×�פיק פורסם פברואר 8, 2005 דיווח פורסם פברואר 8, 2005 סיפור של אחד מדואי מגידו שהגיע לידי. זאב. תמונה שלו בנחיתה סיימתי תהליך בירוקרטי נוסף בדרך לרישיון טייס על הדאון, התהליך הוא: ביצוע 10 טיסות סולו, ובכן השבת ביצעתי את הטיסות התשיעית והעשירית. במהלך ההמראה העשירית הנ"ל נקרע לי כבל הגרירה בגובה 600 רגל מעל פני השטח שזה נמוך מאוד, לפי הנוהל הכרזתי על מצב חרום ופניתי להקפה מקוצרת. נתונים : במהלך הקפה מקוצרת אני צריך לבצע שני פניות של 180 מעלות ולנחות, כאשר בכל פניה אני מאבד 100 רגל לפחות. 600 רגל פחות 200 רגל שמתבזבזים לי בפניות משאיר לי 400 רגל לתמרון, כלומר בין דקה וחצי לשתי דקות לנגיעה בקרקע. הייתי אמור לנחות מיד, אלא שבפניה הראשונה היתה לי טרמיקה ובמקום לאבד 100 רגל כמתוכנן הרווחתי 100 רגל כלומר הייתי ב700 רגל מעל פני השטח לאחר הפניה, החלטתי למשוך את ההקפה עוד טיפה ולבצע הקפה רגילה. יישרתי את הדאון, בדרך היו עוד שני טרמיקות קטנות ששמרו לי בערך על הגובה ובעצם בכל הלג של ההקפה איבדתי רק 200 רגל, כך שמצאתי את עצמי נכנס לצלע סופית ב500 רגל מעפ"ש (מעל פני השטח), שזה 100 רגל מתחת למותר לפניה זו, נשארה לי עוד פניה אחת לפני הנחיתה ואני אמור להפסיד בה 100 רגל לפחות, כך שכמעט ולא יישאר לי גובה להתיישר למסלול, אני בפוקוס מלא מהדהדים בראשי כל האזהרות של המדריכים בדבר הפניה הזו (היא חייבת להיות בזווית של לפחות 35 מעלות לפחות במהירות 62-65 קשר, תוך התחשבות ברוח), שנחשבת לפניה הכי מסוכנת יחסית בדאיה היות וזו תמיד פניה בגובה נמוך (גם בטיסה רגילה). יש רוח צפונית ערה והמסלול הוא ממזרח למערב, כלומר לאחר הפניה תהיה לי רוח מימין שתרצה לזרוק אותי הצידה, לפני הפניה האחרונה שלי אני ממשיך עוד טיפה מעבר למסלול ומבצע פניה "בריאה" של 45 מעלות, הרוח מחזירה אותי לקו ישר עם המסלול, אני בגובה 200 רגל מעפ"ש, 20 שניות לנגיעה ברוח צד, הצפה ונגיעה רכה, ללא מעצורי אוויר נוצר בלון אוויר מתחתי והדאון קופץ לאוויר חזרה. נגיעה עדינה במעצורי האוויר, והוא חוזר כמו חתול מאולף ברכות לקרקע, ריצת נחיתה קצרה, מעצור גלגל, נחיתה טובה. לראשונה תיפעלתי מצב חרום אמיתי, ובתוצאה מצויינת. זמן טיסה כולל המראה : 3.30 דקות. (לוקח הרבה יותר זמן לכתוב את זה). נחיתה טובה אמרתי? המדריך האחראי שהיה עד לכל הטיסה שלי מהקרקע, התעצבן. לדעתו לא הייתי צריך למשוך את ההקפה אלא לפנות מיד לנחיתה בגובה סביר ההחלטה שלי להמשיך בשלב מוקדם גרמה לי לבצע את הפניות האחרונות בגובה נמוך במיוחד ולכן לדעתו הייתי במצב מסוכן מיותר. למרות שהייתי בשליטה מלאה במהלך כל הטיסה ואם הוא היה בתא במקומי הוא אולי היה עושה כמוני (ראיתי מדריכים פונים בגובה כזה) קיבלתי את הביקורת שלו, שתמציתה היא , גם אם התוצאה של מעשיך מזהירה, הדרך לאותה תוצאה חייבת לעבור ללא סיכונים. נ.ב. במהלך אף שלב בטיסה לא הייתי בסכנת חיים, דאיה היא ספורט לא מסוכן. נ.ב.ב במהלך הקורס מתרגלים מצבי חרום כאלה באופן יזום. מקווהש נהנתם.
Nimrod פורסם פברואר 8, 2005 דיווח פורסם פברואר 8, 2005 זה קרה אולי ב 7.1? כי שאני טסתי שם ב7.1 היה איזה דאון שעשה קצת בלאגן, והיינו צריכים לעשות כמה פעמים הליכה סביב.
Or Netzer פורסם פברואר 8, 2005 דיווח פורסם פברואר 8, 2005 ראבק הבן אדם נחת בשלום ועוד מעירים לו על זה? הייתי עושה שורקת למדריך הזה
Meitar Lugasi פורסם פברואר 8, 2005 דיווח פורסם פברואר 8, 2005 אף פעם לא הבנתי את הצורה של הגלגלים בדאון.. כשהוא נוחת על השתיים האמצעיים, אחרי שהוא עוצר הוא נוטה הצידה והכנף נוגעת ברצפה?! :roll: למה אין לו גלגלים בצדדים :?:
×�פיק פורסם פברואר 8, 2005 מחבר דיווח פורסם פברואר 8, 2005 כי אין צורך בגלגלים. אפילו בהמראה, מחזיקים את הכנף עד שהיא צוברת מהירות: בנחיתה אתה שומר על כנפיים מאוזנות עד עצירה מלאה, ואז לאט לאט מוריד את הכנף. אין בעיה לשלוט על הכנפיים מכיוון שבדר"כ נוחתים עם רוח אף, ואפילו הרוח הכי קלה מאפשרת שליטה בכנפיים על הקרקע.
Shmulik Lin פורסם פברואר 9, 2005 דיווח פורסם פברואר 9, 2005 אפיק אין דין נ"א בדאון כדין נ"א במטוס קל וההבדלים ידועים אך עדיין יפה מאוד וכל הכבוד שיצאת מזה בשלום. זו הסיבה אולי שיותר מחצי קורס מתאמנים על נ"א ים מה ואיך עושים. תגיד למדריך שלך שהוא בחור נחמד אבל החיים הם שלך. לא לשכוח.
Yahav Barzilay פורסם פברואר 9, 2005 דיווח פורסם פברואר 9, 2005 אהבתי את התגובה שלך שמוליק אפיק.. מזל טוב..! הכי חשוב שיצאת מזה בלי שום פגע, בדרך גם הרווחת חוויה. אבל בוא תספר לנו אבל בכנות! מה עבר לך בראש בשתי דקות ומשהו האלה שהיית לבד במצב חירום.!
Shai B פורסם פברואר 9, 2005 דיווח פורסם פברואר 9, 2005 כל הכבוד! אבל לפי איך שרשמת את זה זה לא היית אתה לא?
Yahav Barzilay פורסם פברואר 9, 2005 דיווח פורסם פברואר 9, 2005 כל הכבוד! אבל לפי איך שרשמת את זה זה לא היית אתה לא? בטח הוא, אפיק ברק הענק..! אלא מי.!?
Shai B פורסם פברואר 9, 2005 דיווח פורסם פברואר 9, 2005 סיפור של אחד מדואי מגידו שהגיע לידי.זאב. גוף שלישי, שנקרא זאב... :roll: בלי לזלזל אפיק! אם זה אתה ואם לא כל הכבוד!
×�פיק פורסם פברואר 9, 2005 מחבר דיווח פורסם פברואר 9, 2005 תודה לכולם, אבל זה לא אני זה של דואה בשם זאב ממגידו. מצטער אם לא הבהרתי את עצמי. אני אדבר עם זאב, או שהוא יבוא בעצמו ויגיב, או שאני ארשום את תגובתו בקשר לשאלות. גם תורי יגיע, אני מקווה שלא בסולו העשירי (שלמי שמבין, זה הסולו עם אחריות של מדריך, האחרון בסדרה, לאחר מכן אתה חופשי לדאות סולו בלי השגחת מדריך). קצת עידכונים בקשר אלי אני אחרי 15-20 שע"ט, אולי לא דייקתי במספרים, עם 31 שיעורים (זינוק= טיסה). כבר כמעט חצי שנה דואה. בגיל 17 אני מקווה בימולדת שלי לעלות לסולו (מה לעשות... אלו החוקים). ובינתיים אני כבר עושה הכל, כל הטיסה רק אני לבד, אבל המדריך מאחורי. אני משתדל כמה שפחות להתייחס לזה.
Yahav Barzilay פורסם פברואר 9, 2005 דיווח פורסם פברואר 9, 2005 OK כהראה שבאמת רובנו לא הבנו נכון.. אז זה לא אתה הא?
×�פיק פורסם פברואר 10, 2005 מחבר דיווח פורסם פברואר 10, 2005 מבטיח לכם דיווח נרחב ברגע שהרגע שלי יגיע