עבור לתוכן
Tomer Haim

רשמים מ A2A ססנה 172

Recommended Posts

פורסם

טוב חברים, אחרי בדיקה ראשונית על פניו נראה מטוס מאוד מעניין.

 

אני יתחיל מהחסרונות כדי לשמור את היתרונות (ויש הרבה) לסוף:

 

1. המטוס רגיש מידיי בציר העלרוד ומיקום עיני הטייס לא מדוייק (ניתן לתקן)

2. חסר למטוס אפקט קרקע, PFACTOR וזוית ההחלקה לא מספקת. (ניתן לתקן)

3. לפעמים בהחלפת מבטים ובתזוזת ראש הטייס הפריימים יורדים ומתייצבים לאחר מס שניות (בואו נקווה שזה לא יקרה לכם תוך כדי טאצ' אנד גו)

4. למרות ש A2A עקפו את המנוע הדיפולטי של הסימולטור במליון תחומים כמו מד סל"ד, הם עדיין השאירו מכשירים חשובים יותר כמו מד שעור נסיקה והנמכה, מד שעור פניה והטייה, פנל אאודיו ומכשירי VOR משועבדים למנוע הדיפולטי של הסימולטור וחבל... (לא ניתן לתיקון)

5. יש כמה דברים ברי תיקון בקשר להתנהגות המטוס

6. לא אהבתי את הסאונד של המנוע, אם כבר הם בקטע של אפקטים, חסרים הצלילים הנובעים מהפרופלור בתחילת ריצת המראה

7. קורה בכל המודלים של A2A, לא ייודע איזה אלגוריטם הם מפעילים בנגיעה אבל בדיוק בנגיעה יש קפיצת פריימים מעצבנת

8. משהו לא בא לי טוב עם התגובות של מצב האף והשפעת כוח המנוע על מומנט העלרוד, נראה כאילו שכשהמטוס מקוזז לשיוט ההגה מאוד רגיש משהו ממש מוזר פה

9. מד המהירות מראה מהירות אויר מכשירית מתוקנת במקום מהירות אויר מכשירית

 

עכשיו הכיף מתחיל: (הדגשתי את הדברים החשובים לי)

עם ההפעלה הראשונה של המטוס ניתן לראות איכות מאוד גבוהה של גרפיקה ומודל מכווון להענקת התחושה שאכן באמת אתה בתוך מטוס עם כל הבדיקות החיצוניות וכל האלמנטים הנחוצים ליצירת תחושה נעימה ומעניינת.

הדבר הבא ששמתי לב הוא שסוף סוף!!!! אחרי שעברנו את המטוסים הדיפולטיים ואת קרנדו ואת FLIGHT1 למישהו היו ביצים לעוות טיפה את המודל לטובת הנוחות של המבטים מהחלונות הצדדיים.

אני אסביר: במטוס האמתי כשהראש זקוף, אם נסובב את הראש שמאלה או ימינה 90 מעלות, מול העיניים שלנו יהיה הקיר שמעל החלון  וכדי להסתכל מבעת לחלון, יהיה עלינו לכופף טיפה את עמוד השדרה.. בסימולטור כל זה נעשה על ידי צרוף מקשים ובמקום להטיס את המטוס אנחנו צריכים לפתח יכולות שאינן בשימוש במציאות. A2A עיוותו טיפה את המודל ופתרו את הבעיה.

מבחינתי, זהו היתרון העצום ביותר במודל של A2A אבל יש עוד:

 

1. אני חוזר בי מהתלונה שהם יצרו דווקא דגם R שהוא פחות פופולארי. יש שם אפשרות להחליף את המנוע והפרופלור ל180 כוחות סוס כמו דגמי S ובעצם מקבלים דגם R עם 180 כוחות סוס שהוא בדיוק כמו CWR עם סקלה עד 2700 סל"ד כמו ב 172 נורמאלית. אבל גם מתאים ל CWK, CWH, CWI (אז תכינו את הצביעות חח)

2. מאוד אהבתי את הצלילים של המתגים ושאר החלקים בתוך המטוס, תוך כדי הסעה וגם באויר

3. צפצפת ההזדקרות עובדת 5-10 קשרים לפני ההזדקרות ומשמיעה צליל מדוייק.. אם היה אפשר להגדיל לה את הרגישות, הייתי שמח

4. בכל הקשור להתנהגות ידית התערובת, עשו יפה ועקפו כל אלמנט דיפולטי רעועה שהיה בסימולטור

5. ניתן לבצע FARWARD SLIP ולגרום למטוס לאיבוד פוטנציאל על ידי הורדת אף חריפה בגלישה

6. ניתן לסחרר את המטוס והוא עושה את זה ממש יפה

7.  אמנם מכשירי VOR ו DME מקבלים נתונים דיפולטיים אבל הם יצרו DME שאינו משועבד למכשיר כלשהו ובעצם יוצר מקלט שלישי משל עצמו בעל טווח קליטה מתאים ל UHF (ככה זה צריך להיות)

8. כל מכשירי האויוניקה עובדים מצויין ומאוד מדוייקים

9. התנהגות המטוס הכללית (חוץ מתיקונים קלים) היא יותר מבסדר, ניסיתי ללכת סביב עם הרמה של כל המדפים בבת אחת ופגשתי את המסלול...
*** את זה כתבתי לפני שהבנתי שלוקח למנוע 100 שנה להגיע להספק הדרוש ב2 הכיוונים... ממש לא טוב) ***

10. אהבתי מאוד את תאורת הלילה

11. על הקרקע המטוס מתחיל לזוז גם בכוח של 1000 סל"ד...מצויין

 

 

שאר הגימיקים של בדיקות חיצוניות, מוסך וכו פחות מדברים אליי.

 

לסיכום: רואים שהשקיעו זמן רב בפיתוח, זהו מטוס שמתאים נהדר לחניכי IFS במיוחד לאלו שמעולם לא נכנסו לתוך ססנה 172. התחושות שהוא יוצר, מצויינות

פריימים לעיתים נפגעים ועלולים להזיק לטייסים במציאות שמנסים להטיס סימולטור כך שלא הייתי ממליץ על המטוס הזה למי שיש פחות ממעבד I7.

סה"כ, המטוס עובר אצלי בציון גבוה במיוחד

 

 

תיקון להבעיות ההתנהגות כולל הגה גובה - ובנוסף הוספתי מוד LEFT SEAT

https://www.dropbox.com/s/lxia9e1fz1ropo0/A2A_C172.ZIP?m

פורסם

המטוס מאוד יפה, אך היוק שלו מאוד רגיש, מישהו ניסה לשחק עם הגדרות הרגישות?

אם אין לכם יוק ססנה אז הוא יהיה רגיש יותר.

סיקור נהדר תומר. טסתי עליו וראיתי שהוא מצוין ועובד נהדר. אני מעדיף אותו על ססנות אחרות ממש לא בגלל הגימיקים הקטנים למה כי יש לו התנהגות טובה וסאונד שלא הייתי יכול להפסיק לשמוע.

פורסם

נשמע מעניין.

תודה על הפירוט.

לגבי חניכי IFS, לא ניתן להכניס אותו מהסיבה שהמטוס הנל בתשלום ולא ניתן לבקש מהחניכים לקנות.

המטוסים צריכים להיות זהים.

פורסם

אם אין לכם יוק ססנה אז הוא יהיה רגיש יותר.

סיקור נהדר תומר. טסתי עליו וראיתי שהוא מצוין ועובד נהדר. אני מעדיף אותו על ססנות אחרות ממש לא בגלל הגימיקים הקטנים למה כי יש לו התנהגות טובה וסאונד שלא הייתי יכול להפסיק לשמוע.

טסתי עם יוק CH וההגה גובה עדיין רגיש מאוד, סה"כ אחלה מטוס

פורסם

http://a2asimulations.com/forum/viewtopic.php?f=108&t=35754

פתרון לרגישות.

 

בכל מקרה ברגע שיהיה לי זמן לטוס (תיכון+בגרות+מגמת מוזיקה+מגמת פיזיקה+פעיל בחלה"ט=0 זמן) אני לא הולך לצאת מהחדר עד הודעה חדשה...

עד אז, שיעורים, שיעורים, פעולות ועוד שיעורים.

פורסם

טוב חברים אני התייאשתי, אתמול עד 3 בלילה והיום עד עכשיו.

שיתקנו את המטוס שלהם בעצמם.

סבבה, גימיקים, רעשים, צלצולים ורעידות אבל הדבר הבסיסי, יציבות במישור העלרוד אין.

ועד שהצלחתי לסדר את הרגישות המוגברת שאגב התגברה רק מתי שהמקזז היה במצב של ישרה האופקית,

אז הגעתי למצב שלא צריך לקזז בכלל בין מצבים.

המנוע עצמו מגיב ממש לאט (לוקח לו שנה לייצר כוח), והוא גם בקושי משפיע על מומנט העלרוד

הדבר הכי טוב אצלם הוא המודל הויזואלי שהוא באמת מצויין.

פורסם

תומר ראיתי את ההודעה שלך בפורום תמיכה שלהם ואני רואה שיש מענה והם יבדקו את הנושא. יש משהו אחד שלא הצלחתי להבין אצלך. אתה תמיד מדבר על עניין ״מבט הטייס״ ואני לא מבין איך אתה קובע שזה לא נכון כאשר לכל טייס יש נקודת מבט שונה מהסיבה שגובה הטייס מאוד משנה את נקודת הראייה וזה תמיד יהיה שונה בין טייס לטייס. אתה צריך להבין שאין דבר כזה נקודת מבט אחת ו/או קבועה. זה תמיד יהיה שונה וכל אחד יתאים את המבט לפי מה שנוח לו. בתיקונים שעשית לחלק מהמודלים אני יכול לומר לך שהרבה פעמים נתקלתי בנקודת מבט שלא הייתה לי נכונה ונוחה. יכול להיות שאחת הסיבות שאתה עושה זאת היא כי אתה לא משתמש ב TIR שזה משנה את כל התמונה.

פורסם

אבל טייס לפי ההגדרה חייב להיות 1.85 מ' ולשקול 77 ק"מ (ועם שיער שטני אבל רק בראש). סתאם...

 

העניין אצלי במבט טייס זה מיקום מסויים של העיניים בהם ניתן לראות טוב מקדימה לתצורת VFR או נחיתה וגם ניתן לראות את השורה העליונה של המכשירים (מד מהירות אופק וגובה). והרעיון שיהיה מבט קזה הוא שמכל מצב בו הפננו את העיניים של הטייס, בקליק אחד ניתן לחזור למיקום וזוית הראש בזמן נחיתה למשל... המצב הדיפולטי של VC הוא זוית עיניים 0 וזה לא נכון.. תמיד יש איזושהי זוית נמוכה - תלוי במטוס.

 

בקשר ל TIR אני זוכר מקרה בו לא טסתי כמה שבועות וכשרציתי לקזז בנחיתה, לחצתי על ה PTT עם יד שמאל במקום לשלוח יד ימין ולקזז רק כי הייתי רגיל מהסימולטור

וזה בלי הסיפור של טייס נוסף שהסתכל על החלק העליון של השמשה הקדמית רק כי רצה לדעת מה הרוח!!!, לא המצאתי את זה, זה היה, בסימולטור אנחנו טסים הרבה יותר מבמציאות ואיתו אנחנו מפתחים הרגלים שעלולים להיות שגויים. אני יודע ש TIR נוח וסך הכל התזוזות הן קטנות אבל המגמה שהראש הולך שמאלה והעישונים ימינה לאורך זמן ואני מדבר על שנים, לא יודע מה התוצאה רק הזמן יגיד את שלו בדיוק כמו קרינה סלולרית.

בינתיים וזו לא המלצה לכלל, אני לא אתן לסימולטור לפגוע לי בכלים בהם אני משתמש כדי לטוס חחח

פורסם

לדעתי, אנשים סתם מגזימים.. יש סף מסויים של "לשלם רק כדי להיות בטה טסטר" אבל אני לא חושב ש A2A עברו את גבול הטעם הטוב בכלל.

 

לכל מוצר יש חבלי לידה...

פורסם

טוב, תיקון סופי של כל המטוס עם ההתנהגות שלו

https://www.dropbox..../A2A_C172.ZIP?m

 

שמעו, יש דברים שאין ברירה חייבים לקבל אותם כמו שהזניחו מכשירים מסויימים ושלמנוע לוקח 100 שנה להגיע להספק הדרוש (ב2 הכיוונים)

 

כנראה שיש מחיר לגימיקים בכל זאת

פורסם

אני התבאסתי נורא מההצפה לפני הנגיעה ומהירות הנחיתה. זה לא כמו במציאות ומהירות הנגיעה נמוכה מאוד ביחס למציאות. עוד משהו שקרה לי ולחבר מס׳ פעמים בגבהים של 5 ומעלה, שפתאום המטוס מושך את עצמו למטה ללא כל סיבה, אין שליטה על ה TRIM ואם מושכים הגה גובה, המטוס מאבד מהירות ופשוט לא שומר על הגובה. זה משהו ממש מוזר. בנוסף מסיבה כלשהיא ה GPS שניתן לתלות בצד שמאל אינו נדלק. אשמח אם מישהו ידווח על בעיות דומות.

פורסם (נערך)

תודה תומר, אני אבדוק ואעדכן.

 

טוב, לאחר בדיקה ההערה שלי היא שציר העלרוד וציר הגלגול "קשים" מידי ביחס למציאות. הייתי שמח אם תוכל להוסיף טיפה רגישות להגאים.

דבר שני, עדיין צריך לתקן את עניין ההצפה לפני הנחיתה, המהירות עדיין נמוכה מידי בנגיעה (בין 40 ל 50 קשרים).

נערך ביום על-ידי Barak Zohar

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...