עבור לתוכן
Ben Bezalel

4X-AYS

Recommended Posts

פורסם

אכן המטוס מושבת.

אין עוד איילנדרים פעילים מלבד אחד אולי שחונה בעיו יהב ומשתתף בפרוייקט פיזור זבובים.

היו די הרבה איילנדרים בארץ שלצערי כבר לא פעילים 15 שנה. (יצא לי לטוס ברובם)

AYS חי בסימולטור אם אתה רוצה :)

פורסם

תומר, יש לך את הרישום של האיילנדר מעין יהב? ניסיתי ליצור צביעה, מצאתי תמונה אבל יש בנאדם שמסתיר את הרישון. בכל מקרה, יצא סביר עם כמה בעיות בטקסטורה. דבר איתי בקשר לזה.

פורסם

כל הדיבורים האלה גרמו להתעניין קצת באיילנדר, שנראה לי עד עכשיו קצת מגושם כדי להיות מעניין.

בתור חובב מושבע של דאש 6 של אירוסופט, הייתי די משוכנע שבתחום הSTOL אני סגור.

מסתבר שבפורומים הנטייה היא דווקא לטובת האיילנדר של פלייט1, ועד מחרתיים יש אפילו הנחה של 10$.

מה אתם אומרים?

פורסם
כל הדיבורים האלה גרמו להתעניין קצת באיילנדר, שנראה לי עד עכשיו קצת מגושם כדי להיות מעניין.

בתור חובב מושבע של דאש 6 של אירוסופט, הייתי די משוכנע שבתחום הSTOL אני סגור.

מסתבר שבפורומים הנטייה היא דווקא לטובת האיילנדר של פלייט1, ועד מחרתיים יש אפילו הנחה של 10$.

מה אתם אומרים?

מטוס מעולה, יציב מאוד. אתמול ביצעתי איתו 2 טיסות CVFR בדרום, היה כיף לאללה.

פורסם
הנה עוד תמונות

http://www.myaviation.net/search/search ... gnr=4X-AYT

באתר שלי יש צביעה ושיפור תכונות לאיילנדר של F1

זו אחת הסיבות המרכזיות שאני רוכש אותו - אני מרגיש שיש יותר תמיכה מלדאש-6.

תומר, עד כמה אתה מעריך את ביצועי המטוס ותכונות הטיסה אחרי התיקון?

פורסם

בזמנו אבא שלי היה מטיס את האיילנדרים בשחף, זו היתה תקופה שמאוד היה מקובל אחרי סיום רשיון טיס פרטי, להוציא הגדר דו מנועי על איילנדרים.

מגיל צעיר מאוד ועד גיל 17 יצא לי לשבת על כסא ימין של איילנדר יותר ממה שישבתי על כסא שמאל של 172 היום.

היו עושים עם האיילנדר סבבים לילדים וקייטנות, טיסות ללרנקה וטורקיה, הצנחות, טיסות עבור הצבא ואפילו דיווחי תנועה.

בשנת 95 שעת טיסה על איילנדר (10 אנשים) עלתה כמו שעת טיסה על 172 היום

יצא לי להיות באיילנדר במגוון רחב של טיסות כולל לרנקה וכו'

פורסם
כל הדיבורים האלה גרמו להתעניין קצת באיילנדר, שנראה לי עד עכשיו קצת מגושם כדי להיות מעניין.

בתור חובב מושבע של דאש 6 של אירוסופט, הייתי די משוכנע שבתחום הSTOL אני סגור.

מסתבר שבפורומים הנטייה היא דווקא לטובת האיילנדר של פלייט1, ועד מחרתיים יש אפילו הנחה של 10$.

מה אתם אומרים?

מטוס מעולה רק קח בחשבון 2 דברים חשובים. 1. אין לו 2D קוקפיט. 2. ומאוד קריטי עבורי הוא שבטיסות IFR יש למטוס רק VOR1 ו2 מכשירי ADF. לא הבנתי מה ההגיון בזה.

פורסם
כל הדיבורים האלה גרמו להתעניין קצת באיילנדר, שנראה לי עד עכשיו קצת מגושם כדי להיות מעניין.

בתור חובב מושבע של דאש 6 של אירוסופט, הייתי די משוכנע שבתחום הSTOL אני סגור.

מסתבר שבפורומים הנטייה היא דווקא לטובת האיילנדר של פלייט1, ועד מחרתיים יש אפילו הנחה של 10$.

מה אתם אומרים?

מטוס מעולה רק קח בחשבון 2 דברים חשובים. 1. אין לו 2D קוקפיט. 2. ומאוד קריטי עבורי הוא שבטיסות IFR יש למטוס רק VOR1 ו2 מכשירי ADF. לא הבנתי מה ההגיון בזה.

סתיו, אני טס רק עם track ir אז אין בעייה עם הקוקפיט, ולגבי IFR, הגיע הזמן עבורי ללמוד לעבוד עם ADF

פורסם

תומר,

עוד שאלה קטנה לגבי התוספות שלך לאיילנדר.

בגרסא 1.6 הוכנסו עדכונים לתכונות הטיסה. האם השינויים שלך תואמים או נחוצים בגרסא זו?

שוב תודה על כל ההשקעה

פורסם

זו התקלה... לא ידעתי שיש גרסאות, איך אני יודע איזו גרסא יש ברשותי?

במחשבה שניה, אני יודע שיש לי את הגרסה הישנה ביותר כי בגלל רגישות עניין המטוס רכשתי אותו ביום שיצא... :)

דעתי היא שתתקין את השינויים שביצעתי

פורסם

טוב, התקנתי את גרסה 1.6

הם לא תיקנו תכונות אבל תיקנו באגים במכשירים..

לכן בניתי קבצי תיקון לגרסה 1.6, ניתן להוריד אותם:

http://www.virtual-flight.com/dl/aircra ... loads.html

שיפרתי עוד יותר את התכונות והמשקלים והוספתי מוד PILOT SEAT ואת פאנל העזר ל VC

SHIFT+9

פורסם
טוב, התקנתי את גרסה 1.6

הם לא תיקנו תכונות אבל תיקנו באגים במכשירים..

לכן בניתי קבצי תיקון לגרסה 1.6, ניתן להוריד אותם:

http://www.virtual-flight.com/dl/aircra ... loads.html

שיפרתי עוד יותר את התכונות והמשקלים והוספתי מוד PILOT SEAT ואת פאנל העזר ל VC

SHIFT+9

תומר,

שוב המון תודה לך על ההשקעה, האכפתיות והמקצועיות. והכל נעשה בצניעות וללא תאוות קרדיט. פשוט דוגמה לתחומים אחרים.

ולענייננו, המטוס הזה נעים להטסה בצורה מדהימה, עד כדי טלפתיה. אתה חושב על גלישה ב-500 רגל לדקה, מבצע כמה פעולות אינטואיטיביות

והמטוס גולש בקצב הרצוי ומבצע פנייה מתואמת להפליא.

מעניין אותי לדעת מה מאתגר במטוס כזה, אם פיינל קצר בחיפה הוא לוקח בלי להתאמץ בכלל בתצורה כבדה שלו.

טייס איילנדר בחיל האויר סיפר לי בזמנו על מנחת בסיני (לא ניכנס לפרטים, אולי עדיין מסווג) שהיה נראה כמו מסלול של נושאת מטוסים, רק בלי כבל.

היית מגיע בכוח מלא, מדפים מלאים, נוגע ומייד בולם בכל הכוח. וגם זה הוא אמר, איילנדר עושה בתוך המגבלות.

אם אתם מכירים אתגרים מעניינים, אשמח לשמוע.

פורסם

יש לי בבית קלסר עם עותק מספר ביצועי המטוס של AYS אני חושב... לפיו בניתי את תיקון תכונות הטיסה.. גם לפיו וגם מזיכרון הילדות שלי.

האיילנדר הוא ססנה דו מנועית. מה שניתן לעשות עם ססנה 152 מבחינת ביצועי המראה/נחיתה ניתן לעשות עם איילנדר רק שהאיילנדר משיג שעור נסיקה מרשים גם במשקל מלא (מרשים זה לא יותר מ 800 רגל בדקה)

האיילנדר לא מצטיין במהירות טיסה. רק 120 קשר מכשירית אבל נוחת וממריא בכמו ססנה.. 70 קשר, יש מקומות בספרות בהם במשקלים מסויימים דיברו על מהירויות 50+ אבל באזרחות טסו קצת יותר במרכז המעטפת.. 70 ניתוק, 70 מעבר מפתן בנחיתה...

יש לו מהירויות מאוד לא מקובלות לגודלו ומשקלו.

מהירות VY לשעור נסיקה מרבי = 65.. לשם השוואה.. ססנה 172 = 74 ופייפר אצטק, 6 מקומות זה בערך 85 קשרים

מהירות VX לזוית נסיקה... גם 65

מהירות VYSE ו VXSE אותם המהירויות רק על מנוע אחד.. נחשו... 65 קשרים

מהירות הזדקרות עם כל המדפים מטה.. 39 קשרים, לשם השוואה, ססנה 172 = 33 קשרים ופייפר אצטק בסביבות 60 קשרים

ומסמר הערב.. מהירות VMC, זו מהירות השליטה המינימאלית על מנוע אחד (מתחת למהירות זו לא יהיה ניתן לשלוט על כיוון המטוס בטיסה על מנוע אחד):

איילנדר = 38 קשרים, כלומר מתחת למהירות ההזדקרות!, מדובר במקדם בטיחות חשוב ביותר.

פייפר אצטק = 68 קשים.

יש לאיילנדר הגה כיוון משמעותי המאפשר נחיתה ברוח צולבת מאוד חזקה, של 30 קשר נדמה לי רשום בספר.

שוב, החיסרון של האיילנדר זה שהוא מיושן, עם מכשירים ישנים ועם קרבורטורים ולא הזרקה, הוא טס לאט וצורך דלק רב.

קבלו אחד יותר חדש:

http://www.youtube.com/watch?v=pKTm8W3QDqo

הצלילים כ"כ מזכירים לי את הילדות...

פורסם

הגיל בו טסתי וישבתי בצד ימין על איילנדר היה בין 7 ל 17... כל המטוסים הקלים בנויים להטסה על ידי טייס יחיד.

בטיסות מכשירים בלילה היה נהוג לטוס בזוג אלה אם מותקן טייס אוטומטי (ולא היה מותקן)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...