עבור לתוכן
amir friedland

החידה היומית - מדוע מנוע מספר 4 לא מניע ?

Recommended Posts

פורסם

השעה היא 22.30 ו 081 דוחפת לבנגקוק הרישום - 4X-ELH , ודוחפים ל15 צפונה , מנעים והופה מתגלה תקלה , מנוע מספר 4 לא מניע כנדרש , אמנם המניפות מסתובבות N1 ו N2 רצים , DUCT PRESSURE תקין במטוס , והכל כשורה אך בכל זאת אין הצתה והמנוע מסרב להניע. לאחר התייעצות עם שליטה ומיטב המומחים והטובים , נסיונות שונים ונשנים להניע בכל מיני דרכים , עיון בQRH וכו וכו , CROSS BLEED START, שום דבר לא עוזר ואין הצתה במנוע מספר 4.

 

ואני שואל (ביחד עם עוד 420 נוסעים שקיבלו תלושיo לשיפודי התקווה באולם שחקים ) מה קרה פה ? מדוע מנוע מספר 4 לא הניע כנדרש ? התשובה בתוך הסרטון , נראה אותכם מוצאים  , בין הוזכים יוגרל כרטיס טיסה לבנגקוק.. :D 
 

 

להלן הסרטון , שיהיה בהצלחה :

 

http://www.twitch.tv/amirfried/b/673503719

פורסם

פספוס של כולנו שלא מצאנו את זה בזמן אמת. אני קצת מרשה לעצמי להגיד שלא היה לי צ'אנס לפתור את הבעיה כי הצטרפתי באמצע הtroubleshoot... פספוס רציני אבל למדנו.

פורסם

אתה צריך לשים את ה HYDRAULID DEMAND PUMP SELECTOR 4 TO AUTO ואז הכל הסתדר. :yahoo:

זאת לא הבעיה. הDEMAND הרביעי נמצא בAUX בזמן הדחיפה על מנת לנתק את היגוי גלגל האף מהמערכת ההידראולית כדי לאפשר את הדחיפה כמו שצריך.

הSOP מגדיר להעביר לAUTO כחלק מBEFORE TAXI PROCEDURE

פורסם

תאורתית ניתן לדחוף גם עם HYDRAULID DEMAND PUMP SELECTOR 4 בAUTO אבל אז צריך ממש להיזער, ולדחות בקו ישיר בלבד לאחור(בלי לסובב את הכן נסע ימינה/שמאלה) כדי למנוע סכנה של פגיעה במערכת ההידראולית.

פורסם

כעת ראיתי את הסרט עד הסוף. 

ENGINE BLEED4 חייב להיות ON כמו 1 2 3 . אצלך הוא על OFF.

כנ"ל APU BLEED חייב להיות ON. אצלך הוא כבוי.

הPACK SELECTOR אצלך שלושתם על OFF בעוד ששניים מימין צריכים להיות על OFF והשמאלי עלNORMA.

כמובן לאחר התנעת המנועים מכביםAPU BLEED AIR ואת כל הPACKS מחזירים ל NORM. וגם כמובן HYDRAULID DEMAND PUMP SELECTOR 4 ל AUTO.

באופן כללי רואים שלא עבדת מסודר לפי הPROCEDURES. עברת מהנעה יידנית של כל מנוע בנפרד לפי CONTINUOUS IGNITION  להנעה אוטומאטית לפי AUTOSTART כאשר אתה פותח וסוגר את ברזי הדלק כנדרש.אני מבין זה בגלל שחיפשת פתרון לבעיה אבל זה מבלבל ומסבך אותך יותר. במצב כזה הכי טוב לא לעגל פינות אלא להתחיל הכל מהתחלה לפי הספר.

בכל מקרה זה תענוג ללמוד ולנסות לפתור בעיות כאלה בעזרת כולם ואני מקווה שעוד אנשים יצטרפו ויכתבו כאן את דעתם.

לילה טוב השעה 2.10 ואני סוף כל סוף הולך לישון . נהניתי כל רגע :clapping:  מזמן שלא ישבתי על חומר של המטוס הזה אשר מקועקע על זרועי למי שלא יודע.

פורסם

כעת ראיתי את הסרט עד הסוף. 

ENGINE BLEED4 חייב להיות ON כמו 1 2 3 . אצלך הוא על OFF.

כנ"ל APU BLEED חייב להיות ON. אצלך הוא כבוי.

הPACK SELECTOR אצלך שלושתם על OFF בעוד ששניים מימין צריכים להיות על OFF והשמאלי עלNORMA.

כמובן לאחר התנעת המנועים מכביםAPU BLEED AIR ואת כל הPACKS מחזירים ל NORM. וגם כמובן HYDRAULID DEMAND PUMP SELECTOR 4 ל AUTO.

באופן כללי רואים שלא עבדת מסודר לפי הPROCEDURES. עברת מהנעה יידנית של כל מנוע בנפרד לפי CONTINUOUS IGNITION  להנעה אוטומאטית לפי AUTOSTART כאשר אתה פותח וסוגר את ברזי הדלק כנדרש.אני מבין זה בגלל שחיפשת פתרון לבעיה אבל זה מבלבל ומסבך אותך יותר. במצב כזה הכי טוב לא לעגל פינות אלא להתחיל הכל מהתחלה לפי הספר.

בכל מקרה זה תענוג ללמוד ולנסות לפתור בעיות כאלה בעזרת כולם ואני מקווה שעוד אנשים יצטרפו ויכתבו כאן את דעתם.

לילה טוב השעה 2.10 ואני סוף כל סוף הולך לישון . נהניתי כל רגע :clapping:  מזמן שלא ישבתי על חומר של המטוס הזה אשר מקועקע על זרועי למי שלא יודע.

 

בוקי התשובה לא נכונה לצערי ,

אתה מוזמן להעביר לדקה 32:30 ולראות שההתנעה היא פרוצדורלית לחלוטין עפי ה SOP וזה כולל AUTOSTART , כל הBLEEDים דלוקים גם ה APU BLEED , ככה שמה שכתבת מתייחס לנסיון התנעה לקראת סוף הסרטון ולא להתחלה..

(לגבי הPACKים , אין שום קשר כיוון שאם סוגרים עוד PACK אחד זה רק מוסיף עוד אוויר להתנעה ונותן יותר כח ככה שזה אמור רק להוסיף ולעזור ולא לגרוע.)

כאשר המנוע לא נדלק , הQRH מציע מגוון דרכים שונים לנסינות הנעה חלקם כמו שציינת , בסימולטור אין צורך לחכות שהמנוע יתקרר ולכן עברתי במהירות מאחד לשני , אבל המנוע מלכתחילה לא נדלק ולכן אין קשר בין מה שאמרת לפתרון של החידה..

לא פגעת , יאללה להמשיך לנסות ...

פורסם

בוקי וכולם  זאת לא חידה טריוויאלית שקשורה לשבלונה של ה- SOP... טובי המוחות בחטיבה נפלו עליה ובגלל זה פרידלנד נאלץ לחזור לשער, לא היה פיתרון מובנה ב QRH או בספרות.

מדובר בהיכרות עם אופי עבודה של  מערכות מסויימות במטוס ואגב אותה בעיה יכולה להתרחש גם ב 737 וגם ב 777 באותו אופן בדיוק.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...