עבור לתוכן
asaf742

AIRBUS A350-800/900 - סיקורון קטנטן

Recommended Posts

פורסם

לא, לא עשיתי עליו סיבוב או ראיתי אותו שאני כותב סיקור, אלה קראתי את הטקסט בעיון. תהנו:

AIRBUS A350-800/900 - עוד אירבאס מצטרף לרשימת המשאלות של חברות התעופה.

מדובר בעוד מטוס בתכנון של איירבאס.

אם ב A340-600 דיברו על מטוס ארוך עם טווח טיסה מכובד

ואם ב A380-800 דיברו על מטוס אדיר מימדים

אז ב A350-800/900 מדובר על מטוס עם טווח טיסה לא רגיל!

כן, מדובר ב 13,900 ק"מ! לדגם ה"קטן" (A350-900) אבל זה כלום לעומת הדגם הגדול (A350-800) שמתהדר בטווח צנוע של 16,300 ק"מ.

עם ה 747-400ER בעל ה12,000 ק"מ שמטיס אותנו לניו יורק בטיסה ישירה שלוקחת 12 שעות.

A350 יקח אותנו עד לוס אנג'לס בטיסה ישירה שתיקח סביבות ה15 שעות.

המטוס עצמו לא מרשים בגודלו או בצורתו במיוחד, הוא מאוד דומה לA330 של איירבאס.

הוא מצויד במנועים גדולים שמזכירים בצורתם את המנועים של A340-600/500.

כן, וכבר יש הזמנות, אייר קנדה ששמעו על הצעצוע הנחמד, הזמינו כמה פיסות ממנו.

וכמובן שאי אפשר להתעלם מהמערכות ניווט החדשות. כמו כל מטוס חדש שיוצא גם A350

אמור לפתוח עידן חדש של טכנולוגיות ניווט ובקרה מיוחדות.

אז זהו בעצם, זהו בקצרה הA350.

אז מתי בעצם נוכל להשען אחורה אל גב המושב ב350 הזה? ניחשתם נכון. זה עוד לא קרוב אלינו

עוד חמש שנים צפויה ההשקה הראשונה שלו (בשנת 2010).

כמה תמונות:

2824.JPG

2821.JPG

פרטים על A350-900

2765.JPG

פרטים על A350-800

2763.JPG

ולקינוח: האתר של איירבאס לפרטים נוספים:

http://events.airbus.com/a380/events/le ... rehome.asp

פורסם

כן קראתי על זה באתר של אירבאס, נראה כתשובה של אירבאס ל777LR של בואינג בלי קשר ל A380. אני מאמין שהוא מבוסס על הפלטפורמה של הA330-300, והוסיפו לו מיכלי דלק ומנועים חדשים. מטוס נחמד השאלה היא האם זה משתלם כי היום יש כבר את הA340-500 שעד ליפני ה777LR היה לבעל הטווח הארוך בעולם.

iaslog.gif

פורסם

יצרניות המטוסים, לא צריכות להתמקד בטיסה שתוכל להביא אותנו מתל-אביב עד לוס אנג'לס בטיסה ישירה, אלא מישראל לאוסטרליה בטיסה ישירה.

אני לא חושב שהרבה חברות יאהבו את הרעיון, ואני לא חושב שיהיו הרבה מכירות.

פורסם
יצרניות המטוסים, לא צריכות להתמקד בטיסה שתוכל להביא אותנו מתל-אביב עד לוס אנג'לס בטיסה ישירה, אלא מישראל לאוסטרליה בטיסה ישירה.

אני לא חושב שהרבה חברות יאהבו את הרעיון, ואני לא חושב שיהיו הרבה מכירות.

טיסה כזאת לדעתי היא פשוט שחיטה... לבלות יממה שלמה באוויר זה לא הכי נעים שבעולם.

לדעתי טווחי הטיסה של המטוסים כיום, הם נורמליים ואין צורך להגדילם יותר.

עכשיו צריכים להתמקד בהגברת מהירות שיוט מקסימלית (ללא רוחות גב ועזרי מז"א), כך שנוכל להגיע ל LA ב 12 שעות.

פורסם

זו אמורה להיות התשובה של איירבאס ל777-200LR? זו?

אני יציג כאן את הנתונים של ה777-200LR במקור מתחרה לA340-500 אבל גם לA350-800 נעשה השוואה לפי בואינג http://777.newairplane.com :

יום השקה: 15 לפברואר 2005

מסירה ראשונה לחברת תעופה: במהלך 2006 לחברת פקיסטן איירלינס

טווח: 9,420 מיילים ימיים שזה 17,446 קילומטרים

מנועים: GE90-110B1 עם דחף של 110,100 ליברות לכל מנוע

מס' מושבים: 301 בשלוש מחלקות (כמובן שאפשר לשנות את מס' המושבים להגדיל, להפחית וכו')

תכולת מטען: 150 מטר מרובעים

משקל המראה מירבי: 766,000 ליברות שזה 347,452 קילוגרמים

מהירות שיוט (מהירות חסכונית): 557 מיילים לשעה שזה 896 קילומטרים לשעה שזה 0.84 מאך בגובה של 35000 רגל

בקיצור חברים אני לא חושב שהמשפחה החדשה של איירבאס היא התשובה ל777-200LR למרות שבעיקרון הוא תוכנן להיות ה"יריב" של הA340-500 אני אשמח אם מישהו יתן כאן את הפרטים של הA340-500 להשוות גם בין הA350-800 לA340-500. תודה

פורסם

חרטה ברטה כל המטוס הזה

איירבאס עדין לא הצליחו להוכיח יכולת אחת שבאוינג עושים כבר למעלה מ-30 שנה: להוביל הרבה, רחוק ומהר.

עד שה-A380 לא יצא לטיסה מסחרית, כל מטוס של איירבאס למעשה יהיה נסיון לשפר (ויכול להיות שנסיון מוצלח) מטוס של בואינג, לדוגמא: A330 שיפור ל-767, A340 ל 777.

עד ה A380 לא היה להם משהו שיכול להתחרות ב-747.

פורסם
חרטה ברטה כל המטוס הזה

איירבאס עדין לא הצליחו להוכיח יכולת אחת שבאוינג עושים כבר למעלה מ-30 שנה: להוביל הרבה, רחוק ומהר.

עד שה-A380 לא יצא לטיסה מסחרית, כל מטוס של איירבאס למעשה יהיה נסיון לשפר (ויכול להיות שנסיון מוצלח) מטוס של בואינג, לדוגמא: A330 שיפור ל-767, A340 ל 777.

עד ה A380 לא היה להם משהו שיכול להתחרות ב-747.

ממש אין מה לדבר. בואינג היתה החברה המצליחה בעולם, המטוסים הכי טובים. עכשיו זה אחרת.

איירבאס כבשו את השוק, לאיירבאס יש פשוט כפול הזמנות למטוסים מבואינג.

אין יום אחד שלא יוצא מטולוז איירבאס חדש! מאז עידן הA320 איירבאס צמחו ובענק!

ואתה יכול לראות את זה. זה מתבטא במספר ההזמנות מאיירבאס. המטוסים באיכות טובה.

לא יקרים פחד (בניגוד ל777LR) בקיצור מטוסים לעניין. זהו, תם עידן הבואינג. כמעט ואין הזמנות לבואינגים. לא יוצא שום דבר מסיאטל. אבל לעומת איירבאס, כל יום יוצא מטוס מהמפעל בטולוז.

איירבאס מובילים, הרבה, ורחוק.

פורסם

על מה לעזאזל אתם רבים? (אוי, מתווכחים, סליחה).

נו באמת. זה כמו הקרב התמידי בין AMD לINTEL.

לא מצאתי דוגמא יותר טובה.

פורסם
על מה לעזאזל אתם רבים? (אוי, מתווכחים, סליחה).

נו באמת. זה כמו הקרב התמידי בין AMD לINTEL.

לא מצאתי דוגמא יותר טובה.

:? מי רב אוי, מתווכח?

פורסם

קודם כל אנחנו לא מתווכחים אנחנו מביעים את הדעות הטענות וכו' למה בואינג יותר טובים מאיירבאס או הפוך

ועכשיו לגבי ההזמנות אסף אני מטצער שאני הורס לך את החגיגה הקטנה אבל לבואינג נכון לעכשיו יש 363 הזמנות מתחילת השנה 288 מתוכם הם למשפחת ה737 משפחת המטוסים המצליחה ביותר מבין כל משפחות המטוסים גם של איירבאס וגם של בואינג נכון לעכשיו. כיום למשפחה המתחרה משפחת A320 יש 2394 מטוסים כאלה בשירות אבל כיום למשפחת ה737 יש כ4000 מטוסים מהמשפחה שנמצאים בשירות כמעט כפול מהמשפחה המתחרה.

אז חברים המספרים והנתונים מדברים בעד עצמם - בואינג מובילים

פורסם
קודם כל אנחנו לא מתווכחים אנחנו מביעים את הדעות הטענות וכו' למה בואינג יותר טובים מאיירבאס או הפוך

ועכשיו לגבי ההזמנות אסף אני מטצער שאני הורס לך את החגיגה הקטנה אבל לבואינג נכון לעכשיו יש 363 הזמנות מתחילת השנה 288 מתוכם הם למשפחת ה737 משפחת המטוסים המצליחה ביותר מבין כל משפחות המטוסים גם של איירבאס וגם של בואינג נכון לעכשיו. כיום למשפחה המתחרה משפחת A320 יש 2446 מטוסים כאלה בשירות אבל כיום למשפחת ה737 יש כיום 4323 מטוסים מהמשפחה שנמצאים בשירות כמעט כפול מהמשפחה המתחרה.

אז חברים המספרים והנתונים מדברים בעד עצמם - בואינג מובילים

אפשר בבקשה לינק לאתר עם כל הנתונים האלו?

או שזה נמצא באתרי החברות?

פורסם
קודם כל אנחנו לא מתווכחים אנחנו מביעים את הדעות הטענות וכו' למה בואינג יותר טובים מאיירבאס או הפוך

ועכשיו לגבי ההזמנות אסף אני מטצער שאני הורס לך את החגיגה הקטנה אבל לבואינג נכון לעכשיו יש 363 הזמנות מתחילת השנה 288 מתוכם הם למשפחת ה737 משפחת המטוסים המצליחה ביותר מבין כל משפחות המטוסים גם של איירבאס וגם של בואינג נכון לעכשיו. כיום למשפחה המתחרה משפחת A320 יש 2446 מטוסים כאלה בשירות אבל כיום למשפחת ה737 יש כיום 4323 מטוסים מהמשפחה שנמצאים בשירות כמעט כפול מהמשפחה המתחרה.

אז חברים המספרים והנתונים מדברים בעד עצמם - בואינג מובילים

אפשר בבקשה לינק לאתר עם כל הנתונים האלו?

או שזה נמצא באתרי החברות?

שימו לב שהנתונים תוקנו הינה הלינקים מהם לקחתי את המידע

מספר מטוסים-http://www.planespotters.net/Production_List/

המזנות בואינג-http://active.boeing.com/commercial/orders/index.cfm

פורסם
יצרניות המטוסים, לא צריכות להתמקד בטיסה שתוכל להביא אותנו מתל-אביב עד לוס אנג'לס בטיסה ישירה, אלא מישראל לאוסטרליה בטיסה ישירה.

אני לא חושב שהרבה חברות יאהבו את הרעיון, ואני לא חושב שיהיו הרבה מכירות.

טיסה כזאת לדעתי היא פשוט שחיטה... לבלות יממה שלמה באוויר זה לא הכי נעים שבעולם.

לדעתי טווחי הטיסה של המטוסים כיום, הם נורמליים ואין צורך להגדילם יותר.

עכשיו צריכים להתמקד בהגברת מהירות שיוט מקסימלית (ללא רוחות גב ועזרי מז"א), כך שנוכל להגיע ל LA ב 12 שעות.

תשמע, כמו שלפני חמישים-שישים שנה, שעוד עידן המטוסים היה בשלבי פיתוח, חשבו שטיסה שתוכל להביא אותנו מתל-אביב עד ניו יורד, היא פשוט אבל פשוט לא נורמלית, ושחיטה כפי שתיארת. אבל תסכל כיום, מה קרה? אני ואתה ועוד מליוני אנשים ברחבי העולם מתים לטוס, וכל טיסה זו חוויה, למה? חלק בגלל שטלוויזיות שמעבירות ת'זמן, המיטות במחלקות הראשונות, או אולי האוכל והמושבים הנוחים שבמחלק' עסקים. תמיד היו, יש ויהיו פתרונות להעביר זמן או להפוך שחיטה לחוויה. כמו שמגדילים את טווח המטוסים, כך גם יצטרו למצוא פתרונות לתופעות הלוואי!

פורסם
לא, לא עשיתי עליו סיבוב או ראיתי אותו שאני כותב סיקור, אלה קראתי את הטקסט בעיון. תהנו:

AIRBUS A350-800/900 - עוד אירבאס מצטרף לרשימת המשאלות של חברות התעופה.

מדובר בעוד מטוס בתכנון של איירבאס.

אם ב A340-600 דיברו על מטוס ארוך עם טווח טיסה מכובד

ואם ב A380-800 דיברו על מטוס אדיר מימדים

אז ב A350-800/900 מדובר על מטוס עם טווח טיסה לא רגיל!

כן, מדובר ב 13,900 ק"מ! לדגם ה"קטן" (A350-900) אבל זה כלום לעומת הדגם הגדול (A350-800) שמתהדר בטווח צנוע של 16,300 ק"מ.

עם ה 747-400ER בעל ה12,000 ק"מ שמטיס אותנו לניו יורק בטיסה ישירה שלוקחת 12 שעות.

A350 יקח אותנו עד לוס אנג'לס בטיסה ישירה שתיקח סביבות ה15 שעות.

המטוס עצמו לא מרשים בגודלו או בצורתו במיוחד, הוא מאוד דומה לA330 של איירבאס.

הוא מצויד במנועים גדולים שמזכירים בצורתם את המנועים של A340-600/500.

כן, וכבר יש הזמנות, אייר קנדה ששמעו על הצעצוע הנחמד, הזמינו כמה פיסות ממנו.

וכמובן שאי אפשר להתעלם מהמערכות ניווט החדשות. כמו כל מטוס חדש שיוצא גם A350

אמור לפתוח עידן חדש של טכנולוגיות ניווט ובקרה מיוחדות.

אז זהו בעצם, זהו בקצרה הA350.

אז מתי בעצם נוכל להשען אחורה אל גב המושב ב350 הזה? ניחשתם נכון. זה עוד לא קרוב אלינו

עוד חמש שנים צפויה ההשקה הראשונה שלו (בשנת 2010).

כמה תמונות:

2824.JPG

2821.JPG

פרטים על A350-900

2765.JPG

פרטים על A350-800

2763.JPG

ולקינוח: האתר של איירבאס לפרטים נוספים:

http://events.airbus.com/a380/events/le ... rehome.asp

קודם כל לפני שאני מתחיל להגיד את דעתי תוסיף 2000 ק"מ ל744ER.

אחד הנתונים שאהבתי על הA350 הוא המהירות המקסימלית של 0.86 אחלה נתון אבל מה היא המהירות הממוצעת הנורמלית. בזמנו אם אני זוכר נכון ה747-400 הגיע למצב שהוא שבר או כמעט שבר את מהירות הכל אחלה נכון אז אפשר לרשום בנתונים על המטוס מהירות מקסימלית 1.02 מאך אבל המטוס לא יחזיק ולא יוכל לטוס ככה הרבה זמן אז כמו שאני מכיר את איירבאס המהירות הממוצעת שלו תהיה בערך 0.8.

דבר נוסף שחייבים לזכור כמו שיניב אמר מה שאיירבאס חושבת שהיא יצרה או פיתחה זה בעצם חידושם למה שבואינג עשתה עוד לפני שאיירבאס בכלל נחשבה.

אז בשורה התחתונה ה"ירידה" של בואינג בתחום האזרחי מול איירבאס היא לצורך עליה,

וה747-400 תמיד יהיה "מלכת השמיים" גם או הוא יהיה המטוס הקטן ביותר

פורסם

בוקר טוב לכולם,

מס' דברים ברצוני להגיד,

1) A320 מצליח לעומת 737 (וגם זה בספק) מפני שהוא יותר זול ולאו דוקא יותר משוכלל. אני בטוח שאלעל היו משלמים לבואינג פחות אם המטוסים שלהם לא היו נקנים בגלל פוליטיקה.

2) אמר גל ובצדק, בזמן בחינות המבנה ל-744 המטוס עבר את מהירות הקול, הוא טיפס ל-40 אלף רגל ואז נתנו לו לצלול עם מנועים בעוצמה מליאה. ולכן מהירות מקסימאלית שרום זה 1.02 מאך. בפועל הוא משייט 0.85 מאך.

3) כמו שאמר גל, לאיירבאס יש נטייה לתת מהירות שיוט למטוסים שלהם של כ-0.8 מאך, ואני לא מאמין שה-A350 שלהם יהיה אחרת, היות וזה למעשה A330 עם שינויי קוסמטיקה קלים.

4) ה744 כבר נמצא זמן רב בתכניות שדרוג לאיה ג'מבו ענקי של 800 מקומות, ראיתי ושמעתי על מס' תוכניות, כרגע לא ידוע לי לפחות על משהו מעשי

פורסם

כמה נקודות.

ה-737 אכן נמכרו יותר מאיירבאס 320 במשך השנים. אבל הנתון הזה כולל מכירות של 737/100 ו-200, כך שאנחנו מדברים על סדרת מטסים שטסה כבר 40 שנה (טיסה ראשונה 1967) לעומת סדרה של 20 שנה (A320 טס לראשונה ב 1987).

אם נסתכל על מכירת ה B737 מה-A320 מאז שה A320 קיים, ה A320 מכר יותר.

הסיבה היא כמו שיניב אמר - ה-A320 זול יותר. ואני אחדד, לא מעניין את חברות התעופה אם הוא עולה כמה מליונים יותר או פחות, מעניין רק כמה הוא זול לתפעול. האירבאסים זולים יותר לתפעול.

ממש לא משנה לאף אחד אם FMC של בואינג טס לבד או FMC של איירבאס, לרמת ה"שכלול" של המטוס אין שום השפעה.

לגבי ה"העתקות" של איירבאס מבואינג. מה אתם רוצים שהם יעשו? יש שתי קטגוריות בשוק הזה - מספר מושבים וטווח מקסימלי. אין כאן עניין של העתקה - חברה מסתכלת איפה יש חור בטווח המוצרים שלה, מה הביקושים הצפויים בקטגוריה הזו וככה מחליטה מה לייצר. שום קשר להעתקות. בשנים הראשונות איירבאס לא היתה בנויה לייצר מטוסים סופר יקרים ולהתחרותבמוצרי הדגל של בואינג. היום כן. זה הכל.

דבר אחרון - לא מעניין אף אחד אם אפשר להגיע מת"א לאוסטרליה או ללוס אנג'לס בטיסה ישירה.

מה שמעניין זה מארה"ב למזרח מצד אחד. מאירופה למזרח מצד שני. איירבאס (כמו כל כלכלת העולם) מעריכה שהשוק המתפםתח ביותר עם הפוטנציאל הרב ביותר בעולם היום הוא סין, ולשם צריך להגיע.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...