עבור לתוכן
amir friedland

LLET PROC' NOTAM - 26.05.14

Recommended Posts

פורסם

החל מתאריך ה 28.05.14 בשעה 00.00 Z ייכנסו לתוקף ההליכים הבאים בשדה התעופה אילת .

 

באילת :

גישות :

KITOR Y VISUAL RWY 21
RODED VISUAL RWY 03
DAKAR VISUAL RWY 03 
NESICHA VISUAL RWY 03

 

יציאות :

VIS HADAR Z RWY 21

VIS HADAR Y RWY 21

 

פקחים שימו לב ! בכל הליכי ה VISUAL החדשים באילת ישנה מגבלה המאפשרת רק למטוס אחד לבצע את ההליך באותה העת.

 

.דפיות זמינות באתר רת''א. ( הלינק עודכן גם באתר החטיבה ).

פורסם

אתמול בהשגחה על עובדה עלתה סוגיה מעניינת לגבי הנוהל של מטוס אחד מבצע RNAV.

דמיינו את המצב הבא, מטוס נמצא בתהליך RNAV באילת בשלב הפיינל באותו הזמן מתקרב מטוס נוסף ל KITOR כדי להתחיל תהליך RNAV, על פניו נראה שהמטוס הראשון יספיק לפנות בבטחה ואין צורך להכניס את המטוס הנכנס להמתנה ב KITOR.

השאלה המתבקשת היא האם יש הגדרה לסיום תהליך RNAV, בו אפשר להכניס מטוס נוסף בבטחה (אשמח לקבל התייחסות לעובדה ואילת)?

שאלה נוספת שנגזרת מהמצב המתואר, האם בעקבות הנוהל פיקוח דרום הגדיל את ההפרדה האורכית בין 2 מטוסים על J10?

פורסם

אתמול בהשגחה על עובדה עלתה סוגיה מעניינת לגבי הנוהל של מטוס אחד מבצע RNAV.

דמיינו את המצב הבא, מטוס נמצא בתהליך RNAV באילת בשלב הפיינל באותו הזמן מתקרב מטוס נוסף ל KITOR כדי להתחיל תהליך RNAV, על פניו נראה שהמטוס הראשון יספיק לפנות בבטחה ואין צורך להכניס את המטוס הנכנס להמתנה ב KITOR.

השאלה המתבקשת היא האם יש הגדרה לסיום תהליך RNAV, בו אפשר להכניס מטוס נוסף בבטחה (אשמח לקבל התייחסות לעובדה ואילת)?

שאלה נוספת שנגזרת מהמצב המתואר, האם בעקבות הנוהל פיקוח דרום הגדיל את ההפרדה האורכית בין 2 מטוסים על J10?

 

פיקוח דרום אכן צריך לשנות את הspacing בהתאם, לדעתי זה עלה קצת בעקבות המצב.

 

למיטב הבנתי הסיטואציה באילת של תהליך הRNAV והגבלת מטוס אחד בתהליך נובעת ממחסור בגבהים כתוצאה מסוג של "הליך מאולתר", השאלה מה הכוונה בעל פניו? איפה המטוסים נמצאים? כמו שאני מבין את הדברים וכמו שאני כפקח הייתי פועל זה שלא הייתי מוציא מטוס לתהליך עד שאני לא יודע בוודאות שלמטוס מספר 1 יהיה גובה פנוי וחוקי להליכה סביב ומבלי לפגוע בתהליך של מטוס מספר 2. (אם לצורך העניין יש לי מטוס שחלף כבר KITOR ומטוס בפיינל קצר/נוגע וקרה והלך סביב אז אני סוג של "נדפקתי")

 

גל תוכל לשפוך קצת אור על זה ?

פורסם

התכוונתי בהודעה שלי לנושא של פינוי המסלול, כי באילת צריך להסיע בחזרה לחניה.

אך גם נושא ההליכה סביב חשוב כמו שציינת.

כמו שאתה מבין יש הרבה אופציות למיקום של מטוסים, השאלה האם במציאות הגדירו נקודה שבה מותר לצרף מטוס נוסף ל RNAV בלי לסכן את המטוס שמבצע כרגע תהליך?

כפי שאני מפרש כרגע את הנוהל שאמיר פירסם אז אני מבין שעד שהמטוס לא נחת אז אין אפשרות להכניס מטוס נוסף ל RNAV, האם נכון?

אם יש מקום להכניס שיקול דעת של פקח אז כדאי לציין זאת.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...