Avi Markovich פורסם אוגוסט 10, 2014 דיווח פורסם אוגוסט 10, 2014 אהלן, לא יודע מי מפה זוכר \ מכיר אותי, עבר הרבה זמן מאז שכתבתי פה. יש שאלה שהרבה זמן מתרוצצת בראש שלי ומסקרן אותי אם יש פה משהו שיכול לענות עליה. השאלה היא על האספירציה במנועי בוכנה של מטוסים. דבר ראשון, ממה שאני יודע על רכבים, במנועים עם הזרקת דלק יש חיישן שמודד את כמות האוויר שנכנסת למנוע ולפי זה המחשב יודע כמה דלק להכניס. במנוע עם קרבורטור, כמות הדלק מווסתת לפי כמות המצערת, ולכן כביכול יש צורך לשנות את כמות הדלק בנפרד עם דלילות האוויר באופן ידני. אז השאלה היא למה גם במטוסים עם מנועי הזרקה יש ידית תערובת. דבר שני, למה אין היום מנועי בוכנה עם גדישה, כגון מגדש טורבו או מגדש על כמו שיש במכוניות. אני מכיר שני מטוסים ישנים שהם הB377 עם מגדש על ואת ה-P47 שהיה לו טורבו או מגדש על (כבר לא זוכר כל כך)
Tomer Haim פורסם אוגוסט 10, 2014 דיווח פורסם אוגוסט 10, 2014 היי אבי, ברוך השב. ברוב מטוסי הבוכנה הקלים יש ידית תערובת גם אם המנוע הוא מנוע הזרקת דלק וזה בגלל הרצון של היצרן למערכת פשוטה ככל שניתן כדי להוזיל עלות, להקטין משקל ולשפר אמינות וזה על חשבון נוחות הטייס שצריך לדלל תערובת בעצמו עם העליה בגובה. (אין מחשב) (במטוס יקר כמו צירוס, אין ידית תערובת ואין ידית פסיעה. הטייס בוחר אחוז כוח מנוע והמחשב במטוס כבר יודע לחשב את כל הפרמטרים שצריך לשם ההגעה לכוח הזה ביעילות המקסימלית) ישנם הרבה מטוסי בוכנה עם מגדש טורבו. מגדש רגיל ולא סופר מגדש כמו ב B377 B14 וכו' לדוגמה, סוגים של מוני, סוגים של סנקה ושל אצטק, פייפר נבחו, פייפר צ'יפטיין, ססנה 340 ועוד, במנועי טורבו, לחץ סעפת יניקה לא קטן עם העליה לגובה (מתחיל לקטון רק בגובה רב) דבר העוזר לשמור על נצילות המנוע בגבהים. Almog Atar וגם Baruch Spiegel הגיבו לזה 2