Ron Peer פורסם דצמבר 11, 2014 דיווח פורסם דצמבר 11, 2014 שלום לכולם,אני לא יודע אם זה נעשה וזה הצעה / לקח חשוב לעתיד. במידה ויש ארוע בסמיכות לעדכון. לפרסם בקבוצה בפייס וכן בבאנרים ופרסומים לארוע כולל קישור לפמתואפילו לפרסם את הארוע יחד עם הערה או משהו כזה בנוסף לקישור כי בטוח שיש כאלו שלא יודעים על השינוי ( לא כל אחד עוקב כל הזמן בפורום או בפייס ) גם ישראלים ובוודאי זרים שבמידה ויש שינויים רלוונטיים לגביהם חשוב שיידעו בזמן.למנוע תקריות שקראתי עליהם בתקריות רת"א על ביצוע GNSS למשל במקום מה שהתבקש וכו.. נ.ב. עריכה: הפוסט שלי שנמחק לפני שבוע היה בדיוק בהקשר הזה...חבל שאתם לא מודיעים על עדכוני שרת בזמן ועל כך שפוסטים ימחקו.. בין היתר שאלתי שם מתי יכנס לתוקף ברשת? ולא היתה בפוסט תשובה מוסמכת מאף אחד.כזה דבר יודעים הרבה זמן לפני כי זה מופיע ברתא לדעתי כבר חודש! וזו טעות לבצע כזה דבר לפני ארוע גם עם השינויים מהותיים.ולמרות שכל אחד אמור לעשות תדריך עצמי קל לפני טיסה גם עם מכיר פמת.לא כולם עושים זאתאז על אחת כמה זה חשוב לאחר שינויים - שכן גם אני לא עברתי עדיין על פמת ולא הדפסתי רק הורדתי ואתם טוענים שזה מהותי ולא יודע אם יהיה לי זמן ! עכשיו אני צריך לשקול.השתתפות בארוע. יש לפרסם מועד עדכון גם ב VATSIM מספיק זמן מראש כמו במציאות לדעתי! לתת זמן לחברה להתעדכן לשאול לשאלות להתאמן עקב כל מה שכתבתי למעלה.וכמובן שהכל זו רק דעתי ונימוקיי. רון
Noy Farhi פורסם דצמבר 11, 2014 דיווח פורסם דצמבר 11, 2014 רון, אחריות הטייס לבדוק עדכונים , NOTAMs , שינויים וכו'. "ולמרות שכל אחד אמור לעשות תדריך עצמי קל לפני טיסה גם עם מכיר פמת.לא כולם עושים זאת" זאת לא הבעיה של החטיבה. באחריות הטייס להתעדכן בנהלים ובשינויים, (כמו שכתבתי למעלה) ולגבי העדכונים, יצא אתמול הודעה מפורטת של אמיר בנושא. http://vatil.org.il/forum/index.php/topic/42391-%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%A4%D7%9E%D7%AA-%D7%93%D7%A6%D7%9E%D7%91%D7%A8-14-%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%A1%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8/
Ohad Shalev פורסם דצמבר 11, 2014 דיווח פורסם דצמבר 11, 2014 מסכים עם נוי,חוץ מזה האירוע בעוד 9 ימים!! לדעתי ההודעה היא בהחלט בזמן מספק לפני האירוע וזה מספיק זמן מראש להתכונן - סה"כ צריך לוודא דפיות מעודכנות, לא עבודת דוקטורט. בקשר להודעה על העדכוני שרת, אז זהו שלא היו עדכוני שרת, הייתה תקלה. מטבע של תקלות אי אפשר לצפות אותם, בכל מקרה כתבתי לך את זה בדיון שלך על הנושא הזה בדיוק http://vatil.org.il/forum/index.php/topic/42384-%D7%94%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%94-%D7%A9%D7%9C%D7%99-%D7%A0%D7%A2%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%9E%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9D/, אני מבקש להפסיק להיות דרמטי.
amir friedland פורסם דצמבר 11, 2014 דיווח פורסם דצמבר 11, 2014 אהלן רון , מבין את הדאגה שלך אבל כמו שאוהד ונוי כתבו לפני , השינוים לא רבים , ופורסמו מספיק זמן לפני מועד הארוע . אם בכל זאת יש לך שאלות אתה מוזמן להגיע ביום שבת בשעה 20.00 לשרת ה TS ולקבל מענה והסברים אונלין , אני בטוח שאחרי שתגיע לא יהיו לך עוד שאלות לא פתורות ותהיה סופר מוכן לטוס בארוע , שבת שלום.
Ron Peer פורסם דצמבר 12, 2014 מחבר דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 מקווה שאוכל להגיע ל TS.בכל זאת אני בדעה ש 9 ימים לא בהכרח מספיק. כל אחד תלוי פשוט כמה טס ברשת זה הכל. כמובן שמי שטס לפחות פעם בשבוע זה יכול להספיק.גם יכול להיות שהשינויים מהותיים אבל לא קשים להבנה יישום. את כל זה אני כותב טרם קריאת הפמת... שתבינו את כוונתי אני הורדתי כבר לפני שבוע שבועיים בכוונה להדפיס ולקרוא ועד עכשיו לא היה לי זמן לבצע זאת לכן על כך אני מדבר..עבודה, ילדים קטנים..בקיצר השגרה של הדור היותר מבוגר..זה הכל.
Ron Peer פורסם דצמבר 12, 2014 מחבר דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 וכאמור לגבי זרים מקוה שכולם יהיו מעודכנים במידה ישינוי מהותי בנתבג
amir friedland פורסם דצמבר 12, 2014 דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 רון , מה עושה טיס שטס ליעד חדש שאינו מכיר ? לומד את כל הדפיות שבועיים לפני ? לדעתי אתה קצת מגזים ... מדובר באותו בן גוריון ובאותם המסלולים , תפתח את מסמך הפמת ותראה שהשינוים לא רבים ולא מורכבים .. אם לא תוכל להגיע בשבת תוכל להגיע גם ביום שלישי...
amir friedland פורסם דצמבר 12, 2014 דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 ודרך אגב , פענוח דפית היא מיומנות שנדרשת לטיסה ברשת , שינון הדפית מראש ולזכור בע״פ זה לא המטרה . טיס צריך לקבל דפית גם כזאתי שלא ראה מראש אף פעם , ולפענח אותה כראוי - זה מיומנות שהיא חובה.
Joel Strikovsky פורסם דצמבר 12, 2014 דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 כן דפיות, לא דפיות. כן יודע איך לקרוא ולפענח אותם ולהכינם מראש או לא, זה לא ממש רלוונטי לרוב הטייסים ברשת בשירות IFR. כל עוד NAVIGRAPH לא כללו את כל השינויים החדשים ב AIRAC שלהם, פרקטית, אי אפשר ליישם את הנהלים החדשים. או שתמצאו את עצמכם הבקרים, עסוקים כל הזמן לשאול את הטייסים אם הם יכולים לבצע נוהל כזה או אחר או לחלופין כל הזמן עסוקים בווקטורים כי הטייס אין לו מושג איך לבצע את הנוהל המדובר כי זה לא קיים לו ב FMC. 99% מהטייסים אין להם את הסקילים (Skills) המתאימים להרכיב SID/STAR בצורה ידנית ע"י חיבור נקודות ציון , פיקסים והגבלות. שלא נדבר שבכלל לא ברור אם ה AIRARC האחרון של NAVIGRAPH בכלל כוללים את אותם הנקודות החדשות. מישהו בכלל בדק אם אילו בכלל קיימים ב AIRAC האחרון? כגון GODED, DEKEL, ESTER, וכו.. בסופו של יום (רוב הטייסים ברשת) אם אי אפשר לבחור את הנוהל ב FMC אין מצב שזה יבוצע.... אין טעם להכריז רשמית על יישום של נוהל (נהלים) שבפועל מעט מאד יכלו ליישם אותו.... צריך להיות פרקטיים לגבי ההחלטה ליישום הנהלים חדשים בשלב זה ולא להיות נמהרים רק בגלל שבמציאות זה כך...
amir friedland פורסם דצמבר 12, 2014 דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 כן דפיות, לא דפיות. כן יודע איך לקרוא ולפענח אותם ולהכינם מראש או לא, זה לא ממש רלוונטי לרוב הטייסים ברשת בשירות IFR. כל עוד NAVIGRAPH לא כללו את כל השינויים החדשים ב AIRAC שלהם, פרקטית, אי אפשר ליישם את הנהלים החדשים. או שתמצאו את עצמכם הבקרים, עסוקים בלשאו את הטייסים אם הם יכולים לבצע נוהל כזה או אחר או לחלופין כל הזמן עסוקים בווקטורים כי הטייס אין לו מושג איך לבצע את הנוהל המדובר.. אין טעם להכריז רשמית על יישום של נוהל (נהלים) שבפועל מעט מאד יכלו ליישם אותו.... בסופו של יום (רוב הטייסים ברשת) אם אי אפשר לבחור נוהל ב FMC אין מצב שזה יבוצע.... 99% מהטייסים אין ךהם את הסקילים (Skills) המתאימים להרכיב SID/STAR בצורה ידנית ע"י חיבור נקודות ציון , פיקסים והגבלות. שלא נבר שבכלל לא ברור אם ה AIRARC האחרון של NAVIGRAPH בכלל כוללים את אותם הנקודות החדשות. משהו בכלל בדק אם אילו בכלל קיימים ב AIRAC האחרון? כגון GODED, DEKEL, ESTER, וכו.. צריך להיות פרקטיים לגבי ההחלטה ליישום הנהלים חדשים בשלב זה ולא להיות נמהרים רק בגלל שבמציאות זה כך... יואל , לפני שאתה מתאמץ וכמו תמיד כותב את דעתך המלומדת בעוקצנות רבה , שים לב לעובדה ש - AIRAC 1413 השתחרר אתמול 11.12 במקביל לפרסום הנהלים ברשת , והוא כולל את כל ההליכים החדשים - ככה שכל הפסקה המכובדת שלך פה לא רלוונטית לנו. הנושא נבדק ונשקל לפני פרסום ההליכים , תקבלו את העובדות ותפסיקו להתווכח , תאמין לי שאנחנו הנהלת החטיבה בוחנים ומתדיינים על כל נושא לפני שאנחנו עושים החלטות , ומשתדלים שהם יהיו על הצד הטוב ביותר למען ההנה של חברי החטיבה. כל ההליכים החדשים , כל הנקודות החדשות הכל כולל הכול זמין גם ב AIRAC הנוכחי (פורסם אתמול) וגם בסקטור ה ES וזה היה שיקול מרכזי לפני פרסום ההליכים. נ.ב לא מזיק לבדוק את הדברים לפני שמשמיצים סתם , התכונה הזאת מראה על אנשים שמחפשים ומחפשים בכח רק כדי להראות שהם יודעים הכי טוב , אבל שים לב לפעמים אתה מוציא את עצמך מטופש לחלוטין. elai bachar, Elad Zeierman וגם Niv Tesler הגיבו לזה 3
Etai Charit פורסם דצמבר 12, 2014 דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 יש פה כמה נקודות די מעניינות לגבי ההשקה שבין הרשת למציאות. 1. אם יש AIRAC או לא, אם יש FMC או לא, זה לא צריך לעניין אף אחד. אם יש אירוע, ומצופה מכולם להבין על איזו גישה לנחיתה מדובר על-פי הדפיות שפורסמו, והודגש בפרסום האירוע שישנם עדכונים לדפיות הללו ולכן יש להצטייד בדפיות החדשות, אז זה מה שתופס. אם יש לך או אין לך FMC זה עניין שלך, אם הפרוצדורה לא מוזנת לך מראש, תיאלץ להזין ידנית למחשב. בכל מקרה צריך לוודא שמה שבפועל הולך לקרות תואם את הדפית. או, חלילה, לטוס קצת לפי RAW DATA ולוודא שאתה מקבל גישה שלא דורשת RNAV, חס וחלילה טפו טפו טפו. מה שמור לך או לא שמור לך במחשב זאת בעיה שלך. כשפקח נותן גישה לביצוע וטייס מחליט לקבל אותה, באחריותו לבצע אותה נכון ולא לחרוג מנתיב או מגבלות. אם המחשב מעודכן, זה עוזר מאוד ומוריד עומס עבודה. אבל מטוסים טסו גם לפני כל זה. דוגמא: טסתי לפני כמה ימים עם מטוס קל בקליפורניה IFR, קיבלתי גישת GPS. טענתי אותה בGPS הדפולטי של הסימולטור וראיתי שהיא לא תואמת את הדפית. ניסיתי להכניס את הנקודות באופן ידני, הממשק היה בעייתי קצת ולא נוח, פשוט ביקשתי גישת LOC/DME במקום זה. אפשר לקרוא לזה בהומור שחור "דרדור אמצעים". 2. ברשת ישנה בעיה אחרת של חובבנות ו/או חוסר השקעה - טייס זר שמגיע למקום חדש לא בהכרח תהיה לו המשמעת העצמית והרצון להשקיע ולהשיג את הדפיות העדכניות ביותר, או לא בהכרח לעבור עליהן במלואן. קל לפספס סעיפים שלנו, המקומיים, פשוט יחסית. אני בטוח שבקרי ת"א וגישה מכירים את הבעיה טוב יותר מאיתנו, הטייסים הפשוטים, "צרכני" שירות הבקרה, ויודעים איזו גישה לתת למי. לטייס ישראלי שמכירים מהחטיבה ורואים שעם האצבע על הדופק, אפשר לתת את הגישה מהעדכון האחרון, גם אם יש לה ניואנסים בעייתיים. לטייס זר, חובבן ומגמגם, אפשר לתת גישת ILS שלא השתנתה כבר שנים על גבי שנים וכל FMC מעודכן איתה כבר, אז שיזין אותה, יעשה אותה "על עיוור" וינחת, העיקר לא להפריע לשאר התנועה ולהתחיל להתבחבש בדקויות בזמן אמת. שינחת, יפנה, והחוויה של מי שכן רציני לא תיפגם. 3. לקרוא נהלים חדשים לא לוקח כל כך הרבה זמן. סה"כ יש לך דפית, ישנה או חדשה צריך לקרוא אותה. טייס דואג לפני הטיסה שהדפיות שבידיו מעודכנות. ממריא, מגיע לשיוט. אוכל משהו, רואה משהו בטלוויזיה. כשמתחילים להתקרב ל-T/D, לעבור על הדפיות, לקרוא את האותיות הגדולות והקטנות, להתעדכן במזג אוויר ולתדרך גישה ונחיתה, לוודא שכל המכשירים מוכנים. זה חלק מזרימת טיסה תקינה. זה טקס של 15 דקות גג, לא צריך לעשות מזה טקס של שבוע וחצי, עם כל הכבוד לרצינות ולצורך להגיע מוכן. 4. בסוף, יש אירוע ברשת שנועד להיות מפגש וירטואלי, כיף וחוויה. כולם טייסים ברשת, כל טייס שלישי עושה טעויות ברשת, קטנות כגדולות. העיקר שכולם מגיעים, מתקשרים, מבצעים מה שאומרים להם ונהנים. כל השאר - ממש ממש שולי בעיניי. גם אם מישהו עשה גישה אחרת לחלוטין, אפשר להתגבר על זה. על מה אי אפשר להתגבר? על אנשים שפוחדים לבוא בגלל הפחד שמא לפני 5 דקות יצא נוהל חדש ואם לא יבצעו אותו באופן אוטומטי במלואו, הפקח יתעצבן. חדל פחד. לבוא ולטוס. כל השאר שטויות. מה שתצליח לארגן תצליח לארגן.
Joel Strikovsky פורסם דצמבר 12, 2014 דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 לא הייתה פה עוקצנות בשום מובן, פשוט שמתי מספר נקודות על השולחן שלא היה ברור אם נלקחו בחשבון או לא בשום מקום לא תוקשר על אופן ההחלטה ומה בדקו ולא בדקו. אני יש לי את ה AIRAC האחרון (1413) ואצלי אין את אותם הנהלים החדשים, כך שאני לא מודע על שום עדכון אחר מזה.
amir friedland פורסם דצמבר 12, 2014 דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 לא הייתה פה עוקצנות בשום מובן, פשוט שמתי מספר נקודות על השולחן שלא היה ברור אם נלקחו בחשבון או לא. אני יש לי את ה AIRAC האחרון (1413) ואצלי אין את אותם הנהלים החדשים, כך שאני לא מודע על שום עדכון אחר מזה. אם רכשת את AIRAC 1413 של חברת NAVIGRAPH הוא כולל את כל ההליכים החדשים , אני אישית בדקתי אתמול על PFPX ומוצרי PMDG השונים והם קיימים בכולם. Niv Tesler הגיבו לזה 1
amir friedland פורסם דצמבר 12, 2014 דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 שימו לב ,דפיות זמינות לכל ההליכים החדשים מעודכנים באתר הפמת בלינק הבא עדכון הסקטור זמין בלינק הבא שיהיה ארוע מהנה לכולם.
Ron Peer פורסם דצמבר 12, 2014 מחבר דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 שלום לכולם,אני שמח על הדיון שנפתח ושמח שהוא ענייני ואף אחד כולל אני לא באתי לעקוץ.שוב לשם הבהרה כל טייס יעשה משטוב לו.אני מעדיף לא לחכות לשלב שיוט ואז לקרוא דפית חדשה. מעדיף לעבור לפני. וכן אני מעדיף לטוס כמה שיותר נכון את ההליכים.לי אין זמן כלכך למרות הרצון לעבור לפני לכן מחפש זמן אפשרי גם אם זה יהיה שבוע לפני מה שאזכור אזכור. ברור שזה לא יהיה זהה ללעבור פעם ראשונה במהלך שיוט.זה הכל.לגבי אזכור AIRAC לא כולם מעדכנים כל חודש לכן עם יש שינוי נק בהליך מסויים או הליך חדש מאפס עם נק חדשות זו בעיה.נכון כל אחד עושה מה נוח לו הפקחים צריכים לדעת לעבוד עם זה ולדעתי בארוע בעומס עבודה זה יכול לפגום.גם לי אין AIRAC מעודכן אחרון יש לי מלפני כמה גרסאות.לגבי זרים שלא משקיעים כאלו יהיו תמיד אבל לעשות ככל האפשר לשימת ליבם שיש שינויים בפמת.
Ron Peer פורסם דצמבר 12, 2014 מחבר דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 בתכנון היום או מחר בבוקר להדפיס ולקרוא את כל שינויי הפמת.לגבי עדכון AIRAC לא בטוח שאעדכן. Ido Wachtel הגיבו לזה 1
Noy Farhi פורסם דצמבר 12, 2014 דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 שלום לכולם, אני שמח על הדיון שנפתח ושמח שהוא ענייני ואף אחד כולל אני לא באתי לעקוץ. שוב לשם הבהרה כל טייס יעשה משטוב לו. אני מעדיף לא לחכות לשלב שיוט ואז לקרוא דפית חדשה. מעדיף לעבור לפני. וכן אני מעדיף לטוס כמה שיותר נכון את ההליכים. לי אין זמן כלכך למרות הרצון לעבור לפני לכן מחפש זמן אפשרי גם אם זה יהיה שבוע לפני מה שאזכור אזכור. ברור שזה לא יהיה זהה ללעבור פעם ראשונה במהלך שיוט. זה הכל. לגבי אזכור AIRAC לא כולם מעדכנים כל חודש לכן עם יש שינוי נק בהליך מסויים או הליך חדש מאפס עם נק חדשות זו בעיה. נכון כל אחד עושה מה נוח לו הפקחים צריכים לדעת לעבוד עם זה ולדעתי בארוע בעומס עבודה זה יכול לפגום. גם לי אין AIRAC מעודכן אחרון יש לי מלפני כמה גרסאות. לגבי זרים שלא משקיעים כאלו יהיו תמיד אבל לעשות ככל האפשר לשימת ליבם שיש שינויים בפמת. היי רון, "לי אין זמן כלכך למרות הרצון לעבור לפני לכן מחפש זמן אפשרי גם אם זה יהיה שבוע לפני מה שאזכור אזכור". מה זאת אומרת אין לך זמן? חמש דקות להוציא דפית / להתעדכן באתר של רת"א זה אפשרי. כמו שאמיר וצוות החטיבה יכולים לפנות זמן ולהכין עדכונים, ראה את העדכון המדהים שאוהד (http://vatil.org.il/forum/index.php/topic/42393-%D7%A1%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%9C%D7%9E%D7%A8%D7%97%D7%91-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-llll-%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%9F-11122014/) עשה, שבעצמו נמצא בצבא ובלי הרבה זמן ועדיין משקיע ומכין לטובת הפקחים, אז המינימום שמצופה מטייס זה להיות מעודכן בדפית ובNOTAMs. דבר שני, דפית זאת דפית לא צריך לקחת את זה יותר ממה שזה. ולכן טייס כן יכול להבין במהלך השיוט דפית שזה בעצם א' ב' לפני שאתה מטיס מטוס, אם אתה יודע שקשה לך להבין דפית בזמן שיוט בגלל לחץ אז תתכנן את הטיסה שלך בצורה כזאת שיהיה לך זמן לתדרך את עצמך. ואתן דוגמא, יכול מאוד להיות שאתה תתכנן נחיתה על מסלול 21 לצורך העניין, ובגלל כמות תנועה הבקרים יעדיפו להפעיל את 12 אז מה תעשה? תבקש הולדינג בשביל לקרוא דפית? אני בטוח שלא. "גם לי אין AIRAC מעודכן אחרון יש לי מלפני כמה גרסאות. לגבי זרים שלא משקיעים כאלו יהיו תמיד אבל לעשות ככל האפשר לשימת ליבם שיש שינויים בפמת". גם פה רון, המחוייבות שלך כטייס זה להיות מעודכן בAIRAC או עדכון GPS. ובמידה ואין לך את העדכונים אתה צריך לדעת להטיס את המטוס שלך ע"פ רדיאלים - קצת קשה אבל אתה כטייס צריך לדעת גם לטוס בצורה הזאת. דבר שלישי, לגבי הזרים - תתפלא אבל בדר"כ הזרים מגיעים לאירועים מעודכנים אפילו יותר מהמקומיים (מכל העולם),וזה קצת עצוב לראות שאנשים לא פותחים דפית הסעה בב"ג ומגיעים למסלול 26 דרך הוינוס 3 (איכשהו) במסלולי הסעה החדשים. סתם שאלה, למה שלא תעדכן את הAIRAC? אתה מראש מכניס לעצמך גול ואפשרות שלא יהיה לך מה שהבקרים יבקשו ממך. בתודה מראש,
Ron Peer פורסם דצמבר 12, 2014 מחבר דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 נוי,אין זמן לעבור לפני הכוונה כולל בתכנון זמן טיסה באותו יום של טיסה/ ארוע זה לא תמיד מסתדר. לגבי טיסה אני יודע לטוס רדיאלים הרבה לפני שאתה שמעת על FS באמת בלי לפגוע. ואם יהיה צורך אטוס רדיאלים כמו גדול זה א ב של IFR.אכן דפית זו דפית ואין לי בעיה לרוב לקרוא דפיות. גם מורכבות טיפה יותר. כמו שכתבת זה עניין של פחות לחץ בזמן טיסה - כמובן שבמידה וטיסה ארוכה ויש לך מספיק זמן בשיוט אז אפשר לנצל ולקרוא דפיות.שוב לעתים אעדיף שלא להחשף לדפית פעם ראשונה בטיסה..למשל : סיבה תאימות וקיום נק ב AIRAC הקיים אצלי לדעת לפני ולא להתקל בבעיה ברגע אחרון. לגבי שינוי מסלול לנחיתה - קרה לי בארוע חציית התיכון התכוננתי ל 26 לפי ATIS ומזא בזמן המראה ושוב בשיוט ואז בגישה קיבלתי 12 במקרה זה זה הרבה יותר פשוט.יש לי ASN נ.בלרוב לטיסות חול קצרות טס בלירגט דיפולטי כי לא סגור עדיין על כבדים יותר ואז טס ב GPS דיפולטי יודע לתפעל אותו אבל זה יותר מורכב וגם לא כל דבר אפשר לעשות איתו.מה שמסבך עוד יותר את ההכנה לטיסה:PFPX משם ל FSX ול SQB או FSINN כאשר אחכ נכנס ל FSX לתכנון טיסה ומוודה שכל הנק מופיעות כמו ב PFPX ( זה עקב AIRAC חינמי ל FSX שאגב אני פרסמתי לינק פה פעם ) אבל הוא לא מושלם ב 100 אבל נק חשובות ועיקריות יש לו.כמובן שאני מעדכן AIRAC ל PFPX דרך NAVIGRAPH. ודואג לתאימות של אותו עדכון.רכשתי ISG FMC אבל עוד לא למדתי להשתמש בו בשביל כבדים דיפולטיים.PMDG גם יותר מורכב וגם בעייתי כרגע לחומרת המחשב שלי.
Noy Farhi פורסם דצמבר 12, 2014 דיווח פורסם דצמבר 12, 2014 נוי, אין זמן לעבור לפני הכוונה כולל בתכנון זמן טיסה באותו יום של טיסה/ ארוע זה לא תמיד מסתדר. לגבי טיסה אני יודע לטוס רדיאלים הרבה לפני שאתה שמעת על FS באמת בלי לפגוע. ואם יהיה צורך אטוס רדיאלים כמו גדול זה א ב של IFR. אכן דפית זו דפית ואין לי בעיה לרוב לקרוא דפיות. גם מורכבות טיפה יותר. כמו שכתבת זה עניין של פחות לחץ בזמן טיסה - כמובן שבמידה וטיסה ארוכה ויש לך מספיק זמן בשיוט אז אפשר לנצל ולקרוא דפיות. שוב לעתים אעדיף שלא להחשף לדפית פעם ראשונה בטיסה.. למשל : סיבה תאימות וקיום נק ב AIRAC הקיים אצלי לדעת לפני ולא להתקל בבעיה ברגע אחרון. לגבי שינוי מסלול לנחיתה - קרה לי בארוע חציית התיכון התכוננתי ל 26 לפי ATIS ומזא בזמן המראה ושוב בשיוט ואז בגישה קיבלתי 12 במקרה זה זה הרבה יותר פשוט. יש לי ASN נ.ב לרוב לטיסות חול קצרות טס בלירגט דיפולטי כי לא סגור עדיין על כבדים יותר ואז טס ב GPS דיפולטי יודע לתפעל אותו אבל זה יותר מורכב וגם לא כל דבר אפשר לעשות איתו. מה שמסבך עוד יותר את ההכנה לטיסה: PFPX משם ל FSX ול SQB או FSINN כאשר אחכ נכנס ל FSX לתכנון טיסה ומוודה שכל הנק מופיעות כמו ב PFPX ( זה עקב AIRAC חינמי ל FSX שאגב אני פרסמתי לינק פה פעם ) אבל הוא לא מושלם ב 100 אבל נק חשובות ועיקריות יש לו. כמובן שאני מעדכן AIRAC ל PFPX דרך NAVIGRAPH. ודואג לתאימות של אותו עדכון. רכשתי ISG FMC אבל עוד לא למדתי להשתמש בו בשביל כבדים דיפולטיים. PMDG גם יותר מורכב וגם בעייתי כרגע לחומרת המחשב שלי. נו אז סבבה אני לא רואה שום בעיה. נתראה באוויר! אגב רון, יש לך את האתר הזה "http://www.simbrief.com/home/" אתה יכול לבנות לעצמך נתיב ובנוסף להוריד אותו בסיומת של תוכנית טיסה לסימולטור / ASN / PMDG FP וכו'.
Ron Peer פורסם דצמבר 13, 2014 מחבר דיווח פורסם דצמבר 13, 2014 באסה באתי להדפיס ואני רואה שכל הקבצים הם מהישן.למרות שכשהורדתי היה כתוב שזה כבר מהפמת החדש. לפני שבועיים בערךפשוט סמכתי על זה ולא פתחתי לראות מה ירד .זו פעם ראשונה שהורדה מראש של הפמת גם אחרי שפורסם נותנת עדיין את הפמת הישן יותר.מוריד ומעדכן הכל שוב
Stas Harchuk פורסם דצמבר 13, 2014 דיווח פורסם דצמבר 13, 2014 באסה באתי להדפיס ואני רואה שכל הקבצים הם מהישן. למרות שכשהורדתי היה כתוב שזה כבר מהפמת החדש. לפני שבועיים בערך פשוט סמכתי על זה ולא פתחתי לראות מה ירד . זו פעם ראשונה שהורדה מראש של הפמת גם אחרי שפורסם נותנת עדיין את הפמת הישן יותר. מוריד ומעדכן הכל שוב הפמת שנמצא באתר רת"א תחת פמ"ת פרקים א-ה הוא תמיד מה שה שנמצא בתוקף באותו היום שאתה נכנס. אם אתה מעונין לעדכן מראש אתה צריך אך ורק את החלק שנמצא תחת "עדכונים" וכולל רק את החלקים ששונו ויהיו בתוקף בעדכון הבא. יצרתי קובץ SID/STAR חדש לPMDG עבור אילת לפי העדכון הנוכחי(3/14). הוספתי את האפשרות שגם גישות הראיה יופיעו בFMC על מנת להקל את המעקב אחרי הנתיב הנדרש והמבוצע בפועל http://library.avsim.net/download.php?DLID=187802
Ron Peer פורסם דצמבר 13, 2014 מחבר דיווח פורסם דצמבר 13, 2014 נכון סטאס.מה שאני עשיתי זה להוריד אחד אחד לפי דפי ביקורת את מה שצריך.כי העדכון עצמו משום מה לא מכיל כל מה שצריך..וירדו קבצים לא מעודכנים.היום כבר היה מעודכן מן הסתם הם חייבים כי כבר עבר 11 לחודש.פשוט משום מה למרות שהיה כתוב כבר עדכון 3/14 הקבצים לא היו כך בפועל.בחודש מאי ב 2/14 העדכון ירד נכון לפני כניסתו לתוקף כבר מרגע הפרסום פרק זמן לפני תוקפו.הם חייבים לעשות כך כדי לאפשר גישה מספיק זמן כדי לבצע עדכון, הפעם משהו כנראה השתבש להם.
Stas Harchuk פורסם דצמבר 13, 2014 דיווח פורסם דצמבר 13, 2014 לא הבנתי מה בדיוק הבעיה. כל עוד העידכון לא בתוקף, הפמת שנמצא מחולק לפי פרקים הוא רק זה שבתוקף. העדכון נמצא תחת עמוד "עדכונים", וכולל אך ורק את העמודים שעודכנו. ביום שהפמת נכנס לתוקף כל עמודי הפמ"ת שנמצאים מחולקים לפי פרקים מתעדכנים וכוללים בתוכם את העדכון. לא כל העמודים מקבלים את ה"3/14" כי לא כולם השתנו בפועל.
Ron Peer פורסם דצמבר 13, 2014 מחבר דיווח פורסם דצמבר 13, 2014 רק העמוד אן הדף שעודכן השתנה.ברור העדכון מותמע לתוך הפמת.מה שהיה בשנים קודמות שאפשר היה חודש לפני לדעתי בדף הפמת הראשי להיכנס כבר לעדכון הבא למשל 2/14 כאשר הנוכחי היה 1/14.ולהוריד את כל הפמת לא רק עדכון.יש איזה קובץ עדכון אבל מס הדפים שם קטן מאוד בהשוואה למה שהתעדכן בפועל אלא אם כן אני לא יודע איפה לבדוק בכל מקרה השיטה שלי לוקחת יותר זמן.אבל אני משתמש בדפי רשימת העדכון / ביקורת כדי לדעת בפרוט איזה חלק למשל נספח א של חיפה מאיזה גרסת פמת הוא.ואז מוריד ידנית PDF ממה שאני צריך לעדכן.כאמור ככה עשיתי תמיד ומשום מה השנה גם כניסה בדף הראשי של עדכון ל3/14 לא נותן את כל הדפים שעודכנו שים לב.. יש הרבה יותר תשתמש בדפי ביקורת ( אני עובד עם A4 )רק נתבג עקב שינוי מהותי בארגון מופיע כולו בקובץ נפרד.עם כל הדפים שעודכנו.רק כניסה לפי שדות ומנחתים לאחר 11.12 נתן את הגרסא אחרונה.
Etai Charit פורסם דצמבר 13, 2014 דיווח פורסם דצמבר 13, 2014 המלצה אישית - כשאני טס בסימולטור, אני טס עם טאבלט צמוד. בעזרת הטאבלט אפילו בזמן טיסה בזמן אמת אני גולש באינטרנט, מוצא את הדפיות הרלוונטיות לפי הצורך, או לצורך העניין דף ריכוז קישורים לכל הדפיות הרלוונטיות לאותו שדה, ולפי הצורך פותח דפית ועובד איתה. בעידן של היום, כמעט בכל בית אפשר למצוא טאבלט, לפטופ וכו'. זה הופך לי את הסימולטור לפשוט יותר לתפעול, מוציא את הפוקוס מהמנהלות וחלק גדול מהאילוצים הטכניים של טיסה ברשת בסימולטור ומחזיר את הפוקוס לטיסה עצמה. קשה לי לתאר כמה שזה שיפר לי את החיים. יש לי גם אפליקציה בתשלום עם כל דפית שארצה, רק בארה"ב. אפילו לא עולה הרבה (לא ג'פסן ודומיה, משהו פחות מקצועי אך עושה את העבודה).