עבור לתוכן
Mher Tolpin

עד כמה רישיון טייס אזרחי הוא פרקטי?

Recommended Posts

פורסם (נערך)

אהלן! 

אני מזמן חולם על לעשות רישיון טייס אזרחי (** עריכה ** - בשביל הכיף בלבד) , ואפילו כבר חסכתי סכום שאני צריך בשביל להוציא את הרישיון עצמו, אבל לאחרונה התחלתי לנסות להבין מה הרישיון הזה נותן לי ואיך אוכל להשתמש בו. 

שאלת השאלות היא איך אני מטיס מטוסים אחרי שקיבלתי רישיון ? 

אפשר להשכיר מטוס? אם כן, מה הסדר גודל של מחירים ?

צריך לקנות מטוס?

מה עושים רוב האנשים שמקבלים רישיון אזרחי אחרי שהם קיבלו רישיון? 

וגם הבנתי שאולי כדאי בכלל לעשות רישיון לאז"מ כי אז זה יותר זול וגם שעת השכרה היא יותר זולה, מה דעתך בנושא?

 

 

נערך ביום על-ידי Mher Tolpin
הוספת שאלה
פורסם

אהלן

אני מחזיק רישיון פרטי משנת 2009 בדיוק מהסיבה שציינת, כיף!
במקרה שלי אני ממשיך לטוס ומשכיר מטוס בבית ספר שאני טס בו, המחירים נכון להיום הם כ-900 שקל לשעה עבור צסנה 152 וכ-1080 שקל לשעה עבור צסנה 172.
כמובן אתה יכול לקחת נוסעים מהרגע שיש לך רישיון (באז"מ לדעתי צריך לצבור כמה שעות)
אני טס לרוב בין 10ל-20 שעות בשנה.
אופציה נוספת שקיימת היא להיכנס לשותפות על מטוס. ואז העלויות הן בדרך כלל קנייה ראשונית של החלק במטוס לדוגמא סדר גודל של 20 אלף שקל (שניתן כמובן למכור בהמשך לשותף שמחליף אותך), תשלום קבוע בחודש ללא קשר לכמה טסים סדר גודל של כ-300 שקל ותשלום עבור כל שעה שזה סדר גודל של 400-500 שקל. כמובן המספרים רק סדר גודל ומשתנים כתלות בכמות השותפים וסוג המטוס.
במקרה של שותפות מדובר באופציה זולה יותר במידה ואתה טס מעל כמות שעות מסוימת בשנה.

לגבי אז"מ אני פחות מבין וזה משהו שפחות מושך אותי, אכן יותר זול אבל לתחושתי יש שם הרבה אירועי בטיחות שהרתיעו אותי בעבר להיכנס לתחום הזה.

סה"כ מדובר בעסק לא זול כתחביב שדורש מינימום של 10-15 אלף שקל בשנה לצורך שמירת כשירות.

מוזמן לשאול שאלות נוספות אם יש ואשמח לענות מניסיוני

 

 

פורסם

תודה! 

אז אכן יש לי שאלה נוספת :) 
אחרי קצת מחקר באינטרנט ראיתי שיש אופציה לעשות קורס טיס בחול במחירים מאוד אטרקטיביים... 

למשל בהונגריה - 6800 יורו על קורס של פחות מחודש שבסופו אני מקבל PPL. 

השאלה אם יש כאן גם אותיות קטנות, משהו בסגנון של אני צריך לגשת שוב למבחן בארץ\לא יכול להטיס בארץ.

מישהו מכיר ויכול לחדד לי אם אני עושה רישיון בחול הוא תקף גם בארץ? או צריך לכשות משהו בשביל זה ? 

We are BestFly Aviation School. We own one of the largest general aviation training aircraft fleet in Europe with more than 20 airplanes.We Offer Private Pilot Licence on Cessna 172 only for 6500 EUR. The course takes less than a month. Our company provides very high quality flight training according to EASA standards

http://skytaxi.hu/newsite/index.en.html

פורסם

היי ברוך הבא
רישיון טיס בארץ למטרות כיף בלבד =אז"מ בלבד אין לאן לטוס בארץ בשביל הכיף בתעופה כללית , התעופה הכללית בארץ מאוד מוגבלת לטיסה בנתיבים, ויקרה יחסית.

שכח מהקשקוש של הבטיחוות, לא מתועדת בארץ בשנים האחרונות  תאונות שנגרמו מכשל טכני או בעיות מנוע כאלה או אחרות, באז"מ יש יותר חופש פחות אכיפה, ולכן טייסים מרשים לעצמם לעבור על החוק, ובדרך כלל פוגעים בעיקר בעצמם, בתעופה כללית אין חופש אתה טס בתוך צינורות (נתיבים) וזהו , באז"מ אתה נכנס לבועות ממריא ונוחת איפה שאתה רוצה ממגוון מנחתים,
המטוסים באז"מ רבים ומגוונים ממטוסים פתוחים ואיטיים לנחיתה בשטח ועד סגורים ומבירים כנף תחתית משוכללים שאפשר גם לטוס איתם בשקט לחו"ל, לעומת הססנות המזדקנות של התעופה הכללית.

החסרונות: גבהי טיסה נמוכים יחסית, חייב להיכנס לשותפות כדי לטוס כמו שצריך לאחר סיום הקורס טיס ( אפשר גם לעשות קורס טיס על מטוס שלך), אין טיסות בלילה, גג 2 אנשים במטוס (טייס + נוסע) ואי אפשר לנחות בחלק מהשדות של רשות שדות התעופה  זה לא הכי בעיה כי לא חסר בארץ מנחתים לאז"מ. והאחרון קשה לפתח מקצוע מזה, לעומת תעופה כללית.

 

מצרף קישור לסרט הדגמה של המטוס שלי:

 

פורסם
לפני 1 שעה Mher Tolpin כתב:

תודה! 

אז אכן יש לי שאלה נוספת :) 
אחרי קצת מחקר באינטרנט ראיתי שיש אופציה לעשות קורס טיס בחול במחירים מאוד אטרקטיביים... 

למשל בהונגריה - 6800 יורו על קורס של פחות מחודש שבסופו אני מקבל PPL. 

השאלה אם יש כאן גם אותיות קטנות, משהו בסגנון של אני צריך לגשת שוב למבחן בארץ\לא יכול להטיס בארץ.

מישהו מכיר ויכול לחדד לי אם אני עושה רישיון בחול הוא תקף גם בארץ? או צריך לכשות משהו בשביל זה ? 

We are BestFly Aviation School. We own one of the largest general aviation training aircraft fleet in Europe with more than 20 airplanes.We Offer Private Pilot Licence on Cessna 172 only for 6500 EUR. The course takes less than a month. Our company provides very high quality flight training according to EASA standards

http://skytaxi.hu/newsite/index.en.html

צריך לעשות הסבה בארץ שלהבנתי כוללת גם מבחני תיאוריה וגם מבחן מעשי. ממה ששמעתי זה יחסית מחמיר למדינות אחרות בעולם.

 

פורסם

אם אתה רוצה לטוס בשביל הכיף בארץ - לך על רשיון אז"מ (אולטרלייט) - גם זול ופשוט יותר, וגם האפשרויות להנות מהרשיון ברחבי הארץ הרבה יותר רחבות. תעופה כללית (מטוסי ססנה ומעלה) מוגבלת בהרבה מבחינת מה ואיך ניתן לעשות.
אם אכן זה המצב - ממליץ ללמוד בארץ.

אם כן הלכת ללמוד רשיון פרטי בחו"ל - הסבות לרשיון ישראלי יעלו כמה אלפי שקלים ויכללו:
כל 8 מבחני התאוריה יבוצעו כאילו אין לך רשיון.
תצטרך לבצע שני מבחני טיסה מעשיים (בד"כ באותו יום): אחד ניווט והשני נחיתות, תמרונים וחירומים. 

כמובן שכדי להיות מוכן להנ"ל תצטרך כמה טיסות עם מדריך בישראל וכן דרך ללמוד למבחני התאוריה, בד"כ קורסים די יקרים של חברה שנקראת 'שירגל', או מורים פרטיים.

 

אם הכיוון הוא קריירה בתחום - מדובר כבר ברשיון מסחרי והגדרים נוספים, ואז הסיפור הוא אחר לגמרי.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...