Or Belisha פורסם אוגוסט 11, 2018 דיווח פורסם אוגוסט 11, 2018 שלום לכולם! האירוע הקרוב יתקיים בין שני שדות תעופה במוסקבה (UUEE + UUDD) לתל אביב (LLBG). האירוע יתקיים בתאריך ה - 1/9 בין השעות 12:00z-19:00z מרחק הנתיב האווירי של טיסה הוא כבערך 1600 מ"י ומשך זמן הטיסה המשוער הוא 4 שעות. במהלך האירוע, יואר המרחב האווירי של הנתיב בפיקוח מלא. נתיב מומלץ: UUDD - LLBG DK DCT FV R11 TS R808 KANON B145 MIMRA G247 SM G900 ODIRA UW99 CRM UT243 GEM UA285 MUT UB545 VESAR UB15 ALSUS UR18 VELOX W13 SOLIN UUEE - LLBG UM DCT ARSEP DCT GOTMA DCT LO DCT DK DCT FV R11 TS R808 KANON B145 MIMRA G247 SM G900 ODIRA UW99 CRM UT243 GEM UA285 MUT UB545 VESAR UB15 ALSUS UR18 VELOX W13 SOLIN גם El Al Virtual מצטרפת! להרשמה דרך אלעל וירטואל לחצו כאן. דפיות וסינרי - דומודדובו (UUDD) / שרמטייבו (UUEE) בן גוריון - דפיות / סינרי FSX&P3D / סינרי XP הבהרות בנוגע לטיסה ברוסיה: כמו שכולם יודעים, ברוסיה משתמשים בלחץ QFE – כשהמטוס מכוון לפי לחץ זה אנו נראה את גובה המטוס שלנו מעל לפני השטח של השדה הרלוונטי (כשננחת הגובה יהיה 0), לא כמו ב QNH המודד את הגובה מעל לפני הים. במצב בו נבקש מהפקח לתת לנו QNH במקום QFE אנו נצטרך להוסיף 600 רגל (בממוצע, בשדות של מוסקבה) לכל גובה שהפקח ייתו לנו, טבלה המפרטת את המרת הלחצים: בעמודה השמאלית - הגובה אליו נכוון את המטוס ברגל אם נכייל QNH בעמודה האמצעית - הגובה אליו נכוון את המטוס ברגל בשימוש ב QFE בעמודה הימנית - הגובה אליו נכוון את המטוס במטר אם נכייל QFE במידה ופקח מבקש מכם “by QFE 1001 descend to height 600 meters” תכולו: 1. לכייל QFE 1001 ולכוון 2000ft ב MCP 2. לבקש מהפקח QNH, לכייל את ה QNH שנתן לכם ולכוון 2600ft ב MCP *כמובן שניתן לשנות את המטוס בצורה שיעבוד לפי לחץ QFE וגבהים במטר אירוע מהנה ומוצלח לכולם ! ללוח שיבוץ פקחים לחצו כאן . הבהרות בנוגע לשיבוץ פקחים לאירוע: * על מנת להירשם יש להגיב בשרשור או לשלוח מייל ל- vatil6@vatil.org.il בצירוף שם מלא , שעות והעמדה המבוקשת * כל פקח אשר נרשם לפקח באירוע עליו לעשות בהקדם האפשרי BOOK למשמרת שבחר דרך VROUTE * על כל פקח שנרשם להודיע לפחות 24 שעות לפני המשמרת על ביטול / איחור Tal Hasson, Itay Gross וגם Michael Cabir הגיבו לזה 3
Or Belisha פורסם ספטמבר 1, 2018 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 1, 2018 סיכום אירוע: 42 נכנסות 13 יוצאות סה"כ 55 תנועות בבן גוריון ללא ספק אירוע מצויין לסגור איתו את החופש הגדול! תודה לצוות אירועים שטרח ועמל. שבוע טוב לכולם, נתראה בחדר הבקרה של סוכות שיפורסם בקרוב! Yoram Benary, Nizan Edelbaum וגם Raz Niv הגיבו לזה 3
Tomer Israel פורסם ספטמבר 5, 2018 דיווח פורסם ספטמבר 5, 2018 בהחלט כמות יפה של תנועות עם עומס על המרחב. כמה דברים שנרשמו גם באירועים קודמים וחזרו על עצמם ששמתי לב שכדאי לשפר: 1. קריאות של 4-5 פעמים של פקחים לטייסים שישבו בטימספיק ולא שמו לב לקריאת הפקח הוא נותן שינויי גובה, מהירות, וקטורים וברגע שטייס לא עונה זה יכול להרוס הכל ואת כל ההפרדה שהוא מנסה לבצע, או לא טיפסתם בגובה, מטוס אחד אחריכם לא יוכל לטפס. אני אישית זוכר את עצמי מיידע מספר טייסים שהפקח קורא להם והם בכלל לא שמו לב. לדעתי צריך לעשות משהו עם הטימספיק בזמן אירועים אפילו לסגור אותו באותו הזמן כי זאת לא פעם ראשונה שזה קורה וזה רק לרעתנו. 2. הפעלת מסלול 30 לנחיתות בגישת RNP הייתה לדעתי טעות גמורה. טייסים לא ידעו לבצע את ההליך ולשמור על Restrictions דבר שפגע בתנועות ממריאות. הופתעתי מאוד שהיו לא מעט אצלנו שלא ביצעו את ההליך כמו שצריך. הפקח יוצא מנקודת הנחה שעברתם על הדפית ועל ההגבלות בכל נקודה וכי אתם שומרים עליהם בכל נקודה ונקודה מחובתכם לעבור על הדפית ולשתף פעולה עם הפקח. במידה ויש משהו שאתם יודעים שלא תצליחו לעמוד בו (הגבלה מסויימת) כדאי להודיע ואז הפקח יידע להיערך בהתאם ולעזור לכם 3. צעקות על פקחים ברוסיה אני הייתי בשוק לפקח יש עומס לא קטן עם הרבה מטוסים אז לא ענה לכם בפעם הראשונה תמתינו הוא שמע אתכם, לא יעזור אם בפעם השנייה תצעקו עליו למה הוא לא עונה. קצת סבלנות לא תזיק כנראה שאם לא פנה אליכם יש תנועות דחופות יותר שנמשיך לארגן עוד אירועים טובים ולהנות!
shachaf yasurr פורסם ספטמבר 5, 2018 דיווח פורסם ספטמבר 5, 2018 לפני 11 שעות Tomer Israel כתב: בהחלט כמות יפה של תנועות עם עומס על המרחב. כמה דברים שנרשמו גם באירועים קודמים וחזרו על עצמם ששמתי לב שכדאי לשפר: 1. קריאות של 4-5 פעמים של פקחים לטייסים שישבו בטימספיק ולא שמו לב לקריאת הפקח הוא נותן שינויי גובה, מהירות, וקטורים וברגע שטייס לא עונה זה יכול להרוס הכל ואת כל ההפרדה שהוא מנסה לבצע, או לא טיפסתם בגובה, מטוס אחד אחריכם לא יוכל לטפס. אני אישית זוכר את עצמי מיידע מספר טייסים שהפקח קורא להם והם בכלל לא שמו לב. לא עונים ישר לטפל משמעתית .. סופרוויזר (שינתק אותם) וכו' ברגע שלא עונים זה אחריותם המלאה ! אין לך צורך להזכיר להם שהם בטיסה ... חוסר אחריות מוחלט לדעתי צריך לעשות משהו עם הטימספיק בזמן אירועים אפילו לסגור אותו באותו הזמן (מה עם החשיבה על האנשים שלא טסים ורוצים להיות בTS ? ) כי זאת לא פעם ראשונה שזה קורה וזה רק לרעתנו. 2. הפעלת מסלול 30 לנחיתות בגישת RNP הייתה לדעתי טעות גמורה. טייסים לא ידעו לבצע את ההליך ולשמור על Restrictions דבר שפגע בתנועות ממריאות. הופתעתי מאוד שהיו לא מעט אצלנו שלא ביצעו את ההליך כמו שצריך. הפקח יוצא מנקודת הנחה שעברתם על הדפית ועל ההגבלות בכל נקודה וכי אתם שומרים עליהם בכל נקודה ונקודה מחובתכם לעבור על הדפית ולשתף פעולה עם הפקח. במידה ויש משהו שאתם יודעים שלא תצליחו לעמוד בו (הגבלה מסויימת) כדאי להודיע ואז הפקח יידע להיערך בהתאם ולעזור לכם 3. צעקות על פקחים ברוסיה אני הייתי בשוק לפקח יש עומס לא קטן עם הרבה מטוסים אז לא ענה לכם בפעם הראשונה תמתינו הוא שמע אתכם, לא יעזור אם בפעם השנייה תצעקו עליו למה הוא לא עונה. קצת סבלנות לא תזיק כנראה שאם לא פנה אליכם יש תנועות דחופות יותר שנמשיך לארגן עוד אירועים טובים ולהנות!
Tomer Israel פורסם ספטמבר 5, 2018 דיווח פורסם ספטמבר 5, 2018 On 5.9.2018 at 18:06, shachaf yasurr said: בהחלט כמות יפה של תנועות עם עומס על המרחב. כמה דברים שנרשמו גם באירועים קודמים וחזרו על עצמם ששמתי לב שכדאי לשפר: 1. קריאות של 4-5 פעמים של פקחים לטייסים שישבו בטימספיק ולא שמו לב לקריאת הפקח הוא נותן שינויי גובה, מהירות, וקטורים וברגע שטייס לא עונה זה יכול להרוס הכל ואת כל ההפרדה שהוא מנסה לבצע, או לא טיפסתם בגובה, מטוס אחד אחריכם לא יוכל לטפס. אני אישית זוכר את עצמי מיידע מספר טייסים שהפקח קורא להם והם בכלל לא שמו לב. לא עונים ישר לטפל משמעתית .. סופרוויזר (שינתק אותם) וכו' ברגע שלא עונים זה אחריותם המלאה ! אין לך צורך להזכיר להם שהם בטיסה ... חוסר אחריות מוחלט לדעתי צריך לעשות משהו עם הטימספיק בזמן אירועים אפילו לסגור אותו באותו הזמן (מה עם החשיבה על האנשים שלא טסים ורוצים להיות בTS ? ) כי זאת לא פעם ראשונה שזה קורה וזה רק לרעתנו. 2. הפעלת מסלול 30 לנחיתות בגישת RNP הייתה לדעתי טעות גמורה. טייסים לא ידעו לבצע את ההליך ולשמור על Restrictions דבר שפגע בתנועות ממריאות. הופתעתי מאוד שהיו לא מעט אצלנו שלא ביצעו את ההליך כמו שצריך. הפקח יוצא מנקודת הנחה שעברתם על הדפית ועל ההגבלות בכל נקודה וכי אתם שומרים עליהם בכל נקודה ונקודה מחובתכם לעבור על הדפית ולשתף פעולה עם הפקח. במידה ויש משהו שאתם יודעים שלא תצליחו לעמוד בו (הגבלה מסויימת) כדאי להודיע ואז הפקח יידע להיערך בהתאם ולעזור לכם 3. צעקות על פקחים ברוסיה אני הייתי בשוק לפקח יש עומס לא קטן עם הרבה מטוסים אז לא ענה לכם בפעם הראשונה תמתינו הוא שמע אתכם, לא יעזור אם בפעם השנייה תצעקו עליו למה הוא לא עונה. קצת סבלנות לא תזיק כנראה שאם לא פנה אליכם יש תנועות דחופות יותר שנמשיך לארגן עוד אירועים טובים ולהנות! ברור שאין צורך וגם אני לא אהיה שם תמיד בשביל לתזכר. אבל במקרה הייתי שם לקחתי יוזמה להפחתת הבושה עד כמה שניתן ומקווה שרק ילמדו מזה. לגבי הTS אתה צודק זרקתי רעיון כי צריך לעשות עם זה משהו מכיוון שהTS מאוד מסיח דעת צריך לחשוב מה עושים עם זה
shachaf yasurr פורסם ספטמבר 9, 2018 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2018 לפני ב-5.9.2018 בתוך 23:05 Tomer Israel כתב: ברור שאין צורך וגם אני לא אהיה שם תמיד בשביל לתזכר. אבל במקרה הייתי שם לקחתי יוזמה להפחתת הבושה עד כמה שניתן ומקווה שרק ילמדו מזה. לגבי הTS אתה צודק זרקתי רעיון כי צריך לעשות עם זה משהו מכיוון שהTS מאוד מסיח דעת צריך לחשוב מה עושים עם זה מסכים איתך בכל מילה .. במיוחד כאשר לא תכננתי לעלות ובאתי בהפתעה .התנועה הישראלית בעיקר (גם הרוסים פיקששו) הייתה ירודה וחסרת הבנת אנגלית בסיסית
Tomer Israel פורסם ספטמבר 9, 2018 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2018 19 minutes ago, shachaf yasurr said: מסכים איתך בכל מילה .. במיוחד כאשר לא תכננתי לעלות ובאתי בהפתעה .התנועה הישראלית בעיקר (גם הרוסים פיקששו) הייתה ירודה וחסרת הבנת אנגלית בסיסית העניין שאנחנו יכולים לשנות את מה שנוגע אלינו והרוסים לא עומדים בקריטריון הזה וזה מה שחשוב
shachaf yasurr פורסם ספטמבר 9, 2018 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2018 לפני 10 דקות Tomer Israel כתב: העניין שאנחנו יכולים לשנות את מה שנוגע אלינו והרוסים לא עומדים בקריטריון הזה וזה מה שחשוב מסכים ..
Almog Atar פורסם ספטמבר 9, 2018 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2018 מסכים עם הדברים של תומר... כבר נתקלנו בעבר במדינות זרות שלא מעוניינות לעשות איתנו אירועים בגלל רמת טייסים קצת חבל ששום דבר לא השתנה בנושא. האחריות פה היא אישית של כל טייס וטייס. לגבי הגישה למסלול 30- בהנחה שמדובר ביום שבת ו21 מותר לשימוש רק בשעות הערב המאוד מאוחרות ורק עד 2300 בלילה זה משאיר אותנו רק עם 30. תפעול השדה בקונפיגורציה 12/26 כשיש סביב ה15 נחיתות בשעה יחד עם המראות הוא בעייתי מאוד ודורש עבודה צמודה של פקח הTWR עם פקח הAPP, לדעתי לא משהו שהתנסו בו ברשת בשנים האחרונות.... השאלה מה מעדיפים, פקשוש של טייסים בגישה ל30 (לא יודע עד כמה חמור זה היה) או שמטוסים לא ימריאו.... Itay Gross וגם shachaf yasurr הגיבו לזה 2
Dolev Ravid פורסם ספטמבר 11, 2018 דיווח פורסם ספטמבר 11, 2018 חברים יקרים , אני בהחלט יכול להבין את הכעס על כך שחלק מהתנועות אינן ענו ואינו הגיבו כנדרש. יחד עם זה אבקש לדעת מי מכם הזמין סופרווייזר לטייס כזה או אחר ? או לחילופין פתח case מול ה-DCRM החטיבתי כפי שאמרתי שלשום בשיחה (שחלקיכם לא טרח להגיע אליה) על כל תנועה שלא מתפקדת כמו שצריך , שלא עונה, ושיוצרת בעיה במרחב , חובה עליכם לקרוא לסופרוייזר. לא יתכן שכשזה מגיע לטייסים של החטיבה שלנו כולנו מתנהגים בצורה יפת נפש, ופרט להעלות את הדברים על הכתב בפורומים לא עושים דבר. כפי שהייתי מצפה שננהג כלפי תנועה שאינה חלק מהחטיבה ,כך עלינו להנוג כלפי תנועה שהיא חלק מהחטיבה. אם טייס עולה לרשת ועושה בעיות , לא לחשוב פעמיים ולקרוא לסופרוייזר. זה הכל. חבל לי לקרוא כאלה דברים ולדעת שבצד השני אף אחד לא עירב סמכות ברגע האמת. חבל. shachaf yasurr הגיבו לזה 1