Eliran-VFS1 פורסם נובמבר 22, 2004 דיווח פורסם נובמבר 22, 2004 שלום רב, בשבועות אחרונות בית הספר פועל תחת עומס רב והוחלט להגיש לחברים מהחטיבה הצעות לעזור בכמה וכמה תפקידים.העזרה שאנחנו מבקשים היא לתת כשעה וחצי-שעתיים בשבוע (...4 פעמים בחודש :wink: ) משהו שכולם יכולים לתת ולתרום,ואל תשכחו כשאתם תטוסו ברשת לא תסבלו מהדרכות של הפקח שוב ושוב לטיסים חדשים. אז ככה שאתם נותנים וגם מקבלים לפנכם פירוט התפקידים .בתקווה שתצטרפו אלינו לקדם את איכות הטיסים ברשת. דרושים *התפקיד: מדריכים בקורס פרטי (CVFR) מהות התפקיד: לנהל שיעור ולהדריך קבוצת חניכים בנושא. דרישות התפקיד: כ15 שעות טיסות ראיה בארץ. ותק של 4 חודשים ברשת VATSIM ובחטיבה. זמינות של שעה וחצי-שעתיים בשבוע בשעות הערב. יכולת להסביר את עצמך ואת החומר של אותו שיעור בסבלנות. אחריות. יצוגיות. *התפקיד:מדריכים בקורס הגדר מכשירים (IFR) מהות התפקיד: לנהל שיעור ולהדריך קבוצת חניכים בנושא. דרישות התפקיד: 30 שעות טיסה IFR (עם רדיו לא FMC) בארץ. מומלץ ידע בCVFR. זמינות של שעה וחצי-שעתיים בשבוע בשעות הערב. יכולת להסביר את עצמך ואת החומר של אותו שיעור בסבלנות. אחריות. יצוגיות. התפקיד: מתכנתי אינטרנט. מהות התפקיד: לעזור בתפעול מערכות האתרים של VFS. דרישות התפקיד:: ידע בHTML כבסיס חובה! כול שפת אינטרנט אחרת מומלצת. מומלץ ידע בפלאש ובגרפיקה. *התפקיד:מתמחים. מוצע לחניכים של VFS ולאנשים שאינם עומדים בקירטונים של מדריך. מהות התפקיד: לעזור בהדרכות מבחינה תכנית.(התחברויות לשרת ,בעיות של פירול,לעשות תנועה וכו') דרישות התפקיד: סבלנות. זמינות של שעה וחצי-שעתיים בשבוע בשעות הערב. יצוגיות. התפקיד:פקחים למעוניינים לפקח על תנועה מרובה של טיסות בשדות תעופה מישתנים,פיקוח תל אביב ופלוטו בטיסות ראיה ומכשירים. מהות התפקיד: לדמות את נושא הפיקוח בצורה הקרובה ביותר לרשת כדי למנוע מצב שהמפגש הראשון של החניך עם הפקח יהיה בVATSIM. דרישות התפקיד: שעות טיסה ברשת. זמינות של שעה וחצי-שעתיים בשבוע בשעות הערב. יצוגיות. סבלנות. *תפקידים שאין צורך לדעת איך להדריך.פשוט לדעת את הנושא המדובר- איך להדריך ומה להדריך אנחנו נכשיר אותכם. קישור לטופס הרשמה לפנכם: http://vfs-il.net/vfs/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=28 נקווה לראות אותכם... יום טוב
Ilan Cohen פורסם נובמבר 22, 2004 דיווח פורסם נובמבר 22, 2004 שלום לכולם. בית הספר לטיסה ניפתח כדי לתת מענה לטייסים חדשים שרוצים לבוא ולהכיר את עולם התעופה הכי קרוב שאפשר, אנחנו עובדים כ 4 חודשים בפעילות כמעט רצופה, בזמן האחרון נוצר עומס על בית הספר בגלל כמות החניכים הרבים המצטרפים כל שבוע, כמות המדריכים אינה מספיקה כדי לתת מענה לכולם, וליצור רצף של לימודים קבוע ,רצינו להגדיל את תחומי הלימוד של בית הספר אבל בגלל מחסור במדריכים איננו יכולים לפתוח עוד קורסים. טייסים שאינם מנוסים כל כך בשאר מיקצועות התעופה ניכנסים לטוס ברשת, בלי ידיעה מה הם צריכים לעשות ,וזה גורם להרבה בעיות עם הפקחים והטייסים שנימצאים באזור. אבל אני מבין אותם, כי בגלל שאין מי שילמד אותם, הם יודעים שאם הם יעשו טעויות הפקח יתקן אותם, וככה הם ינסו ללמוד בדרך הזאת. רק שתבינו היום החטיבה מונה כמעט 500 איש, כמעט בכל יום יש מיצטרף חדש וזה אומר שעד סוף השנה יכולים להגיע עוד 300 איש חדשים לחטיבה, אז אם לא נידאג מעכשיו לתת עזרה לחדשים יכול להיות מצב שנטוס ברשת עם בלאגן שאין לו שליטה, העזרה שניתן להם היא גם בישבילנו. אני יודע שיש כאן טייסים מעולים עם ידע רב, שאם רק ירצו יכולים להעלות את הרמה של כולם. המערכת של VFS מתאמת את ההדרכות בהתאם לנוחות כולם מדריכים וחניכים, כך שאפשר להקל על כולם בנושא הזה. אז מי שרוצה לתרום קצת מיזמנו הפרטי נישמח לעזור לו להישתלב בהדרכות של VFS. תודה ויום טוב.
Baruch Spiegel פורסם נובמבר 22, 2004 דיווח פורסם נובמבר 22, 2004 למרות שאני חדש, מוכן להיענות לקריאה ולתרום ממעט הידע שזכיתי לרכוש בתחום התעופה. אני בקשר עם אלירן לגבי זה. הצעת ייעול: כמו במציאות, כל טייס חדש כצעד ראשון יהיה חייב להוכיח את יכולתו בביצוע הקפות TOUCH&GO. ניתן לבקש מכל מתחיל לשלוח קובץ וידיאו שבו הוא מוכיח ביצוע תקין של הקפות. לאחר מכן להגביל טייסים מתלמדים להקפות בלבד בשדה שיהיה מוקדש למתחילים בלבד (זה יכול להיות טוב גם לפקחים מתחילים). תוך כדי הם גם מאזינים לכלל הרשת ולומדים להכיר איך העסק עובד. לגבי טיסות מרחב, אפשר לדרוש מכל טייס מתחיל להצמד לטייס מנוסה גם בשדה, גם באוויר (למרות שזה נושא בפני עצמו אבל לא חייבים לטוס במבנה צמוד) וגם בכל מה שקשור לרשת. השלב הבא יהיה איזשהוא TEST של טיסת CVFR כשכל מי שטס יודע שבאותו יום יש נבחן על הרשת וכולם מתאזרים בסבלנות ועוזרים בהתאם. אין לי זמן להמשיך לפרט אני מקווה שהרעיון הכללי ברור.
Ilan Cohen פורסם נובמבר 22, 2004 דיווח פורסם נובמבר 22, 2004 למרות שאני חדש, מוכן להיענות לקריאה ולתרום ממעט הידע שזכיתי לרכוש בתחום התעופה.אני בקשר עם אלירן לגבי זה. הצעת ייעול: כמו במציאות, כל טייס חדש כצעד ראשון יהיה חייב להוכיח את יכולתו בביצוע הקפות TOUCH&GO. ניתן לבקש מכל מתחיל לשלוח קובץ וידיאו שבו הוא מוכיח ביצוע תקין של הקפות. לאחר מכן להגביל טייסים מתלמדים להקפות בלבד בשדה שיהיה מוקדש למתחילים בלבד (זה יכול להיות טוב גם לפקחים מתחילים). תוך כדי הם גם מאזינים לכלל הרשת ולומדים להכיר איך העסק עובד. לגבי טיסות מרחב, אפשר לדרוש מכל טייס מתחיל להצמד לטייס מנוסה גם בשדה, גם באוויר (למרות שזה נושא בפני עצמו אבל לא חייבים לטוס במבנה צמוד) וגם בכל מה שקשור לרשת. השלב הבא יהיה איזשהוא TEST של טיסת CVFR כשכל מי שטס יודע שבאותו יום יש נבחן על הרשת וכולם מתאזרים בסבלנות ועוזרים בהתאם. אין לי זמן להמשיך לפרט אני מקווה שהרעיון הכללי ברור. קודם כל תודה על ההענות לעזרה מצידך. דבר שני כל מה שהצעתה לגבי לימוד בשדה למתחילים כולל פיקוח וטייס מלווה וגם המבחן קיים כבר בבית הספר לטיסה. תודה.
Eliran-VFS1 פורסם נובמבר 22, 2004 מחבר דיווח פורסם נובמבר 22, 2004 למרות שאני חדש, מוכן להיענות לקריאה ולתרום ממעט הידע שזכיתי לרכוש בתחום התעופה.אני בקשר עם אלירן לגבי זה. הצעת ייעול: כמו במציאות, כל טייס חדש כצעד ראשון יהיה חייב להוכיח את יכולתו בביצוע הקפות TOUCH&GO. ניתן לבקש מכל מתחיל לשלוח קובץ וידיאו שבו הוא מוכיח ביצוע תקין של הקפות. לאחר מכן להגביל טייסים מתלמדים להקפות בלבד בשדה שיהיה מוקדש למתחילים בלבד (זה יכול להיות טוב גם לפקחים מתחילים). תוך כדי הם גם מאזינים לכלל הרשת ולומדים להכיר איך העסק עובד. לגבי טיסות מרחב, אפשר לדרוש מכל טייס מתחיל להצמד לטייס מנוסה גם בשדה, גם באוויר (למרות שזה נושא בפני עצמו אבל לא חייבים לטוס במבנה צמוד) וגם בכל מה שקשור לרשת. השלב הבא יהיה איזשהוא TEST של טיסת CVFR כשכל מי שטס יודע שבאותו יום יש נבחן על הרשת וכולם מתאזרים בסבלנות ועוזרים בהתאם. אין לי זמן להמשיך לפרט אני מקווה שהרעיון הכללי ברור. יפה מאוד על כול הרעיונות אבל קורס CVFR (הרשיון פרטי) נכתב ממזמן ועובד כמו שעון . כולל מבחני סולו של הקופות וטיסות ראיה. לדעתי תתחיל לפתח רעיונות לIFR :wink: :wink: בכול מקרה תציץ באתר של הבית ספר ובקורס פרטי תראה את המבנה ואת דרך הלימוד שלנו. תודה
Baruch Spiegel פורסם נובמבר 22, 2004 דיווח פורסם נובמבר 22, 2004 תודה לכם תיארתי לעצמי שיש לVFS תכנית כזאת ואני לא מתיימר להמציא מחדש את הגלגל. אבל לפי מה שהתרשמתי אין שום הגבלה לחבר חדש מתחיל ואמיץ - יש לציין, לעלות לרשת ולגרום להרבה כאב ראש לכולם. מה שאני בא להציע זה שגם ברשת VATSIM לפחות בארץ, השמיים יפתחו לכל אחד בהדרגה לפי התקדמותו ועם הרבה תמיכה ועזרה מהמנוסים יותר. ושהעזרה הזאת תהיה נוהל רשמי ולא רק בגלל רצון טוב (או לא) של מי מהחברים.
Kobi David פורסם נובמבר 29, 2004 דיווח פורסם נובמבר 29, 2004 אני כועס על עצמי שלא הבחנתי בהודעה הזו קודם, רק עכשיו שמתי לב. אני הראשון להודות שהייתי בספק אם VFS יצליחו לקלוט אנשים בכלל, שלא לדבר על קורסים ומדריכים. טעיתי בגדול! VFS מוכיחה את עצמה מידי יום כפלטפורמה מצויינת להכשרת טייסים. זה בא לידי ביטוי במספר החברים, ובעיקר בנתינה של העומדים בראשה לתרום לקהילה. הוותיקים שבנינו יודעים וזוכרים טוב מאוד, שכשאנחנו התחלנו ללמוד, זה היה קשה בלשון המעטה, אז היום שיש מקום מסודר שעושה את זה? לא לתת יד? אני אישית אשתדל לעזור ככל האפשר, ואני מבקש מכל אחד מכם שיכול לעזור ולו במעט, בשעה בשבוע, בחודש, לבוא ולעזור להם. ואם לא מחר, אז מחרתיים. אבל לבוא.
Baruch Spiegel פורסם נובמבר 29, 2004 דיווח פורסם נובמבר 29, 2004 שלום יצא לי לדבר עם קובי וגם עם אלירן אתמול (וגם אסי). יש כבר איזושהיא הצעה לגבי תכנית לימודים לקורס מכשירים. אני מעוניין להרחיב את הנושא קצת כדי להגביר את רמת הידע של טייסים\פקחים בתחום. אני לא בטוח עד לאיזה רמת פירוט מעוניינים להגיע וכמה סבלנות יש לחברי החטיבה לכן ברצוני לפרט את כאן את התכנית ולשמוע מה דעתכם, מה כדאי להכניס לתכנית ועל מה ניתן לוותר. הצעה לתכנית 1. הגדרת המושגים טיסת ראיה וטיסת מכשירים - מתי על הטייס להגדיר לעצמו שהוא עובר לטיסת מכשירים. מה הם התנאי מזג האויר המינימליים לטיסת ראייה וממתי התנאים מחייבים טיסת מכשירים בלבד. 2. שיטת הטסת מטוס בטיסת מכשירים - שיטת הסריקה של המכשירים, הכרת מושגים -מכשירי מצב (מד גובה , מצפן וכד') מכשירי הכוונה (קצב -כמו מד שיעור נסיקה מד שיעור פניה) אופציונלי- איתור תקלת מכשיר וקונפליקטים בין מכשירים שונים 3. אופציונלי - הכרת עיקרון הפעולה (מכני, אלקטרוני) של מכשירי טיסה ראשוניים ומשניים (מד גובה, ג'ירו, מד מהירות וכד') 4. הכרת עזרי ניווט רדיו -, VOR, NDB-ADF, DME לניווט כללי. כולל - הבנת עיקרון הפעולה של עזר הניווט, שיטת העבודה עם המכשיר - איך קוראים אותו, טרמינולוגיה מקובלת - שקשורה לעזר הניווט הספציפי בהמשך עזרי ניווט מתקדמים יותר RMI ו HSI. 5. עזרי ניווט - עזרי גישה מדוייקים - מערכת ILS: עקרון פעולה של משדרי GS, LOCALIZER, MARKERS ו LOCATOR, מינימות. 6. מפות ENROUTE - הכרת המפה, מושגים, נתיבים, הגבלות גובה וכו. 7. דפיות שדה- סוגי SID STAR, APPROACH דפיות שדה חניה.. 8. תכנית טיסה והגשת מירשה 9. GPS (אין לי הרבה ידע בנושא) 10. טיסת מכשירים מנקודת ראות של בקרים\פקחים - הפרדות, HANDOFF , הגדרות, (גם בנושא זה יש לי חור בהשכלה) נשמח לשמוע את תגובותיכם, רעיונות הערות טענות מענות..
אורח פורסם נובמבר 29, 2004 דיווח פורסם נובמבר 29, 2004 זה יהיה מדריך כתוב ? אם כן 1-8 אשמח לקרא בחום, 9-10 אפשר לוותר בשלב זה. בהצלחה.
Eliran-VFS1 פורסם נובמבר 29, 2004 מחבר דיווח פורסם נובמבר 29, 2004 ברוכי מבחינתי 100 אחוז! קניתי את הרעיון רק בוא נשב אני ואתה עם מנהלי הקורס ונציע להם את זה.(יש לסגור דברים אחרונים מה זה שיעור תאורטי ומה זה שיעור מעשי....איפה עושים בחינות...ובשיעור מעשי באיזה אופן מלמדים.) ברוכי כול הכבוד על ההשקעה אתה מפתיע אותי כול פעם מחדש.
Ilan Cohen פורסם נובמבר 29, 2004 דיווח פורסם נובמבר 29, 2004 אני אישית אשתדל לעזור ככל האפשר, ואני מבקש מכל אחד מכם שיכול לעזור ולו במעט, בשעה בשבוע, בחודש, לבוא ולעזור להם. ואם לא מחר, אז מחרתיים. אבל לבוא. אהלן קובי תודה על התמיכה והעידוד לבוא לעזרה ההיתי רק משנה את ההגדרה "לעזור להם" כי זה בעצם לעזור לכולנו שנוכל להיות חטיבה יותר מקצועית. יום טוב.
Or Netzer פורסם נובמבר 29, 2004 דיווח פורסם נובמבר 29, 2004 אני אישית אשתדל לעזור ככל האפשר, ואני מבקש מכל אחד מכם שיכול לעזור ולו במעט, בשעה בשבוע, בחודש, לבוא ולעזור להם.ואם לא מחר, אז מחרתיים. אבל לבוא. אהלן קובי תודה על התמיכה והעידוד לבוא לעזרה ההיתי רק משנה את ההגדרה "לעזור להם" כי זה בעצם לעזור לכולנו שנוכל להיות חטיבה יותר מקצועית. יום טוב. מדי פעם כשלא יהיו מבחנים אני יכנס קצת כמו פעם באחד המחזורים לעזרה בהצלחה וכמו שקובי אמר גם אני הייתי באותה מחשבה שVFS סתם.. טעיתי בגדול :wink:
Kobi David פורסם נובמבר 29, 2004 דיווח פורסם נובמבר 29, 2004 "לעזור להם" נקודתית, והבהרתי שזה לטובת הקהילה :wink: איך שתרצו, העיקר שתמשיכו לעשות עבודה נפלאה שם.
Izik Bakshi פורסם דצמבר 7, 2004 דיווח פורסם דצמבר 7, 2004 מהתחלה ש VFS קמו ידעתי שהם עושים עבודת קודש, חרף כל הטענות שבאו אלי על זה שהם מדריכים לפעמים נהלים לא נכונים או טעויות, אמרתי לכולם שמספיק לי שהם ידעו ללמד טייס הקפה וקצת CVFR וכל השאר אני יסבול וילמד אותו ברשת, הבסיס הזה שהוא כל כך חשוב בעיני, פשוט מגמד לידו את כל הבעיות של לימוד לא נכון או טעות בלימוד של נוהל כזה או אחר, והיום גם את זה הם תיקנו, תודה לצוות VFS על עבודת קודש, ואני קורא לכל החברים שבאו בטענות על טייסים חדשים, להצתרף ל VFS ולממש את המשפט "תסתכלו על הכוס המלאה, ותתחילו למלא את החצי הריקה". חג שמח
Shmulik Lin פורסם דצמבר 7, 2004 דיווח פורסם דצמבר 7, 2004 אלירן אם תרצו עזרה ב-CVFR או בכל מה שאני ע"ס נסיוני יודע מהרבה שנות רשת אני שלכם