Tomer Haim פורסם יוני 2, 2005 דיווח פורסם יוני 2, 2005 מה דעתכם על אירוע חזרה בזמן, כן כן, אירוע בו יצאו מטוסי, דקוטה, סטרטוקרוזר, קונסטילשן ואחרים מבן גוריון לעבר אירופה והכל כמו פעם, הטיסה תיערך עם קשר ונתיבים של היום אבל לניווט יהיה ערך חינוכי , שמבטיח לכם יעשיר את כולנו (סדיסטי קצת): מדובר בלא פחות ולא יותר מ PLOTTING: PLOT היא שיטת ניוות שהפסיקו להשתמש בה לפני 50 שנה בערך, מציירים את כל הנתיב על גליון גדול, ובעזרת התחזית (TAFOR) מחשבים את הHDG מנקודה לנקודה לפי הרוח החזוייה וגם מחשבים את מהירות הקרקעית, מציירים את הכל, ובסוף מקבלים על כל LEG מהנתיב איפה אף המטוס צריך להיות בין כל נקודה לנקודה וכמה זמן זה יקח, באויר הרוח מעט שונה מהתחזית וגם משתנה כל הזמן, לכן "מדאגנזים" את הרוח (ללא SHIFT Z!!) ומוצאים את הכיוון לנק הבאה כולל תיקון למה שנסחפנו + תיקון לכיוון העתידי, וכך הלאה עד סוף הטיסה, מידי פעם משתמשים בחיתוכים מ VOR באיזור... מסובך אבל אפשרי, כמובן שלפני כל זה יצא הסבר מפורט איך משתמשים ב PLOT, ויהיה נעים להזכר ב AIR POSITION, HDG/TAS, TRK/GS, MAGNETIC VIARIATION/DEVIATION וכל הקללות שאף טייס מודרני (הגזמתי קצת) לא זוכר... כמובן שמחשב טיסה (יש אתרים באינטרנט שיש שם מחשב וירטואלי) יעזור לנו (פעם זה היה סרגל ומחוגה.. איכס), וכעבור כמה שעות נגיע / או לא... ליעדנו... אני בטוח שארוע כזה יעשיר את הידע של כולם בחטיבה, קצת קשה , אבל אפשרי תחשבו על זה... תומר
moti פורסם יוני 3, 2005 דיווח פורסם יוני 3, 2005 נשמע לא רע, לדעתי בחופש הגדול יהיה נחמד להוציא את זה לפועל. כמה זמן לוקח טיסה ליעד בינוני באירופה במטוסים האלה?
Baruch Spiegel פורסם יוני 3, 2005 דיווח פורסם יוני 3, 2005 כאלה יוזמות אני אוהב. זה מהדברים שבהחלט תורמים להעלאת הרמה קבל חח תומר. יש לי רעיון בראש להכנת נווטונים (סרגלי ניווט) לצורך החישובים בטיסה. נראה איך הרעיון יתגלגל. ברוכי
Tomer Haim פורסם יוני 4, 2005 מחבר דיווח פורסם יוני 4, 2005 טוב אז אם רוצים, אני מקווה שמנהלי החטיבה רואים את השרשור, צריך לקבוע תאריך לאירוע, אבל לתת זמן ע"מ ללמוד ולהבין את החומר, PLOT הוא עסק מאוד לא פשוט, בקשר לסרגלי חישוב, איך נכין אותם? מה שמחליף את סרגלי החישוב האלה הוא מחשב טיסה שיש גם מחשבי טיסה וירטואליים באינטרנט... זה כיף, תחשבו להגיע ל APLON ולגלות שאנחנו מערבית 5 NM משם, לחשב מחדש את הרוח והכיוון החדש והזמן החדש לנק הבאה... ולטוס תומר
אורח פורסם יוני 4, 2005 דיווח פורסם יוני 4, 2005 תומר, עכשיו הזמן שלך להרים את הכפפה שזרקת. ביקוש קיים כפי שראית. תארגן את החומר, תתאם עם איציק ואור תאריך על מנת לקבל פיקוח ויאללה לדרך.
Or Netzer פורסם יוני 4, 2005 דיווח פורסם יוני 4, 2005 תומר התאום לא פה בפרטי בלבד יש MSN בפרטים שלי ויש אימייל והודעה פרטית בפורום. איציק כרגע בצבא אז תתאם דרכי
Tomer Haim פורסם יוני 6, 2005 מחבר דיווח פורסם יוני 6, 2005 טוב אז ככה, אם יש ביקוש, אני אתחיל בתכנון הטיסה + מצגת איך להשתמש בפלוט + הוראות הכנה, את תכנון הטיסה (טבלה , לא הציור) אני אבנה בהתבסס על ביצועי דקוטה, אח"כ אתאם זמן לאירוע, צריך זמן ללמוד את הנושא ולעשות טיסה אחת OFFLINE - ניסוי כלים... מי שרוצה לטוס על מטוס אחר, אנה שיכתוב את שמו של המטוס + מהירות מכשירית בטיפוס + הנמכה, שעור טיפוס + שעור הנמכה ומהירות TAS בשיוט בגובה 10000 רגל, הכל בנתוני ISA+10 אז להתראות....
אורח פורסם יוני 6, 2005 דיווח פורסם יוני 6, 2005 חצי מהכיף כאן זה לתכנן את הטיסה - אולי כדאי לתכנן למטוס אחד בלבד ואם מישהו רוצה לטוס על מטוס אחד - הוא מוזמן לתכנן לו פלוט משלו?
Tomer Haim פורסם יוני 7, 2005 מחבר דיווח פורסם יוני 7, 2005 המטוס עליו יתוכנן הכל הוא דקוטה, אם כי כל אחד יכול לתכנן על מטוס משלו, הוא רק צריך לדעת את ביצועיו, שדה היציאה יהיה בן גוריון, והיעד, רודוס, זמן טיסה 3 שעות חישובי ה PLOTTING יתחילו בנק' PURLA ויסתיימו ב MAROS או ALKIS, תלוי בטווח הקליטה של RDS VOR - כל הטיסה עד PURLA ואחרי ALKIS היא על רדיאל של VOR כך ש לPLOTTING לא תהיה משמעות. הסרטוט יעשה בזמן הטיסה, עוד מעט אני אסיים לכתוב את המדריך ל PLOTTING ואוריד קובץ עם סרטוט של הנק על הנתיב לפי קנה מידה, (רק נק' לא נתיבים עצמם) מה שצריך לעשות הוא להדפיס אותו על A4 ובטיסה עצמה לצייר, איו מה לצייר קוים בין הנקודות, זה רק יבלבל, אם תהיה רוח חזקה, סיכוי נמוך שנעבור בדיוק מעל הנקודות עצמן וזה כל האתגר, הנתיב הזה דיי קל כיוון שטיפוס + הנמכה נמצאים ב LEGים שהם על רדיאל של VOR לכן כל מה שצריכים לדעת על המטוס איתו טסים מבחינת ביצועים הוא מהירות מכשירית בשיוט ולהפוך אותה אח"כ ל TAS, זה הכל... חישובים נעימים תומר
Yahav Barzilay פורסם יוני 8, 2005 דיווח פורסם יוני 8, 2005 נשמע אתגר! ואני אוהב אתגרים... אשמח להישתתף, וגם אטוס בדקוטה, זה שמע ממש ממש נחמד, וגם מוסיף ידע.. אחלה רעיו תומר
Izik Bakshi פורסם יוני 8, 2005 דיווח פורסם יוני 8, 2005 אהלן תומר הרעיון שלך נשמע מבורך, ואני כבר מחכה לראות את מה שאתה מכין, אני ואור מחכים לפניה שלך לתאם תאריך, שעה וכל מה שמסביב. כל הכבוד
Eliran-VFS1 פורסם יוני 8, 2005 דיווח פורסם יוני 8, 2005 אהלן תומרהרעיון שלך נשמע מבורך, ואני כבר מחכה לראות את מה שאתה מכין, אני ואור מחכים לפניה שלך לתאם תאריך, שעה וכל מה שמסביב. כל הכבוד איציק בוא תצטרף אלינו על EURO CONTEROL
Izik Bakshi פורסם יוני 8, 2005 דיווח פורסם יוני 8, 2005 בשמחה, כמו שציינתי בהודעה בנושא, ביקשתי לפקח שם כדי לעזור למרחב הישראלי ולטייסים שטסים אליו.
Or Netzer פורסם יוני 8, 2005 דיווח פורסם יוני 8, 2005 מעניין האם דקוטה מסוגלת להגיע לגובה FL240 ? LOL
Izik Bakshi פורסם יוני 8, 2005 דיווח פורסם יוני 8, 2005 אם תקרא לי ב FL240 אני לא יתן לך שירות פיקוח, כי המינימום הוא FL245....
Jonathan Perelmuter פורסם יוני 8, 2005 דיווח פורסם יוני 8, 2005 האם קיים הבדל בין הביצועים של הדקוטה של MAAM לדיפולטית? ואם כן על סמך איזו אתה בונה את המדריך?
Tomer Haim פורסם יוני 8, 2005 מחבר דיווח פורסם יוני 8, 2005 תראה , אני לא כ"ל מכיר את הדקוטה של MAAM אבל אין בעייה לטוס איתה כי מה שאני בונה על סמך מידע על ביצועי דקוטה שיש זה רק דוגמה, את החישובים אתם תעשו באויר, כל אחד עם מטוסו לפי המהירות של מטוסו... (מהירות מכשירית) אני מקווה לסיים מהר את המדריך ולהתחיל להריץ טיסות ניסוי.. תומר
Eliran-VFS1 פורסם יוני 8, 2005 דיווח פורסם יוני 8, 2005 אם תקרא לי ב FL240 אני לא יתן לך שירות פיקוח, כי המינימום הוא FL245.... טוב נצטרך שחבר'ה יורידו חולצות ויתחילו לנפנף מתחת למטוס , ככה נגיע לגובה הזה ( מי שמטיס טיסנים חופשיים יודע על מה אני מדבר) בכול מקרה ראיתי כמה מהמפות ,בקיצור אתגר אתגר -כול התותחים שלנו בLDS בוא נראה אתכם טסים IFR :!:
Omer k פורסם יוני 8, 2005 דיווח פורסם יוני 8, 2005 אני גם רוצה להצטרף אם הרשימה לא סגורה :wink: רק שיצאה על תאריך נוח, למרות שבכל מקרה אני אעשה את החישבים, זה כייף כמו הטיסה עצמה