עבור לתוכן
Elad Zeierman

יום חמישי שעה 21:00 - פשוט ביזיון

Recommended Posts

פורסם
תערך בחינת פקח על שדה דוב-

כרגיל דרושים טייסים כולם מוזמנים- בואו לעזור לפקח בבחינה

טיסה נעימה ובהצלחה

אני אנסה להספיק כמה הקפות... 8)

שאלה: מדוע אתה אף פעם לא אומר את שם הפקח במבחן? :roll:

פורסם
תערך בחינת פקח על שדה דוב-

כרגיל דרושים טייסים כולם מוזמנים- בואו לעזור לפקח בבחינה

טיסה נעימה ובהצלחה

אני אנסה להספיק כמה הקפות... 8)

שאלה: מדוע אתה אף פעם לא אומר את שם הפקח במבחן? :roll:

אתה לא אוהב הפתעות?

פורסם

אני פשוט לא מבין- היום התקיימה בחינה לאוהד שלו - חבר וותיק בחטיבה שהיה צריך את עזרתכם לצורך בחינת הסמכה שלו על שדה דוב ובמקום לבוא ולעזור לו בחרתם למרות הבקשות שלי ושל צוות הפיקוח שהיה איתי להקיף בהרצליה במקום להיות לעזרתו של אוהד

נכון, אני לא יכול להכריח אותכם לשום דבר לא לטוס, לפקח וכו'

אבל לבוא אלי או אל אמיר ולבכות בדרישה להסמכות או לבכות כל שעה בערך כדי שאפתח את תל אביב את זה רובכם יודעים לעשות מאוד יפה- שתבינו משהו - אם יש משהו שאני יותר שונא זה סוציומאטים לא נראה שכל כך קשה להעתיק אימון טיסה מהרצליה ל- לשדה דוב או לשלב בין ה -2בשביל זה בזמן בחינה מוקצות עוד עמדות גם בשביל הפקח ובעיקר בשבילכם.היום היום רק באזור ה TMA מספיק טייסים אני ראיתי בסקטור שעליו השגחתי בקושי 3-4 בזמן נתון- וובסרבאינפו רואים הכל - את הטיסות, התוכניות ויותר מכל את השמות- תחשבו איך זה יהיה שתגיעו לרגע שתרצו להיות פקחים... כאשר לא מספיק שיש לנו עומס ובחינות מתעקבות אלא בנוסף פקח צריך להבחן בתנאים כאלה ....

חומר למחשבה

באותה הזדמנות תודה רבה למי שכן השתתף בבחינה וכמובן לצוות הפקחים.

שבת שלום

פורסם
אני פשוט לא מבין- היום התקיימה בחינה לאוהד שלו - חבר וותיק בחטיבה שהיה צריך את עזרתכם לצורך בחינת הסמכה שלו על שדה דוב ובמקום לבוא ולעזור לו בחרתם למרות הבקשות שלי ושל צוות הפיקוח שהיה איתי להקיף בהרצליה במקום להיות לעזרתו של אוהד

נכון, אני לא יכול להכריח אותכם לשום דבר לא לטוס, לפקח וכו'

אבל לבוא אלי או אל אמיר ולבכות בדרישה להסמכות או לבכות כל שעה בערך כדי שאפתח את תל אביב את זה רובכם יודעים לעשות מאוד יפה- שתבינו משהו - אם יש משהו שאני יותר שונא זה סוציומאטים לא נראה שכל כך קשה להעתיק אימון טיסה מהרצליה ל- לשדה דוב או לשלב בין ה -2בשביל זה בזמן בחינה מוקצות עוד עמדות גם בשביל הפקח ובעיקר בשבילכם.היום היום רק באזור ה TMA מספיק טייסים אני ראיתי בסקטור שעליו השגחתי בקושי 3-4 בזמן נתון- וובסרבאינפו רואים הכל - את הטיסות, התוכניות ויותר מכל את השמות- תחשבו איך זה יהיה שתגיעו לרגע שתרצו להיות פקחים... כאשר לא מספיק שיש לנו עומס ובחינות מתעקבות אלא בנוסף פקח צריך להבחן בתנאים כאלה ....

חומר למחשבה

באותה הזדמנות תודה רבה למי שכן השתתף בבחינה וכמובן לצוות הפקחים.

שבת שלום

חבר'ה אלעד צודק! אני חשבתי שאני יעלה לפקח ככה בכייף באיזי..ופיצצתם אותי..היה מצב שחשבתי שאני זה שנבחן ולא אוהד לידי.

ומה עצוב שהייתי צריך לשכנע אנשים לטוס לאוהד כדי שיהיה לו תנועה אך זה היה מעט מידי . פשוט חבל.עכשיו יש לנו פחות פקח בשדה דוב ורק אנחנו מפסידים.

מקווה שבפעם הבאה נמנע ממצב לא נעים הזה שבחינה נהרסת ולא בגלל טעות הפקח או שאנשים לא באו לטוס אלא! שהם טסים הקפות בשדה אחר שנועד מלכתחילה לעזור לפקח ולא לגרום להריסת המבחן!

פורסם
אני פשוט לא מבין- היום התקיימה בחינה לאוהד שלו - חבר וותיק בחטיבה שהיה צריך את עזרתכם לצורך בחינת הסמכה שלו על שדה דוב ובמקום לבוא ולעזור לו בחרתם למרות הבקשות שלי ושל צוות הפיקוח שהיה איתי להקיף בהרצליה במקום להיות לעזרתו של אוהד

נכון, אני לא יכול להכריח אותכם לשום דבר לא לטוס, לפקח וכו'

אבל לבוא אלי או אל אמיר ולבכות בדרישה להסמכות או לבכות כל שעה בערך כדי שאפתח את תל אביב את זה רובכם יודעים לעשות מאוד יפה- שתבינו משהו - אם יש משהו שאני יותר שונא זה סוציומאטים לא נראה שכל כך קשה להעתיק אימון טיסה מהרצליה ל- לשדה דוב או לשלב בין ה -2בשביל זה בזמן בחינה מוקצות עוד עמדות גם בשביל הפקח ובעיקר בשבילכם.היום היום רק באזור ה TMA מספיק טייסים אני ראיתי בסקטור שעליו השגחתי בקושי 3-4 בזמן נתון- וובסרבאינפו רואים הכל - את הטיסות, התוכניות ויותר מכל את השמות- תחשבו איך זה יהיה שתגיעו לרגע שתרצו להיות פקחים... כאשר לא מספיק שיש לנו עומס ובחינות מתעקבות אלא בנוסף פקח צריך להבחן בתנאים כאלה ....

חומר למחשבה

באותה הזדמנות תודה רבה למי שכן השתתף בבחינה וכמובן לצוות הפקחים.

שבת שלום

חבר'ה אלעד צודק! אני חשבתי שאני יעלה לפקח ככה בכייף באיזי..ופיצצתם אותי..היה מצב שחשבתי שאני זה שנבחן ולא אוהד לידי.

ומה עצוב שהייתי צריך לשכנע אנשים לטוס לאוהד כדי שיהיה לו תנועה אך זה היה מעט מידי . פשוט חבל.עכשיו יש לנו פחות פקח בשדה דוב ורק אנחנו מפסידים.

מקווה שבפעם הבאה נמנע ממצב לא נעים הזה שבחינה נהרסת ולא בגלל טעות הפקח או שאנשים לא באו לטוס אלא! שהם טסים הקפות בשדה אחר שנועד מלכתחילה לעזור לפקח ולא לגרום להריסת המבחן!

לא לקפוץ למסקנות עדיין בבקשה עדיין לא אמרתי שיש לנו פחות פקח עדיין אין תוצאה לבחינה לא סתם יש הפרש של 24 שעות עד קבלת התוצאות

פורסם

אלעד צודק, זה באמת לא בסדר.

אבל...מצד שני הייתה תנועה בשדה דב, ודווקא לא מעטה: אם זכור לי נכנסתי מספר 4 לנחיתה בשדה.אני לא יודע איך זה היה לפני שבאתי.

אני זוכר שבהרצליה הפקח כמעט התחנן שחבר'ה יטוסו לשדה דב לעזור לחבר והטייסים המשיכו לעשות הקפות כאילו הAVC נתקע והם לא שמעו.

אנחנו חטיבה שחוץ מלטוס ביחד אנחנו חברים ומכירים גם מעבר למחשב.

לא הכל זה טיסה, יחסי אנוש לדעתי יותר חשובים גם אם התחביב שלנו עובר דרך המחשב.

אנחנו קודם כל בני אדם, אח"כ טייסים ופקחים.

אוהד, היית עשר! :D

לילה טוב!

פורסם

מסכים עם אלעד ואלירן - חברים, מידי יום פונים אליי אנשים על בחינות וקידומים, אז כשיש הזדמנות לקדם חבר, תוקעים את זה?

אני מקווה שזה לא מגמתי.

בכל אופן, בהצלחה לאוהד, קיבלת פידבקים טובים!

פורסם

אני גם מסכים שצריך ואולי יש קצת חובה להגיע לעזור לחבר,

גם אני הייתי צריך להגיע אבל תנחשו מה קרה, שכחתי שאתמול זה יום ההולדת של אישתי איזו פאדיחה :oops: , אז התנצלותי לכולם, גם לאישתי,

(איזה בעסה יצאתי דפוק מכל הכיוונים ](*,) )

פורסם

תרגעו קצת.. תמיד יהיו מקרים יוצאי דופן וכנראה שזה אחד מהם. לטחון את מה שהיה לא יעזור לנו הרבה...

נשים לב יותר להבא וזהו..

לא צריך גם יותר מדי... במבחן הבא אני צופה עומס יתר עם לא מעט תקריות.

כל מקרה, רציתי לציין מספר דברים מהטיסה הזוועתית שהייתה לי אתמול:

אני הייתי CIL (אצטק, דו-מנועי). המראתי מהרצליה לאזורי האימון (אזור9) שם תירגלתי קצת בכוונה לסיים ולעזוב דרומה על פי תכנית טיסה.

היה כל כך הרבה עומס על הקשר, וכל כך הרבה אנשים שלא יודעים לדבר בעומס כזה שפשוט מצאתי את עצמי מקיף את האזור שוב ושוב עד שיהיה איזה חור בקשר שאני אוכל להשחיל משפט.

איכשהו מצאתי אחד כזה ודיווחתי באופן מהיר ותכליתי, "הרצליה, CIL, אזור 9, מעוניין לעזוב דרומה" ושוב לקראת סופו היה עומס ושידורים כפולים..

למה אנשים בכזה עומס במקום לשדר משפטים ברורים, קצרים וחדים, משדרים מגילות שלמות וטייסים אחרים פשוט מוצאים את עצמם בסיטואציות לא ממש נעימות..? זה כזה חוסר אכפתיות.

אני יוצא מהאזור ומצטרף להקפה בגובה 1100. עד שהיה חור בקשר על מנת להודיע על מצבי הפקח ניצל אותו ושידר לי שמהצלע מת אני אפנה ישר לאמצע עם הרוח לנחיתה... הרי כבר ציינתי שאני עוזב דרומה לפחות שלושה פעמים.. ואני מוצא את עצמי מקיף את השדה שוב ושוב.

אני לא מבין משהו, מה, הפקחים באמת מסתמכים לדעת איפה כל מטוס ולאן פניו מיועדות על פי הראש בלבד?! ואם משהו בספק בקשר לזה, פשוט שואלים "IL לנחיתה אצלי?". וגם מה הבעיה הגדולה להכין טבלה קטנה בוורד ולהדפיס אותו, לכתוב עמודות כמו "אות קריאה", "סוג מטוס", "סוג טיסה (כט"ר/כט"מ)", "יעד", ופשוט להעזר בזה? זה מה שיש במציאות ובעומס כזה, הייתי אומר שזה אפילו חובה. אי-אפשר גם כל הזמן להפיל הכל על הטייס.. גם פקחים צריכים לתחקר וללמוד מטעויות באופן אישי וכללי בהתאם לתקריות.

טוב, לאחר שציינתי שוב שאני מעוניין לעזוב דרומה, הוא הבין וביצעתי עוד הקפה שלאחריה אני אמור לצאת ישירות לתל-ארשף ולעבור סוף כל סוף ערוץ.

החלפתי לש"ד, שידרתי "תל-ארשף 1200 דרומה", והפקח הנבחן שלח אותי לעם הרוח 800 ולאחר מכן עזיבה לתל-יונה. טוב, הכל טוב ויפה ופתאום בערך הקו LL אני מבחין בתנועה נגדית, לא ברור לי איזה סוג מטוס שחולפת אותי בערך 300 רגל מתחתיי.. וכן שוב הפקח המאוד "נחמד" שלנו מתחיל עם הסינפוניית עצבים שמאופיינת ללא מעט פקחים (לצערי),

הוא טען שחלפה אותי תנועה מלפנים, CHC, ואני התבקשתי לפתוח קצת מערבה מה שלטענתו לא עשיתי.

איכשהו הבנתי שזו הייתה תנועה בהקפה, ואין לי מושג איך היא הגיעה לשם.. רוחב ההקפה בשדה-דב לא עולה על 2 - 2.5 ק"מ למטוסים קלים.

בכל מקרה:

א. אני פתחתי מערבה לפחות 1.5 ק"מ מרוחב ההקפה הסטנדרטית עוד לפני שחלפתי את קו הארובה.

ב. הפקח (לפי דעתי) ביקש קשר עין ביני לבין התנועה די מאוחר וגם לא ציין לי שזה ססנה 172, שעל פי הגיון פשוט הייתי מבין שאני חולף אותה כי אני הרבה יותר מהיר. יש מנהג לא מובן לכמעט כל הפקחים לציין אותות קריאה במקום סוג המטוס ויחס המיקום ביני לבינה.

מאיפה אני אמור לדעת ש-CHC הוא ססנה 172? אין לי את הכתוביות כמו שלכמעט כל אחד יש, ועד אתמול הסתדרתי עם זה מצוין.

ג. כשדיווחתי קשר עין "עם נגדית" לא זכור לי שהיה אישור מצד הפקח, או תיקון שזו תנועה בכיוון שלי. הייתי משוכנע שזו תנועה נגדית מדרום, כך שיש הפרדה אנכית והפרדה רוחבית מספיקה לקשר עין.

טוב, אני מודה על הטעות ואיכשהו מפלס את דרכי לתל-יונה..

בחזרה דיווחתי "שדה-דב בשנית, CIL, תל יונה 1200, נחיתה" ורק רציתי לציין שבמצבים כאלה ש-03 פעיל והכל, נהוג יותר לשלוח ל-LL 1200, ומשם בהתאם לצלע-מת או לשמור ציר מזרחית לארובה בדרך צפונה.. קצת יותר מציאותי ונכון.

יכול להיות שזה פשוט לא היה היום שלי, אבל עדיין, למה פקח צריך להתחיל לתחקר מ-א' עד ת' כל ארוע במרחב שלו? ובאותו הזמן מטוסים אחרים מחכים לאישורים וכו'..

גם בש"ד האמיתי יש לא מעט תקריות ומצבים כאלה לא שיגרתיים, רק אתמול עיינתי בדו"ח תקריות של ש"ד לשנת 2001.. אין לנו דרך אחרת מאשר ללמוד מהטעיות, להסיק ולהמשיך הלאה..

פורסם

אם כל הכבוד אלעד ויש, אתה ואנשי הצוות לא יכולים לחייב אנשים שלא רוצים לבוא לטוס בשדה דוב החלטה שלהם איפה הם יטוסו ומה הם יעשו.

הרי פרסמת הודעה בפורום וראית שהייתה הענות לשני השדות אבל יותר הרצליה היה עמוס, אין מה לעשות לפעמים קורה שהמצב מתהפך והשדה השני יותר עמוס מזה שיש עליו הסמכה.

אין מה לעשות זה קורה.

נקווה פעם הבאה שבחינה הבאה יהיהו יותר טייסים באזור פיקוח ההסמכה.

להשמע.

אגב עשיתי כמה הקפות בהרצליה ותכננתי לצאת לשדה דוב אבל כבר הוא סגר אז אין מה לעשות.

פורסם
אם כל הכבוד אלעד ויש, אתה ואנשי הצוות לא יכולים לחייב אנשים שלא רוצים לבוא לטוס בשדה דוב החלטה שלהם איפה הם יטוסו ומה הם יעשו.

הרי פרסמת הודעה בפורום וראית שהייתה הענות לשני השדות אבל יותר הרצליה היה עמוס, אין מה לעשות לפעמים קורה שהמצב מתהפך והשדה השני יותר עמוס מזה שיש עליו הסמכה.

אין מה לעשות זה קורה.

נקווה פעם הבאה שבחינה הבאה יהיהו יותר טייסים באזור פיקוח ההסמכה.

להשמע.

אגב עשיתי כמה הקפות בהרצליה ותכננתי לצאת לשדה דוב אבל כבר הוא סגר אז אין מה לעשות.

קרא את התגובה שפתחה את הנושא - תבין שאני לא בא להכריח ותבין טוב מאוד איך אני מתייחס לדבר הזה...כאן אף אחד לא חייב כלום - וזה בא מכל הצדדים.

קרא ותפנים לא נראה לי שהפנמת- לתת 45 דקות מזמנך לחבר שצריך אותך זה לא הרבה -אפילו טכנית זה לא היה קשה לעשות את זה- בוא נראה איך אתה תרגיש שתתכונן לבחינה שבוע ואחרי דחייה נוספת של שבוע יבוא בוחן ויגיד- " צר לי תאלץ לעשות שוב את הבחינה" כי אף אחד לא בא לטוס- לא בגלל שהיית פקח רע אלא פשוט כי חברים שלך דפקו אותך- בפירוש ככה לגבי אוהד עדיין לא קיבלתי החלטה אבל המסר שאני מנסה להעביר כאן דיי ברור לבכות בפורום למפתחי סינרים שיוציאו את T3 זה כולם יודעים לעשות יפה, לבכות במסנג'רים- לי לאיציק ולעוד פקחים כדי לפתוח עמדות את זה גם כולם יודעים לעשות יפה- אבל איפה הקטע הזה שמבקשים את עזרתכם- לא ידעתי שאנחנו בעסק חד כיווני......

פורסם

שמעו איכזבתם אותי קשות... אח"כ תבואו בבקשות תעלה לפה תעלה לשם אני אחשוב על זה כמה פעמים...

ורק בגלל זה אני לא אוהב להיות תלוי באנשים.. כי יש פה אנשים סוציומטים.. שרק מבקשים כל היום... ושמגיע הרגע שהם צריכים להחזיר הם נעלמים מהשטח פתאום... אבל לא נורא.. אני למדתי את שלי...

וכל מי ששואל כן אני לקחתי את זה אישית.. כי מה יותר אישי מזה בעסק שלנו?

פורסם

מסכים עם הטענה שנאמרה פה.

בלי שום קשר אני לא יכלתי לטוס באותו זמן ולכן בכלל לא התחברתי, אבל אם הייתי בבית באותו זמן הייתי מתחבר לשדה דב, זה באמת לא יפה, אדם משקיע לומד מגיע לבחינה ומה הוא רואה? כולם הולכים לחבר שלו בשדה שנמצא כמה קילומטרים ממנו, בזמן שלו יש בחינה, בשדה השכן סתם טסים בשביל הכיף.. באמת אני לא רואה סיבה, אם אתם טסים בשביל הכיף אז למה לא בשדה הנבחן? יש מספיק זמן לעשות אחרי זה הקפות או כל דבר אחר בהרצליה, אלירן ישאר עד מתי שתגידו לו ( :lol: מניסיון שלי).

בקיצור זה באמת לא יפה, והגבתי כי חשבתי לעצמי לרגע איך הייתי מרגיש אם הייתי במקום אוהד.. חברים זו לא הרגשה טובה..

תחשבו על זה ובפעם הבאה תנו עדיפות לשדה הנבחן תפגינו נוכחות תבצעו כמה אימונים ואחרי זה תוכלו לעבור לשדה שאתם מעונינים..

חבל, ההפסד כולו שלנו, אולי לא המקרה הזה, כי תוצאת הבחינה עוד לא ידועה, אבל פשוט ללמוד להבא!

מקווה שלבחינה הבאה אוכל להגיע..

יום טוב!

פורסם

אני מסכים אוהד למד רבות והתכונן לכמות עצומה של תנועה, ולא היה כזה עומס, הרצליה היה יותר עמוס והיו הרבה טיסות שהתעקבו בגלל הלחץ בשדה(הרצליה). אני מקווה רק שלבחינה הבאה של הפקח יהיהו יותר טייסים.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...