עבור לתוכן
Elad Zeierman

***קורס זרימת טיסה - 737-עידכון שיעור 3 עמוד 4***

Recommended Posts

פורסם
שלום לכולם בעוד שבועיים  ייפתח קורס זרימת טיסה בשידור חיי באינטרנט (תאריך שיעור ראשון יינתן לקראת אמצע שבוע הבא)

הקורס מבוסס על סילבוס ה 767 שהועבר לחברי ואטאיל באלעל ועבר הסבה ל 737, החומר ושיטת הלימוד מבוססים על קורסי ההסבה האמיתיים שמועברים באלעל, ונכתב בשיתוף איתם

 

הקורס ישודר דרך האינטרנט בשילוב עם טים ספיק כ- 3 שיעורים

 

תנאי השתתפות בקורס:

1. יידע בטיסת מכשירים קלאסית- מומלץ

2. היכרות עם מערכות ה737 מומלץ מודל NGX- מומלץ

3. היכרות עם ספרות המטוס (FCTM, VOL1,2, QRH)- מומלץ

4. חובה- חבר פעיל בואטאיל קודם לפרסום הודעה - לצורך העניין חבר פעיל מי שטס או פיקח בחודש (לפני פרסום הודעה זו)האחרון לפחות 3  שעות או יקיר חטיבה, חריגים באישור שלי.

 

 

המועניינים בהשתתפות לשלוח מייל בצירוף מספר ווטסים :ezman1@gmail.com

 

הבהרה חשובה: לקורס ייכנסו רק מי שהרשמתו אושרה, ערוץ השידור של TWITCH  וחדר הטים ספיק יהיו נעולים בססמא, השיעור לא ייוקלט ויישמר בערוץ משיקולים אישיים.

סילבוס זרימת טיסה 737- VATIL- יוני/יולי 2013

 

אוטומציה
  1. מצב ROLL
    1. HDG SELECT- תכונות- משיכת סיבוב מעל  180, הבדל בין HDG  ל – TRK
    2. LNAV- מבוא
  2. מצבי אף
    1. חלון ALT  ומצב ALT AQUIRE- בעיות תפעול במצב זה
    2. ALT HLD- תכונות ותפעול
    3. V/S-, תפעול, בעייתיות המוד- חוסר בהגנות
    4. LVL CHG- הדגשה כמוד מהירות, יתרונות בהגנות, מצבי FMA – מנוע בטיפוס והנמכה, שימושים בחלון מהירות לטיפול בבעיות עודף פוטנציאל.
    5. VNAV- שיטות לטיפול בעודף פוטנציאל מצבי VNAV SPD/PTH/ALT – דרכים לשליטה בפרופיל ההנמכה והטיפוס, תפקוד באג מהירות, קורלציה עם מצב LNAV
    6. SPD HLD- כולל ייחוס ליציאה ממוד אנכי אחר
  3. המראה
    1. המראה- כוח מלא מול שיטות הפחתת דחף
    2. שלבי ההמראה- מצבי FMA, יציאה ממצב ומעבר לטיפוס
  4. APP
    1. כניסה למצב (LOC  ראשון)
    2. ביטול גישה- איפוס מערכת
  5. GA
    1. מצב אופקי ואנכי, טיפוס ב 2000 רגל
    2. משמעות של לחיצה על TOGA  פעמיים
    3. תרגולת- יציאה ממצב ומעבר למצבים אופקים ואנכיים, ביצוע AFTER T/O
זרימת טיסה

 

  1. מבוא לשיגור טיסה:
    1. בסיסי- התחשבות במגבלות
    2. ביצועי המראה
    3. LOAD SHEET
  2. תדרוך+ ATIS
  3. הכנת קוקפיט
    1. OVH
    2. MCP + עזרי נייווט
    3. רדיו, טרנספונדר
    4. PEDSTAL
    5. CDU
    6. באגים
    7. CHECKLIST
    8. קלירנס
  4. דחיפה והנעה
  5. דחיפה
  6. BEFORE S/U
  7. Before Taxi
  8. BEFORE T/O
  9. חלוקת תפקידים PF-PM
  10. שלבי ההמראה – ניתוח
  11. מעבר למצב טפוס+ חלוקת עבודה
  12. AFTER TO
  13. שיגרת עבודה
  14. הכנה להנמכה ונחיתה
  15. לפני הנמכה – צ'קליסט הנמכה
  16. הערכת פוטנציאלים
  17. תזמון הורדת מדפים
  18. המראה
  19. שיוט
  20. הנמכה

 

  1. נחיתה
    1. כניסה לגישה- גרף גישה סטנדרטית
    2. תיזמון הורדת מדפים+ קריאות
    3. התייצבות על ILS\גישת ראיה
    4. ביצוע צ'קליסט+ החלטה על מדפים 30-כתלות באורך הגישה
    5. נחיתה
  2. פינוי
  3. הכנה  לכיבוי מנועים
  4.  צ'ק ליסט כיבוי

 

 

פורסם

אלעד תודה,

 

קודם כל ואלעד רשם מיועד לחברי חטיבה בלבד !

שנית, אלעד לא הזכיר אבל כמובן משולבים Real world procedures של חברת אל-על.

 

בקיצר, שווה ! :good:

פורסם

מדוע המגבלה של השתתפות בקורס?

נראה מאד מעניין ומוסיף לידע

אני לא עומד בקריטריונים (3 שעות טיסה בואטיל בחודש הקודם) וחבל לי להפסיד את החוויה הזאת

חיים שלום, אסביר לך בדיוק מדוע המיגבלה

למרות שאינני חבר צוות אבל ממיקמי המקום הזה שנמצא אצלי בדם כבר שנים רבות, אחד הדברים שיש לי מחוייבות כלפיו זה בין הייתר שמירה על האינטרסים של המקום (ואטאיל/ ווטסים), איך זה בא ליידי ביטוי כאן?

להיות חבר ווטסים וואטאיל לא עולה כסף, הרישום  לוקח 3 וחצי שניות בדרך כלל והיוזר שלך יכול לשכב לדעתי עד חצי שנה ללא פעילות, האינטרס שלי  זה לתרום לפעילות/ החטיבה והרשת.

מרקם החברים הרשומים כאן מכיל את סוגי האוכלוסיות הבאות מלבד אותם חברים פעילים שטסים: חברים שלא פעילים שנים ונמצאים כאן רק לטובת הפורום ופריוולגיות בסיגנון הקורס הזה או פעילויות אחרות, חברים מרשתות מתחרות שאת כל טיסותיהם או שעות הפיקוח,עושים ברשתות אחרות למרות שהם רשומים כאן, ושוב המטרה להנות רק מהפריוולגיות האלה.

האינטרס שלי זה בין הייתר להישתמש בכלי הזה לצורך שימור ושיפור הפעילות כאן (בלי קשר לאקט החינוכי אני מלמד משהו שאני מעוניין שתשתמשו בו), יש לי כאן מוצר ואני מתנצל מראש על השחצנות, שאין אותו לאף גוף בקהילות בארץ- השתלמות שמבוססות על העולם האמיתי וניכתב עם אנשים כאלה ואני מעוניין לתעל בין הייתר לטובת אינטרסים כאלה או אחרים של החטיבה והרשת עצמה.

זה לא הפעם האחרונה (ועקרונית גם לא הראשונה) שאנחנו מעבירים קורס כזה ובפעם הבאה אותן קריטריון פעילות יופיע ואולי אפילו יוחמר.

 

דבר נוסף כתבתי במפורש שאני מאשר חריגים,  לפי קריטריונים מסויימים , יש לי במייל כבר כאלה שעדיין לא הזדמן לי לבדוק אבל תשלח גם אם אתה מעוניין ואני בודק כל מקרה לגופו.

פורסם

שימו לב אני מקווה עד שישי בערב , לאשר את כולם בגדול מי שלא אשלח לו מייל גג עד ראשון בערב עם בעייתיות ברישום -> מאושר אוטומאטית

 

לאלה שלא ייאושרו-> במידה והקורס יתנהל מבחינת טכנית וכללית בצורה מספקת מבחינתי אני ככל הנראה אפתח עוד אחד בסוף הקיץ קריטריון הפעילות יהיה קצת שונה, אבל סך הכל אותו פרנציפ,

 

אישית אני מקווה שצוות החטיבה ייאמץ גם את השיטה הזאת לארועים אחרים שנמצאים בקנה ( ויש )-אני אדבוק בה בשלב זה -מבחינתי גם להריץ קורס ל 6-7 אנשים בלבד

 

דבר אחרון- להזכירכם זאת  פעם ראשונה שאנחנו מנסים כזה דבר יכול להיות שבמהלך השיעורים יהיו שינויים טכנים בהתנהלות והתאמות לכן תדרש גם סבלנות.

 

 

נ.ב אפשר עדיין להרשם גם אחרי יום ראשון..

פורסם

שלום לכולם

נשלחו מיילים עם  אישור / דחייה  לכל בקשות הרישום מתוך 23 נרשמים- 18 אושרו מתוכם 5 בצורה חריגה

במידה ולא קיבלתם את אחד המיילים פנו אלי,

הקורס יתקיים  בשבוע הבא (יום יפורסם בהמשך) בין השעות 19:00 ל 22:00

השיעור יתקיים בתנאי ש- 10 מתוך 18 הנרשמים יופיעו

מי שהרשמתו נידחתה- קורס נוסף בתחילת ספטמבר

פורסם

יש לנו הערכה כבר בכמה מפגשים מדובר ובכמה זמן כל מפגש?

מבחינת זמנים רשמתי למעלה 19:00-22:00 הערכה - כ -3 שיעורים

יום יפורסם עד אמצע שבוע

פורסם

שלום לכולם

השיעור הראשון יתקיים ביום שני הקרוב 3.6

משעה 18:45- עד 22:00

כל מי שאושר נא להתחבר לשרת הטים ספיק החטיבתי ולא לאחר !

 

ייתכן ושיעור נוסף יהיה  השבוע ביום רביעי

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...