Ariel פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אני רוצה להעלות פה נושא כאוב שחלק מהחברים לא מעיזים לדבר עליו אבל מרגישים מאוד נפגעים ממנו ומספיחים נוספים. כולם (כמעט) מכירים אותי אם וירטואלית או במציאות, אני לא מתבטא אלא אם יש דבר שמאוד מפריע להרמוניה החברתית פה ואני מרגיש שאני רוצה לשמש פה לאותם החוששים לדבר מה גם שאני מזדהה עם חלק מהמחשבות בנגזרות שונות של הנושאים. אני אתחיל מהפשוט ביותר, יש חברי חטיבה שמנצלים את הפורום לתרגול גסות רוח, פגיעה והעלבה לרבות הכפשה ויצירת דינמיקה שלילית. מדיון על כרטיס מסך (הדוגמה האחרונה) הגענו לרמות נמוכות שאין כבר קשר בין הנושא לכתוב. אנחנו (ואני מרגיש שאני מדבר לא רק בשם עצמי) לא רוצים פה פורום שמנהליו צריכים לשמור כל הזמן על הגנון ולעשות סדר, לא כיף לנו ככה כשחלק לא מבוטל מהשירשורים גולשים לגבולות הטעם הרע, אז כל מי שכותב - שיסתכל על הטקסט לפני שהוא שולח אותו כדי להיות בטוח שהוא לא משחק לידיו של הקודם ויעזור לשמור על רמת התוכן של הפורום. בשל התופעות הללו המנהלים מפתחים עם הזמן סבלנות מוגבלת וכך לפעמים אנחנו רואים גם "השתלחויות" מצד מנהלים על איזה מסכן שבפעם הראשונה שהוא בטעות "מחליק" אז הוא חוטף על כל הפעמים שקדמו לו בלי שהו מבין מאיפה זה בכלל בא לו... אז מנהלים - גם לתשומת לבכם, כשאתם עומדים להשתמש במהלך קשה, תשקלו מי האדם שעומד מולכם והאם יש הצדקה לנקוט נגדו בצעדים. עוד דבר שקשור בנ"ל הוא הפומביות, אני סבור שגם אם נוקטים (ולפעמים בצדק) בצעד כנגד חבר/משתמש אזי לא צריכה להיות הודעה פומבית בעניין, עדיף שנושאי משמעת יטופלו בדיסקרטיות ושחברי הפורום לא יהיו מיודעים פומבית, זה משפיל ובמקרים מסויימים זה גם לא נכון כלפי הנענש, גם אזהרות עדיף שיועברו בפרטי למשתמש. דבר עיקרי הוא הפיקוח, ישנם פקחים עם סבלנות וישנם פקחים שכאשר הם מפקחים יש טייסים שלא רוצים לעלות בכלל לטיסה, אני מציע שכל אחד שמפקח שיקרא את דברי ויחשוב לפני שהוא רוצה להגיב ספונטנית, יש הרבה אמת והרבה טייסים שחושבים כך. אני באופן אישי לא חושש מאף פקח, גם אם אני טועה "וחוטף" אני מקבל את זה ברוח טובה ונוזף בעצמי גם כן, אבל ישנם אנשים יותר "עדינים" ממני שהמפגש הזה מותיר בהם חשש. מה שקורה בפועל הוא שהם לא טסים אלא אם יש פיקוח מסויים... למה שלא נאמץ (לכבוד ל"ג בעומר הממשמש ובא) גישה קצת אחרת, בה פקח לא ינזוף אלא יתן וקטור קודם כל על מנת לפתור בעייה שנוצרה במקום לשמוע משפט כמו "ELYXXX מה אתה חושב שאתה עושה ?" וגם שהטון יהיה יותר מסביר פנים לטייס כאשר בזמן נוח הפקח יכול להעביר מסר אישי אליו להודיע לו על טעותו או אפילו ברגע נוח להעביר לו מסר קצר על טעותו? זו דוגמה אחת ויש רבות, במציאות פקח שמתנהג כך לא ישרוד בעבודתו זמן רב, יש ועדות אתיקה ומשמעת וכללי נימוס (גם בפיקוח אוירי) חייבים להיות מיושמים בכל תחום בחיים. אני מקווה שבמקום שחלק מהפקחים ימצאו לנכון לכעוס עלי - שתחת זאת יחשבו האם הם "חוטאים" לפעמים ונותנים למקצועיות הרבה שלהם ליטול את האנושיות, בכל מקצוע יש להפעיל מעט רגישות וטייס שעשה טעות עלול לעשות עוד חמש אם הוא יילחץ אל הקיר... אני מקווה שכולם יחשבו על זה ושהדברים ישתפרו כאן, שהפורום ינוקה מכתיבה זולה בעלת תכנים שלא קשורים לתעפה וסימולטורים ושהפיקוח יתנהל באוירה יותר ידידותית, זה גם אינטרס של הפקחים שכן משיים ידידותיים מזמינים יותר :ציפורים" לעוף בהם. לסיום - הפורום הוא בשביל כולנו, לעיתים זה נראה כאילו אנחנו (הקהילה) קיימת עבור מנהלי החטיבה, אני רוצה להרגיש שהמנהלים קיימים עבורינו ואנחנו עבורם, חלקם אכן מתאימים להגדרה הזו, חלקם האחר - עדיין לא אבל זה יכול להשתנות עם רצון טוב. יום טוב אריאל
matan פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 מילה במילה אפילו כדאי לשים בדביק :idea: כל הכבוד אריאל!
אורח פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 לסיום - הפורום הוא בשביל כולנו, לעיתים זה נראה כאילו אנחנו (הקהילה) קיימת עבור מנהלי החטיבה, אני רוצה להרגיש שהמנהלים קיימים עבורינו ואנחנו עבורם, חלקם אכן מתאימים להגדרה הזו, חלקם האחר - עדיין לא אבל זה יכול להשתנות עם רצון טוב. צר לי אריאל, אבל אני לא יכול לקבל את הדברים שלך בפיסקה הזאת. הם מקוממים ומכעיסים. מבחינתי הם הורסים לגמרי את כל המסר היפה שניסית להעביר. הקהילה לא קיימת בשביל מנהלי החטיבה. מנהלי החטיבה קיימים בשביל הקהילה. נקודה. מדובר פה באנשים שמשקיעים את הנשמה שלהם, אז הזמן שלהם ואת הכסף שלהם (כן, גם כסף) בשביל הקהילה בכמויות שאתם בכלל לא מודעים להן. וכן, החטיבה היא הבייבי שלנו. לא סתם היא זוכה להערכה הרבה שהיא מקבלת בעולם, ושום דבר פה לא נעשה בשביל ההערכה והטפיחה על האגו. בכל נעשה על מנת לקדם את התחביב שלנו, וליצור סביבה מקצועית ורצינית יותר. כן, אנחנו לוקחים לפעמים אישית התקפות על הבייבי שלנו. כן, לפעמים אנחנו מאבדים את הסבלנות או מתבטאים בחריפות. "השתלחויות" של מנהלי החטיבה? יש לי בעיה עם המילה הזאת. צר לי מאוד שכך אתה מרגיש. האם אתה חושב שלמחוק הודעות, לנעול, לחסום אנשים לפורום ולרשת הן פעולות שנעשות מתוך תאוות השלטון? תאמין לי שאילו בדיוק החלקים הכי לא נעימים בעיסוק הזה. הלוואי ולא היינו צריכים להתעסק בדברים הללו. אבל לא נאפשר למעשים והתבטאויות שהורסים את מה שיצרנו להרוס לכולם. חבל שאתם לא מסוגלים לראות את התמונה השלמה. לגבי נושא הפומביות שהזכרת. לגבי נושאי משמעת אכן ננקטת דיסקרטיות. בד"כ ההודעה ננעלת/נמחקת/נערכת, תלוי בתוכן. במידה וננקטים צעדים משמעתיים אנו יוצרים קשר אישי עם הבנאדם, מסבירים על מה ולמה ומה הצעד שננקט. במקרה הספציפי שאתה מדבר עליו הסיפור הוא אחר, הטיפול אינו בידינו כרגע אלא עלה לערכאות גבוהות יותר בואטסים ולכן לא נדון בו בשלב זה.
Moshe Bensal פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אריאל, כל הכבוד על היוזמה והאומץ, אני מסכים איתך מילה במילה. ולידיעתך, אני אחד מאלה שמעדיף לא להתחבר כאשר אני שומע פקח שמדבר מהר ולא ברור, אני פשוט לא מעונין לקלקל לאחרים ובטח לא לי, לאחד כמוני שהוא יחסית חדש. ולגבי התפרצות התגובות, זה באמת הפך להיות פורום שעוסק יותר בהכפשות מאשר לתעופת הסימולציה. אבל ניראה לי, שהרבה אין מה לעשות כי זו המנטליות של הישראלים, וחבל.
Or Netzer פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אריאל, כל הכבוד על היוזמה והאומץ, אני מסכים איתך מילה במילה.ולידיעתך, אני אחד מאלה שמעדיף לא להתחבר כאשר אני שומע פקח שמדבר מהר ולא ברור, אני פשוט לא מעונין לקלקל לאחרים ובטח לא לי, לאחד כמוני שהוא יחסית חדש. ולגבי התפרצות התגובות, זה באמת הפך להיות פורום שעוסק יותר בהכפשות מאשר לתעופת הסימולציה. אבל ניראה לי, שהרבה אין מה לעשות כי זו המנטליות של הישראלים, וחבל. אין לך מה לפחד כשאתה שומע שפקח מדבר מהר תמיד אפשר ריפיט לבקש פקח שמדבר מהר לא בהכרח תורם ולפעמים הורס שכן ריפיט כזה ממך והמהירות שהוא ניסה חזרה לו בבומרנג פי 2 יותר לאט. אין מה לפחד ופעם ראשונה שהפקח דיבר מהר אפשר לבקש ממנו לדבר לאט וזה לגיטימי ואני רוצה לראות פקח שיגיד לך משהו אם ביקשת לדבר לאט יותר. אריאל אמרת יפה חוץ מהפסקה האחרונה הזאתי לסיום - הפורום הוא בשביל כולנו, לעיתים זה נראה כאילו אנחנו (הקהילה) קיימת עבור מנהלי החטיבה, אני רוצה להרגיש שהמנהלים קיימים עבורינו ואנחנו עבורם, חלקם אכן מתאימים להגדרה הזו, חלקם האחר - עדיין לא אבל זה יכול להשתנות עם רצון טוב. כמה שאתה טועה ואם תרצה אני יסביר לך בפרטי. אורן הסביר מספיק.
4x-cgo פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 "מנהלים" - -אנשים אתם חיים בעולם שכולו פנטזיה....!!! אצלי מנהל זה אחד שנמהל עסק פיזית ולא וירטואלי. כמה פעמים כבר נכתב העינין של ההתנצחויות, ההתנגחויות, ההשפלות , המריבות, האיומים וכו' וכו'... הכל בדיחה אחת עצובה וכבר שלא מצחיקה בכלל. נכנסתי לעולם הזה בעקבות חברי הטוב אריק(שנהנה לו עכשיו בדרום אמריקה) , וישר נדלקתי. אך עם הזמן כל כך ירד לי החשק בגלל "מנהלים" למיניהם, "פקחים" למיניהם(ואני לא מכליל את אלו שפקחים במציאות) אשר רק גורמים לי לחשוב פעמיים אם להעזר בשרותייהם. ולך אריאל - מצדיק כל מילה שלך ואף מחזק!!! זהו עולם וירטואלי ווירטואלי בלבד!!!! זהו לא עסק וכל מי שמסתכל על זה כך יש לו בעיה קשה בהבנת מהות עסק. בואו נהנה ממה שאנחנו עושים ולא נחשוש ונהסס באם היום כדאי לי להשתמש בשירותי ואטיל/ואטסים או שמא היום זה יום כסאח וחס וחלילה שאני בכלל אחשוב על להתחבר. על החתום: אחד שכבר נמאס לו לקרוא את כל ההודעות המיותרות ברשת... אוהד.
אורח פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 שלום לכולם, כתבת יפה רק כמו שחברי לצוות כבר אמרו, הפיסקה האחרונה פשוט הרסה (לפחות לי את הכל). אנשים חושבים שאם יש לך VATILXX בשם המשתמש, זה נותן לנו משהו. כן זה נותן, ים בשעות של טיפול בחטיבה שלנו, שעות שלא תמיד יש לנו שבאות על חשבון דברים אחרים כגון עבודה, משפחה, חברים ולפעמים לתוך השעות הקטנות של הלילה. על כסף אני בכלל לא רוצה לדבר. ומי שחושב שהצוות הזה נמצא מעל, מתנשא וכו'... המסנג'ר שלי פתוח לכולם, אנשים פונים אלי בכל שעות היום, גם כשאני בעבודה וגם כשאני רשום כעסוק ולא תמיד אנשים מנומסים במיוחד. לגבי ניהול הפורום, אני מנהל הפורום הזה, אם משהו חושב שאני נהנה מהתפקיד, אז הוא זקוק לאשפוז ודחוף. אם משהו חושב שאני נהנה להשעות אנשים, לאיים על אנשים, למחוק הודעות, לערוך הודעות, לטפל במושעים שסיימו תקופת צינון, לטפל והתייעץ עם שני המנהלים האחרים של הפורום לגבי בעיות שצצות... קיצר המון שעות של עבודה לא הכי סימפטית לפעמים. המון מהעבודה שלנו נעשית ברקע, מאחורי הקלעים של הפורום, אתם לא רואים את זה אבל הלוגים שלנו כן רואים. לצערנו לא תמיד אנחנו יכולים להיות און ליין באופן רציף וקורה מצב שבו אנחנו מפספסים שרשור שעלול לגרום לפיצוץ (היו לנו מספר דוגמאות כאלה לצערינו) ואז אתם זוכים לחלק מהרעש המלווה לשרשור כזה. נעבור לפיקוח, נדיר מאוד שתשמע מפקח צעקות אלה אם הטייס עבר כל גבול. דוגמא: יש תנועה מסיבית וכל טעות של טייס גורמת לברדק אוירי. טייס חורג מ SID נכנס לנתיב של תנועה חוצה, פקח נותן הוראות תיקון והבחור מתקן רק ללא כל קשר להוראות פקח. סיכוי טוב שתשמע אותי אומר " ELYXXX מה לעזאזל אתה עושה ... תקן ....." אם אין לחץ של תנועה וכו', אתה תשמע אותי מבקש ממר בחור לתקן את הנתיב ואם יתאפשר עם הסבר. ככה אני למדתי ברשית דרכי מאיציק וככה אני חושב שצריך להעביר לאחרים. נכון שבזמנו כמעט ולא היו מטוסים ברשת ולאיציק היה המון זמן פנוי והיום זה קצת יותר קשה כי בדר"כ עם הפיקוח מגיע כמות מטוסים נכבדת ולא תמיד אנחנו יכולים להדריך תוך כדי, אבל תמיד אפשר לתת טיפים. אני קצת לחוץ בעבודה ולכן אולי ההודעה שלי לא הכי מסודרת שבעולם, אם אני אזכר בעוד דברים אוסיף בהמשך ואני מצטרף לקריאה שלך אריאל, כולם להרגע, לנשום עמוק ולהתחיל להכין מירשים לטיסות שלכם... נ.ב. יעד חביב יש לנו למחר, stay tuned.
Ilan Jonas פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אוהד, המנהלים כאן הם הרבה יותר מנהלים מאשר אתה מדריך VFR כמו בחתימה שלך. תתבייש על הנימה שלך! "פקחים" למיניהם? בשביל מה אתה טס ברשת בכלל אם לא מקובל עליך שיש כאן "פקחים" (למיניהם)? אתה מסיים ב"בואו נהנה ממה שאנחנו עושים" בלי להבין שאתה לא תהנה ממה שאנחנו עושים בלי העבודה שהמנהלים משקיעים כאן, עם אפס גיבוי ממכם. אפס - נאדא - זיט -גורנישט. אתם רק יודעים לרדת לחייהם על ימין ועל שמאל! לסיכום התגובה של אוהד, ואחת ולתמיד, מספיק עם השימוש האינטנסיבי במילה וירטואלי בתור מילת גנאי ("זה כולה וירטואלי"). גם אמאזון היא חנות וירטואלית וכך גם EBAY. וגם גוגל הוא עסק וירטואלי לפי ההגדרות האלה. ואלה הם, רבותי, עסקים. כן, אלו עסקים אמיתיים תאמינו או לא! וכך גם ואטסים. זה עסק אמיתי שעולה הרבה זמן וכסף להרבה אנשים ומשמש להרבה מאד מטרות. זה עסק עם 70,000 לקוחות, שזה יותר מהרבה מאד עסקים אחרים "לא וירטואליים". מי שכל העניין הזה וירטואלי מדי בשבילו, הדלת לפורום תעופה קללה תמיד פתוחה בפניו - שם הכל מאד רציני וענייני כידוע. והמנהלים שם אמיתיים לא כמו פה, שהם סתם וירטואליים. כבר יצא ארוך אז אני אענה לאריאל במשפט אחד בערך: אתה מבקש כמשתמש להיות בסטטוס של SEE NO EVIL HEAR NO EVIL. זה טוב ויפה עד שאנחנו זקוקים להרתעה, שהיא חלק בלתי נפרד מהטיפול המשמעתי. בלי פומביות אין הרתעה, ובמקרים הנדירים ההם אנחנו בוחרים ליידע את שאר החטיבה במה שאירע, כדי שהמקרים לא יחזרו על עצמם. אין לאף אחד זמן בלתי מוגבל לטפל באין סוף בעיות משמעת שפוגעות בכולם, והמנהלים עושים כל מה שדרוש כדי לצמצם את זה למינימום. תספרו כמה מריבות יש כאן מתוך כלל השרשורים ותפסיקו לצייר הכל בשחור.
Elad Zeierman פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 במהשך למה שאילן כתב ובנימת הזילזול של אוהד- משהו קטן על איך שזה עובד- בשורה התחתונה הכל מתחיל מיזה שאנשים באו ולקחו יוזמה: לקחו יוזמה וקיבלו אחריות להקים את VATIL, לקחו יוזמה וקיבלו אחריות להסמכת פקחים, לקחו יוזמה וקיבלו אחריות לנהל את הפורום. איפה אתה היית כדי לקחת את היוזמה הזאת או לפחות לנסות לקחת אותה? איפה אתה היית בשעות שאנשים כאן יושבים 8 שעות בישיבת צוות ביום שבת ואוספים כספים על מנת שכל מה שאתה מישתמש בו ובוכה עליו יתקיים? בזמן שאתה התחברת והפקחים רדו בך ושאלת "למה לעזאזל צריך אותם" זה מה שאני ועוד 9 חברי צוות עשו במקום לשבת ולגהץ את השמיים עם LDS, PMDG בעזרת SB3 שגם עליה לאלקחת את היוזמה . על החתום:אחד שבחתימה שלו כתוב VATILXX, שחיי בצורה עצבנית בפנטזיה ואוהב לגרום לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם מתחברים
Or Netzer פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אוהד התגובה שלך הכי לא קשורה ומרתיחה את העצבים. אתה לא רוצה להעזר בי בתור פקח? לא צריך. אבל כשאני מפקח אני עושה את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר ואני לא צריך אף אחד שיבוא ויחרבש לי אותה כמו שיש מקרים שטייסים עושים אם או בלי כוונה. בשביל זה אני שם לשמור שאתה לא תכנס באף מטוס אחר. תאמין לי ביום שבגלל טייס לא טוב יתנגשו בך מטוסים יהיה איכפת לך ובגלל זה הפקחים מגיבים איך שהם מגיבים. אני לא מצדיק כל מקרה אבל יש מקרים מצדיקים ביותר.גם פיקוח זה תחביב ותחביב אמור להיות כיף וזה לא כיף אם אחד מחרבש אותו וזו הסיבה לצעקות. אם כל אחד ואחד פה רוצה להמנע מצעקות יש לו 2 אפשרויות להשתדל כמה שיותר לא לעשות טעויות או לא להיות לא פה לא לצאת החוצה לנהוג (חס וחלילה לא לעשות בטעות עבירת תנועה ,השוטר יכעס עלי). מה לעשות אי אפשר להמנע מצעקות והערות, בלי זה העולם היה נראה אחרת, מי שלא רוצה את זה אמרתי לו שאין מה לעשות וילמד לקבל את זה כמו שאריאל אמר צועקים עליו וזה נראה לו לגיטימי והוא אכן עשה טעות, הוא צועק על עצמו בשנית , וזו הרוח. רוב הפקחים לא צועקים סתם ומי שצועק סתם ויתפס יקבל על הראש בדיוק כמו שהטייס שטועה יקבל נזיפה. ופקחים יש הבדל בין לנזוף לבין לצעוק, צעקות בחיים לא, נזיפה בטון נורמלי ורגוע מקובל מאוד. מכאן נובע שגם הפורום הוא תחביב (שהוא בעצם חלק בלתי נפרד ועמוד השדרה של החטיבה) וכשפה הורסים גם זה מעצבן ובגלל זה צריך פה משטרה (מנהלים). אם כולם היו יודעים לשמור על הפה שלהם ולחשוב פעמיים ולא לכתוב תגובות שאסורות לפי החוקים לא היינו צרריכים מנהלים, יודעים מה נרחיק לכת ולא היינו צריכים משטרה! מה לעשות שאנחנו פה וכן צריך מנהלים (ולעתים ממש ממש תכופות) וכן צריך משטרה כל דקה וכל שעה. בדיוק כמו שתבואו ותגידו לי ,יא חתיכת שוטר מנאייק, (ויסלחו לי כולם על ההתבטאות הזאתי, בתור שוטר מתנדב) מה אתה הולך ויורד על אנשים שחונים חניה כפולה \ חוסמים נתיב\ עוברים באדום \ גונבים\מכים למה מי אתה שתתנשא ותגיד להם מה מותר ומה אסור. יש לי חדשות לכולם, לאף שוטר זה לא כיף וכל השוטרים רק רוצים לשבת בניידת ומקווים שלא יהיו קריאות כמו המנהלים היקרים של הפורום הזה שעושים עבודה מעולה, לצערם של השוטרים (אני וכל חברי) והמנהלים זה לא קורה וכל יום ואני מדגיש כל יום יש בעיות גם פה בפורום וגם פה בעולם האמיתי של 5 דקות בממוצע יש קריאה למשטרה. עבודת אכיפה היא העבודה השחורה והכי מגעילה בעולם ואין מה לעשות מישהו חייב לעשות אותה ולעשות אותה עד הסוף. אוהד אם VATIL לא עסק בשבילך ברגע זה אני מתפטר מתפקידי כחבר צוות ומבחינתי יכול ללכת הבייתה כי השעות שהשקעתי בשביל כל החטיבה הזאתי לא שוות את זה אם ככה אתה אומר. חברי הצוות ומנהלי הפורום משקיעים ממיטב זמנם לטפל בחטיבה שתראה כמו שהיא נראית ומה לעשות שצריך אותם כדי לשמור גם על הסדר ותאמין לי אם אתה רוצה לדעת מה זה אי סדר, תסתכל בעיראק מה זה אי סדר. מה לעשות שעוד לא קיימת המדינה המסודרת שאין בה כוחות שיטור ואכיפה. מבחינתי VATIL זה עבודה ועסק, התנדבות שניה בשבילי. ואני עושה את זה לא בשביל הכרת תודה מאף אחד (ואני הולך הבייתה רק כי אומרים שזה נהיה לא כיף פה.. לא בגלל שאני לא מקבל תודה כי אני לא צריך תודה רק אל תהיו כפויי טובה ) , אם הייתי לא הייתי פה כבר כי אף אחד כמעט לא מכיר תודה במה שהצוות עושה. אני עושה את זה כי אני אוהב את התחביב (התנדבות) הזאתי ובשבילי כי זה כיף לי וכדי שזה ימשיך להיות כיף לי. ואם אני צריך לצעוק על אחד שהורס לי את הכיף לאו דווקא כשהוא עושה שטות בטיסה (זה עוד לגיטימי אנחנו בני אדם) אני יעשה את זה ורק כדי לשמור על הדבר שאני מטפל בו ועל הכיף שלי. כמו שאורן אמר החטיבה היא התינוק שלי ואני ישמור עליו מחונך מסודר נקי וכייפי בכל מחיר. אז תפסיקו לבכות שהמנהלים רעים כי הם לא הם עושים את העבודה הכי לא כייפית בחטיבה. תפסיקו לבכות על הפקחים אחרי הכל אתם רוצים פיקוח אז עד שיש לא נאה לכם לטוס כי אותו פקח מעיר לכם (בצדק או שלא זה כבר לא הקטע). על החתום : אחד שנעלב מאוד
OmriSoudry פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 גם אני, שכל המנהלים (אני חושב) מכירים אותי בתור אחד שתורם הרבה לחטיבה (אם זה לסימפלייט ישראל, לסינרים בבניה, לחברת תעופה ווירטואלית שאני מנהל, לחדר בקרה שתרמתי את הבית שלי, ולכל מיני סוגי עזרה שאני עוזר לאנשים ומנהלים פה..), הייתי כועס מאוד אם היו באים ואומרים לי משהו כמו מה שאוהד כתב. אם אתה חושב שזה לא שווה כל מה שאנשים עושים פה, למה אתה מדריך בVFS? לא כדי לעזור? אם לא טוב לך, אני בטוח שלא יהיו הרבה אנשים שיבכו אם פשוט תקום, ותעבור לרשת IVAO למשל. אני בטוח שאחרי שבוע של טיסות עם הפקחים והטייסים ה-"מקצועיים" שלהם (וסליחה שאני עושה הכללה) אתה תלמד להעריך את החטיבה הזאת ואת הפקחים שבה. אנשים, כולל אני, משקיעים כסף וזמן כדי שכולם יוכלו להנות מהתחביב הזה שלהם. אז נכון, לפעמים המנהלים יכולים לכתוב דברים או לנקוט בצעדים שיגרמו לך לחשוב שהם סנובים, מתנשאים, ומתלהבים. אבל הנה, כשהיה אצלי החדר בקרה ואנשים פנו אליי (גם אנשים שאני מכיר טוב) הייתי צריך להגיד להם לתאם עם אלעד את הביקורים. איזה מתנשא זה נשמע כשאתה אומר כזה דבר לחברים. אבל מה לעשות, המטרה היתה לרכז את כל הבקשות במקום אחד כדי שיהיה לאלעד קל לתאם את הביקורים. תחשוב איזה סיוט לזכור מי רוצה לבוא מתי אם כל אחד ירשום לך את הבקשה שלו דרך המסנג'ר למשל... מה שאני מנסה להגיד, זה שלא תמיד יודעים מה הולך מאחורי הקלעים בדברים האלה. זה מה שיש לי להגיד בנושא....
ELY150 פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אני לא חושב שמישהו מנסה להוריד מההשקעה של מנהלי החטיבה אבל יחד עם זאת אני מסכים עם כל מה שנאמר ע"י הריאל אף אחד וגם כמובן לא אריאל מנסים לפגוע כאן במישהו ספציפי הכל נעשה על מנת להעלות דברים לשם תיקונם. אני לא חושב שזה מספיק לומר ההנהלה משקיעה גם בזמן וגם בכסף ואני בטוח שכולם מעריכים את ההשקעה אבל יחד עם זאת לגרום לכך שי אנשים ולא מעט שפוחדים לטוס ברשת ללא שום הצדקה גם כאשר רמת הטיסה שלהם היא לא מבין הגבוהות שיש. ישראל זה לא המקום הכי עמוס ברשת של vatsim שמצדיק העלבה והעמדת טייס בצורה מבישת בתדר בפומבי שישנם עוד טייסים שטסים על אותו ערוץ. תנסו להעמיד את עצמכם במקום ותשימו ללב מה אתם אומרים ותאמינו לי שגם אתם מהצד השני לא הייתם אוהבים את זה . אבל השאלה הכי גדולה שאני חושב שצריכה לעניין את ההנהלה ואני לא יודע אם מודעים לה היא מדוע יש אנשים שפוחדים לעלות לטוס ברשת? האם ההנהלה מבליגה ומאפשרת לאותם פקחים שמהם פוחדים לעשות מה שהם רוצים ? איך ולמה זה מגיע לרמה כזו שיש פה אנשים שמטילים אימה עד כדי כך שאנשים יפחדו לטוס ברשת ויוותרו על התחביב שאותו הם הכי אוהבים לעשות. אני אישית לא יודע איך הייתי יכול לוותר על כזה תחביב לכן צריך באמת לבדוק מה הגורם לכף ואיך מסיקים מסקנות ומרגיעים את כול אותם טייסים שפשוט פוחדים לטוס ולממש את התחביב שלהם אף אחד מאיתנו לא היה רוצה ליהיות במצב המתסכל שלהם . אני בטוח שזה לא סתם, אנשים סתם לא פוחדים עד כדי כל שהם מוותרים על אחד הדברים שהם הכי אוהבים לעשות . אנחנו בלי ספק מאבדים את כל המהות של הרשת הוירטואלית וטיסות רשת בצורה כזו טיפשית זה פשוט יריה לעצמנו ברגל . מישהו בהנהלה צריך לקחת את זה לידיים ולבדוק לעומק את הנושא ולתקן במידי את מצב הפחד של הטייסים ברשת גם עם הם לא הטייסים הכי טובים ברשת אין שום צדק שהם יפחדו להכנס ולטוס כמו כולנו. אני חושב שזה נון של הנהלת החטיבה שדבר כזה קורה ואינו מטופל או שלא ידוע להנהלה. בנוסף אני חייב לומר שראיתי מספר הודעות לא קטן של צוות ההנהלה שפשוט עובר כל גבול גם צוות ההנהלה צריך מדי פעם לבקר את עצמו ולחשוב לפני שהם כותבים תגובות בפורום. תבינו שאתם מנהלים ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם להיגרר ולרדת לרמות של אותם אנשים שמתחילים את כל הרעש והבלגאן. הייתי מצפה ממכם לטפל בזה ובחומרת הדין במידה וצריך , אבל לא בצורה וברמה נגררת כמו של הכותב עצמו. הייתי מצפה מצוות ההנהלה שרובכם אנשים בוגרים לנהוג קצת ביותר בגרות ולענות תשובות עניניות ולא בתגובות פזיזות שגורמות להעלבה גם שיש בזה לפעמים צדק. אתם צרכים להבין שחלק ממכם בשביל החברה הצעירים מהווים חיקוי אין לאף אחד בעיה שישעו אנשים שעוברים את הגבולות . אין צורך להגיב על כל הודעה שחורגת מהגבולות. במקרה של הודעה או מעשה שעובר את הגבול אתם צריכים ליהיות כמו מנהלים אמיתים לחקור את הבעיה לגופה להסיק מסקנות כמנהלי חטיבה וגם כבוגרים ולנקוט צעדים בהתאם. אין צורך בתגובות פזיזות ולא משנה מה הסיבה אין צורך לרדת ולהגרר אחרי נעירים או כל אחד אחר שכותב לפעמים דברים שמרתיחים את כולם כולל אותי, צריך לשמור על איפוק ולהתנהג כמו גוף שיודע לטפל בזה הצורה מקצועית ולא לרדת לאותו רמה נמוכה ולתקוף עוד לפני שבכלל נבדקו הדברים כל מה שנכתב כמובן כולל את כולנו ,כולנו צרכים ליהיות אחראים ולשמור לכתוב ברמה גבוהה לא מתאים לפורום תעופה להתנהג בצורה כזו על כל הכותבים בפורום תחשבו לפני שאתם מגיבים לא כל תגובה שווה תגובה כנגד ולכן אם לא תגיבו הם לא ימשיכו ולר נצטרך להתעסק בשטיות וכללי התנהגות . אני מקווה שהדברים ילקחו בחיוב וכביקורת בונה לשפר ולהנעים את הסביבה בה כולנו מקדישים שעות רבותמזמנינו תודה
NoX פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אני מסכים עם כולכם, ומעריץ את ההשקעה שלכם בחטיבה הזאת. באותה נימה, אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהתנצל על ה"באלאגן" שהיה לי בו חלק לא קטן, בדיון של הכרטיס מסך.
NoX פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אני מסכים עם כולכם, ומעריץ את ההשקעה שלכם בחטיבה הזאת. באותה נימה, אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהתנצל על ה"באלאגן" שהיה לי בו חלק לא קטן, בדיון של הכרטיס מסך.
אורח פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אין מקום להעלבת טייסים ברשת ע"י פקחים (ולגם לא ההיפך) אבל אין לזה שום קשר לטענות כלפי צוות החטיבה. "הצוות" אינו "הפקחים" ולא ההיפך. לנושאים מסוג זה יש מנגנון טיפול שהוקם ע"י ואטסים והוא מנגנון ה-DCRM. וגם להחלטת DCRM יש ערכאות גבוהות יותר לעירעור. אם טייסים נעלבים ולא מתלוננים אז לצוות ו/או ל-DCRM אין דרך לטפל בנושאים האלה. יחד עם זאת, תרשה לי לתקן אותך ולציין שישראל הוא אחד המרחבים הצפופים ביותר ברשת. כמו הטייסים לעומת שטח המרחב האוירי שלנו יוצר מרחב צפוף ביותר, כמו גם ההתעסקות של פקחים בטיסות CVFR, דבר שלא קורה בארצות אחרות בהן טיסות ראיה אינן דורשות תשומת לב של פקחים למעט בכניסה לאיזורי TMA.
Yoav פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 טוב, אז הנה תורי: אריאל, אורן, רן ואילן, אני מסכים עם כולכם במאה אחוזים. ואם כבר יש דבר שברצוני להוסיף לרשימה של אריאל: בעבר היו מספר חגים ומועדי ישראל שבהם אנשים - פשוט מאוד - באו וחיללו אותם כאן בפומבי תוך כדי כך שהם מתגאים בזה. לדוגמא, אני זוכר שהיה שרשור לפני יום הכיפורים שבו הציעו לטוס דווקא ביום זה ולאכול וכו'. בתור איש ששומר על המצוות ברובן וצם ביום כיפור, פשוט נגעלתי מהרמה! זכותם של האנשים לאכול או לטוס ביום כיפור או בכל יום אחר, אך אין זה אומר שזה צריך להיות מפורסם בפומבי ולפגוע בשמרי המסורת. נקודה למחשבה!
Elad Zeierman פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אין מקום להעלבת טייסים ברשת ע"י פקחים (ולגם לא ההיפך) אבל אין לזה שום קשר לטענות כלפי צוות החטיבה."הצוות" אינו "הפקחים" ולא ההיפך. לנושאים מסוג זה יש מנגנון טיפול שהוקם ע"י ואטסים והוא מנגנון ה-DCRM. וגם להחלטת DCRM יש ערכאות גבוהות יותר לעירעור. אם טייסים נעלבים ולא מתלוננים אז לצוות ו/או ל-DCRM אין דרך לטפל בנושאים האלה. יחד עם זאת, תרשה לי לתקן אותך ולציין שישראל הוא אחד המרחבים הצפופים ביותר ברשת. כמו הטייסים לעומת שטח המרחב האוירי שלנו יוצר מרחב צפוף ביותר, כמו גם ההתעסקות של פקחים בטיסות CVFR, דבר שלא קורה בארצות אחרות בהן טיסות ראיה אינן דורשות תשומת לב של פקחים למעט בכניסה לאיזורי TMA. בהמשך למה שאורן כתב ולמה שאסי כתב - אם הייתם טיפה מקפידים לקרוא את כל הנהלים של VATSIM בחטיבה הייתם מודעים למנגוננים האלה במקום ליכתוב עליהם בפורום ובלי שום קשר- דבר אחד שהוא גם ייתרון וגם חיסרון אצלינו שאנחנו חטיבה קטנה שכולם מכיריםאת כולם ואם פקח רואה בסרבאינפו טייס שכל הזמן חוזר על השטויות שהוא עושה בלי לילמוד מהטעויות זה מקומם ומעצבן- מעבר לזה כתבתי לכם את זה בעבר- אם יש לכם בעיה מקצועית עם פקח גם מחלקת ההדרכה היא הכתובת, ומסםר פעמים שהיה לטייס מסויים בחטיבה בעיה עפ פקח מסויים לא התעלמתי ודיברתי איתו בטלפון בנושא ולא טרקתי לו את הדלת בפרצוף. עבודת מחלקת ההדרכה לא מסתיימת בזה שאנחנו כותבים על טופס הבחינה עובר ומכניסים אותו לארכיון, גם אחרי ההסמכה הפקחים מבוקרים בכל מיני אמצעים שלנו ואם יש בעיה עם תיפקוד אנחנו מעירים על כך ובמקרים קיצוניים גם שוללים הסמכות. בהקשר למה שיואב אמר- השרשור הזה זכור לי הייטב והוא ננעל על ידי עם תגובה נזעמת למעורבים בדבר אז אני לא מבין מה הבעיה?
ELY150 פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אולי אתה צודק המרחב הישראלי בהתחשב לשטח הוא עמוס או מהעמוסים ביותר עדיין זה לא מצדיק שום דיבור שלא קשור לטיסה ברשת. אין ספק כאשר טייס עושה טעות כמו שאריאל אמר ומלחיצים אותו הוא יעשה או יכול לעשות טעיות גדולות יותר. תראה אני אישית לא פקח וכאן אני שואל את הפקחים הייתה בעיה הטייס טעה ולא פנה בזמן האם אני טועה שהתפקיד של הפקח בין היתר לבדוק שהטייס מבצע הכל לפי תוכנית ידוע מראש. ההגיון שלי אומר ומנסיון שיש לי בסביבות אחרות במקום לומר לטייס טעית ולצעוק ולומר דברים נוספים שכולם שמעו לא פעם ברשת פשוט לומר תמשיך ישירות לנקודה מסויימת או תן לא כיוון שלא יסכן אף אחד וכמובן לפנות את הערוץ כמה שיותר מהר והבעיה נפטרה. אנחנו צרכים להבין שכמה שאנחנו ההנהלה וכל חבריה רוצים ומשתתדלים לבנות סביבה ראליסטית יש מצבים שאולי במציאות לא היו קורים וברשת יקרו. ברשת לא כולם יודעים הכל ותמיד חשוב ללמוד יש לציין שבמציאות לפני שטייס נוסעים רואה מטוס הןוא עובר אין ספור שעות טיסה הדרכה ומבחנים ושימוש במכשירים ןלכן אצלינו צפויי שיהיה יותר טעיות מאשר בעולם המצאיותי אז איך הבעיה נפטרה ברשת פשוט יורדים על הטייס בצורה כזו שהוא מתבייש או מפחד לחזר אתה מלחיץ אותו עוד יותר מבזבז זמן בלתקוף אותו הרי אחורה הוא כבר לא יחזור הטעות נעשתה . עכשיו נעשו שתי טעיות כי הפקח מבזבז זמן הרי המצב לחוץ במקום להתלונן ולצעוק על הטייס תן לא כיוון או נקודה לטוס לכיוונה הרי אתם אומרים שמאוד קשה אז בטח שיהיה יותר קשה שהפקח מושך את הזמן ובנתיםהטעות מחמירה כי עכשיו המטוס באמת קרוב למטוסים אחרים . בנוסף אני חושב ואני מקווה שאנשים יגיבו על זה לא מדובר ככל הנראה בעיה רק בעומס ישנה בעיה של העלבות גם כאשר הרשת לא ממש . ושוב אני שאול את אותה שאלה מדוע יש אנשים שמפחדים לטוס זה נראה למישהו הגיוני שדבר כזה קורה ברשת שלנו תודה
Or Netzer פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 אולי אתה צודק המרחב הישראלי בהתחשב לשטח הוא עמוס או מהעמוסים ביותר עדיין זה לא מצדיק שום דיבור שלא קשור לטיסה ברשת. אין ספק כאשר טייס עושה טעות כמו שאריאל אמר ומלחיצים אותו הוא יעשה או יכול לעשות טעיות גדולות יותר. תראה אני אישית לא פקח וכאן אני שואל את הפקחים הייתה בעיה הטייס טעה ולא פנה בזמן האם אני טועה שהתפקיד של הפקח בין היתר לבדוק שהטייס מבצע הכל לפי תוכנית ידוע מראש. ההגיון שלי אומר ומנסיון שיש לי בסביבות אחרות במקום לומר לטייס טעית ולצעוק ולומר דברים נוספים שכולם שמעו לא פעם ברשת פשוט לומר תמשיך ישירות לנקודה מסויימת או תן לא כיוון שלא יסכן אף אחד וכמובן לפנות את הערוץ כמה שיותר מהר והבעיה נפטרה. אנחנו צרכים להבין שכמה שאנחנו ההנהלה וכל חבריה רוצים ומשתתדלים לבנות סביבה ראליסטית יש מצבים שאולי במציאות לא היו קורים וברשת יקרו. ברשת לא כולם יודעים הכל ותמיד חשוב ללמוד יש לציין שבמציאות לפני שטייס נוסעים רואה מטוס הןוא עובר אין ספור שעות טיסה הדרכה ומבחנים ושימוש במכשירים ןלכן אצלינו צפויי שיהיה יותר טעיות מאשר בעולם המצאיותי אז איך הבעיה נפטרה ברשת פשוט יורדים על הטייס בצורה כזו שהוא מתבייש או מפחד לחזר אתה מלחיץ אותו עוד יותר מבזבז זמן בלתקוף אותו הרי אחורה הוא כבר לא יחזור הטעות נעשתה . עכשיו נעשו שתי טעיות כי הפקח מבזבז זמן הרי המצב לחוץ במקום להתלונן ולצעוק על הטייס תן לא כיוון או נקודה לטוס לכיוונה הרי אתם אומרים שמאוד קשה אז בטח שיהיה יותר קשה שהפקח מושך את הזמן ובנתיםהטעות מחמירה כי עכשיו המטוס באמת קרוב למטוסים אחרים . בנוסף אני חושב ואני מקווה שאנשים יגיבו על זה לא מדובר ככל הנראה בעיה רק בעומס ישנה בעיה של העלבות גם כאשר הרשת לא ממש . ושוב אני שאול את אותה שאלה מדוע יש אנשים שמפחדים לטוס זה נראה למישהו הגיוני שדבר כזה קורה ברשת שלנו תודה קודם נענה לשאלה האחרונה אין להם סיבה שוב אמרתי, פקח הגזים לדעתם יש כתובת DCRM VATIL2 פנו אליו והוא יטפל. נכון תפקיד הפקח לעקוב אחרי ביצוע הטייס אבל כשיש לך 10 מטוסים באוויר ועד כמה על הקרקע אין לך זמן לעקוב אחרי כולם! פשוט אי אפשר ואם היה אפשר תאמין לי שעברות תנועה או כל עבירה אחרת הייתה נתפסת גם במציאות. כשיש מטוס במרחב ברור שנודיע לבצע את הפקודה שוב פעם ולא נצעק, ואם כן אותו פקח צריך להתבייש ובטח ובטח שצריך להיות מטופל, שוב אי אפשר לעקוב אחרי כולם.. גם לא אחרי פקחים. מקווה שעניתי
Yoav פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 בהקשר למה שיואב אמר- השרשור הזה זכור לי הייטב והוא ננעל על ידי עם תגובה נזעמת למעורבים בדבר אז אני לא מבין מה הבעיה? אכן השרשור ננעל למיטב זכרוני, אך מה שהפריע לי, ופה התלונה היא יותר לחברי החטיבה ולא להנהלה הוא שהם בכלל פתחו את הדיון בלי להתחשב.
Or Netzer פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 בהקשר למה שיואב אמר- השרשור הזה זכור לי הייטב והוא ננעל על ידי עם תגובה נזעמת למעורבים בדבר אז אני לא מבין מה הבעיה? אכן השרשור ננעל למיטב זכרוני, אך מה שהפריע לי, ופה התלונה היא יותר לחברי החטיבה ולא להנהלה הוא שהם בכלל פתחו את הדיון בלי להתחשב. לא רציתי להכנס לזה אבל אם כבר אז כבר זה הטבע הישראלי כל מה שעולה פה בדיון זה טבע ישראלי ואין מה לעשות. הטבע הישראלי לדפוק לפני שדופקים אותך , לא להתחשב בשני (למי איכפת שהוא שומר כשרות וזה מעניין אותו) והכל מגיע גם לפה ושוב אין מה לעשות חוץ מלאכוף את זה.
Ilan Jonas פורסם מאי 25, 2005 דיווח פורסם מאי 25, 2005 בלי קשר לשום דבר אחר שנאמר כאן, פקח לא צריך להעליב, לחנך או לתקן מישהו בערוץ הקשר. זה נכון למציאות וזה נכון לואטסים. בואטסים יש לנו את היתרון של הודעת טקסט פרטית וצריך לנצל את זה כדי להעיר הערות, או לחילופין את פורום התחקירים. אף מילה בקשר אלא אם זו פעילות הדרכה!
Ariel פורסם מאי 25, 2005 מחבר דיווח פורסם מאי 25, 2005 שלום לכל חברי צוות VATIL ואילה שהגיבו בפרט. אני רוצה לחדד את דברי, וזה עלול להשמע לחלקכם לא נעים, למרות זאת נסו "להקשיב" לדברי ולהבין שאני לא מנסה או רוצה לפגוע, אלא להעביר תחושה. כן, אתם משקיעים ונותנים, (כמעט) כולם מודים לכם ונהנים הנאה, אבל גם אנחנו ציבור הטייסים משקיעים שעות בלימוד ותרגול וגם לנו מגיעה תודה, אנחנו קיימים עבורכם ואתם עבורינו, יחסי גומלין בין אנשים המשתפים פעולה בתחביבם. משום מה שנכתב למשל ע"י אורן יש תחושה שאתם "מורמים מעם" ואנו הטייסים מעין דבר הנחות ביחס אליכם, זו תחושה ששום הסבר לא יכול לשנות, רק יחס אנושי יותר ואפילו סלחני יכול לשפר את זה. תחת להפגע הייתי שמח אם הייתם חושבים על דברי ודברי אחרים (מבלי לרדת לפרטים) וחושבים מה ניתן לעשות כדי לתת לנו להרגיש אחרת. שוב תודה על זמנכם המנעים את זמני. אריאל