עבור לתוכן
Joel Strikovsky

ELAL Cost Index 2013

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם.
הבוקר הייתה לי שיחה ארוכה ומעניינת עם קברניט ותיק של ELAL והוא נידב לי את הפירוט המלא של Cost Index שבשימוש באלעל
נכון להיום (ינואר 2013).
ברצוני לשתף אתכם בנתונים לכל המעוניין.
אם אפשר אפילו לנעוץ פרסום זה, אני בטוח שהרבה יעריכו מידע זה.

אפרט ע"פ הצי הנוכחי של אלעל.

B737NG
Cost Index נע בין 15-31
כאשר כלל האצבע הוא טיסות קצרות משתמשות ב cost Index נמוך וארוכות בגבוה
דוגמה ע"פ מה שהוא מסר לי.
יעדים:
אתונה/סופיה (בולגריה)/קפריסין (בפוטנציה): 15-16
אמסטרדם/ברצלונה/מינכן: 20-31
במקרה של Delay ביציאה לדוגמה, משתמשים ע"פ חומרת העיכוב: בטיסות קצרות עד 25, בינוניות וארוכות עד 35 (לפעמים גם 36).

B772
Cost Index נע בין 55-71
כאשר כלל האצבע הוא טיסות קצרות משתמשות ב cost Index נמוך וארוכות בגבוה
דוגמה ע"פ מה שהוא מסר לי
יעדים:
אירופה: 55-65
ניו-יורק: 71
לוס-אנג'לס: 71
בנגקוק/הונג-קונג:71
במקרה של Delay ביציאה לדוגמה, משתמשים ע"פ חומרת העיכוב: בטיסות קצרות (אירופה) עד 65, בינוניות וארוכות עד "80".

B744
Cost Index נע בין 39-58
כאשר כלל האצבע הוא טיסות קצרות משתמשות ב cost Index נמוך וארוכות בגבוה
דוגמה ע"פ מה שהוא מסר לי
יעדים:
אירופה: 39-48
ניו-יורק: 58
בנגקוק:57-58
הונג-קונג:58-59
במקרה של Delay ביציאה לדוגמה, משתמשים ב 61 לכל היעדים הרחוקים

B752 (נחלה)
Cost Index נע בין 19-41
כאשר כלל האצבע הוא טיסות קצרות משתמשות ב cost Index נמוך וארוכות בגבוה
במקרה של Delay ביציאה לדוגמה, משתמשים ע"פ חומרת העיכוב עד 47.

הערה: ב 26 לנובמבר 2012, אלעל הוציאה את ה B757 האחרון משירות.
זה מיועד לאילו שעדיין משתמשים ב B757 בסימולטור.

B763
Cost Index נע בין 31-47
כאשר כלל האצבע הוא טיסות קצרות משתמשות ב cost Index נמוך וארוכות בגבוה
דוגמא ע"פ מה שהוא מסר לי
יעדים:
אירופה: 31-41
טיסות ארוכות יותר: 40-46
במקרה של Delay ביציאה לדוגמה, משתמשים ע"פ חומרת העיכוב עד 52.

כמו כן , אלעל משתמשת ב cost Index אחיד לכל אורך הטיסה, בשונה ממספר חברות שיש להם מדיניות של cost Index שונה לכל phase בטיסה. כגון:
Cost Index למהלך הטיפוס ו Cost Index שונה נגיד למהלך השיוט וכו.
באלעל אין כזה דבר, Cost Index נקבע אחד למשך כל זמן הטיסה, אלא אם כן יש איזה בלט"מ בדרך כמו עיכוב וכו. אבל לא באופן שותף.

פורסם

תודה רבה על המידע, חשוב לציין שבסימולטור כל התוכונות לחישוב ביצועים (TOPCAT, FSBuild וכו') משתמשות בCost Index של שמונים

בPFPX שעתידה לצאת אתה תוכל לבחור את הCost Index שלך

פורסם

לא רוצה להוציא את הרוח מהמפרשים, הכל נכון, יפה, מאוד מרגש ואמתי אבל בסימולטור הדלק הוא חינם וגם אם הוא לא, מחירו לא משתנה אז חוץ מלהרגיש אמתי כששמים ב CI ערך שבמציאות שמים, בפועל

האתגר האמתי אולי יהיה אם תנסו לטוס עם אותו CI תמיד אבל תבחרו את הנתיב הספציצי, הגובה והמהירות הספציפי שלנתוני העמסה/מז"א יתן את צריכת הדלק הנמוכה ביותר. אם תצליחו אני מאמין שההתרגשות תהיה גדולה יותר מלשים את אותו CI שאלעל שמים משיקולים שלהם.

 

מצד שני אני מבין אתכם, גם אני פעם לא הייתי ממריא בסימולטור בלי שעל הבריף להמראה לא כתוב אלעל או BA או כל חברה מוערכת אחרת, העיקר שיראה וירגיש אמתי אז אולי כל אחד צריך לעבור את השלב הזה...

 

העיקר, כחו את הסימולטור בקלות

פורסם

תומר, הרעיון הוא שיהיה עם מה להתחיל, CI היא התחלה טובה, זה דיי הבסיס שעליו אתה בונה את שאר האלמנטים על גביו כאשר מדובר על טיסה חסכונית.

דבריך על בחירת מסלול ומז"א וכו. ע"מ שייתן את צריכת הדלק הנמוכה ביותר, אינה סותרת את צורך ה CI בהתאם למציאות עד כמה שאפשר.

הם שני דברים שונים המשלימים תמונה מלאה אחת.

אז את ה CI כיסינו , אפשר לסמן V , עכשיו אפשר לעבוד על שאר האלמנטים שציינת.

פורסם

ה CI בכל מקרה לא רלוונטי למי שעובד עם כלי התכנון הקיימים היום,   הכלי תכנון לא עובדים גם היום לפי CI אלא לפי מהירות קבועה

737- 0.78 מאך

767- 0.80 מאך

747- 0.86 מאך

אם רוצים לטוס עם הפרופיל תכנון של FSBUILD ו שהוא יהיה מדוייק לא צריך בכלל להגדיר CI ב CDU אלא להכניס מהירות SPD MOD בדף השיוט ..

 בלי קשר ה CI לא שונה ממה שהיה בשנים הקודמוצץ קצת ימינה קצת שמאלה

פורסם

ה CI בכל מקרה לא רלוונטי למי שעובד עם כלי התכנון הקיימים היום,   הכלי תכנון לא עובדים גם היום לפי CI אלא לפי מהירות קבועה

737- 0.78 מאך

767- 0. 80 מאך

747- 0.86 מאך

אם רוצים לטוס עם הפרופיל תכנון של FSBUILD ו שהוא יהיה מדוייק לא צריך בכלל להגדיר CI ב CDU אלא להכניס מהירות SPD MOD בדף השיוט ..

 בלי קשר ה CI לא שונה ממה שהיה בשנים הקודמוצץ קצת ימינה קצת שמאלה

 

זאת מאחר לתוכנה הספציפית שציינת ודומים לה אין כל חשיבות כלכלית וחיסכון לחברת התעופה בתצרוכת דלק מול זמן תפעול מטוס, זמן חניה, צוות וכו.

לכן לא הטמיעו בה תכונה זו, אין צורך בה.

זה לא הופך אותה לתוכנה מקצועית יותר בגלל זה, רק לפשוטה יותר לתפעול למשתמש הסימולטור הביתי.

פורסם

דבריך אינם סותרים את השימוש ב CI ע"י רבים מאיתנו.

הן שתי גישות שונות בביצוע תוכנית טיסה.

האם יש חשיבות בחיסכון בדלק או לא.

אם אחד אינו מעוניין לקחת בחשבון אלמנט של חיסכון. אז קרי, מהירות קבועה לפי מה שתוכנה מקצועית זו או אחרת נותנת, היא הדרך.

אם אחד מעוניין לדמות מציאות ככל האפשר תוך כדי הוספת אלמנט של חיסכון, CI היא הדרך בנוסף.

פורסם

אני חושב שהדבר העיקרי והחשוב שניתן ללמוד מכאן זה שלכל אחד גישה שונה לסימולטור ולתחביב ואף אחד לא צודק/טועה וזה מה שיפה כאן!

תודה רבה על המידע, אני בטוח שזה מעניין מספר לא קטן של חברים פה!

פורסם

במחשבה שניה אני מעדיף שלא לציין את שמו וזאת מאחר ואני לא כ"כ בטוח עד כמה אלעל היו שמחים שמידע כזה מסתובב לו
בצורה פתוחה באינטרנט, הוא נידב לי מידע זה ואישר לי לפרסם זאת בפורום, אך בהחלט יכול להיות שזה היה בתמימות דעת ללא מחשבה של
השלכה כזו או אחרת.
בו נשאיר אותו מחוץ לזה.

פורסם

לידע כללי, זהו אותו קברניט שאחראי למידע שבשימוש הצביעות של ה 737NG ששוחרר ל PMDG לפני כיממה והמידע הועבר האלה גם באדיבות זה שיצר ושחרר את החבילה :D

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...