עבור לתוכן
Etai Charit

המלצות לסופ"ש

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים,

 

שתי המלצות יש לי לכם לשבת, פשוט כי אני גיליתי אותן והן שיפרו לי את חיי הסימולטור, מקווה שאולי עוד מישהו ימצא אותן מועילות ומוסיפות.

 

הראשונה, אולי טריביאלית: הפעלת RANDOM FAILURES ב-PMDG NGX, והשגת או הדפסת QRH פיזי של המטוס (אפילו מקורי של PMDG).

אני עושה זאת מזה זמן מה. לא על ערך גבוה, לא צריך שכל טיסה תהפוך לאירוע. כרגע זה על 1/10. מספיק שמידי פעם קופצת איזו תקלונת, ופתאום תראו איך כל הבדיקות הופכות לאמיתיות לכל אורך הטיסה, כן צריך לוודא פתאום שאכן הכל בסדר כי אחנו לא רוצים לפספס וכן להגיב בזמן... האופציה הזאת אולי טריביאלית, אבל שנים שהתרגלתי באופן טבעי שזה כבוי, ופתאום חוויית הטיסה שלי השתפרה פלאים. כאמור, לא לשכוח לגבות את זה בעותק פיזי של QRH איכותי, אחרת אנחנו עדיין מפספסים פה משהו.

 

השנייה, לא טריביאלית, וגיליתי אותה במהלך החיים התעופתיים האמיתיים שלי: אפליקציה בשם NAVIATOR לאנדרואיד (לא יודע לגבי אפל). למי שמכיר, היא נועדה להוות תחרות אנדרואידית לאפליקציה FOREFLIGHT, מבצעת פונקציות דומות, של תכנון נתיב ופרופיל טיסה, הגשת תכנית טיסה זו דרך האינטרנט לשירותי הבקרה האמריקאיים (במציאות) בלחיצת כמה כפתורים נוספים, ובעיקר - בזמן הטיסה הצגת מיקום המטוס על מפה נעה, בשילוב ניהול תכנית הטיסה שתכננו ונתונים נוספים. בארה"ב גם ניתן להוריד דפיות של שדות.

 

אז למה אני ממליץ עליה כאן?

בגרסא בתשלום (כ-30 דולר למנוי לשנה, שבאופן מתמיד דואג לעדכן את כל המפות והדפיות) ניתן לקבל מפות ודפיות של כל ארה"ב ל-IFR ו-VFR ושדות תעופה אינדיבידואליים, לפי מדינות או הכל. ללא עדכון מנוי, נשארים עם החומרים אך לא מקבלים הרשאה לעדכונים נוספים.

 

בנוסף, שתי אופציות מאוד עוזרות לסימולטור:

 

1. שיעבוד האפליקציה לסימולטור (דרך הוויפי), כך שהאפליקציה לוקחת את נתוני הטיסה מ-FSX ומשתמשת בהם כאילו אלה הנתונים שמתקבלים מה-GPS של המכשיר, ונותנים לך נתוני טיסה ונתיב כאילו אתה טס כרגע במציאות (ללא שום הבדל, בדוק).

 

2. הוספת מפות נעות משלנו - אופציה שהמפתח הוסיף. דרך תוכנות חיצוניות וקצת עבודת נמלים, הוספתי מפות CVFR צפון ודרום, מפת ATS ומפת אזורים של הרצליה לדאטאבייס של המפות הנעות האפשריות. יצרתי קשר עם המפתח ושלחתי לו את המפות הללו, מתוך ידיעה שהמפות הללו זמינות בחינם באתר רת"א, אך הן עלולות להתעדכן ולכן אין שום תמיכה רשמית והשימוש בהן הוא על אחריות המשתמש. המפתח שם אותן בדירקטורי נפרד, חינמי ובפיתוח של משתמשים פרטיים, זמין להורדה. כמוני עשו הרבה משתמשים לעוד חלקים בעולם. התוצאה לפניכם - ביצעתי לאחרונה אימון מכשירים ידני בבן גוריון עם הקינג אייר של תומר (התיקון שלו למטוסים הדפולטיים) ודפית ILS12, בעוד האפליקציה פתוחה בצד. הנקודה הבאה בנתיב היא בנגור משום שזו אחת הטיסות האחרונות בהן השתמשתי גם באפליקציה, ואת נתיב הטיסה הנוכחי לא הזנתי לתכנית של האפליקציה. אני אכן נעזר בה לטיסות וזה מאוד כיף, בתוך הארץ ובתוך ארה"ב.

לדברי המפתח, שעם האצבע על הדופק לעזרה ונותן תמיכה אישית ויפה לקהל לקוחותיו, באחד העדכונים הבאים ניתן יהיה גם להוסיף דפיות של שדות לא רק כמפה נעה, אלא כחלק מהמידע הזמין של השדה (כמו אורכי מסלולים, תדרים, שעות פעילות וכו').

 

תמונה להמחשה מאימון מכשירים בנתב"ג:

 

naviator_kingair_ISRATS.jpg

 

זהו חברים, 

מקווה שעזרתי למישהו,

מקווה מתישהו החודש להזמין שוב חברים אליי לסדנת הדרכת טיסה משותפת.

שבת שלום וסוף שבוע נעים לכולם.

פורסם

תודה רבה איתי !

שאלה קטנה , RANDOM FAIL מפעיל אחת לכמה שאתה מגדיר את כל סוגי התקלות ? או שאפשר לבחור ? , כמה שונה מלעבוד על SERVICE BASED ?

 

עוד לא קיבלתי המון תקלות, פה ושם קטנות, אז אני לא מכיר מספיק לעומק.

בגדול, לדעתי:

 

תחת תפריטי התקלות, יש גם תפריט MAINTAINANCE.

כל אחת מהמערכות שם צריכה לעבור תחזוקה כל X שעות.

אם אתה מפספס תחזוקה, וגם הפעלת SERVICE BASED, אז הוא ייתן תקלות בהתאם למערכת שלא תחזקת בזמן.

 

בעיניי יש לזה ערך, זה גורם לך, כמו במציאות, לפני הטיסה להסתכל ולוודא שכל הטיפולים בוצעו טרם הטיסה, וכן לגרום למטוס שיהיה לו "אופי משלו": תקלות חוזרות, מערכת ישנה ולמודת בעיות, ושאר ירקות, דברים שבמציאות קורים.

 

בסוף הטיסה, בגייט, אני שומר PANEL STATE ובטיסה הבאה טוען אותו שוב, כך שמצב התחזוקה נגרר הלאה.

 

ה-RANDOM הן תקלות לא קשורות שעלולות לקרות בכל רגע גם בתחזוקה שוטפת טובה.

 

פעם לא רציתי להתעסק עם שתיהן, היום אני בדעה שזה חלק מהוצאת טיסה ולי זה מרגיש ראליסטי בהרבה לבדוק ולוודא כל דבר פעמיים. גם תקינות של המטוס לפני הטיסה (בדיוק דקה בתפריט MAINT של PMDG דרך ה-CDU), וגם כל הבדיקות הנדרשות במהלך זרימת הטיסה. 

פורסם

דוגמא טרייה מעכשיו:

 

טסתי מנתב"ג לבומביי.

רק מהידיעה שכמו במציאות עלולה להיות לי תקלה בכל רגע נתון, הסתכלתי גם בתכנון הטיסה וגם בביצועה על אלטרנייטים אפשריים, וגם בהתחשב במדינה ידידותית או לא. הייתי דבוק למחשב (והספקתי לא מעט עבודה תוך כדי כך) וכל כמה דקות בחנתי את כל הקוקפיט לחפש נורות ואינדקציות חריגות, כי באמת יש סיכוי לכאלה, לשם שינוי.

נחתתי בבומביי, וגיליתי שאכן הייתה מתישהו במהלך הטיסה תקלת חשמל לציוד המטבחים, לא הייתה לזה אינדקציה בקוקפיט (ואין לי דיילים שיתריעו לי על כך במהלך הטיסה). אם הייתי מגלה זאת בשלב מוקדם בטיסה, אולי הייתי שוקל נחיתה בדרך או חזרה לישראל. אך בכל מקרה, כמו במציאות: עד היציאה לטיסה הבאה צריך לתקן ולוודא שכל התקלות שנפתחו - אכן נסגרו והמטוס כשיר וחוקי לטיסה. 

 

ערכתי ידנית את הCFG של המטוס ליצירת BBJ שמגיע לטווחים רחוקים. אז גם חציות של אוקיינוסים וטיסות ארוכות במיוחד באות בחשבון. אבל פתאום צריך להסתכל ברצינות על ETOPS, נקודות אל חזור, אלטרנייטים...

 

כמובן לא לשכוח עותק של QRH זמין בקוקפיט.

 

כך קיבלתי חוויה משודרגת בסימולטור: לפעמים יש תקלות חמורות, לפעמים אין תקלות בכלל, לפעמים תקלות קלות, אך הכל צריך לקבל את ההתייחסות שלו. מאוד ממליץ לכולם. גם גיהוץ של טיסה ארוכה מקבל נופך חדש, גם בתכנון וגם בביצוע. וצריך תחת לשבת עליו, כל דבר לבדוק ולהשגיח, ובעת הצורך למצוא פתרונות בחשיבה אוויראית.

 

לי זה שדרג, ממליץ לכולם.

פורסם

האם אתה מדבר על המערכת הדיפולטית או מערכת של Add On?

 

מערכת התקלותהיא חלק מהמוצר המצויין בתשלום של PMDG, מטוס 737NGX. אני חושב שהמערכת זהה גם ב-777 של אותה החברה, אך אין לי ניסיון איתו.

פורסם

איתיי תוכל לשלוח לי את הCFG של הBBJ שהכנת?

 

חיובי, הדבר היחיד ששיניתי הוא קיבולת מיכל הדלק המרכזי, לא שיניתי שום דבר אחר. מחר אפרסם את זה כאן.

פורסם

חיובי, הדבר היחיד ששיניתי הוא קיבולת מיכל הדלק המרכזי, לא שיניתי שום דבר אחר. מחר אפרסם את זה כאן.

 

בבקשה:

לגשת לAIRCRAFT.CFG,

למצוא את רובריקת FUEL ולערוך את המיכל המרכזי כך:

[fuel]
Center1=  -1.884,   0.000, -1.800, 12299.000, 0.000

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...