עבור לתוכן
Tomer Haim

הקפה בהרצליה - עדכון

Recommended Posts

פורסם
היי חברים, יצרתי סרטון מתוך הסימולטור המתאר הקפה אחת בהרצליה על 29 עם ססנה 172 וכל הפעולות שבדרך...

http://www.vfs-il.net/books/circle.zip

זה על 172

ואותה ההקפה + דיבור בקשר ועל 152 בלינק הבא

http://www.vfs-il.net/books/c152.zip

תומר

ע"פ תרשימי ההקפות בהרצליה ההקפות אמורות להתבצע ב 800 רגל. היות ומדובר בטיסה מקומית בתחומי השדה אני מניח שצריך לטוס ע"פ QFE, (צודק?) אנו רואים שתומר ממריא כאשר הגובה אינו מכוייל לאפס ואולם בעם הרוח הוא בדיוק בשמונה מאות רגל מה שאומר שהוא נמצא פחות מ 800 רגל מעל המסלול . אם הלחץ ישתנה הוא יכול להיות גם בגובה נמוך הרבה יותר מה שמכתיב שינוי נקודת תחילת ההנמכה בהתאם ללחץ .אם רוצים לשמור על גובה הקפה נכון צריך לטוס בגובה 800 +גובה השדה מהדפיות

מה אתם אומרים ?

מושיקו

פורסם

QFE הוא מושג שמתייחס יותר למטאורולוגיה, זהו הלחץ המקומי בתחנה, אם נכוון את הלחץ הזה במד הגובה נראה גובה 0 על המסלול ובאויר הגובה שנקבל במד הגובה הוא גובה מעל המסלול הספציפי הזה, גם בתחומי ה CTR ובכלל בכל העולם משתמשים בלחץ QNH שזהו הלחץ בתחנה כשהוא מתוקן לגובה פני הים בהנחה שהאטמוספרה סטנדרטית, ואז נקבל במד הגובה את הגובה מעל פני הים, שהוא הגובה שאיתו טסים בכל העולם וזה על מנת ששני מטוסים שהגיעו כל אחד משדה בגובה אחר יוכלו להיות מופרדים ללא תקלות, בהרצליה ההקפה היא 800 רגל לפי QNH, וגובה השדה הוא 120 רגל כלומר 680 רגל מעל פני הקרקע, מי שתכנן את ההקפה הזו לקח את העניין בחשבון, (680 רק אם הלחץ 1013) אם הלחץ שונה אז גם הגובה האמתי משתנה אבל לא משמעותי, העיקר שכל המטוסים בהקפה טסים על אותו איזובר שמראה 800 רגל.

דבר שני, מה שהכי משמעותי לנק סגירת המנוע ומעבר לגלישה הוא לא הלחץ אלא כיוון ועוצמת הרוח

פורסם

שלום תומר

תגובה מוחצת ונכונה, השאלה נשאלה דוקא משום שבמדריכים שלך שמצאתי להדרכת הקפות (עבודה נאה) לא מצאתי התייחסות לסוגיית הגובה. ואכן ריבוי הסטנדרטים להגדרת גובה QFE QNH ומושגים כמו Regional Pressure Setting l ו- Standart Pressure Setting (Flight Level) דורשים הבהרה. בניגוד למה שכתבת שבו משתמע כי באופן מוחלט הקפות מתבצעות ב QNH הרי שבמקומות מסויימים בעולם כאשר אין חוקה ברורה מקובל שמטוסים שנשארים בשטח השדה ומבצעים הקפות משתמשים ב QFE

דוגמא תוכל למצוא בטקסט הבא מתוך וויקיפדיה

QFE

From Wikipedia, the free encyclopedia.

QFE is a Q code used by pilots and air traffic control to refer to the barometric altimeter setting which will cause an altimeter to read height above a particular runway threshold. An altimeter set to QFE will therefore read zero when on the ground at the beginning of the runway. This setting may be used during take off and landing and when flying in the circuit. A mnemonic for the code is "Q Field Elevation".

ATC will update pilots with the QFE when necessary. A typical radio conversation might go:

Pilot: Golf Whiskey Alpha Charlie Foxtrot, requesting taxi clearance for local VFR

ATC: Golf Charlie Fox, taxi to Alpha for 25 right hand, QFE niner-niner-eight millibars

Pilot: To Alpha, 25 right, QFE niner-niner-eight, Golf Charlie Fox

Here, the pilot of G-WACF (who is on the ground) requests a taxi clearance and is told to taxi to holding point A for runway 25, the circuit is right handed and QFE is 998 millibars. The pilot acknowledges the information by repeating it back to ATC.

In most parts of the world, QFE is given in millibars (or hectopascals, which is the SI unit). Whilst the Royal Air Force and some European private pilots still use QFE, it is largely obsolete in commercial aviation, where QNH is preferred for take off and landing. In the USA and Canada QFE is rarely used.

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/QFE"

או הטקסט הבא:

All circuits will be to the North. Right hand on 26, left hand on 08 at a height of 800 feet on the airfield QFE. No aircraft shall over fly the petrol filling station on the approach to 26 or the houses on the approach to 08.

מתוך אתר http://www.popham-airfield.co.uk/Index.htm

ראה גם: http://www.eshottairfield.co.uk/?page_id=6

וגם: http://www.pilotflighttraining.com/airport.html

או http://duxford.iwm.org.uk/upload/pdf/RT ... 092417.pdf

או Most light aircraft in the UK use QFE for landing and circuit (pattern) work. With QFE set, the altimeter reads zero on the airfield. Once leaving the circuit area it is normal ton set QNH (Altitude above MSL) or regional QNH. Once in sight of the landing airfield, QFE may be set. However pilots may use QNH for take off and landing if they so wish

מתוך http://toandfrom.org/lightaircraft/FlyUK.htm

מסקנה: שווה להסביר גם בהדרכה הבסיסית את ההבדל בין מערכת הלחצים השונה, לזכור שבמקומות מסויימים בעולם ואירופה בפרט הקפות מבצעים ב QFE או QNH ע"פ בחירת הטייס

ולבסוף , איך נדע לזהות ע"פ התרשים למה התכוון המשורר ?

בברכה

מושיקו

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...