עבור לתוכן
Etai Charit

בקרוב: מערכת בקרת קול חדשה לרשת

Recommended Posts

פורסם

בדיוק באתי להעלות על זה פוסט בפורומים וראיתי שכתבת לפני :)

כמה דברים הופכים את ההודעה הזאת למאוד מיוחדת:

1. עד היום לא שמענו באופן רשמי על הקודקים החדשים, היו אמנם דיבורים בפורומים של וואטסים אבל אף גורם אחראי לא פירט יותר מידי

2. כמות המידע שניתנה בפוסט הזה משמעותית מאוד:
  *. הרשת מתאחסנת אצל ספק השירותים החזק בעולם (AWS של אמזון) , מה שמאפשר לה שרידות מירבית. 
  *.הקודקים החדשים כבר רצים ברשת אחרת (Pilot edge) כך שמי שמעוניין לשמוע עוד מוזמן פשוט לפתוח יוטיוב ולשמוע את הפיקוח שם. איכות הסאונד מאוד ריאליסטית , מה גם שניתן באמצעות הקודקים             החדשים ליצור יוניקום קולי, תדר חברות ועוד. 

  *. עוד נאמר על נושא השדרוג , תכינו את עצמיכם לבוקר שבו על מנת להינות מסאונד ברשת נצטרף להריץ עדכון לתוכנות איתן אנחנו מתחברים.  בנוגע ל-vPilot אינני דואג האמת, אני יותר מוטרד למעשה מה-xSquackBox המיושן.

3. אני חושב שזה נפלא הרשת אחרי הרבה מאוד שנים שהייתה יחסית ׳תקועה במקום׳ בלי חידוש משמעותי , הולכת לכיוון הזה. 
זה יעצים לכולנו את חוויית הטיסה וישביח את השימושיות שלנו ברשת. 
רק דמיינו לכם כמה כייף זה יהיה לדווח ביוניקום הקולי במקום בטקסט. 
ועכשיו באותה שורה, דמיינו כמה קשה הולכת להיות העבודה של הסופרווייזרים חחחחח

 

בהחלט חדשות מרעננות, כן ירבו. 
 

פורסם
2 hours ago, Dolev Ravid said:

בדיוק באתי להעלות על זה פוסט בפורומים וראיתי שכתבת לפני :)

כמה דברים הופכים את ההודעה הזאת למאוד מיוחדת:

1. עד היום לא שמענו באופן רשמי על הקודקים החדשים, היו אמנם דיבורים בפורומים של וואטסים אבל אף גורם אחראי לא פירט יותר מידי

2. כמות המידע שניתנה בפוסט הזה משמעותית מאוד:
  *. הרשת מתאחסנת אצל ספק השירותים החזק בעולם (AWS של אמזון) , מה שמאפשר לה שרידות מירבית. 
  *.הקודקים החדשים כבר רצים ברשת אחרת (Pilot edge) כך שמי שמעוניין לשמוע עוד מוזמן פשוט לפתוח יוטיוב ולשמוע את הפיקוח שם. איכות הסאונד מאוד ריאליסטית , מה גם שניתן באמצעות הקודקים             החדשים ליצור יוניקום קולי, תדר חברות ועוד. 

  *. עוד נאמר על נושא השדרוג , תכינו את עצמיכם לבוקר שבו על מנת להינות מסאונד ברשת נצטרף להריץ עדכון לתוכנות איתן אנחנו מתחברים.  בנוגע ל-vPilot אינני דואג האמת, אני יותר מוטרד למעשה מה-xSquackBox המיושן.

3. אני חושב שזה נפלא הרשת אחרי הרבה מאוד שנים שהייתה יחסית ׳תקועה במקום׳ בלי חידוש משמעותי , הולכת לכיוון הזה. 
זה יעצים לכולנו את חוויית הטיסה וישביח את השימושיות שלנו ברשת. 
רק דמיינו לכם כמה כייף זה יהיה לדווח ביוניקום הקולי במקום בטקסט. 
ועכשיו באותה שורה, דמיינו כמה קשה הולכת להיות העבודה של הסופרווייזרים חחחחח

 

בהחלט חדשות מרעננות, כן ירבו. 
 

''רק דמיינו לכם כמה כייף זה יהיה לדווח ביוניקום הקולי במקום בטקסט.''

אני דווקא רואה את זה כמתכון לאסון ואנשים שלא יטוסו יותר על תדר יוניקום ואסור שזה יקרה

פורסם

מסכים עם דולב מאוד ומחכה בקוצר רוח במיוחד ליוניקום הקולי, אך גם לאיכות קשר נורמלית.

היוניקום הקולי הוא מקפצה ענקית לכיוון ראליזם. ככה עובדים במציאות. לכתוב בטקסט לא רק שהורג לי את רצף הגישה/ההמראה, אלא כמו שאני לא מסתכל בו רוב הזמן (מרוכז במטוס ולא בחלון ה-VPILOT), גם טייסים אחרים לא, מה שמכניס לפינות "בטיחותיות" שבמציאות היו נפתרות בקלות על ידי תקשורת ישירה ובזמן אמת בקולי.

בדיוק לפני כמה ימים נחתתי בבוסטון, שדה מורכב עם הרבה מסלולים. במהלך הגישה ל-33L ראיתי בזווית העין שמטוס דוחף, מניע ומסיע למסלול 22R. במקביל ראיתי שמטוס אחר רק מתחיל גישה ל-22L. מאחר וכבר הייתי בגישה, המשכתי, וידאתי עם הנוחת את המרחק שלו לנגיעה וראינו שיש מרווח של כשתי דקות כך שאין סכנה בנחיתה הצולבת. דיווחנו פיינל (שנינו, גם אני וגם הצולב) והמשכנו כמו שסוכם, אני נוחת ראשון. נוחת, ריצת נחיתה, מאט, מתקרב למהירות הסעה, התכוונתי לפנות שמאלה על מסלול N, בעודי מציץ לשנייה ימינה אני רואה את ג'מבו 748 רץ ריצת המראה לעברי. הוא הפסיק המראה, בכל זאת חצה את הצטלבות המסלולים, לא התנגשנו, אבל רק בגלל שבמקרה עברתי בהצטלבות כ-10 שניות לפניו. אחרי שפינה מסלול ואני כבר חניתי, דיברנו על זה בטקסט. הוא ראה שיש מישהו נוחת, אבל חשב שרק אדם אחד, שנוחת על המקביל אליו. יישבנו את זה. הוא כן דיווח המראה, כשאני הייתי בפיינל קצר ובטח לא הייתי קורא טקסטים. אני הייתי צריך מראש לוודא איתו שהוא מחכה עם ההמראה כמו שוידאתי שהנוחת משאיר לי חלון. הוא האשם העיקרי בכך שהמריא בלי תמונה אווירית מלאה ונכונה, והיה צריך לתת לי זכות קדימה, לחכות שאשלים את הנחיתה.

אלה בדיוק סוג הדברים שבמציאות היו נפתרים בשיחה קולית ישירה ומהירה, גם בזמן נחיתה או התיישרות להמראה.

יום אח"כ, בעבודה בחיים האמיתיים, קרה לי מקרה מאוד דומה בשדה לא מבוקר בפלורידה עם מסלולים מצטלבים. צירוף המקרים היה משעשע מאוד. דיברתי עם הטייס המעורב בקשר ווידאתי שהוא יודע על קיומי ומחכה עם ההמראה שלו עד שאאני אדווח לו שחלפתי את הצטלבות המסלולים במהלך הנחיתה שלי (לא על סמך מראית עין שלו, שיכולה להטעות).

בעוד כל מה שדיברנו הוא טוב ויפה, גם במציאות שימוש ביוניקום ודיווחים עצמיים אינם חובה ובהרבה מקרים אין בכלל חובה שלמטוסים בשדות כאלה יהיה קשר עובד על המטוס. במצב כזה בו אין לי קשר ישיר עם מטוס שאמור לחכות לי (גם אם סתם לא מקשיב), כנראה שאלך סביב ואוודא שהוא לא יהווה סכנה עבורי גם אם הוא יעשה טעות, ורק אז אגש לנחיתה בלי שום קונפליקט קרוב.

לסיכום: איכות סאונד ויוניקום קולי הם המקפצה הגדולה ביותר לראליזם שיכולים להגיע לרשת. זאת המדרגה הבאה ויפה שעה אחת קודם. 

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...