עבור לתוכן
Almog Atar

סיכום שנת 2014

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

 

מצורף סיכום העשייה שלנו לשנת 2014 הכולל נתוני טיסות, פיקוח, אירועים והיעדים שהצבנו לעצמנו בתחילת השנה.

הנתונים הן להתרשמות, מוזמנים להביע את דעתכם ולפתח דיון מעניין בנושא.

 

טיסות:

נתוני הטיסות רלוונטים לבן גוריון ומחולקים לפי המראות \ נחיתות לשנת 2014 וכן לשנת 2013 לצרכי השוואה.

 

שנת 2014

המראות- 6296   נחיתות- 4225   סך הכל-  10,521   ממוצע חודשי- 877

 

שנת 2013

המראות- 4790   נחיתות- 3235   סך הכל-  8025   ממוצע חודשי- 669

 

 

גרף תנועות שנת 2013 מול שנת 2014

 

201314.png

 

 

גרף תנועות המראות \ נחיתות שנת 2013 מול המראות \ נחיתות שנת 2014

 

trafficmonths.png

 

 

שעות פיקוח:

בשנת 2014 פתחנו מחדש את מחלקת הדרכה כ"אקדמייה לפיקוח טיסה", דבר שתרם באופן ישיר לגידול בשעות הפיקוח לעומת שנת 2013 - יפורט בהמשך.

בגלל קשים טכניים באיסוף הנתונים מאתר VATSIM אין התפלגות נתונים לפי חודשים לשנת 2013.

שעות הפיקוח המופיעות הן לכלל היחידות במדינה (כולל מגדלים ארציים ובקרות אזוריות).

 

שנת 2014

קרקע- 875

מגדל- 964

גישה- 433

בקרות- 471

 

שנת 2013

קרקע- 556

מגדל- 548

גישה- 358

בקרות- 298

 

גרף השוואה שנת 2013 מול שנת 2014

 

ATCHours.png

 

 

יעדי החטיבה העיקריים לשנת 2014:

 

כללי:

1. הגברת שעות הפיקוח וכמות המטוסים הטסים ברשת במרחב הישראלי - פוקוס בפעילות ברשת ולא בשרת הTS - בוצע

2. קידום מחלקת הדרכה וקצב הכשרת הפקחים - בוצע

3. שיפור קשרי החוץ של החטיבה מול רשת VATSIM - בוצע (לדוג' השתתפות בכנס W14)

 

אירועים:

1. קיום 2 אירועים בתקופה של חצי שנה בשיתוף חטיבות האזור - חלקי. (בוצעו מספר אירועים עם חטיבות האזור, לרוב לא זכינו לתמיכה ולכמות תנועות שציפינו לה)

2. קיום אירוע אחד ברבעון בסימן התעופה הקלה - חלקי

3. שיתוף פעולה מלא עם החברות הוירטואליות בדבר תכנון אירועים ושעות פיקוח - חלקי

4. קיום כנס חטיבה בשנת 2014 - לא בוצע

 

פורום \ TS:

1. בחינת מדיניות חבר\יקיר\אורח בפורום ובשרת הTS - בוצע (בוצעו שינויים במדיניות יקירי החטיבה ובהרשאות כתיבה של חברים ואורחים, ביניהם חיבור למערכת SSO)

2. הסדרת הרשאות וחוקי כתיבה בפורום ובשרת הTS ואכיפתם בהתאם - בוצע

3. חידוש הודעת העזר לחבר חדש בדבר התחברות לרשת ולפורום - לא בוצע

 

** יעדי החטיבה והצוות כללו סעיפים נוספים שלא רלוונטים לסיכום הנ"ל

 

דברים נוספים שבוצעו בשנת 2014 - מנהלי המחלקות השונות ירחיבו בהמשך:

 

מחלקת הדרכה:

1. פתיחת בית הספר לטיסה עם צוות ניהול ופורמט חדשים (אקדמיה)

2. פתיחת מחלקת הדרכת פקחים לאחר פגרה ארוכה במתכונת של "אקדמיה". מינוי מדריך ראשי ומנהל אקדמיה.

3. אקדמיה לפיקוח- מעבר מהכשרות פרטניות למסגרת קורסית דבר אשר תרם להקטנת כוח האדם הדרוש להסמכת פקחים וגידול בכמות הפקחים ובשעות הפיקוח ברשת. בין הקורסים שנפתחו: קורס בזק במסלול לקרקע, מגדל וגישה, קורסים למגדל ב"ג ומגדל כללי, קורסי קרקע בן גוריון.

4. נתוני קורסים של מחלקת הדרכה יפורסמו בהמשך.

 

מחלקת אירועים:

1. פברואר- אירוע בשיתוף קפריסין ולבנון

2. פברואר- סיום קורס פרטי בIFS, פיקוח מלא בFIR ישראל

3. מרץ- חדר בקרה במוזיאון ישראל ועמדת הטסה בתערוכה התעופה במוזיאון

4. מאי- אירוע יום העצמאות

5. מאי ביקור האפיפיור במזרח התיכון בשיתוף החטיבה הירדנית ושאר החטיבות באגן הים התיכון

6. יוני- אירוע פתיחת מסלול 21 בבן גוריון

7. אוגוסט- אירוע FNO בישראל בשיתוף החטיבה האמריקאית (90 תנועות ב4 שעות !)

8. נובמבר- מטס WORLDFLIGHT השנתי עובר בישראל אירוע במתכונת חדר בקרה

9. נובמבר- Cross The Mediterranean בשיתוף חטיבות אגן הים התיכון

10. דצמבר - פסטיבל חנוכה

 

מחלקת מבצעים:

1. פתיחת מסלול 21 בבן גוריון- פרוייקט ענק הכולל סקטור פיקוח חדש, כתיבת נהלים, סימולציות, סינרי מעודכן, ערבי הדרכה לפקחים וטייסים (הן בפתיחת מסלול 21 והן בפתיחה של מסלול 30 המחודש לאחר סגירה של שנתיים)

2. מעקב אחר פרסומי תהליכים חדשים בעקבות שינוי והתחדשות רת"א - לא תמיד קל לעקוב ולמצוא את התהליכים הרלוונטים באמת.

3. פרסום NOTAMים בשוטף

4. קורס תכנון ושיגור טיסה במתקני אל על (תודה רבה לאלעד זיירמן על תכנון והעברת הקורס!)

 

בצד הטכני:

1. חיבור החטיבה למערכת הSSO של VATSIM

2. תחזוקה שוטפת לאתר החטיבה ושרת הTS

 

קופת החטיבה- נתונים על קופת החטיבה יפורסמו במהלך השבוע בהודעה נפרדת.

 

 

בחודשים האחרונים אנחנו מעט ב"תרדמת", חודשי החורף לרוב לא מלווים בפעילות רבה ברשת אך אני מקווה שנצליח לשפר את זה בקרוב ולהחזיר את הפעילות הענפה שראינו לאורך רוב שנת 2014 באמצעות מספר חידושים וריענונים שעומדים על הפרק.

 

זה ממש "על קצה המזלג" של שנת 2014, לצערי הרב לא הצלחנו להרים כנס חטיבה כפי שתכננו בגלל אילוצים אישיים, אני בטוח שנצליח להוציא לפועל כנס בשנת 2015, בנתיים אני יכול להגיד שמתוכננת הפתעה נעימה לסוף חודש מרץ - פרטים בקרוב !

 

אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה בחטיבה, החל מהצוות, דרך המדריכים, המפתחים והיוצרים וכמובן הטייסים!

 

מוזמנים להגיב,

 

צוות החטיבה

פורסם

סיכום יפה אלמוג.

הכי חסר לחטיבה זה מפגשים כמו כנסים, חדרי בקרה או סתם פעילות חברתית שנפגשים כל החברים, זה גם הכי קשה לארגן!

לגבי כל השאר סחטיין ושרק ימשיך ככה ויותר.

עוד שלושה דברים לציון:

1. פתיחת אלעל וירטואל בשיתוף חברות ישראייר וארקיע פתח את שמי הארץ.

תודה לכל העוסקים במלאכה!

2. פתיחת שחף תעופה ראויה לציון ומחזקת את התעופה הקלה בארץ! אני עוד לא טס שם אבל נראה מעולה ותמיד יושב לי בראש...

3. יש בחטיבה כיום הרבה יוצרים פרטיים שמוסיפים המון לנוף הארץ ביניהם אני רוצה לציין את בר רדווי וניב טסלר.

כמוכן תודה מיוחדת לכריס בל האחד והיחיד שיצר לנו פה סינרי ופוטוריל מדהים! אותי החזיר לטוס במטוס ה - ATR !!!

*יש סינרים מעודכנים שעובדים עליהם ומידי פעם נותנים לנו איזה ׳טיזינג׳ !

שרק ימשיך!

איתי

פורסם

בהחלט שנה של חידושים הייתה לנו.

 

הצלחנו להגדיל משמעותית את כמות הפקחים ושעות הפיקוח, שזה גרם גם לעליה בכמות התנועות. 

בחודשים האחרונים התחום מרגיש מעט רדום, אבל כמו שאלמוג אמר, זה בגלל חודשי החורף העמוסים. 

 

אני שואף לסיים עד הקיץ את קורס גישה (שנמצא כבר בשלבי סיום), קורס מגדל ב"ג וכללי, וקורס קרקע. 

בנוסף נפתח עוד קורסים אך אני לא יכול להתחייב שהם יסתיימו עד הקיץ. 

הדבר הזה יגרום לעליה נוספת בכמות הפקחים ואני מקווה לראות אותם מפציצים בשעות.

 

שתהיה לנו שנה טובה ומוצלחת!

פורסם

סיכום יפה מאוד ,דוגמא להנהלה החדשה שתקום איך להציג דו"ח פעילות שנתית, כפי שנכתב כבר הנושא החברתי חייב לקבל משקל משמעותי וזאת האחריות של כל אחד ואחד מאיתנו, גיוס חברים חדשים כולל חברים שעזבו היא המטרה החשובה ביותר אם אנו חפצים בחיי קהילה פעילה ופוריה.

תודה לאלמוג על כל העשייה וההתנדבות למען הקהילה.

פורסם

אני מסכים עם הכתוב לגבי כנסים.. חדר בקרה אחד היה לנו בחודש פברואר אך באווירה מעט שונה מחדבים רגילים שבהם יש דגש חזק על מפגש חברתי.

לגבי כנס- מאוד רצינו שייצא לפועל אבל לצערנו לא יצא ורואים את ההפסד מזה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...