NM from touchdown for the new runway. In any event, the change of runway will

only be available under the following conditions:

a) Pilot-in-command has visual contact with the terrain has the adjacent runway in sight and in-flight visibility

is greater than 5000m.

B) Pilot-in-command agrees to, or has requested, the change.

c) The new localiser frequency is advised to the pilot.

כלומר, המטרה היא שימוש במסלול הנוסף לצורך פיתרון בעיה תעבורתית בזמן אמת (מסלול צפוי להיות לא פנוי לדוגמה).

שימוש נוסף לייעול התעבורה יכול להיות כאשר עובדים עם שני המסלולים לנחיתה. תשתית השדה - מיקום המסלולים ביחס לטרמינל/רחבות החנייה - מותאמת לנחיתות והמראות על מסלולים מסויימים, ולכן אם ניתן יעדיפו "לחזור למקורות".

9 Runway Operations

9.1 Modes Of Operation

9.1.1 Under normal traffic conditions, segregated operations ( one runway for departures, and the other runway for

arrivals) will be used at KL International Airport. Normal operating runway mode selections will be :

a) Runway 32 Right for departures and Runway 32 Left for arrivals

B) Runway 14 Right for departures and Runway 14 Left for arrivals

9.1.2 Under heavier traffic conditions, a semi-mixed mode of opeartion (2 Arrivals/1 Departure) or (2 Departures/1

Arrival) may be implemented depending on the disposition of traffic i.e. the former will be implemented if the

arrivals substantially outnumber the departures or the latter will be implemented if the departures outnumber the

arrivals.

9.1.3 If the arrivals and departures are equally heavy, then a mixed mode of operation will be implemented with both

runways used for arrivals as well as departures..

זאת ההערכה שלי, יום טוב!

פורסם

אני חושב שבארה"ב יש את זה בכמה שדות בצורה של ILS. באטלנטה יש את זה.

פורסם

זה מעניין.

ולמה יש את הנוהל הזה ב LFPG? שעל פי הבנתי ממה שקראתי הוא בשימוש שכיח יחסית ב LFPG וניתן לטייס בעוד מועד.

VOR RW26R Approach Side-Step RW26L, כך שזה לא ממש לתפעול תקלות, אלא סיבה אחרת הנראית לעין.

מישהו יודע את הסיבה למה הבקר יתן כזה גישה?

פורסם

מאפשר מרוווחים יותר צפופים בגישה לנחיתה. אם הנתון הקובע את מרווח הזמן בין מטוס אחד לשני בגישה הוא זמינות המסלול, אז כשעובדים עם שני מסלולים עבור אותה גישה ,ניתן להגדיל את קיבולת המטוסים בקו הגלישה בכפליים. כאשר, מטוס אחד נוחת על המסלול המקורי של הגישה והמטוס שאחריו מבצע side step וחוזר חלילה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...