guyishai פורסם ינואר 15, 2004 דיווח פורסם ינואר 15, 2004 כשעשיתי אתמול טיסת VFR מהרצליה לראש פינה, היו לי משבי רוח חזקים מכיוון הים במהירות של כ-40 קשר. במשך כל הטיסה המטוס היטלטל כמו בלון בגלל מהירות הרוח המשתנה, ובנחיתה בראש פינה פשוט התרסק. רציתי לשאול האם טיסות VFR מתבצעות בתנאי מזג אויר שכאלה (גם היה מעט ערפל), וכיצד מטיסים את המטוס כשיש crosswind במהירות משתנה (משבי רוח כמו שהיו לי), כי הרי wind correction לא עוזר כשהמהירות משתנה. תודה!
Shmulik Lin פורסם ינואר 15, 2004 דיווח פורסם ינואר 15, 2004 ידידי בד"כ שטייס רוצה לבצע טיסה בנתיב שבחרת,הוא מבצע סדרת בדיקות שכוללות: מז"א בשדה יציאה מז"א בנתיב ומז"א בשדה יעד DI שהמטוס נבדק ומתי בדיקות מטוס , חוברת מטוס-צהובים אדומים מילוי ידני של כל פרטי הטיסה קבלת מירשה ממודיעין טיס כתנאי לביצוע הטיסה ובכן במקרה שלפנינו הטיסה לא היתה אמורה להתבצע מהסיבות הבאות: מז"א שלא מאפשר CVFR דברת על ערפל ורוחות של מעל 40 קשרים אינני ממליץ לך לטוס בתנאים כאלה מנסיוני לנחות ב-12 קשר רוח צד בהרצליה על 29 אין זה כה פשוט כלל ועיקר ונדרשת מיומנות ביצוע בפיינל ,כשהשיטה תהיה נתינת אף לרוח ובאיזור ה-20 רגל רגל שמאל ליישור אף ולאחר מכן הדבקת כנף ימין לקרקע ראשונה ,כנף שמאל שנייה וגלגל אף בהחלט לא פשוט אולם לאחר תרגול ניתן לבצע בכל מקרה המגבלה לנחיתה למטוסים קלים היא גג 12 קשרים רוח צד ולא קשר אחד יותר מעבר לזה התנאים לביצוע CVFR יהיו: קשר עין רציף עם הקרקע לכל אורך הטיסה 1000 רגל לפחות מבסיס ענן מינימום 5000 מטר ראות אפקית מינימום 1500 מטר מרחק אפקי מעננים ישנם עוד מגבלות כשאלו החשובות ביותר להטמיע וליישם תודה
guyishai פורסם ינואר 15, 2004 מחבר דיווח פורסם ינואר 15, 2004 תודה רבה לך על התשובה המפורטת! טוב שאמרת לי שהגג לנחיתת צד במטוסים קטנים הוא 12 קשר. אני כבר חשבתי שאין לי מושג בנושא וכל היום התאמנתי על crosswind במהירויות של 30-40... :wink: וד"א עד איזה משקל נחשבים מטוסים קטנים (ZFW), ואולי יש איזשהוא מקום עם טבלה מסודרת של משקל המטוסים והרוחות שמותר להם לטוס בהן? בנוגע לשלבים של בדיקות הטיסה מה זה DI, ומה זה צהובים-אדומים? ושוב תודה, גיא.
Shmulik Lin פורסם ינואר 15, 2004 דיווח פורסם ינואר 15, 2004 שוב שלום הכוונה למטוסים קלים כמו 152 172 182 DI זה בדיקה יומית של מכונאי על המטוסים הדפים הצהובים מראים לנו בספר המטוס על בעיות שהיו ונפתרו או לא כגון: מגנטו לא עובד טוב , יש נפילת סל"ד אל מעבר לרצוי וכו' בבדיקות מנוע למשל הדפים האדומים מראים לנו בספר המטוס על בעיות במכשירי הטיסה וטרנספונדר והאם ניתן אישור לבצע טיסה בלעדיהם כגון: מד אופק מלאכותי לא תקין אך ניתן לבצע טיסת מבחן לגבי טבלאות אז סע להרצליה כנס לאוויה יש שם הכל או פתח את ספר המטוס גם שם יש את כל הנתונים עד כאן תיהנה