עבור לתוכן
Michael Avni

מה זה Prepar3D, ולמה אני צריך את זה?

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

 

בזמן האחרון עולה יותר ויותר נושא ה-Prepar3D, 

אז החלטתי לפתוח שרשור שיסביר קצת על הסימולטור הזה.

 

מה זה בעצם Prepar3D?

 

 

 

FSX (וגם FS2004) בנויים על מנוע שנקרא Microsoft ESP, 

מנוע אותו Microsoft נטשה באופן רשמי בשנת 2009, לאחר יציאת FSX SP2,

זה אומר שאין יותר עדכונים, אין שיפורים, אין תמיכה (לאחרונה סגרו גם את שירות GameSpy שאפשר מולטיפלייר כולל שיתוף קוקפיט)

 

היות ו- FSX הוא מוצר גרוע ומלא באגים, גם לאחר יציאת שני Service Packs,

אבל עדיין נחשב הסימולטור הכי ריאליסטי (אפשר להתווכח) והכי פופולרי (אי אפשר להתווכח),

החליטו בחברת Lockheed Martin (מהיוצרים של F-16, F-15 וכו') לרכוש את המנוע שנקרא ESP, ביחד עם קוד המקור שלו ולהמשיך לפתח אותו.

זו בשורה מאד משמחת לכל מי שמתשמש ב-FSX.

וכך בשנת 2010 עברו הזכויות, קוד המקור וחלק מהעובדים ממיקרוסופט ללוקהיד מרטין, השם שונה מ-ESP/FSX ל- Prepar3D והעבודה נמשכה ביתר שאת!

 

היום, שלוש שנים אחרי, אנחנו בגרסת 1.4, שהיא שיפור מ-FSX, אבל עדיין לא ה-שיפור שנדרש, השדרוג המשמעותי באמת אמור להגיע ברסת 2.0, שאמורה כנראה לצאת בקרוב (לפי שמועות בלבד)

 

כמה נקודות מעניינות לגבי P3D לעומת FSX:

 

  1. מנוע ה-ESP הורחב ליותר סוגים של כלי רכב, מלבד מטוסים, ישנן גם צוללות ועומק לים, צוללת אחת מגיעה עם P3D, אבל אני אישית עוד לא התעסקתי איתה בכלל
  2. הסימולטור אינו משווק ל"צרכי בידור" (לדברי LM), אלא לגופים גדולים בלבד המעוניינים ליצור עולם וירטואלי שאפשר לתרגל בו מצבי חירום, הצלה, תיאום בין כוחות שונים ועוד ועוד ועוד.
  3. עצם ההכרזה הזו של LM לגבי "צרכי בידור" אומרת כמה דברים משמעותיים:
    ​א. אין תמיכה מ-LM בכלל
    ב. אין הכרזות של תאריכי יציאה, אין מסיבות עיתונאים, אין מידע - בכלל
    ג. המחיר עד לאחרונה היה גבוה מאד ($500 לרשיון), עכשיו זה שונה, אבל נדבר על זה עוד מעט
  4. מסיבה לא ברורה, אין עדיין משימות, למרות שזה אמור להיות הליבה של P3D, זה עוד לא עובד
  5. אין מולטיפלייר (למרות שקיימת אופציה), למה זה חשוב לנו אם אנחנו טסים ב-VATSIM? כי אי אפשר לשתף קוקפיט, אי אפשר לטוס יחד באותו המטוס
  6. P3D תומך בShaders מתקדמים יותר, ולכן נראה טוב יותר
  7. P3D מנצל נכון יותר חומרה מודרננית, אבל עדיין לא באופן מספק
  8. לא כל מטוס יעבוד על P3D, אבל החשובים עובדים מושלם (PMDG/AXE/LVLD)
  9. שדות תעופה דיפולטיים ה-ר-ב-ה יותר מפורטים וכוללים Jetways, LM טוענים שהם עבדו על יותר מ- 24,900 שדות תעופה
  10. אין תפריט - עולה ישר לטיסה, לוקח זמן להתרגל ולא בטוח שנחשב שיפור, אבל זה המצב

נקודה נוספת חשובה ביותר:

 

כדי להתקין סינריז מסויימים, צריך להשתמש בכלי שנקרא Migration Tool

הכלי "מדמה" FSX מותקן, ובכך "עובד" על התוסף אותו מתקינים לחשוב שהוא מתקין על FSX, אבל בעצם מתקין ב-P3D

הכלי עולה בערך 10 יורו שווה כל גרוש

חשוב לציין: אם אתם רוצים לטוס ב-VATSIM (אני מאמין שכולכם עושים את זה), אתם חייבים את הכלי הזה, אחרת לא תראו מטוסים אחרים דרך FSINN (לא בדקתי את SB4)

 

מה המחיר?

 

נכון להיום מוצעים לרכישה 3 רשיונות שונים:

  1. רשיון מפתח - $10 לחודש
  2. רשיון "אקדמי" - $50 חד פעמי
  3. רשיון מקצועי - $200 חד פעמי

מה ההבדל ביניהם?

שאלה טובה.

 

אני התחלתי עם חודש נסיון עם Developer License עליו שילמתי $10,

אחרי שעה היה לי ברור שאני לא חוזר אחורה ורכשתי את ה Academic License ב-$50

אין הבדל בין הגרסאות (מלבד זה כשתוב Academic License בפינה הימנית העליונה של המסך, לא מפריע)

אולי ל PRO יש הבדל, אבל אני לא מבין מה הוא, גם אחרי שקראתי את הטבלאות של LM , אני חושב שאין הבדל מבחינת התוכן, אלא רק במחינת תנאי השימוש, תקנו אותי אם אתם מבינים אחרת

 

Pro & Cons

 

Pros:

  1. שדרוג של FSX (כבר שווה את הכסף)
  2. יצאו עדכונים בעתיד, להבדיל מ-FSX
  3. תומך בחומרה חדשה בצורה משופרת
  4. FPS טוב יותר במעט, אבל אפשר להתווכח על זה...
  5. נראה טוב יותר, מפורט יותר
  6. זה העתיד, שלא יהיה לכם ספק
  7. שדות דיפולטיים מעולים
  8. אפשר להתקין את כ-ל התוספים של FSX
  9. בתיאוריה אמורים להיות טנקים, רכבי כיבוי, ספינות וצוללות, אני עדיין לא ראיתי כאלה
  10. ישנה ערכה להכרת פוטוריל כולל מדריך וידאו (מבלבל) וקישורים להורדת כל ארה"ב ב LOD16
  11. ועוד ועוד ועוד

Cons:

 

  1. אין משימות, למרות שאמורות להיות, סביר להניח שבעתיד יהיו המון תוספי משימות, כי האופציה קיימת אבל ריקה מתוכן
  2. אין את בית הספר לטיסה שיש ב-FSX, לי אישית זה חסר, אהבתי אותו ואת המשימות
  3. אין תמיכה רשמית, אבל היי, גם ל-FSX אין...
  4. השימוש עדיין לא רחב, לכן יש פחות מידע ברשת על בעיות שקשורות ל-P3D ספציפית, אבל אפשר להתמודד ם אתם משתמשים מתקדמים
  5. אין גרסה פרוצה, אבל היום זה כבר לא יקר לרכוש רשיון
  6. צריך "לעבוד" על תוספים מסויימים כדי שיותקנו כמו שצריך
  7. לפעמים צריך לרכוש "מתאמים" לתוכנות כדי שיעבדו עם P3D, כמו למשל REX שדורש רכישה של תוסף בעלות של $5 כדי שיעבוד עם P3D, גם אם יש לכם גרסה פרוצה (רחמנא ליצלן), וכמו ה-Migration Tool שפותר את רוב הבעיות, ולכן הוא ח-ו-ב-ה
  8. מרגיש כאילו לוקח לו יותר זמן לעלות מ-FSX, זה לא מדעי, אבל יש הרבה זמן לתהות על הנקודה הזו כשמסתכלים על האחוזים רצים, או הולכים...

 

לסיכום:

 

אני מאד ממליץ על P3D, שיהיה ברור!

כל דבר שיהוה עדכון ל-FSX הוא מבורך בעיני, נראה לי מגוחך שגם אחרי SP2 לא נפתר באג דבילי כמו ללחוץ קליק באמצע החלון במקום על OK כשמתקינים סינרי, אבל היי - זה מיקרוסופט...

ברור לי שכל קהילת FSX תתקדם ל-P3D בעתיד הקרוב, אז תתחילו לחשוב בכיוון...

כל התוספים החדשים יוצאים FSX/P3D ולא FS9/FSX כמו בעבר, אז ברור גם ליוצרי התוספים לאן נושבת הרוח

 

אני מאמין שגרסה 2.0 תהיה שיפור אמיתי ומשמעותי, ואז תהיה כנראה נהירה רצינית ל-P3D

 

אני כבר עשיתי את הבחירה, עכשיו תורכם...

www.prepar3d.com

 

פורסם

מיכאל תודה רבה על השיתוף!

העניין הוא שכך דיברו ומדברים על X-plane 10 שגם שם יוצאים תמיד עדכונים, ושזה הסימולטור הבא של כולם והכי מקצועי שיש. כל אחד ודעתו כמובן.

לי אישית אין ניסיון עם P3D, אך עם מה שקראתי עליו בפורומים השונים, הרבה אומרים שעם כל התוספים השונים שיוצאים ל fsx, אין שוני משמעותי בין הסימולטורים ולכן השינוי אינו ״לחוץ״ למשתמשי fsx.

אני מקווה שעם העולם המודרני שלנו, מישהו ירים כבר את הכפפה ויבנה סימולטור הרבה יותר מקצועי ממש שיש היום.

פורסם

מיכאל תודה רבה על השיתוף!

העניין הוא שכך דיברו ומדברים על X-plane 10 שגם שם יוצאים תמיד עדכונים, ושזה הסימולטור הבא של כולם והכי מקצועי שיש. כל אחד ודעתו כמובן.

לי אישית אין ניסיון עם P3D, אך עם מה שקראתי עליו בפורומים השונים, הרבה אומרים שעם כל התוספים השונים שיוצאים ל fsx, אין שוני משמעותי בין הסימולטורים ולכן השינוי אינו ״לחוץ״ למשתמשי fsx.

אני מקווה שעם העולם המודרני שלנו, מישהו ירים כבר את הכפפה ויבנה סימולטור הרבה יותר מקצועי ממש שיש היום.

 

עולם הסימולטורים הביתיים מתחלק בין משתמשי MSFS לבין משתמשי X-Plane, כשאף אחד לא יודע מה המספרים המדויקים, אבל אם אני צריך לנחש, הייתי אומר שהיחס הוא בסביבות 80-20, אבל זו הערכה בלבד

אפשר להתווכח שעות אם XP  עדיף על FSX, אבל פה P3D נבדל מ XP, בגלל שהוא בעצם פיתוח של FSX, וכל אלפי התוספים שעובדים על FSX יעבדו על P3D, מה שנותן לו יתרון ע-צ-ו-ם על XP,

אל תשכח שאנחנו מדברים על XP10, המוצר הזה קיים כבר שנים רבות, זה לא משהו חדש שצץ בשוק, אבל אני יכול לספר לך, שעד לפני חצי שנה לא היה Airliner ב XP, וגם עכשיו אין שום דבר מלהיב...

 

אתה גם יכול לקרוא בפורומים של יצרני התוספים המובילים שאין להם שום כוונה לפתח ל XP, נהפוך הוא, כל התוספים החדשים מותאמים ל P3D

 

אני חושב שזה אומר הכל

פורסם

נושא ה P3D ל חדש, אגב בנתיים לפי ששמעתי מאנשים בארץ שניסו אותו הביצועים שלו יירודים יותר בהשוואה ל FSX, אולי גרסאות חדשות יהיו טובות, בנתיים הסימולטור הזה לא מבושל מבחינת כמות ואייכות התוספים.

פורסם

נושא ה P3D ל חדש, אגב בנתיים לפי ששמעתי מאנשים בארץ שניסו אותו הביצועים שלו יירודים יותר בהשוואה ל FSX, אולי גרסאות חדשות יהיו טובות, בנתיים הסימולטור הזה לא מבושל מבחינת כמות ואייכות התוספים.

זה עניין של הגדרות, בדיוק כמו ב FSX

לגבי התוספים, אפשר להתקין את כל התוספים של FSX, אז מה לא מבושל?

 

אפשר לומר שהוא לא מהווה שיפור גדול, אבל "לא מבושל" הרבה יותר מתאים ל FSX מאשר ל P3D

פורסם

בו נגדיר את זה ככה : לא סתם הקהילה הכבדה עדיין לא אימצה אותו, לגבי ביצועים דיברתי עם כמה חבר'ה שניסו אותו והם קיבלו  ביצועים פחות טובים משמעותית מאשר FSX ( הקונפיגורציה והטוויקים  זהים לחלוטין)

שלא יהיה ספק , כנראה P3D זה העתיד , אבל אנחנו עדיין לא שם.

יותר מיזה כלי ההמרה שציינת טובים ככל שיהיו, עצם העובדה שחברה כמן PMDG לא תומכת בזה באופן רישמי זה בעייתי מבחינת ממשק  חברה- לקוח (משתמש)  למי שקונה את המוצרים האלה .

פורסם

!i have used both Xplane10 and P3D, they are a worlds apart


 


i have also experienced significant performance drop in P3D compared to FSX


i believe i know why this has happened


 


yes the tweaks and settings are exactly the same


but with some improvements in P3D


 


here's where i went wrong


 


once i grasped the two are the same


!i immediately went in to the setting section


and moved all sliders to where they are in FSX


all the way to the right


THAT'S WRONG


 


that's what caused performance diff compared to FSX


P3D settings although look very much like FSX


they are enhanced settings; fit for today's performance


 


for example: Max LOD radius (first slider) in FSX is 4.5 mile


in P3D the full slider pulls a 7 mile radius, almost twice FSX's radius


making this tiny change will obviously take a huge toll with the same hardware


 


there's no magic with newer sim's, just the ability to do more


as it stand; today's hardware just getting close to max out FSX performance


let alone P3D's updated core


 


you can still get a legal FSX copy today under $20


light years away from P3D's $199 equivalent full lic costs


פורסם

There is no need to buy the $200 version

Academic is good enough

I don't think there is a difference between the two

I haven't seen ANY changes from Dev to Academic

Anyway there is really no point in comparing P3D to XP10,

It's really not the point

The bottom line is, If you are using FSX, P3D is a minor upgrade ATM

But just like I said - I am willing to pay good money for ANY update to FSXs core

I have been suffering from FSX bugs for years and for me it is a true progress

I am sure V2.0 will be what 1.0 was supposed to be

But only time will tell

פורסם

I am a User of P3D, been in it for over a year by now.

1st of all there is no difference whatsoever between the academic version and the developer/pro version apart from the very small hardly noticeable watermark on the upper right corner.

I also went the same path as Michael did, by buying one month the developer version , it was my POC

.POC = Proof Of Concept

after I saw everything is working I purchased the academic version.

the Migration tool by flightsim.ee is an essential when running P3D.

I have yet to come across any add on that does not work on my P3D when using the Migration tool .

I use SB4 , works great.

to overcome the issue of not having a menu in P3D, one could use the free tool under the name of SimLauncher.

this is even better then having a menu, it is also working with FSX and it is a free tool.

 

OMM issue still exists on P3D like in FSX, well this is less FSX/P3D issue, it is a limitation of any 32bit application, which is limited to 4GB VAS

it will never really be fixed until they move P3D to native 64bit which we know for a fact that it is not planned on the release of P3D v2.0.

 

BTW - ruining FSX in DX10 preview mode significantly reduces OMM issues in FSX as it pages a lot of the graphics to the Display card memory pool under the Driver's process releasing FSX VAS , just an FYI

 

The down side.

that is a heavy one:

I experience nearly half the FPS with P3D as apposed to what I used to get with FSX on the same rig, no mater what tweaks I run.

it's a hefty price to pay for many of us, personally I am willing to accept this penalty, however it is still flyable on my rig.

 

Is it worth while Migrating to P3D?

I am not sure the answer is a straight yes.

it's  more of a personal opinion.

you must look at P3D in it's current situation like FSX w/SP3 rather then FSX v2.

what is known for sure and was declared by LM which could also impact on your decision rather to migrate to P3D now or not, is once P3D v2.0 is released, it will not be a free upgrade to P3D v1.x users.

P3D v1.x users will have to purchase a new License, it would probably be discounted for P3D v1.x users however.

we don't know the price and discount at this point, hence it might be worthwhile waiting for the release of v2 and not purchase the current version right now just to find ourselves in 6 months time purchasing the v2 License as well.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...