עבור לתוכן
avishay sipton

להיות טייס זה לא דבר מובן מאליו...

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים יקרים

 

שמי אבישי סיפטון בן 38 מחיפה חבר בואטסים תקופה מכובדת אך עם מעט שעות טיסה.

אני נכה צה"ל עם בעיה רפואית לא קלה בכלל ולאחרונה אני התחלתי לחזור לטוס בעולם הוירטואלי. בעקבות בעיות רבות בהמון תחומים גם טכני עם המחשב וגם החלפת דירות ובעיות רפואיות נאלצתי "להפסיק" את הטיסות - וזה היה לא טוב עבורי... זה היה חסר לי והתגעגתי לזה מאוד.

 

כיום לאחר תקופה מסויימת חזרתי להיות פעיל ושמיש בזכות מספר חברים "מצויינים" כאן מהחטיבה.

אציין ואתחיל בשמו של ליאב נפש שקישר אותי עם מלא גורמים בחטיבה שעזרו לי יום יום ושעה שעה להגיע למה שאני.

הכרתי את המדריך האגדי מר זאב בוקי אשר לקח אותי כפרויקט אישי ומהווה עבורי מדריך מסביר ומסייע בכל הליך ונושא הלימוד העיוני ובכלל הטיסות הרשת וכללי התעופה האזרחית. בוקי הכיר לי רבים וטובים אחרים משצטרפים לפרויקט של לסייע ולעזור בכל דבר שאני צריך או זקוק.

לציין לטובה את ליאב עזרא, איתי גרוס, שמעון כהן, רוני מילזב, עמית אייזינגר ועוד רבים וטובים אחרים.

 

האנשים הנ"ל עמלו רבות למעני, השקיעו מזמנם, השתלטו על המחשב שלי ועבדו ימים ולילות כאילו היו אצלי בבית... מה שמראה שכולם נתנו מכל הלב והרגשתי מכל ליבי את הנתינה והרצון שלהם...

 

כרגע הצטרפתי לאל על וירטואל וסיימתי שתי טיסות מבחן על מטוסים כבדים בסיוע של האנשים שציינתי. הטיסות עבורי הם לא קלות בכלל מאחר וקיימת הגבלה פיזית שמקשה עליי מאוד לתפקד במהלך הטיסות. הריגוש והשילוב של המון דברים במהלך הטיסה הוא דבר "מ-ל-ח-י-ץ" וגורם לי לטעות לפעמים אך בזכות תרגול והסברים שאני מקבל אני מצליח להתגבר על התקלות הללו (בעולם התעופה אין מקום לטעויות - ולכן בוקי זאב המדריך לא עושה לי הנחות ומתייחס לטיסה כאל דבר אחראי מאוד ובעלת ערך גבוה).

 

שנים שאפתי ורציתי להיות איש צוות אויר בחיל האויר הישראלי אך לצערי זה לא יצא לפועל. גם לקריירה צבאית שאפתי וראיתי את עצמי כקצין בדרגה בכירה בחיל האויר. אך לצערי המציאות הקשה בה נפצעתי במהלך השירות שינתה באופן משמעותי את החיים שלי וההפך הגמור יצא מכל השאיפות... בסוף נותרתי נכה צה"ל...

 

אני מתנדב בזמני הפנוי במשטרת התנועה הארצית וגם בחיל האויר - ובנוסף עכשיו טייס פעיל בחטיבה הוירטואלית והנה אני מצליח להגשים סוג של חלום מאוד מאוד גדול...

 

"כנפיים עוד מעט אני נוגע בשמים - עולה הדופק והלב שלי נמס... אני כבר לא יודע איך להתייחס... יש לי כנפיים לשעה הזאת הגעתי בשיניים כל כך חששתי מהרגע שאנשור - אבל היום אני טייס אני ציפור!!!"

 

למי שלא מכיר המילים האלו הם השיר של להקת חיל האויר מטקס סיום קורס הטיס... להיות טייס ולא משנה איזה זה לא דבר שהוא מובן מאליו...

 

כאן המקום להודות לכולכם תודה ענקית על כל מה שאתם עושים ועל כל התמיכה ועל כל ההבנה ובעיקר על הסבלנות שכולכם רוכשים כלפיי...

אין כמוכם אתם גדולים מהחיים ואני אוהב את כולכם...

 

אנא מכם מנהלים, הפיצו את מכתבי זה לכל החברים בחטיבה וגם לאלה שמחוץ לה על מנת שיראו אנשים נוספים שזה תחביב נפלא שהוא לא פשוט אבל תענוג לעשות אותו...

 

תודה לכולכם מכל הלב,

 

אבישי סיפטון!!!

פורסם

לאבישי היקר ולכל חברי ואטיל!

היה לי את העונג להדריך את אבישי.הבחור מקבל את ברכותי לטוס בקרבנו. מי שמכיר אותי יודע שבתחום המקצועי של הטיסה אין אצלי פשרות. ולכן אבישי הוכיח לי שהוא בקיא בכל הפראמטרים המקצועיים של הטיסה ב777-200 וב737-800 כגון:התחלה מ COLD AND DARK והמשך לפי נהלי NORMAL PROCEDURE  מסודרים תפעול הFMC וכל שאר מערכות המטוס. נחיתות והמראות כולל TOUCH AND GO וגישות שונות לנחיתה ולא רק למסלול עם ILS.וכמובן גם נדב"ר באנגלית. בטיסת המבחן שלו באל על וירטואל הגענו עם ה737-800 לנחיתה בלרנקה  בלילה בחושך כמובן עם ACTIVE SKY במזג אויר קשה עם רוחות של20 קשר. לקח אותנו פקח ניקוסיה קונטרול הוריד אותנו לגובה 4000 לBOSIS ומשם עברנו לפקח APP  איתי גרוס אשר הפנה אותו לנחיתה במסלול RW04 ששם כידוע אין ILS והוא ביצע בשלמות גישת VOR DME Z.  ולכן אבישי אני מאשר אותך בזכות ולא בחסד. הרווחת את לחמך ביושר ואני מאחל לך המשך טיסות נעימות ונחיתות בטוחות.

ואם אתה מפחד בנחיתה אז פשוט תושיב את הדיילת על הברכיים שלך ותהיה לך נחיתה מוצלחת...מנסיוני זה עובד תמיד... :clapping:

פורסם

אבישי, כל הכבוד לך!  :hi:

היה לי העונג לעזור לך יחד עם בוקי לאורך כל הדרך.

אתמול פיקחתי עלייך כAPP כפי שבוקי רשם. פעלת לפי ההוראות שלי וביצעת אותם יפה מאוד. ועל כך כל הכבוד. 

 

בהצלחה וטיסות נעימות בשחקים,

איתי.  :clapping:

פורסם

ברוך הבא אלינו! זה מקום נפלא עם מכנה משותף של אהבה לתחום הטיסה. כאן אנחנו לא מוגבלים בכסף, רק בזמן וברצון טוב וכיף לקרוא את המילים שלך.

בהצלחה ובהרבה הנאה!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...