עבור לתוכן
Itay Zecharia

לקראת הוצאת רשיון טייס פרטי

Recommended Posts

פורסם

אני את רישיון הטייס שלי מתכוון להוציא בארץ, והייתי רוצה לשמוע את חוות דעתכם לגבי נושאים אחדים.

בזמן האחרון ביקרתי בש.ת. בהרצליה ועברתי בין הבתי ספר על מנת שהוריי יוכלו לקבל פרטים ויותר רקע על תהליך הוצאת הרשיון וכל מה שכרוך בו.

לאחר סיבוב קל קיבלתי מספר פרטים זהים מכל אותם האנשים איתם שוחחתי:

חברת "נשר" פשטה רגל, בית הספר סגור.

חברת "אוויה" בחובות, וגם הם בדרך לפשיטה.

כנפיים ושירגל התאחדו, וכרגע הם פועלים כבית ספר לטיסה אחד, והם עובדים בפן התאורטי בלבד, 6 הבחינות מרשות התעופה, ועוד בחינה ממשרד התחבורה, הדיבור בקשר.

בית ספר "מונאייר" הוא הבית ספר היחיד שמלמד גם את החומר התיאורטי.

המחירים של שבעת הבחינות כולל הקורסים נעים בין 3000 ל-3500 ש"ח.

המדריכים בארץ הינם פרילאנסרים-כלומר אינם עובדים תחת חברה אחת, אלא עובדים תחת כמה חברות, היכן שיש לקוחות ועבודה. טייס בכיר בארקיע, שהוא יו"ר וועדת המבצעים של החברה, היה אחד מבעלי נשר, והוא מוכר לא רק כטייס מצטיין, אלא גם כמדריך מעולה, והוא ידוע בשמו.

הוא עצמו מדריך בעוד כמה בתי ספר. כך גם שאר המדריכים, לא כולם, אך רובם.

לסיכום-אני בוחר באיזו חברה להשכיר את המטוס, ובנוסף בוחר לעצמי את מדריך הטייס-לא בהכרח בהקשר לחברה.

בתי הספר הרלוונטים שמצאתי בהם לנכון לקבל פרטים ומידע, היו AIM, מונאייר ו-FNA.

התחלתי כבר בהכנות לקבלת רשיון טייס מתלמד, שכרוך בהוצאת תעודת יושר, הוצאת תעודה רפואית מרופאים תעופתיים, ורק לאחר מכן הוצאת רשיון טייס מתלמד מרשות התעופה בנתב"ג.

ההתלבטות שלי כרגע היא בין הבתי ספר השונים- AIM FNA MOONAIR

AIM היא החברה הזולה מבין השלושה, הצי שלה לא כולל את C152, לכן התלמידים יתחילו על C172. הגברת שנתנתה לנו פרטים על בית הספר ועל הוצאת הרישיון הספיקה לשכנע אותנו למה כדאי על 172 ולא על 152 וכמובן כי זה מה שיש לה להציע, ואולי היא צודקת.

שעת טיסה- 640 ש"ח

תשלום למדריך הטייס לשעה-200 ש"ח

לאחר מכן המשכתי לחברת מונאייר, שהיא חברה מוכרת לא פחות, בעלת הצי הגדול ביותר בהרצליה, וקיבלתי המלצות עליה ועל מדריך הטייס יוסי כהן שבוודאי רובכם מכירים.

לחברת מונאייר יש בצי גם C152 וגם C172 לכן ההעדפה היא להתחיל את הלמידה על C152.

שעת טיסה בססנה 152- 660 ש"ח

תשלום לשעת הדרכה- 240 ש"ח

שעת טיסה בססנה 172- 760 ש"ח

תשלום לשעת הדרכה- 240 ש"ח

החברה הבאה שבה ביקרתי היתה F.N.Aviation

המחירים של החברה זהים פחות או יותר למחירי חברת מונאייר.

שעת טיסה בססנה 152- 640 ש"ח

תשלום לשעת הדרכה- 200 ש"ח

שעת טיסה בססנה 172- 720 ש"ח

תשלום לשעת הדרכה- 200 ש"ח

פרסמתי כאן את המחירים על מנת לקבל חוות דעת מכם, מכיוון שלחלקכם יש רשיון טייס פרטי, ואני סומך על הדעה שלכם.

מצד אחד אני יכול לבחור ללמוד עם כל מדריך שרק ארצה, במידה והוא מסכים להדריך תחת אותו בית הספר. ומצד שני אני יכול לבחור בחברה שהכי משתלמת לי מבחינת המחיר.

ההתלבטות שלי היא כזו- האם כדאי להתחיל ללמוד על C172, או על C152?

כפי שראיתם בנ"ל מחיר השכרת C172 בAIM ומחיר השכרת C152 בשאר החברות זהה.

אז מדוע לא להתחיל וללמוד בC172? מה ההבדל? בסופו של דבר זה לא יוצא יותר זול, ובכל מקרה יש לעשות הסבה ל172. אז אולי כדאי להתחיל ב172?

אני קצת מבולבל כפי ששמתם לב, אשמח לקבל חוות דעת מכם.

תודה רבה והמשך יום נעים.

פורסם

לדעתי סדר השאלות שאתה צריך לשאול הוא כך:

1. היכן מתחזקים את המטוסים בצורה הכי טובה?

2. מי המדריך הכי טוב (שיודע להעביר את המסר כמו שצריך)?

3. מחיר?

4. מיקום ביחס למקום מגורים?

אני אם הייתי יודע שבחיפה מתחזקים את המטוסים הכי טוב הייתי נוסע עד לשם מהמרכז.

פורסם
לדעתי סדר השאלות שאתה צריך לשאול הוא כך:

1. היכן מתחזקים את המטוסים בצורה הכי טובה?

2. מי המדריך הכי טוב (שיודע להעביר את המסר כמו שצריך)?

3. מחיר?

4. מיקום ביחס למקום מגורים?

אני אם הייתי יודע שבחיפה מתחזקים את המטוסים הכי טוב הייתי נוסע עד לשם מהמרכז.

חגי תחזוקת המטוסים זה זניח והוא גם לא יוכל לדעת דעתי שכולם אותו %#$% איתי לפי דעתי בדוק עם חבר'ה שלמדו כאן לאחרונה ואיזה מחירים הם קיבלו לך לאותם בתי ספר ותנסה להוציא מהם מחיר יותר טוב ממה שנתנו לך אלה מחירי קצה הכי ייקרים שלהם.

הרצליה זה ביב שפכים אחד גדול מהבחינה הזאת וברגע שתתחיל טיפה להיתמקח איתם יש סיכוי טוב שהמחיר יירד.

לגבי מדריך טוב לפי דעתי יגידו את זה כאן האנשים עם הניסיון - אין חיה כזאת כל אחד ושיטות הלימוד בסופו של דבר שאתה לומד לטוס כמו שאתה לומד נהיגה ועובר את הטסט- יש רישיון- אבל אתה לא יודע באמת לנהוג רק אחרי ניסיון וזמן תדע גם אם עברת טסת ריאשון ונהגת בכבישים הכי קשים

פורסם

אלעד, קצת לא נוח לי להסכים איתך,

אני אישית עמדתי באחד הימים במשך כשעתיים ליד מכונאי של אחת החברות וראיתי את היחס שיש לתיקון המטוס,

בדברים מסוימים הוא ממש לא ויתר אבל היו גם דברים שלא הכי הקפיד,

אני בטוח שזה לא היה משהו בטיחותי אבל בכל זאת זה היה עם טעם נפגם,

גם לגבי המדריך, נכון הוא שגם אחרי שיש את הרישיון זה לא אומר שיודעים לטוס במאה אחוז

אבל בהחלט אם יש שידור נכון בין מדריך לתלמיד אזי חוץ מזה שזה יכול לחסוך בשעות טיסה זה גם מקנה תחושת ביטחון וזהו בדיוק מה שאמרת "שיטת לימוד".

פורסם

איתי

בזמנו למדתי באוויה עם טיפולים במוסך אוויה-8 חודשים עד קבלת הרישיון ב-40 שעות בדיוק

מדריכים היו לי הרבה ומכל אחד לקחתי משהו-ממליץ לא לקחת רק אחד אלא את כולם

172 עדיף? לא יודע , עולה יותר יקר אבל לא צריך הסבה-עניין של עלויות

ה-152 היה מטוס נחמד,יותר קופצני וקטן-כתף אל כתף-הייתי ממליץ לך לטוס עליו קצת שתדע גם עליו

ה-172 יותר מרווח, יותר יציב ונחיתה אחרת קצת-הצפה יותר גדולה

תאוריה למדתי בשירגל-אני ממליץ

את הטסטים ביצעתי ביתר קלות אחרי שיום לפני טסתי אותם במחשב הרבה

כך שזה נותן יתרון יחסי במעשי - בהחלט נותן

עד כאן תנסה את אדון ישראל יצחקי שמעתי שהוא לא מאוד יקר

בריאות

פורסם
אלעד, קצת לא נוח לי להסכים איתך,

אני אישית עמדתי באחד הימים במשך כשעתיים ליד מכונאי של אחת החברות וראיתי את היחס שיש לתיקון המטוס,

בדברים מסוימים הוא ממש לא ויתר אבל היו גם דברים שלא הכי הקפיד,

אני בטוח שזה לא היה משהו בטיחותי אבל בכל זאת זה היה עם טעם נפגם,

גם לגבי המדריך, נכון הוא שגם אחרי שיש את הרישיון זה לא אומר שיודעים לטוס במאה אחוז

אבל בהחלט אם יש שידור נכון בין מדריך לתלמיד אזי חוץ מזה שזה יכול לחסוך בשעות טיסה זה גם מקנה תחושת ביטחון וזהו בדיוק מה שאמרת "שיטת לימוד".

חגי לא שאני לא מסכים איתך נהפוך זאת- אבל אתה ראית מכונאי אחד אותם דברים שהמכונאי הקפיד ולחילופין לא הקפיד- בגדול השיקול המוביל הוא שיקול כלכלי להחליף\ולתקן חלק במטוס כיוון שמדובר בהרצליה וכיון שאף אחד שם לא בא להמציא את הגלגל הדעהשלי אומרת שהמכונאי שאתה ראית לא שונה בצורה דראסטית מצורת העבודה מ X המכונאי האחרים - הרי בסופו של דבר מדובר באותם מטוסים, באותם עלויות תיפעול- ואם המטרה לשמור על מינימום הוצאות סביר להניח שכאן כולם אותו הדבר ברמת התחזוקה.

שוב אני מתבסס על ההנחה שכל החברות נושאות באותם עלויות תיפעול כיוון שמדובר באותם מטוסים+ ההנחה שכל החברות פחות או יותר באותו מצתב שם גרוע יותר או גרוע פחות..

פורסם

איתי,

נשר נרכשה על ידי הבעלים של חברת ארובט. לאחר שראיתי את ההודעה שלך שוחחתי איתו טלפונית. הוא מסר לי שבכוונתו להתחיל להפעיל את נשר לאלתר. על מנת לקבל פרטים אתה מוזמן להתקשר מחר לארובט 04-8476120.

פורסם

אני התנסיתי בינתים בשתי חברות.

נשר עד שנסגרה, הייתה מצויינת מבחינתי.

וכרגע אני ב-FNA.

ל-FNA יש כיום את המטוסים הטובים ביותר בהרצליה אבל הם מעט יותר יקרים ממונאייר. לעומת זאת, למונאייר יש צי מטוסים גדול יותר.

מבחינת מחיר שעת טיסה, המחירים לגבי המטוסים נכונים. לגבי המדריך הטעו אותך. ישנו מחיר אחיד לכל מדריכי הרצליה והוא 240 ש"ח לשע"ט.

חברת AIM היא לא בית-ספר,אלא חברת השכרה בלבד.

המוסך של מונאייר הוא גם המוסך של FNA כך שמבחינת תחזוקה שתי החברות זהות, והתחזוקה טובה.

בינתים אני מרוצה מאוד ב-FNA. המדריך שלי המליץ לי עליהם ואליהם הלכתי.

בהצלחה

פורסם

יש משהו קטן שאני לא מבין,יש לאחרונה הרבה (יחסית בו נגיד) בחורים בני 17 + שהולכים אחרי החלום ורוצים לעשות רישיון פרטי,הדבר שאני לא מבין זה למה לא לחכות עוד שנה-שנה וחצי עד לגיוס ולנסות להתקבל לקורס טיס של חיל האוויר,אם לא מצליחים,אז לא נורא,ממשיכים את השירות ,ואחרי שמסיימים מתחילים את הקורס האזרחי ,אחרי ששלוש שנים חסכנו לזה,ובנוסף אפשר גם לנצל את המענק שיחרור לזה,כך לפחות זה התיכנון שלי,אני לא מבין למה זאת אופציה פחות עדיפה .

אגב אביחי,א.י.מ. הם גם בית ספר,הם לא עידכנו באתר שלהם,אבל הם גם בית ספר,בדוק.

פורסם
יש משהו קטן שאני לא מבין,יש לאחרונה הרבה (יחסית בו נגיד) בחורים בני 17 + שהולכים אחרי החלום ורוצים לעשות רישיון פרטי,הדבר שאני לא מבין זה למה לא לחכות עוד שנה-שנה וחצי עד לגיוס ולנסות להתקבל לקורס טיס של חיל האוויר,אם לא מצליחים,אז לא נורא,ממשיכים את השירות ,ואחרי שמסיימים מתחילים את הקורס האזרחי ,אחרי ששלוש שנים חסכנו לזה,ובנוסף אפשר גם לנצל את המענק שיחרור לזה,כך לפחות זה התיכנון שלי,אני לא מבין למה זאת אופציה פחות עדיפה .

אגב אביחי,א.י.מ. הם גם בית ספר,הם לא עידכנו באתר שלהם,אבל הם גם בית ספר,בדוק.

אני לגמרי מסכים איתך, כך גם אני אעשה.

בתקווה שלא אצטרך ללכת ללמוד אזרחי 8)

בכל אופן - בהצלחה איתי :wink:

פורסם

טוב אתם קצת צודקים...

אני הרי התחלתי את הרישיון על פרטי, הגדר דאון.

הגעתי ממש שעורים ספורים מסולו (מי שלא יודע- בהגדר דאון עושים את הסולו ממש לקראת סיום הרישיון ולא בהתחלתו כמו בממונע).

כרגע ירדתי מהעסק וכבר 4 חודשים שלא טסתי מ2 סיבות

1) המועדון שלי נקלע לקשיים, כרגע הוא מסתדר יופי...

2)הסיבה שמונעת ממני לחזור היא שאני כרגע במסלול מיון לטיס... אומנם הסיכויים קטנים כמו כל אחד אבל עדיין... אני אנסה.. לא אצליח? אחזור לזה אחרי הצבא או אעשה רישיון אולטראלייט (GA לא מושך אותי).

אפיק.

פורסם

אופק, בקשר לא.י.מ, פעילות החברה לא ברורה, בעוד ששאר החברות מעסיקות מדריכים קבועים (שטסים בכמה בתי ספר במקביל), א.י.מ ככל הידוע לי לא מעסיקים מדריכים קבועים. אני דווקא לא מסתמך על האתר שלהם, אלא על מה שנאמר לי ממספר מקורות.

בכל מקרה זה לא נושא לוויכוח (אם קיים כזה), א.י.מ משמשת כיום לרוב לקוחותיה חברת השכרה, וכנראה שיש להם גם "מהצד" מדריכים שהם שולחים ללמוד אצלם.

לצבא יש את הדרישות שלו לקורס טיס. בני נוער כמונו בעלי השריטה/מחלה שהתעופה עושה להם לא יכולים להחזיק בקורס הטיס כמשהו שיקנה להם רישיון טיס. זה לוקח הרבה זמן, הסיכוי לסיים אותו הוא לא גבוה במיוחד, ולצה"ל יש את הדרישות שלו. ברגע שאתה לא מתקבל/מסיים אתה דוחה את זה בעוד 3 שנים יקרות.

ד"א, האם רישיון צבאי הוא גם אזרחי? אני רואה לעיתים קרובות אנשי קבע עם כנפיים לומדים בכנפיים-שירגל...

פורסם

אני חושב שאם זה במגמת תובלה אז צריכה להיות הגבלה מסוימת לרישיון אזרחי (בכל זאת אחרי שהטסת פשוש\חופית\צופית\הרקולס\גלאפסטרים\707 ואתה פונה לחיים האזרחיים אני לא חושב שתתחיל להתברבר עוד פעם עם ססנה 172)

פורסם

בתור אחד שכרגע עושה רישיון אזרחי בארה"ב אני יכול להגיד לך שהשיקול לחכות לצבא לראות מה יהיה הוא לא תמיד נכון אם אתה יודע מלכתחילה שאתה תוציא רישיון אזרחי...

נתחיל מזה שתנאי הקבלה לקורס טיס לא קלים וקשה מאוד להתקבל ואחרי זה עוד לשרוד, אל תשכח שיש לך את כל שנות הקבע וכל זה ואחרי זה אתה עוד צריך לעשות הגדר לחד מנועי וכו'...

ככה שלמי שרוצה להתמקד רק באזרחי (כמוני למשל) קורס טיס אינו מועיל לי חוץ מזה שהוא מקנה לי עשרות אלפי שעות טיסה שזה יקר מזהב. אבל מצד שני אני מבזבז 9 שנים מהחיים שלי שלא הייתי רץ לבזבז ובמקרה האישי שלי אני גם לא יכול ללכת לקורס טיס בגלל מקפיים וזה דבילי לחכות לאחרי צבא בשביל להשתמש במענק כי רישיון טיס לא נגמר בפרטי איך שאתה בטח יודע אז אתה כבר מגיע עם שעות ומתקדם נגיד על חשבון המענק למכשירים וכך הלאה

ולסיום אני מאוד שלם עם ההחלטה שלי להוציא עכשיו

פורסם

אופק ואביחי, הרשו לי לחדש עבורכם.

רשיון טייס צבאי הוא אינו רשיון טייס אזרחי, וכך גם ההפך.

מיכל החמודה מAIM סיפרה המון, בין היתר על אנשי קבע משוחררים מהצבא שבאו ללמוד מהתחלה על 172, כן כן, את כל התאוריה מהתחלה.

טיסה צבאית שונה חלוטין מטיסה אזרחית, וכמו כן עליהם גם לעבור על הדיבור בקשר ולהיבחן את כל הבחינות מהתחלה.

כך שלמי שיש רשיון טייס צבאי, אינו יכול לטוס אזרחי ללא רשיון טייס אזרחי.

עכשיו השאלה מה אנחנו אוהבים?

יש כאלה שיותר יתלהבו להחזיק את הF16 באוויר, ויש כאלה שיעדיפו את הסננה.

זו השאלה לאותם אלה שתהו למה לא לחכות עוד שנה ולנסות להתקבל לקורס הטייס בצבא.

אני בדיוק מתקרב ליום של הצו הראשון, ואפילו שמעתי על ממיכל על חיילים שבזמן שירות כשהיו סוגרים שבוע היו קופצים לשדה לעשות עוד שיעור או שניים.

השמיים הם הגבול-הכל תלוי מה אתה רוצה וכמה אתה מוכן להשקיע בשביל להשיג אותו.

פורסם

את הטסטים ביצעתי ביתר קלות אחרי שיום לפני טסתי אותם במחשב הרבה

כך שזה נותן יתרון יחסי במעשי - בהחלט נותן

You think so Shmulik?

I have found that if anything , one would aquire bad habits

its ok if you want to practice holding patterns , or instruments flight.

but in many other aspects you're doomed if you'll attempt to fly the ral thing the way you fly the sim.

I just wonder, how many ppl do you think use the sims rudder when landing in a 152 or 172 for instance

//Michael

פורסם

שמעו קורס טיס בחייל האוויר נכון שאחר כך צריך לעשות הגדרים אבל שוכחים מיספר דברים- אתם נימצאים 6 שנים בצבא 3 סדיר + קבע הקבעהזה זאת בעצם עבודה לכל דבר אתם מרווחים על זה כסךף מעבר לזה שאתם מטיסים את הכלים הכי מדליקים אבל מעניין אותי אם רובכם חשבתם על הדבר הבא-

פרקטית להוציא רישיון טיס לפני הצבא או ממש אחרי הצבא זה סבבה העלות שוות ערך למישהו שרוצה לצאת למיזרח הרחוק לשנה בסך הכל כדי להגיע לסכום ההנידרש אפשר לעשות זאת אחרי בערך שנה של עבודה כחייל משוחרר+ מענק אבל שכחתם דבר אחד- העסק לא ניגמר בזה שעשיתם את הרישיון- יש צורך לשמור על כשירות לשלם אגרות וכו'- אתם הרי לא עושים את הרישיון כדי שהוא ישכב במגרה וחצי שעה בחודשיים לטוס- זה לא נקרא לישמור על כשירות.

בלי שכר שיאפשר החזקה של רישיון בצורה תקינה..תחשבו על זה.

פורסם

את הטסטים ביצעתי ביתר קלות אחרי שיום לפני טסתי אותם במחשב הרבה

כך שזה נותן יתרון יחסי במעשי - בהחלט נותן

You think so Shmulik?

I have found that if anything , one would aquire bad habits

its ok if you want to practice holding patterns , or instruments flight.

but in many other aspects you're doomed if you'll attempt to fly the ral thing the way you fly the sim.

I just wonder, how many ppl do you think use the sims rudder when landing in a 152 or 172 for instance

//Michael

טוב...צריך לקנות פדלים :lol:

פורסם
אופק ואביחי, הרשו לי לחדש עבורכם.

רשיון טייס צבאי הוא אינו רשיון טייס אזרחי, וכך גם ההפך.

מיכל החמודה מAIM סיפרה המון, בין היתר על אנשי קבע משוחררים מהצבא שבאו ללמוד מהתחלה על 172, כן כן, את כל התאוריה מהתחלה.

טיסה צבאית שונה חלוטין מטיסה אזרחית, וכמו כן עליהם גם לעבור על הדיבור בקשר ולהיבחן את כל הבחינות מהתחלה.

כך שלמי שיש רשיון טייס צבאי, אינו יכול לטוס אזרחי ללא רשיון טייס אזרחי.

עכשיו השאלה מה אנחנו אוהבים?

יש כאלה שיותר יתלהבו להחזיק את הF16 באוויר, ויש כאלה שיעדיפו את הסננה.

זו השאלה לאותם אלה שתהו למה לא לחכות עוד שנה ולנסות להתקבל לקורס הטייס בצבא.

אני בדיוק מתקרב ליום של הצו הראשון, ואפילו שמעתי על ממיכל על חיילים שבזמן שירות כשהיו סוגרים שבוע היו קופצים לשדה לעשות עוד שיעור או שניים.

השמיים הם הגבול-הכל תלוי מה אתה רוצה וכמה אתה מוכן להשקיע בשביל להשיג אותו.

לא כתבתי משהו שנוגד את זה...

כתבתי בעצמי שאנשי חיל אוויר עם כנפיים לומדים איתי בכנפיים-שירגל תיאוריה.

ואני בדיוק מאלה שאם אתקבל לקורס הצבאי אחשוב יותר על תובלה. זה מה שמעניין אותי, זה מה שעשיתי עד עכשיו, וזה גם מה שאני עושה. אבל מי יודע...

פורסם
שמעו קורס טיס בחייל האוויר נכון שאחר כך צריך לעשות הגדרים אבל שוכחים מיספר דברים- אתם נימצאים 6 שנים בצבא 3 סדיר + קבע

אלעד....

לא נראה לי שאתה מעודכן במיוחד

אולי לא הבנתי את כוונתך אבל החתימה היא ל9 שנים.

משמע 12 שנים של שירות צבאי

3 קורס+9 מיום סיום הקורס (או יותר נכון, שבועיים לפני מסדר הכנפיים).

אפיק.

פורסם
שמעו קורס טיס בחייל האוויר נכון שאחר כך צריך לעשות הגדרים אבל שוכחים מיספר דברים- אתם נימצאים 6 שנים בצבא 3 סדיר + קבע

אלעד....

לא נראה לי שאתה מעודכן במיוחד

אולי לא הבנתי את כוונתך אבל החתימה היא ל9 שנים.

משמע 12 שנים של שירות צבאי

3 קורס+9 מיום סיום הקורס (או יותר נכון, שבועיים לפני מסדר הכנפיים).

אפיק.

לא סותר את מה שאמרתי אתם לא שם בחינם - זאת עבודה לכל דבר עם התנאים שלה- תנאים בהחלט לא רעים בכלל- והיום בכלל כבר אחרי 3 שנים בקורס בהנחה שצלחתם אותו אתם כבר עם תואר ביד ככה זה מכסה עוד כמה שנים של לימוד בחוץ.

פורסם
שמעו קורס טיס בחייל האוויר נכון שאחר כך צריך לעשות הגדרים אבל שוכחים מיספר דברים- אתם נימצאים 6 שנים בצבא 3 סדיר + קבע הקבעהזה זאת בעצם עבודה לכל דבר אתם מרווחים על זה כסךף מעבר לזה שאתם מטיסים את הכלים הכי מדליקים אבל מעניין אותי אם רובכם חשבתם על הדבר הבא-

פרקטית להוציא רישיון טיס לפני הצבא או ממש אחרי הצבא זה סבבה העלות שוות ערך למישהו שרוצה לצאת למיזרח הרחוק לשנה בסך הכל כדי להגיע לסכום ההנידרש אפשר לעשות זאת אחרי בערך שנה של עבודה כחייל משוחרר+ מענק אבל שכחתם דבר אחד- העסק לא ניגמר בזה שעשיתם את הרישיון- יש צורך לשמור על כשירות לשלם אגרות וכו'- אתם הרי לא עושים את הרישיון כדי שהוא ישכב במגרה וחצי שעה בחודשיים לטוס- זה לא נקרא לישמור על כשירות.

בלי שכר שיאפשר החזקה של רישיון בצורה תקינה..תחשבו על זה.

אלעד צודק, וזה דבר נכון מאוד.

הכשירות שעליו הוא מדבר, כיום לאחר שעברה שינוי בכנסת-יש לשמור על הרשיון ע"י כך שיש לטוס 10 שעות בשנתיים. זה נשמע מצחיק אמנם, אבל מיכל אמרה שהמון אנשים שצוחקים מגיעים לסוף, לא עושים 10 שעות, ואז הם צריכים לשבת ליד מדריך טייס ולעבור שוב בחינות. שזה כמובן עוד כסף.

ובאמת אל תשכחו שיש 12 שנים של קבע כולל כל מה שאלעד אמר, כך שמגיעים לאן שרוצים להגיע (אם בכלל) רק בגיל 30. ותתפלאו יש כאלה שמוכנים גם לזה.

כמו שכולם יודעים להיות טייס אירליינר כבר פחות מסובך מבעבר.

צברו מעל 1100 שעות בכמה שפחות זמן, הגישו מועמדות לחברה, עמדו במבחנים, והנה הגעתם לאירליינר לא דרך הצבא, בפחות זמן.

אבל בשביל להגיע ל-1100 שעות צריך כסף, כסף שניאלץ להרוויח בזמן שנעבוד, אלא אם כן נחליט להיות מדריכי טייס, נצבור את השעות הללו ע"י כך שנרוויח כסף מחניכים ולא נשקיע אותו בהשכרות מטוסים, מה שיהיה לא פחות יקר-כי אל תשכחו שיש לא מעט הגדרים בדרך עד דרגת מדריך.

פורסם
שמעו קורס טיס בחייל האוויר נכון שאחר כך צריך לעשות הגדרים אבל שוכחים מיספר דברים- אתם נימצאים 6 שנים בצבא 3 סדיר + קבע

אלעד....

לא נראה לי שאתה מעודכן במיוחד

אולי לא הבנתי את כוונתך אבל החתימה היא ל9 שנים.

משמע 12 שנים של שירות צבאי

3 קורס+9 מיום סיום הקורס (או יותר נכון, שבועיים לפני מסדר הכנפיים).

אפיק.

לא סותר את מה שאמרתי אתם לא שם בחינם - זאת עבודה לכל דבר עם התנאים שלה- תנאים בהחלט לא רעים בכלל- והיום בכלל כבר אחרי 3 שנים בקורס בהנחה שצלחתם אותו אתם כבר עם תואר ביד ככה זה מכסה עוד כמה שנים של לימוד בחוץ.

עכשיו יוצאים עם תואר ביד. נראה לך שיש כאלה שיוותרו על אהבת חייהם? :wink:

מי שהשקיע 12 שנים בחייל האוויר, יש סיכוי קלוש שיילך ללמוד משפטים או מנהל ועסקים, אלא אם כן באמת נמאס לו. :lol:

פורסם
כמו שכולם יודעים להיות טייס אירליינר כבר פחות מסובך מבעבר.

Perhaps that is the case, but finding a job is certainly not easy - a friend of mine who used to work for Jetsgo, until it went bankrupt can testify to that :(

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...