Guy Markman פורסם נובמבר 15, 2015 דיווח פורסם נובמבר 15, 2015 אז חשבתי לעצמי,איך טסו טיסות שאינן טיסות ראיה (טיסות מכשירים) לפני שהתפתחו הVOR והראדרים המתקדמים? כי על פי מה שקראתי פה הטיסה הקרוסאטלנטית הראשונה של נוסעים הייתה כבר לפני 77 שנה, ובטיסות כול כך ארוכות מעל הים חייבים לדעת איך לטוס כשיש ים. מישהו יודע איך זה עבד?
Guy Markman פורסם נובמבר 15, 2015 מחבר דיווח פורסם נובמבר 15, 2015 מהירות, כיוון, שעון. מה לגבי ההפרשים בין מהירות מכשירית ומהירות אמיתית?
Etai Charit פורסם נובמבר 15, 2015 דיווח פורסם נובמבר 15, 2015 MLS VOR DME LOC GS RNAV GPS אלה מכשירים יחסית חדשים (או לפחות בשימוש אזרחי רחב). NDB לסוגיו הוא מכשיר הרבה יותר "קדום".מעל האטלנטי היו מערכות לורן ואומגה.וכמובן שבזמנים הללו היה איש צוות נוסף בקוקפיט (בנוסף לקפטן, קצין ראשון ומכונן) - נווט. סה"כ 4. לפעמים גם היה אלחוטן. הנווט השתמש בלורן, באומגה, בהצלבות QDM ל-NDB, וכמובן השיטות הישנות והפרימיטיביות יותר של מצפן-שעון-מפה, וניווט לפי כוכבים. בנוסף, כל מה שקשור בדיוק היה במספרים אחרים וכל המקדמים הבטיחותיים - החל מ-RVSM שעוד לא היה קיים, וכלה ב-RNP ו-ANP שאני לא יודע מתי קראו להם בשמם (גוגל יודע), אבל ליישום המבצעי שלהם תמיד היה שימוש (עד כמה אפשר לקרב מטוסים ומה מרווח הטעות האפשרי של מערכות הניווט - במספרים גדולים בהרבה לעומת היום, מאידך גם נפח התעבורה היה קטן בהרבה). עוד דוגמא היא מערכות אינרציאליות שנכנסו בהדרגה, בתור התחלה עם סחיפות גדולות מאוד. היו יוצאים לחציית האטלנטי, הסחיפה התפתחה לאיטה. כשסיימו את החצייה, טסו מעל NDB ואיפסו מחדש את המערכת האינרציאלית על הנקודה שידוע שה-NDB נמצא בה וכך למעשה איתחלו אותה ללא סחיפות.
Avi Malamud פורסם נובמבר 16, 2015 דיווח פורסם נובמבר 16, 2015 היי אני למדתי המון על ההיסטוריה של הניווט מהאתר הזה: http://www.navfltsm.addr.com/howitbegan.htm מומלץ ביותר Joel Strikovsky וגם Baruch Spiegel הגיבו לזה 2