Omer k פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 טיסים ופקחים יקרים אחרי קראית הפמ"ת הפנים ארצי ואחרי קראית קבצים אחרים הגעתי למסקנה..... אנחנו לא מדמים טיסה אמיתית בארץ ומה הכוונה שלי יש דברים שאנחנו כן מדמים אבל חלק אנחנו לא מדמים וזה חלק שאפשר לדמות אותו ורצוי לדמות אותו עכשיו זה חלק שיכול להביא להרבה מכמם שינוי כללי בכל מה שהכרתם עד היום בדיבור ובטיסה עצמה אז מה אתם אומרים מוכנים לשיוני כן או לא ? בכובד רב טייס ישראל עומר
tsh פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 סליחה ידידי אבל מה בדיוק אנחנו לא מדמים?? צודק , אבל לידיעתך מר אילן יונש ומר דורון אתיק (סליחה אם לא כתבתי נכון את השם משפחה), הם פקחי טיסה אמיתיים! בארצנו והם יודעים את הכללים, אם לא הבנת משהו בפמת זה לא אומר שאנחנו טסים לא נכון, נשמח לשמוע מה בדיוק אנחנו לא עושים נכון
Omer k פורסם נובמבר 6, 2003 מחבר דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 אני יתן כמה דוגמות שקרו לי: טסתי מהרצליה לבן גוריון טיסת ראייה... אוקי יצאתי מחיפה והסיפור מתחיל בסגולה בקשר - אני: "אוסקר מיק אקו עברתי את סגולה 2000" פקח: "אוסקר מיק אקו טפס ל-3000 לVOR בן גוריון" ואני שואל את עצמי מה הולך פה??? 4000 לVOR אני בטיסת ראייה! ולהזכירכם: על פי הפמ"ת עדכון 14 נוהל א-02 "בשמך כל טיסתו יוודא מפעיל כלי הטיס כל אלה: א. קיום קשר עין רצוף עם הקרקע" ועוד להזכירכם: על פי אותו פמ"ת: אסור לבצע חדירה לעננים עם אתה עם פיקוח של השדה ונחזור לנושא 3000 רגל??? לא עזר כלום וטיפסתי - וכמובן דיווחתי בקשר שאני לא רואה כלום! בסוף הגעתי לVOR אבל לא על הגובה הנכון... פקח:" אוסק מיק אקו שמו כיוון גובה-1500" אני חוזר כמובן - אז למה עליתי בשביל לרדת? אוקי בסוף הגעתי להקפה למסלול 12 *מוזר אבל תבינו בהמשך... אוקי הכול הולך טוב אני מתיצצב לפינל קשר: מטוס אחר: ___(לא זוכר את השם) מיוצב ILS מסלול 12 יש שם שיחה לא זוכר את הכל ואז אני אומר: אוסקר מיק אקו פיינל מסלול 12 פקח: אוסקר מיק אקו ראשי נחיתה מסלול 12 מטוס זר: ___ יש לי אישור נחיתה? פקח: אוסקר מיק אקו דווח מסלול פנוי אני: אוסקר מיק אקו מדווח מסלול פנוי אני נוחת ואז שומעים את הפקח שוב: אוסקר מיק אקו פנה מסול מידיתי אני מפנה ומודיע אוסקר מיק אקו המסלול נקי אני עובר תדר ושומע שהמטוס קיבלת אישור נחיתה הוא נחת איזה 30 שניות אחרי שאני פיניתי מה זה אמור להיות??? ככה עושים משהו ואם היתה לי תקלה לא יודע מה ולא היתי נוחת טוב? אז מה הוא היה מתרסק אלי... ציריכם עוד דוגמה?
che פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 שהמטוס קיבלת אישור נחיתה הוא נחת איזה 30 שניות אחרי שאני פיניתי מה זה אמור להיות??? ככה עושים משהו ואם היתה לי תקלה לא יודע מה ולא היתי נוחת טוב? אז מה הוא היה מתרסק אלי... אם לא היית מפנה בזמן הוא היה הולך סביב...
Omer k פורסם נובמבר 6, 2003 מחבר דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 הבנתי אתם לא רוצים שינוי קובי תשתוק! אתה זה שלא מתיחס אלי אולי במקום להגיד לי מה לעשות תראה את המבחן שלי ואת התגובה ששלחתי לך! אתם חבורה של אנשים שחושבים את עצמם פלא גדול שהקהילה לא גדלה בשביל להכנס צריך ללמוד בעצמך אתה ניש למישהו מעיפים אותך אתה מנסה להעביר ביקרות בשביל שמצב ישתנה לא מקשיבים לך זה היחס שאתם רוצים להעביר לטיסים חדשים? זה היחס שאתם רוצים להעביר לטיסים בעולם? זה היחס שאתם רוצים לקבל? כל מדינה אחרת שאני פניתי לקבל עזרה עזרו לי הרבה יותר ממה שאתם עוזרים לי! (איציק ברק ואיתן אתם יוצאים מהכלל)
Elad Zeierman פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 תשמע לגבי הנהלים נראה שאין העיה ומ -3000 רגל אתה אמור לראות את הקרקע כמו גדול ואם יש עננות ואתה לא במגבלות אז אסור לך לפי נחוק לצאת לטיסת ראיה. בקשר לנחיתה שלך. תקין לחלוטין !!!! 30 שניות זה הרבה זמן ואם הייתה לך תקלה והפקח היה רואה שאתה מתעקב על המסלול אז הפקח היה נותן למטוס שאחריך הוראה מיידית לנוהל הליכה סביב. אין שום דבר לא תקין... ונכון מה לעשות לפעמים אומרים לך לעלות בגלל נוהל מסויים ולרדת בגלל נוהל אחר.. ככה זה במרחב צפוף רק לגבי ה -3000 ל- VOR אני אבדוק את זה הייתה אמור לבוא מסגולה 2000 ומכניסה להקפה 1500 זאת טעות של פקח אבל זה לא נכון לעשות הכללות הפקחים מקפידים לעבוד לםי הנהלים ואם פקח אחד טעה או שיכול להיות שהיה לו שיקול חריג זה לא מצדיק יציאה בכותרת כמו שכתבת שדרוש שינוי... דרוש שינוי נכון......אבל לזה אתה צריך לפנות למנהל התעופה ולא לחטיבה ולפקחים...תשומת ליבך
Almog Atar פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 שלום. אני כאן כבר 3 שנים ואף פעם לא ניתקלתי בבנאדם בכל מקום שלא עזר לי!! זה שקראת את הפמ"ת לא עושה אותך לטייס מי יודע מה. אני בצד של קובי....! ודרך אגב היית יכול לנווט מכשירים לVOR ותאמין לי אתמול בבן גוריון (שמעתי בסקאנר שעברתי ליד) הייתה טייסת שעשתה הקפות ובא מטוס של אל על אחרי שהטייסת הגיעה למינימה (לא עשתה טאץ') היא יצאה לעוד הקפה ואחרי 30 שניות נחת האל על ואחריו היה עוד מטוס... אתה רוצה אני מוכן לעזור במה שתירצה רק תיתיחס יפה לאנשים כאן הכל מכוונה טובה.. פנה אליי למסנג'ר
Omer k פורסם נובמבר 6, 2003 מחבר דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 ב-2000 לא עברתי על שום חוק ב-3000 כבר כן! וזה הורה מעבר לזה זאת היתה רק דוגמה אחת שאני אישית ניתקלתי בה... וזה היה פחות מ-30 שניות...
Almog Atar פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 אם פקח אומר לך לעבור על איזה חוק אז תמיד תהיה סיבה כלשהי עכשיו שנחתתי בלרנקה מטוס תורכי פינה ואני שהייתי בפיינל קצר נחתתי והפקח נתן לי לנחות וזה היה בערך 40 שניות
Gubi פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 עומר, לדעתי אתה באמת מגזים!!! כמו שטל כתב לך יש פה פקחים אמיתים שיודעים את הנהלים ואם הם רואים שמישהו עושה טעות אז הם מעירים ומתקנים!! ואתה התחלת לא מזמן ואתה כבר מתחיל לתקן אנשים יותר מנוסים ממך!! ומבחינתך מה שפקח אומר ככה אתה עושה!! אתה יכול לשאול אותו למה הוא עשה ככה, אבל לא יותר מזה!!אז באמת תרד מרעיון שלך שצריך שינוי!! חטיבה שלנו מצויינת ואני אישית לא רואה בה פגמים!!! אז תפסיק עם זה!
Elad Zeierman פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 ב-2000 לא עברתי על שום חוקב-3000 כבר כן! וזה הורה מעבר לזה זאת היתה רק דוגמה אחת שאני אישית ניתקלתי בה... וזה היה פחות מ-30 שניות... שוב...לגבי מה שכתבת טעות נוקדתית של הפקח. לגבי מרווחי הזמן זה יכול להיות גם 10 שניות אחרי שפינית זה לא משנה ... שהמסלול פנוי אין בעיה לאשר נחיתה ישר... וגם יש אפשרות שטייס יקבל אישור מספר שניות שהוא במינימה בגלל עומס תנועה זאת לא צריכה להיות דאגה שלך. זאת דאגה של הפקח ובגלל זה הוא שם....לא כדי להציק לך...
Omer k פורסם נובמבר 6, 2003 מחבר דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 אני יטוס איך שאני רוצה אתם לא תשמעו ממני יותר כי אתם מ-ג-ע-י-ל-י-ם אתה רוצה עד על מה השינוי אנחנו במדנית ישראל! למה מדברים במונחים של אנגלית על הקשר סקווק = זע"ט ועוד...
Kobi David פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 חדשצ'יק, אז ככה, לא חשבתי שהנושא שלך ראוי לתגובה הולמת,לכן כתבתי את שכתבתי, אם זה פגע בך, אני מתנצל. היה ואחד הפקחים טעה, זה לא סיבה לעשות הכללה,כותרת בומבסטית... מה הקטע? תשומת לב? לפני שאתה יוצא בהצהרות, תשתפשף קצת בחטיבה, 74 ההודעות שהספקת לרשום ביומיים וחצי, לא עושות על אף אחד רושם. כמו שרשם אלמוג, יש כאן המון אנשים בחטיבה ששמחים לעזור, (גם אני תתפלא). הנה עוד עובדה, רצית תשומת לב, וקיבלת מבול של תגובות (מרוצה?) אז איך אתה יכול להגיד שהחטיבה שלנו לא עוזרת ותומכת.... העץ הפך למגדל, עכשיו יהיה לך יותר קשה לרדת ממנו, היית צריך לחשוב לפני, הבנת חדשצ'יק? לרשותך תמיד לכל שאלה, בקשה טענה,
Almog Atar פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 בוא אני יחדש לך אף פעם לא שמעתי פקח שאומר ז"עט...... ורק שתדע שבדרך כלל מדברים אנגלית באמיתי ואנחנו כמו האמיתי....
Omer k פורסם נובמבר 6, 2003 מחבר דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 לרשותי תמיד??? תענה לי באימיל לרשותי תמיד על מי אתה עובד פה? אתה לא פוגע בי כי אני מכיר פה את היחס ואם אתה מסתכל על כמות של הודעות של בן אדם אז מצטער להגיד לך עדיף שלא תגיב... טוב שיש את אורן בחברה שלכם הוא הבן אדם היחיד שחי שם... ושאני יכול לדבר איתו
Omer k פורסם נובמבר 6, 2003 מחבר דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 לידיעתך לא מדברים אנגלתי תמיד! רק עם יש מטוס זר על התדר ויש הרבה מאוד יחידות שהדיבור הוא בעברית... וזע"ט זה ממסך שנמצא בהורדות של ישראל איילינס תיקון של כל מיני דברים מאנגלית לעברית זה תיקון שמאושר לעבוד ועובדים איתו
Almog Atar פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 שמע טיסות IFR באמיתי בבן גוריון רובם באנגלית בוא נגיד שיש שכונה לפעמים אבל זה לא חשוב בפלוטו וכאלה מדברים בעברית אם בבעלותך סקאנר תקשיב יום אחד אם לא אז אל תאמין מה אני יגיד לך. האנשים האלה תמיד עמדו לרשותי שצריך.
Izik Bakshi פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 עומר שלום... בקשר להשוואה לחוקים של הפמ"ט ולרשת אז אני בא להודיע לך שפה אין הרבה להשוות והכוונה היא שאני בתור פקח משתדל לעבוד על פי כל החוקים אבל אל תשכח שברשת יש כמות של תנועה וסוגי טיסה בבן גוריון שלא תראה באמיתי לכן לפעמים אני ושאר הפקחים פשוט מאלתרים תהליכים חדשים ומוציאים מטוסים בצורות שונות, וזאת עקב שהחוקים של הפמ"ט בקושי תופסים שיש לי 747 בפיינל ואחריו 767 ובתוך השדה ססנה 172 מתרגל הקפות, אני מבטיח לך שמצב כזה באמיתי אתה בחיים לא תראה, לכן הפקח שנתן לך 3000 ל VOR עשה זאת כדי לשמור על בטיחות ויכול להיות שהוא רצה להנחית אותך בתהליך ILS או משהו אבל בסוף הוא ביטל זאת, בקיצור ולעניין ברשת נדרש מהפקח הרבה אילתור ויכולת הבנה של המרחב דבר שבאמיתי נדרש גם, אבל באמיתי ססנה 172 תנחת בשדה דוב או הרצליה אלה אם כן היא תאימה מראש את הנחיתה שבועיים מראש או שבוע לפחות..
Elad Zeierman פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 בוא אני יחדש לךאף פעם לא שמעתי פקח שאומר ז"עט...... ורק שתדע שבדרך כלל מדברים אנגלית באמיתי ואנחנו כמו האמיתי.... אגב זה מופנה לעומר.. שים סקוק בעברית = תוכי..... ואת זה כם אומרים ואשפר גם לכנות את זה בשמו המלא של המכשיר- טרנספונדר... אבל זה ארוך מידי
Almog Atar פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 ואם מקשיבים לניו יורק או שדות עמוסים אפשר לדעת שגם שם מאלתרים שצריך אני מקווה שרובכם ראיתם את התוכנית שהייתה ביום שבת וזה מה שקורה ברשת מדי פעם אני לא מגזים. שעולים אחלה פקחים ומכסים לך את תל אביב גישה מגדל וקרקע כל הטייסים יגיעו פתאום יכול להגיע 744 בפיינל 172 בהקפות ו757 מאילת שצריך להכניס אותו ל12..... מה שאמר אחד הפקחים בתוכנית ואם זה תסכימו איתי אתה תמיד צריך לחשוב על ההוראה שאתה עומד לתת אם אתה חושב על ההוראה שנתת אתה מפגר מאחור ואז לא יודע מה קורה באוויר ועוד יותר קשה שחלק בVOICE וחלק בTEXT
Almog Atar פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 בקשר למה שאלעד אמר (אני לא יודע איך עושים את ההעקה הזאת) אני כן שמעתי שאומרים טרנספונדר או תוכי אבל ז"עט??????
Omer k פורסם נובמבר 6, 2003 מחבר דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 זאת היתה תוכנית גדולה ביום שבת ואם לדיק הוא אמר שהוא נותן את הפקודה הוא כבר חושב 4 פקודות קדימה
Eranre פורסם נובמבר 6, 2003 דיווח פורסם נובמבר 6, 2003 זאת היתה תוכנית גדולה ביום שבת ואם לדיק הוא אמרשהוא נותן את הפקודה הוא כבר חושב פקודה אחת קדימה