עבור לתוכן
אורח

שאלה בניווט ישיר ל VOR

Recommended Posts

פורסם

שלום,

אתמול בערב במהלך טיסה מאילת לבן גוריון, פקח הגישה ביקש ממני בסיבק לפנות ישיר ל VOR של בן גוריון.

עברתי על כל המדריכים שמצאתי (ואני מאמין שיש עוד מלא מדריכים שלא מצאתי) אך לא מצאתי באף אחד מהם הסבר על ישיר ל VOR ללא רדיאלים או כיוונון אחר.

השאלה היא (ומשום מה ניראה לי שהתשובה תיהיה טריוויאלית :wink: ) איך אני יודע לאן לאיזה כיוון לפנות ?

מה שעשיתי אתמול הוא, הזנתי ב NAV1 את תדר ה VOR של בן גוריון ופניתי שמאלה לכיוון בן גוריון והגעתי אליו. משם הפקח נתן לי וקטורים ל ILS 12.

עוד שאלה ברשותכם, אם אפשר, הסבר קצר על גישת ראיה ל 12 אם אני מגיע מכיוון Sivak.

הפקח אתמול ממש רצה את זה מכל התנועה שהגיע אליו, רק שכל התנועה (לפחות בשעה שהיתי) ביקשה וקטורים ל ILS 12 :wink:

כמוכן אתמול סבלתי מבעיה מאוד מוזרה, ברשימת ה ATC שלי ב SB לא הופיע לי ה llbg_v_app בכלל ורק llll_v_ctr, מה שלא עשיתי ולאיזה שרת שלא התחברתי לא ראיתי אותו.

זה היה באזור השעה 20:00 ורק לאחר שאיציק העלה אותי לאויר באילת והגעתי לסיבק, הצלחתי לראות אותו ברשימה של ה ATC ב SB. מאוד מוזר היה הקטע הזה.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאיציק על הסיוע המנטלי בנושא זה ולכל הפקחים שסבלו אותי בשקט.

המון תודה ונשתמע באויר :)

רן.

פורסם

שלום

כאשר אתה מתבקש לטוס לכיוון הVOR כל שעליך לעשות הוא לכוון את ה-OBS עד שהמחת תיכנס לך לאמצע

תסתכל על הכיוון של ה-OBS ולשם תטוס.

אם יש לך שאלות הבהרות אתה מוזמן ליצור קשר דרך המסנג'ר

ביי יוסי לוי

פורסם

היי יוסי, תודה.

כמו שחשבתי טריוויאלי לחלוטין.

עשיתי עכשיו בדיקה של הנושא באופליין, זה מה זה פשוט :wink:

שוב תודה,

רן.

פורסם

שלום רן

כאשר אתה נמצא באילת בקרקע אתה לא תראה את LLBG_V_APP בגלל שאתה לא בטווח הקליטה שלו לכן ראית אותו רק ב SIVAK לעומת זאת אותי כן ראית בגלל שאני בקרת מרכז ובגלל זה אמורים לראות אותי.

אגם אם ההית בודק במצדה גם ההית רואה אותו כי זה כבר בטווח קליטה שלו..

פורסם

נו יעדתי שבסוף אתה תפתור את התעלומה :P .

אז מה עושים במצב שבו אין מגדל באילת וגם אין CTR ? עולים לאויר לבד ?

יש איזה שהוא נוהל לגבי טיסה און ליין ללא בקרה ?

רן.

פורסם

אם למשל יש גישה בבן גוריון אותה מעוניין לטוס מאילת לבן גוריון, אתה מבצע את הטיסה רגיל בלי להתחבר לשום פקח עד שאתה מגיע לנקודת הכניסה למרחב של פקח הגישה (SIVAK במקרה שלנו).

זה נכון לגבי כל מקום אחר, אתה קורא לפקח רק כאשר אתה טס במרחב שלו, אלא אם כן הוא אומר לך אחרת.

פורסם

"מה שעשיתי אתמול הוא, הזנתי ב NAV1 את תדר ה VOR של בן גוריון ופניתי שמאלה לכיוון בן גוריון והגעתי אליו. משם הפקח נתן לי וקטורים ל ILS 12 "-

עשית נכון, יש לכוון את OBS עד מציאת הכיוון ואז לטוס אליו או בעזרת AP לחיצה על NAV, זכור להעביר את מפסק GPS למצב NAV.

"הסבר קצר על גישת ראיה ל 12 אם אני מגיע מכיוון Sivak.

הפקח אתמול ממש רצה את זה מכל התנועה שהגיע אליו, רק שכל התנועה (לפחות בשעה שהיתי) ביקשה וקטורים ל ILS 12 :wink:"

תשובה מהחיים האמתיים (מנסיוני כטייס פרטי, בעצתו של מדריך הטיסה שלי בזמן הקורס)

כאשר בקר/פקח משנה לך את תוכנית הטיסה באויר ומבקש ממך להגיע לגישה שונה או כל כיוון אחר. תמשיך את טיסתך עפ"י וקטורים ממנו. עד אשר אתה מרגיש מספיק בטוח לטוס לבד.

"בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאיציק על הסיוע המנטלי בנושא זה ולכל הפקחים שסבלו אותי בשקט....." - זה תפקידם ואל תחשוש לבקש מהם וקטורים.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...