עבור לתוכן
elai bachar

NOTAM| עדכון נוהל סקווקים

Recommended Posts

פורסם

 יש לי מספר שאלות בנושא אם יורשה לי.

1. מה מיוחד ב 51xx שכן משנים לו את הקוד, לאומת נגיד 31xx שלא משנים?

2. לא הבנתי מה זה "גם במקרה שהוא מגיע מיוניקיום" אומר? ממה שאני מכיר קוד יוניקום

     זה בדרך כלל 2200  (מה ש VATSIM אוטמטי משנה בעת ההמראה), מאחר ולא היה פקח שנתן לו קוד.

     אם זה המצב, אז יש סתירה במסמך. או שלא הבנתי נכון...

3.  זה לא מקשה על קורלצייה אוטומטית? בדר"כ כאשר אני נותן קוד למטוס שהו לא בקורלציה והוא אכן מכניס אותו כמו שצריך, יש לי קורלציה אוטומטי.

     מה נוהל מתן הסקווק במיקרים שהמטוס לא בקורלציה? קרי Primary radar only

 

4.  אם כך המצב אני מציע לתקן ב Euro Scope בקובץ ה ESE שגם עמדות גישה ובקרה

     טווח מתן הסקווק האוטמטי יהיה בטווח של ה 56XX כמו של עמדת קרקע ולא להשאיר את זה על 42XX.

LLBG_W_GND:Ben-Gurion WEST Ground:118.050:BGW:W:LLBG:GND:::5601:5677
LLBG_D_APP:Ben-Gurion Departure:120.500:BGD:D:LLBG:APP:::4201:427
LLBG_A_APP:Ben-Gurion Arrival:131.100:BGA:A:LLBG:APP:::4201:4277
LLLL_CTR:Tel Aviv Control:121.400:TLC::LLLL:CTR:::4200:4277
 

כך גם עמדת תל אביב וגישה יוכלו לתת קוד אוטומטי לטיסות יוצאות מה שעד היום היו הם מוגבלים לרק לטיסות ניכנסות.

מאחר וטיסות ניכנסות מתן קוד ברוב המיקרים בוטל, אז מומלץ לטעמי לשנותו ל 56xx גם לעמדות גישה ותל-אביב, על מנת לתת להם אפשרות מתן סקווק אוטומטי

לטיסות יוצאות לפחות, כמו עמדת קרקע.

זה מאד שמיש כאשר עמדת גישה/תל אביב מחוברים ברשת כעמדה בודדת והם גם נותני שירות

לבקשות מרשה וכו.

 

5662a5e4eebc8.jpg

 

פורסם

 

לי יש 2 שאלות בנושא אם אפשר.

1. מה מיוחד ב 51xx שכן משנים לו את הקוד, לאומת נגיד 31xx שלא משנים?

2. לא הבנתי מה זה "גם במקרה שהוא מגיע מיוניקיום" אומר? ממה שאני מכיר קוד יוניקום

     זה בדרך כלל 2200  (מה ש VATSIM אוטמטי משנה בעת ההמראה), מאחר ולא היה פקח שנתן לו קוד.

     אם זה המצב, אז יש סתירה במסמך. או שלא הבנתי נכון...

 

3.  אם כך המצב אני מציע לתקן ב Euro Scope בקבצי ה ESE שגם עמדות גישה ובקרה

     טווח מתן הסקווק האוטמטי יהיה בטווח של ה 56XX כמו של עמדת קרקע ולא להשאיר את זה על 42XX.

LLBG_W_GND:Ben-Gurion WEST Ground:118.050:BGW:W:LLBG:GND:::5601:5677

 

LLBG_D_APP:Ben-Gurion Departure:120.500:BGD:D:LLBG:APP:::4201:427
LLBG_A_APP:Ben-Gurion Arrival:131.100:BGA:A:LLBG:APP:::4201:4277
LLLL_CTR:Tel Aviv Control:121.400:TLC::LLLL:CTR:::4200:4277
 

כך גם עמדת תל אביב וגישה יוכלו לתת קוד אוטומטי לטיסות יוצאות מה שעד היום היו הם מוגבלים לרק לטיסות ניכנסות.

מאחר וטיסות ניכנסות מתן קוד ברוב המיקרים בוטל, אז ממולץ לדעתי לשנות עלמנת לתת להם אפשרות מתן סקווק אוטומטי

לטיסות יוצאות לפחות כמו עמדת קרקע. זה מאד שמיש כאשר עמדת גישה/תל אביב מחוברים ברשת כעמדה בודדת והם גם נותני שירות

לבקשות מרשה וכו.

 

5662a2620250b.jpg

 

 

1. 51XX מוקצה לטיסות VFR לכן נשנה אותו ל42XX, לעומת 31XX שלא מוקצה לשום דבר.

2. לא כל מטוס שמגיע מיוניקום יהיה עם סקווק דיפולטי (1200\2200 וכו'..), אם למשל הגיע מטוס מLGGG ובניקוסיה לא היה פיקוח, רוב הסיכויים שלמרות שהגיע מיוניקום יהיה לו סקווק נבדל כלשהו.

העצה שלך לגבי הסקווק האוטומטי היא נחמדה מאוד, אבל לא טובה ממספר סיבות...

א. אולי פעם רוב המטוסים היוצאים היו מקבלים 56XX, אבל היום הסיפור שונה. חצי מהטיסות מערבה יקבלו בכלל 72XX, חלק שטסים דרומה יקבלו 50XX או 64XX יש טיסות VFR, טיסות משטרה, חיה"א ועוד כל כך הרבה...

לכן זה לא יעזור בשום דבר.

ב. מטוס שמבקש קלירנס אנחנו נדע ונראה אותו הרבה זמן לפני, כך שיהיה לפקחים מסיק זמן לבדוק את הגורמים ולהקצות קוד מתאים.

פורסם

אני לא זוכר שהינו משנים לטיסות VFR את הקוד מ51XX נגיד כאשר הם היו באים מדרום (אילת וכו.) לדוגמא

וניכנסים למרחב ה TMA לנחיתה בבן גוריון או שדה דב.  למיטב זכרוני היינו משנים קוד רק למטוסים הבאים ממערב או אולי מחוץ לגבולות מדינת ישראל.

הנוהל היה לשנות ל VFR מ 51XX ל 42XX גם בעבר?

פורסם

אני לא זוכר שהינו משנים לטיסות VFR את הקוד מ51XX נגיד כאשר הם היו באים מדרום (אילת וכו.) לדוגמא

וניכנסים למרחב ה TMA לנחיתה בבן גוריון או שדה דב.  למיטב זכרוני היינו משנים קוד רק למטוסים הבאים ממערב או אולי מחוץ לגבולות מדינת ישראל.

הנוהל היה לשנות ל VFR מ 51XX ל 42XX גם בעבר?

אני לא מבין למה אתה מתכוון...

51XX שמור לטיסות VFR פנים ארציות, לכן אם מגיע אלינו מטוס IFR עם קוד כזה, נשנה לו ל42XX.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...